English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LarsG
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 01:28    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke helt hvordan Tettey skulle unngått å score selvmål om han hadde løpt raskere og var de "to hellige meterne" nærmere ballen. Dette blir bare spekulasjoner. Han kunne sikkert godt vært oppi sin mann, men ballen kunne like godt ha havnet i bena hans. Det blir feil å kritisere Tettey for dette synes jeg.

Når det gjelder Tettey sine utsagn sa jeg jo selv at jeg ikke synes de var noe særlig pene. Så jeg forstår ikke hvorfor du diskuterer mot meg på noe vi tydeligvis er enige i. Men jeg synes allikevel han opptrer bedre enn Jarstein som først skjeller ut Tettey og så dytter til Lustig midt i kampen. Fra dine 15 års erfaring som forsvarer fra "toppfotballen" vet du sikkert hvor kjipt det er å score selvmål. Gjort det selv ved et par anledninger (lavt innlegg fra kanten, jeg følger spissen jeg skal markere, jeg slenger meg sammen med spissen, men får dessverre skjøvet ballen i mål). Skjedd to ganger. Følte meg piss. Ble ikke skjelt ut av keeperen takk og lov. Har kanskje derfor litt ekstra avsky mot Jarstein i denne saken.

Tettey fremstår, for meg, som uskyldig, og scorer et vanvittig surt selvmål - ikke vits å skjelle han ut. Det er også noe med å opptre i forhold til sine egne prestasjoner. Mediocre Jarstein skjeller ut en av kanskje årets så langt beste spiller for RBK. Det bare har en bismak i munnen min. Sier ikke at de beste skal skjelle ut de dårligste i tide og utide og de dårligere ikke har rett til dette, men det føles i hvertfall feil å se han skjelle ut den eneste mannen som tok det lange løpet bakover, og særlig når Jarstein nettopp gjorde en giganttabbe (uten diskusjon) i feltet tidligere som førte til 0-1. Ingen som har skjelt ut han, hverken ved 0-1 på Ullevaal sist uke eller 0-1 på Lerkendal den 16. Jeg ønsker sympatiske spillere i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 19.05.2009 13:30    Post subject: Reply with quote

Amen!
Skulle tatt seg ut om Jarstein hadde fått en pukkelen hver gang han hadde gjort en brøler. Da tror jeg kanksje han hadde flytta hjem igjen!
Det er faktisk så ironisk og tåpelig det om skjedde.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 19.05.2009 14:19    Post subject: Reply with quote

Tror dette må være den tåpeligste diskusjonen på lenge. Jeg tror jeg må henge meg på Zaphods tese om tunge rusmidler. Alternativt må Zicoz glødende engasjement være grunnet i et desperat ønske om sosial omgang/trening ETTER avrusning. Kan være ganske så tøft har jeg hørt...

Jarstein gjør en fantastisk redning som kommer fort på Tettey. Ballen kan gå alle veier i slike situasjoner, blandt annet i mål, uten at noen kan lastes for det. Skal man analysere alle situasjoner i en fotballkamp slik det er gjort i denne tråden, har man tråkket inn i paranoiaens verden(Zicoz).

Fotball blir jo ikke noe gøy da....
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 19.05.2009 14:25    Post subject: Reply with quote

Bare en liten oppfølger til Zicoz:

Hvorfor tror du man slår endel dødballer(og innlegg) hardt og lavt inn i feltet?

Fordi slike episoder da lett oppstår kanskje...?
(Tenk Roberto Carlos. Og hva tror du han ønsker å oppnå?)

Med tanke på de ligaene han har spilt i så setter jeg en månedslønn på at han IKKE tenker: "Der inne er det såå mange dårlige spillere at jeg bare dasker den inn, daa blir det mål".
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 18:51    Post subject: Reply with quote

Timmi! wrote:
Amen!
Skulle tatt seg ut om Jarstein hadde fått en pukkelen hver gang han hadde gjort en brøler. Da tror jeg kanksje han hadde flytta hjem igjen!

Er du isolert fra alt som heter Aviser, TV og Internett
Back to top
zicoz
Junior

PostPosted: 20.05.2009 04:49    Post subject: Reply with quote

Timmi! wrote:
Amen!

Ja det hadde tatt seg ut du .....

LarsG wrote:
Jeg ser ikke helt hvordan Tettey skulle unngått å score selvmål om han hadde løpt raskere og var de "to hellige meterne" nærmere ballen. Dette blir bare spekulasjoner. Han kunne sikkert godt vært oppi sin mann, men ballen kunne like godt ha havnet i bena hans. Det blir feil å kritisere Tettey for dette synes jeg.

Når det gjelder Tettey sine utsagn sa jeg jo selv at jeg ikke synes de var noe særlig pene. Så jeg forstår ikke hvorfor du diskuterer mot meg på noe vi tydeligvis er enige i. Men jeg synes allikevel han opptrer bedre enn Jarstein som først skjeller ut Tettey og så dytter til Lustig midt i kampen. Fra dine 15 års erfaring som forsvarer fra "toppfotballen" vet du sikkert hvor kjipt det er å score selvmål. Gjort det selv ved et par anledninger (lavt innlegg fra kanten, jeg følger spissen jeg skal markere, jeg slenger meg sammen med spissen, men får dessverre skjøvet ballen i mål). Skjedd to ganger. Følte meg piss. Ble ikke skjelt ut av keeperen takk og lov. Har kanskje derfor litt ekstra avsky mot Jarstein i denne saken.

Ser du virkelig ikke hvordan Tettey skulle unngått og scoret selvmål om han hadde gjort jobben sin helt ut og vert helt oppi kroppen på den sentrale Molde-spilleren?

Du sa riktignok at du ikke synest de var særlig pene, men du sa også at du har full forståelse for han noe som er tåpelig. Tettey står og prater dritt om medspillere til pressen etter kampen, og det er rett og slett uholdbart.

At du får avsky for Jarstein pga at han kjefeter på en som scorer selvmål etter at Jarstein har gjort en kjemperedning er rett og slett uforståelig.

zaphod81 wrote:
Femten år med fotball har i alle fall ikke bidratt til noen særlig logisk evne.

Det var synd at det skulle være så langt til Lade, jeg kan jo være enig i at prislappen ikke helt står i forhold til moroa. Men jeg vil påstå at bevisbyrden ligger på deg i forhold til at det er lett å klarere sånne baller, så hvis du allerede gjør det flere ganger i uka, så er det vel bare å ta fram kamera.

Når det gjelder denne uforståelige reaksjonen du får på dine Tettey-innlegg, så skyldes nok det at du ser ting som virkelig ingen andre ser når du ser fotballkamp. Om det skyldes overlegen forståelse eller tunge rusmidler skal jeg ikke spekulere for mye i.

Rimelig påfallende at du fortsetter med det lavmålet det er å diskutere person og ikke sak. Jeg spør deg det samme som jeg spurte Maradonna om hva er det som er feil i det jeg sier at Tettey skulle gjort i denne overgangen?

Og til han som trekker frem det å slå ballen hardt inn i feltet så er dette for å skape returer for medpsillere ikke motspillere.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 20.05.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Zicoz:
"Og til han som trekker frem det å slå ballen hardt inn i feltet så er dette for å skape returer for medpsillere ikke motspillere"

Uff, jeg som trodde at det var for å skape situasjoner litt ut ifra flipper-
prinsippet. Tilfeldighetenes spill osv...

Du er en stakkar Zicoz.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2009 19:55    Post subject: Reply with quote

Tettey er per dags dato Norges mest komplette og bedste midtbanespiller!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.06.2009 19:57    Post subject: Reply with quote

Enig. Fantastisk både defensivt og offensivt. Begynner å bli komplett. 8 målpoeng på 11 kamper som defensiv midtbanespiller nå?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2009 20:02    Post subject: Reply with quote

Mer effektiv enn Storflor som defensiv midtbanespiller. Det sier litt om Storflor. Smile
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:03    Post subject: Reply with quote

Der vett, stygt slag under beltestedet, Attach.

Tettey har en skreddersydd rolle i laget, takket være Annans inntreden, og får tatt ut potensialet sitt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.06.2009 20:07    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Mer effektiv enn Storflor som defensiv midtbanespiller. Det sier litt om Storflor. Smile

Eller om Tettey Very Happy
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:17    Post subject: Reply with quote

Hehe, Tettey er herlig å se på for tiden, han blir bare bedre og bedre. Flott teknikk, den blir bare bedre og bedre. Enorm løpskapasitet + teknikk + målfarlig = uvurderlig!
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:27    Post subject: Reply with quote

Gleder meg i alle fall til landskampen på lørdag for de midtbanespillerne som kommer til å spille der må jo være fantastiske siden Tettey ikke er med i troppen en gang...
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 01.06.2009 20:43    Post subject: Reply with quote

Færre landskamper=mindre sjanse for at Tetty forsvinner til sommern Smile kan ikke klage..
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:46    Post subject: Reply with quote

Klubben trenger penger. Landskamper for Tettey øker markedsverdien hans.

Og drar ikke Tettey, så drar sannsynligvis Annan. Men jeg synes personlig Tettey fortjener det mer enn Annan, med tanke på at sistnevnte nettopp har ankommet klubben.
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 01.06.2009 21:02    Post subject: Reply with quote

Vel Tetty er ung og kommer nok til å gå for enda mer hvis han får ett eller to år i Rosenborg Smile Han har også nylig signert ny kontrakt og det er vel ingen ting som tyder på at han vil bort på nåværende tyidspunkt. Og vi trenger strengt tatt ikke å selge flere enn sappi hvis han fortsetter å sette inn frispark.
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:39    Post subject: Reply with quote

Annan's agent jobber visst hardt.. Så jeg tror det er den som får det førstetilbudet som går først, da det ligger i kortene at Sapara går sannsyneligvis sent i overgangsvinduet, eller tidlig i vintervinduet..

Men Annan er lettere å erstatte enn Tettey..

Tettey passer som DM i 4-4-2, der mener jeg Annan mangler litt aksjonsradius..
skrukken
Rutinert

PostPosted: 01.06.2009 21:58    Post subject: Reply with quote

Mener du helt seriøst at Annan mangler aksjonsradius?? Har vi sett samme kamper eller?

Tettey er nok verre å erstatte i den form av at han skaper mer offensivt, men som defensiv midt mener jeg Annan er bedre
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:08    Post subject: Reply with quote

Annan har kanskje 80 % av Tettey radius..

Å internasjonalt så må man nok ligge på Tetty's aksjonsradius, men klart at det hjelper med Essien som medspiller på landslaget..
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2009 23:19    Post subject: Reply with quote

Iniesta og Xavi sprang langt mindre enn hva Skjelbred og Tettey har for vane i tippeligakamper i CL finalen så det at en må ha ekstrem løpslyst og kapasitet er ikke helt korrekt.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:24    Post subject: Reply with quote

Som boks til boks spiller på dette laget er Tettey uvurderlig. Men å undervurdere Annan på bakgrunn av antall meter løpt og tilsynelatende aksjonsradius er en stor feil.
Man har tidligere sammenlignet Tettey med Makelele, men er det en som på en prikk ligner den mannen spillemessig er det Annan.
Utrolig smart i posisjoneringen, fisker tak i alle baller i mellomrommet, og fordeler ballen smått og smart. Han er som DM på dette laget uvurderlig. Han frigir Tettey til det offensive spillet, og lar oss gå til angrep med begge backene uten særlig stor fare for kontringer. Han er også den på laget med mest internasjonalt snitt over spillet sitt. Å tro at vi kan få en like god spiller som han der, er naivt.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:30    Post subject: Reply with quote

Jepp, jeg skulle til å nevne det (igjen). Annan ER Makelele. Og Tettey er forresten ikke så veldig ulik Essien heller.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:41    Post subject: Reply with quote

TIPS:Behold begge et år til,lokk med CL og vips de er verdt adskillig mere for oss også.De får begge fort et internasjonalt gjennommbrudd i CL. Uten disse er jeg redd det blir få som får noe som helst gjennombrudd..
Hedning
Legende

PostPosted: 02.06.2009 01:24    Post subject: Reply with quote

Er ikke som om det er ingen som ser Europa League heller da.
Men behold de gjerne så lenge som mulig imo. Vil de videre så ok, men det er ikke tema nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 166, 167, 168  Next
Page 115 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb