English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sleivspark
Junior

PostPosted: 24.05.2009 22:59    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
zaphod81 wrote:

Og Troilonge: "Viking må gjerne ta med seg alle poengene hjem, men helst ikke på den måten" Joda, åpenbart Rosenborg-supporter den karen der. At Rosenborg settes opp på TV hver uke skyldes jo at det er de som trekker flest seere.

Her misforstår du totalt hva de mener. De har ikke noe i mot at Viking vinner, men at det ville være synd om de gjør det på grunn av en tabbe av Jarstein etter alt han har gått gjennom i det siste. Han er tross alt landslagskeeper. Altså er dette et klapp på skuldern til Jarstein, ikke noe spark til Viking.

Sleivspark: NÃ¥r skulle Rosenborg hatt straffe?

Var det ikke en situasjon rett etter at Viking fikk straffe? Var ikke helt våken selv akkurat da, så fikk bare med meg at det var voldsomt til diskusjon fra rosenborg spillerne sin side, og alsaker & co snakka om at rbk spillerne ville ha straffe. Fikk ikke med meg hele situasjonen, mulig jeg er ute å tråkker nå...
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert

PostPosted: 24.05.2009 23:01    Post subject: Reply with quote

Skulle vel ikke hatt straffe, men Myrhe skulle nesten hatt rødt for den stygg dytt på dorsin
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:04    Post subject: Reply with quote

Straffe var det ikke, men det burde vært delt ut flere kort i den situasjonen. Hvorfor fikk Dorsin gult der egentlig? Klikket han før han ble dyttet over ende?
Back to top
Sleivspark
Junior

PostPosted: 24.05.2009 23:05    Post subject: Reply with quote

O.k da fikk jeg svar på det:)
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:06    Post subject: Reply with quote

Skrukken wrote:
A= Ihht Bengt Eriksen i studio skal det aldri gis fordel innafor 16m, ergo ikke snytt for mål(visstnok retningslinjer fra UEFA)

Nå har jeg ikke hørt om disse retningslinjene, jeg hørte Eriksen sa det, men tolkninga høres jo snodig ut. La oss si at en lobb fra langt hold er på vei til å dale inn i et åpent mål - da vil jo dommeren være tvunget til å dømme straffe dersom forsvarende lag klipper ned en motstander inni straffefeltet før ballen har nådd målet?

Quote:
B= Bjarnason ligger i SOLEKLAR offside når ballen treffer han og gjør at ballen får en bue i mål

Åpenbart, det så jeg sjøl nå. I akkurat denne konkrete situasjonen var det altså uansett riktig å blåse straffe.

Quote:
Jarstein skal ikke ha rødt kort, ihht til regelverket skal en spiller som feller en som er på vei bort fra målet kun "belønnes" med gult.

...og knapt nok det, vel? Han når jo aldri i verden igjen den ballen om han ikke skulle bli felt.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 24.05.2009 23:06    Post subject: Reply with quote

usikker på det der. han treffer vel en spiller i det han forsøker å nå ballen etter at sapara mister den. Myhre klikker, og dorsin gjør tabben med å gå oppi trynet på myhre. MEN, dersom dorsins reaksjon kvaller for gult, bør Myhre ha rødt der...

@ troilunge
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 23:14    Post subject: Reply with quote

Dorsin er litt hardt inne i Andre Danielsen i forsøket på å nå returen fra Sapara, og Myhre reagerer med å dytte Dorsin hardt i ryggen. Hvorpå Dorsin faller noe teatralsk, og Danielsen benytter sjansen til å tråkke på Dorsin.

SÃ¥nn oppfattet i alle fall jeg situasjonen.
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 24.05.2009 23:16    Post subject: Reply with quote

Bolge: Var Terje Hauge som hadde nevnt den nye rettningslinjen til en TV2-reporter i pausa. Ikke spør meg om hvordan den skal praktiseres, men den er i alle fall reel.

Også må man ikke bli lurt til å tro at TV2 faktisk hadde kontroll på dette. Hadde ikke Terje Hauge kommet med forklaringen hadde de aldri i verden hatt samme vinkling under fotballxtra magasinet.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

Danielsen var vel atti Dorsin FØR han traff bakken.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.05.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

Jarstein 6 - God strafferedning, strålende i feltet, en nestentabbe.

Lustig 4 - Svak offensivt forutenom en bra heading.
Stadsgaard 6 - Som vanlig prikkfri defensivt. En skummel feilpasning, men god.
Demidov 6 - Solid, spesielt i luftrommet.
Dorsin 4 - Brukbar bakover, svak fremover.

Annan 5 - Helt grei kamp.
Sapara 3 - Ute av form, virker å trenge en pause nå.

Olsen 4 - Skaper en del farligheter, fint frispark, ikke god på egenhånd.
Iversen 5 - Varierende. En del gode valg, men sliter noe med presisjon.
Skjelbred 5 - Noen fine raid, løper mye. Ok kamp.

Prica 3 - Slet teknisk i dag.

Kjernen 10 - Fantastisk støtte til Jarstein og ellers suverent.
Drøying av tid 1 - Skandale. Bare å legge av oss med en gang. Må ikke senke oss til Myhre-nivå.
Angrepsspill 2 - Vi må snart bli gode i etablert angrep.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

asf wrote:
Bolge: Var Terje Hauge som hadde nevnt den nye rettningslinjen til en TV2-reporter i pausa. Ikke spør meg om hvordan den skal praktiseres, men den er i alle fall reel.

Også må man ikke bli lurt til å tro at TV2 faktisk hadde kontroll på dette. Hadde ikke Terje Hauge kommet med forklaringen hadde de aldri i verden hatt samme vinkling under fotballxtra magasinet.

Haha ja, man hørte tydelig at Semb var misfornøyd med å ha fått forklart den der i pausen, så han samla seg til å lansere et angrep på bort-fra-målet-delen av Hauges begrunnelse. De liker ikke å slippe skandalesakene sine, de gutta der.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 23:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er åbenbart en af få som ikke har noget problem med at man skærmer ballen et par minutter før fuld tid.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.05.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Jeg stussa kun på det som ble gjort på det siste frisparket, posisjonen tatt i betraktning.

Utdrøyingen ellers har jeg ignen problemer med.
jarln
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

Nå som Lustig stikker har jg lyst til å se Stadsgaard på høyre og Lago/Demidov i midten.. Spennende å se, men synes Strand har vært for dårlig, og kan ikke se så mange andre alternativer på høyrebacken...
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

Uthaling langs linja - det å ikke ta cornere eller frispark - er, slik jeg ser det, et symtom på hvordan det tenkes i RBK nå. Man er lite risikovillige og man er lite lystne på å angripe når man leder. Man tar ikke overganger som kommer, men skal heller safe inn 1-0. Jepp, det gir resultater, men som publikummer setter jeg ikke pris på det.

Kjip kamp, nok en i en lang rekke. Laber innsats og mange individuelle feil. Spillestilen? Så den endelig i dag. Langballer på spiss. Hurra!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 23:35    Post subject: Reply with quote

Enig med Wilhelm. Et lag som leder og har grei kontroll på hjemmebane, synes jeg bør holde seg for god til å stå med ræva ut og ballen pressa mot corner-flagget. I CL-kvalik er denne grei, men i TL på hjemmebane skal det tenkes offensivt. Skal man drøye, får man heller holde ballen defensivt i laget med pasninger, og kanskje tilogmed få muligheten til ei kontring.

Husker jeg ble småkvalm på Marienlyst i fjor, hvor Godset brukte samtlige (om jeg husker rett) fem overtidsminutter ved cornerflagget, spilte ballen i første RBKer, fikk ny corner, og dette ble tiljublet av hjemmefansen. Da lurer jeg litt på ambisjonsnivået i lag og fans.

EDIT: Haha! fra Nettavisens sammendrag av kampen.

Quote:
Bjarnason dro seg forbi Jarstein, og keeperen fikk tak i Viking-spillerens bein. Ballen gikk videre til Thomas Pereira som skjøt via en liggende Bjarnason og i mål.

Greit at Brann-vennlige Nettavisen ikke liker Rosenborg, men øyer sitter det vel i skallen på de nauta der også.

Artig også å se at Viking kun skylder på dommeren, og freder Soma som brant straffen, for eksempel. Sånn var det i fjor også. Da var ikke siddisene i nærheten av å score noen gang i løpet av kampen. Allikevel skyldte de kun på dommeren for å ha gitt Pelu straffe.

Skjønner at det går an å fyre seg opp fordi det ikke ble rødt - selv om det er rett. Men jeg synes Viking med folk som Rösler og Myhre i spissen er i ferd med å ta over sytetronen fra Lillestrøm.

Last edited by Zorac on 24.05.2009 23:43; edited 1 time in total
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:39    Post subject: Reply with quote

Enig i det som blir sagt. Er noe annet med 3-2 mot Steaua i CL-kvalik kontra en seriekamp vi skal ha stålkontroll på. Rosenborg skal ikke forsvare seg til seier. Dessuten er det flere måter å la klokka jobbe på, og ikke stille seg nede ved cornerflagget og kope. Er egentlig som å oppfordre folk til å reise seg å dra hjem.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2009 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har intet problem med udhalingen så længe det er i de sidste par minutter af kampen. Vi kan styre kampen nok så greit, men der er altid chancen for mål i mot, noget vi har oplevet mange gange de seneste par år. Vi har ikke akkurat været overlegne i defensiven på længe, selv om den er markant forbedret i år. Vi har ikke råd til flere 5-7 pladser i serien så får vi tage alle midler i brug, inden for rimelighedernes grænse selvfølgelig.

Havde Molde f. eks været lidt mere kyniske mot Tromsø havde Knarvik måske ikke udlignet. Jeg er altså tilhænger af at bruge alle mdiler for at få poeng med hjem i den sene fase af kampen. Så kan man hellere spille flot fotball i 85-88 min.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
asf
Senior

PostPosted: 24.05.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med Harald jeg. Så nærme kampslutt er det 3 poeng som teller. Hadde vi fått et mål i mot hadde folk klaga seg grønne over at vi ga fra oss 2 poeng. At vi drøyde litt de siste minuttene er glemt om ei uke.

PS! Merk forskjellen på generell drøying og drøying de absolutt siste minuttene!
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

Noen som har hørt hvorfor Tettey var vraket? Sliten?

EDIT: var sykdommen ja

Last edited by Hedley on 24.05.2009 23:52; edited 1 time in total
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.05.2009 23:51    Post subject: Reply with quote

Jeg husker med gru Aalesund-kampen for to år siden, da de fikk gjennomføre noe sånt som fem angrep på overtid og til slutt fikk utligningen sin, riktig nok et mål som var et resultat av juks og fanteri, men da vi rotet bort ballen og lot dem prøve på nytt flere ganger. Sapara feide ballen utenfor på åpent mål da Brown hadde vært oppe på et hjørnespark, Braaten satte en slapp avslutning midt i fanget på Brown og vi ga bort dødballer over en lav sko. Da tåler jeg at Olsen knøler med ballen nede ved hjørneflagget for å få tida til å gå - for the love of the game.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.05.2009 00:02    Post subject: Reply with quote

Erfaringen min(tatt rett ut av ræva) er at vi oftere taper på å slippe oss ned å være deffansiv, enn når vi fortsetter å styre. Slike cornere er det uansett ikke noe vits i, vi taper jo ballen fortere enn om vi hadde slått inn.

Fantastisk stemning fra klokkesvingen i dag også. Var en periode med med et rop (husker ikke hvilket det var?) som bare tiltok og tiltok i styrke, imponerende. Samme med den herlige støtten til Jarstein, ble ekstatisk når han redda da.

Ellers bra at vi kjemper hele kampen i dag, selv om det var mye å gå på spesielt i første omgang. Men i dag tok jeg mye heller 3 poeng enn en kamp hvor vi overkjørte viking men ender opp med ett eller null.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:08    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg er åbenbart en af få som ikke har noget problem med at man skærmer ballen et par minutter før fuld tid.

Jag håller med dig, lite kynisme på slutet skadar inte.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.05.2009 00:12    Post subject: Reply with quote

Selv om det har gått dårlig et par år så velger jeg å stå på prinsippene. Vi hadde ikke hatt fans i hele Norge om det ikke hadde vært for at vi står for positiv angrepsfotball. I det lange løp vinner vi på å stå for det vi har vært, og vil være.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:12    Post subject: Reply with quote

Dett hadde gitt et langt riktigere bilde (og kanskje litt bedre magefølelse) med tre fullt fortjente poeng mot Sandefjord og ett mot Viking.

Men som jeg har sagt før, det er lite å klage på poengmessig. Ubeseiret og tabelltopp lenge før vi historisk sett skal være best. Får vi inn spillet og innsatsen som i første omgang mot Sandefjord, samt litt bedre uttelling, blir vi untouchable i år. Håper Hamrén får til dette.

Han tok forresten selvkritikk for å ha trent laget for hardt siste uka. Godt å se at han ikke snakker bort dårlige prestasjoner med tåkeprat.

Mulig dette er tatt opp før, men skulle det vært straffe da Olsen ble felt midtveis i første omgang? Viking-spilleren var jo borti beinet hans, som førte til at Olsen spente bein på seg selv nærmest.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb