English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandefjord - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.05.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg lei. Vi har kampen i vår hule hånd, før Jarstein tar ansvar og koster oss to poeng i tredje kamp på rad. Faen til knoting - igjen. Jeg har lenge forsvart Jarstein, og så potensialet så seint som i sesongstarten. Per i dag befinner vi oss i den unike situasjonen å ha to landslagskeepere pluss en keeper som er for god til å være andrekeeper samtidig som vi har et keeperproblem. Johnsen og Lunna er dessverre på vei ut, og vi sitter igjen med en høyst ustabil keeper uten evne til å ta selvkritikk. Blir ikke Jarstein vraket til neste kamp, vet jeg ikke hva som er galt med verden. Sett heller inn Leffa, da vet vi i hvertfall hva vi får.

Fanden som jeg savner Hirshfeld på en slik kveld. Alle plusser og minuser tatt i betraktning, så hadde vi i hvertfall en keeper med styrker og svakheter resten av laget visste om. Det verste jeg vet er å ha en spiller man ikke kan stole på i en så viktig rolle som keeper-rollen.

Resten av laget er jeg stort sett fornøyd med i dag. Første omgang er formidabel, og toucher oppunder nivået jeg ønsker Rosenborg skal spille. Litt for dårlig uttelling hos oss, litt for god uttelling, samt Tom Henning "gir aldri straffe" Øvrebø utgjør forskjellen mellom 1-2 og 0-4 ved pause.

Alt i alt slakter jeg ingen andre enn Jarstein i dag. Hadde vi vunnet 2-1 tror jeg denne kampen ville blitt husket som en strålende en, med unntak av dårlig uttelling. Hadde det ikke vært for nevnte keeper hadde vi fort hatt ei god luke ned til resten allerede. Mulig det er i overkant dristig, men jeg ser det faktisk som en reell mulighet at Jarstein koster oss en plass eller to når vi teller opp i vinter.
Brady
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 22:43    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:

Hinter du til at en viss kroat må stå for oppvasken? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 22:45    Post subject: Reply with quote

Ja, langpasningene må nesten nevnes. De fungerte konge i starten, men man må kunne gå vek fra det når de tikke funker lenger.

Nå skal jeg være kontroversiell: Hvem er for å selge Sappi? Ivers er jo bedre enn ham på ALT nå
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 19.05.2009 22:47    Post subject: Reply with quote

Dagens statement: Hadde rbk vunnet 2-1 så hadde vi husket det som en god kamp (eller noe sånt).

Jeg husker faktisk begge omgangene av denne kampen. Totalinntrykket er ikke bra. Hvor er f. eks arbeidsmoralen og bevegelsene i andre? Det var mye upresis leming i andre omgang. Direkte kjedelig fotball, spør du meg.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 22:50    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:

Nå skal jeg være kontroversiell: Hvem er for å selge Sappi? Ivers er jo bedre enn ham på ALT nå

Jeg syns det blir litt urettferdig å sammenligne de to i dag, ettersom de spilte i to forskjellige roller på banen. Med alle langpasningene vi kjørte fikk Steffen Iversen mye mer anledning til å briljere enn hva Sapara gjorde, som lå litt lengre tilbake på banen og sikkert kunne ønsket at mer gikk gjennom midtbanen.

Jeg er heller ikke overbevist om at Iversen vil fremstå like bra over tid.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 22:56    Post subject: Reply with quote

BØRS!

Rune Jarstein 3 God og trygg førsteomgang, men det hjelper ikke stort når han for tredje kamp på rad gjør en grov tabbe, den største så langt i år. Scoringen var forresten helt lik Helgi Sigurdssons scoring i cupfinalen i 1998 hvor Jarsteins læremester stod i mål. Helt åpenbart at han har en mental sperre eller noe for tiden, virker som han er for varm i toppen. Alex burde startet denne kampen og MÅ starte neste. Han har spilt bra de gangene han har fått sjansen siden Hamrèn tok over, og hvis ikke han fortjener sjansen nå, når gjør han det da?

Mikael Lustig 5- Ingen stor kamp. Slett innleggskvalitet, men skal ha ros for at han tar initiativ og faktisk ER et pasningsvalg fremover på banen. Det gjør det tross alt litt vanskeligere for motstanderen.

Vadim Demidov 6+ Stort sett god. Våken. Litt for ivrig enkelte ganger, og for oppspillene er, som flere har vært inne på, for dårlige.

Alejandro Lago 6 Er stort sett på riktig sted og tar unna mye. Kan kommunisere bedre med keeper, men her må vi ta med i betraktningen at han ikke er briljant i hverken norsk eller engelsk, samt at Jarstein virker å ha en pussig framferd og psyke for tiden.

Mikael Dorsin 6- Sandefjord får til mer på den andre siden enn på Dorsins, men han kan gjerne utbedre sine vurderinger og overblikket kan også bli bedre. Men Dorsin vinner mye på rutinen han har skaffet seg.

Marek Sapara 6+ Ser ut som han er i brukbart slag for tiden, og viser seg som fotballklok og sjanseorientert når han er involvert. Skuddene hans er også i den rette modusen om dagen.

Alexander Tettey 6 Må holde igjen litt mer enn når han spiller med Annan, men gjør som vanlig mye bra som ikke blir lagt merke til av alle. Dekker store områder og gjør det vanskelig for Sandefjord.

Per Skjelbred 5 Markerer seg ikke mye, og fortsetter den svake trenden han har hatt. Må tørre mer. Det han gjør utpå banen for tiden gjør ham ikke til en uerstattelig spiller. Det finnes mange som kan trene seg opp til å løpe 6 kilometer på 45 minutter. Savner konstruktive og sjanseskapende trekk fra ham.

Steffen Iversen 7+ Dette her er bra. Rolig og fokusert når han har ballen i kritiske øyeblikk, pluss at samspillet med Sapara til tider holder et høyt nivå. Viktig å ha ham på banen. Norges beste lagspiller, selv om Semb kanskje er uenig med meg og mener Helge Haugen.

Trond Olsen 6+ Flott og intelligent løp i forkant av tidlige 1-0. Har også noen forsøk og ideer utover i kampen som han utfører bedre enn i downperioder hans. Kan tenke meg det er deilig for ham å få scoret et par mål igjen. Burde riktig nok scoret minst et mål til i første omgang, da hele laget generelt var mye, mye bedre enn i andre.

Rade Prica 7 Herlig spiller. Fin og kald avslutning som gir 2-0. Viser seg som sportslig i situasjonen hvor han helt klart skulle hatt straffe. Flott forspill til 1-0. Generelt en fyr det er lett å like. Og så lenge han scorer er det ikke mye å være misfornøyd med. Men han kan faktisk bli enda mer besluttsom når han er i scoringsposisjon, spesielt situasjonen der Løken mente han prøvde å "hæppe" ballen.
gisp!
Legende

PostPosted: 19.05.2009 22:57    Post subject: Reply with quote

Setter man kampen inn i et større bilde så ser man at vår svakhet i stor grad er bakerst. Vi er hittil i sesongen nest dårligst når det gjelder effektivitet baklengs.

Så kan man enten velge å se på det som et problem fortsatt, eller være fornøyd med at vi er et hakk høyere enn i fjor da vi var dårligst.

Avverging av målsjanser

* Lag: * MÃ¥l/Sjanser: * Avverging
1.Fredrikstad 8/36 78.9%
2.Lyn 8/22 74.2%
3.Strømsgodset 11/30 72.5%
4.Bodø/Glimt 13/29 69.8%
5.VÃ¥lerenga 16/40 68.0%
6.Tromsø 17/46 67.9%
7.Aalesund 12/42 66.7%
7.Stabæk 12/51 66.7%
9.Start 11/48 65.6%
9. Viking 11/30 65.6%
11.Odd Grenland 14/38 63.2%
11. Sandefjord 14/26 63.2%
13.Lillestrøm 17/31 63.0%
14.Molde 11/50 60.7%
15.Rosenborg 11/37 56.0%
16.Brann 15/40 50.0%

Kilde VGNett
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 22:58    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg er heller ikke overbevist om at Iversen vil fremstå like bra over tid.

Meget mulig, men herrejesus for noen pasninger fra Steffen i dag. Den foten kan fungere som boksåpner i et nødsfall.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 23:01    Post subject: Reply with quote

Måtte gni meg i øynene et par ganger for å tro noe av det jeg så Iversen vartet opp med i dag. Det virket som om han koste seg på et bra naturgress.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 23:03    Post subject: Reply with quote

Amen til det.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.05.2009 23:03    Post subject: Reply with quote

Få prestasjoner kan måle seg med dagens Iversen-prestasjon i antall gode valg og utførte handlinger (kanskje kun en opptreden i Bergen i fjor Wink).
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 23:06    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg synes også det var utrolig mer behagelig med Scheie - Løken som kommentator enn det forutinntatt med agenda som kommenterer for Tv2.

Underskrives. Fantastisk å slippe de tabloide/ spekulative kommentarene på Tv2.

Sandefjord var en takknemmelig motstander idag med å starte kampen ved å ligge forholdsvis høyt i banen. Likevel syns jeg endel av kontringene våre viser klar framgang i det offensive spillet. Iversen er konge selv uten scoring og vil sannsynligvis danne et radarpar med Prica når spillet setter seg enda mer utover sommeren.

Jarstein trenger å dytte hodet ned i en bøtte med isvann på benken i minst etpar kamper framover. Mental balanse er og blir en viktig om ikke den viktigste egenskapen en keeper kan ha og Jarstein virker ikke på nett og er generellt for heit i toppen for tida desverre.
senador
Legende

PostPosted: 19.05.2009 23:12    Post subject: Reply with quote

ya wrote:
senador wrote:
Konan har trelegg på demping som alltid.

Nå er det mye rart her inne, men dine innlegg tar kaka. Fin oppfølger til mye annet rart du skriver.

Utover det er det helt håpløst spill.
Første omgang til tross for en del sjanser, bar jo preg av alt for mye langt som bare førte til ball tap. Dette fortsatte i andre omgang.
Vi må legge av oss denne måkinga opp på Prica.

En annen ting: byttene kommer alt for sent.

Du så tydeligvis ikke det siste som skjedde i kampen.

Vi skal kjøre over Sandefjord. Det er en kjempe liten klubb og vi er mye større. Det skal være større forskjell enn det er i dag. 2omgangen blir vi utspilt, vi har ikke sjanser og Sandefjord vinner alle dueller
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.05.2009 23:14    Post subject: Reply with quote

Sandefjord er også tippeligaen beste hjemmelag og Sandefjord under Walker har kun et hjemmetap. Dette var på papiret den vanskeligste bortekampen til nå i år.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 19.05.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Ja, langpasningene må nesten nevnes. De fungerte konge i starten, men man må kunne gå vek fra det når de tikke funker lenger.

Ha ha, skal vi vedde på hvor lenge Ivers er skadefri?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 19.05.2009 23:58    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Scoringen var forresten helt lik Helgi Sigurdssons scoring i cupfinalen i 1998 hvor Jarsteins læremester stod i mål.

Nei det var innbytter Thomas Finnstad som scoret det målet Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2009 00:31    Post subject: Reply with quote

Nok et skuffende resultat på en dag der vi hadde fortjent bedre, og laget framstår mer og mer som i forifjor, med 10-4 i sjanser og 2-2 i protokollen.

Jeg har jo vært blant dem som har støttet Jarstein, men vi kan rett og slett ikke fortsette å slippe inn sånne mål. De fire siste har vært to keepertabber, en stor forsvarsblunder og et sjølmål. Tre av disse er store konsentrasjonsglipper, og det er ikke godt nok. Lund Hansen må starte den neste kampen.

Ellers vil jeg si følgende til de som feirer Sapara og Iversen heftigst her: ja, de er gode med ballen i dag, men hva tror dere det skyldes at det plutselig bare blir spilt langt? Ingen av disse har ork til å posisjonere seg lenger etter cirka timen, og da burde, etter min mening, Skjelbred ha blitt trukket inn sentralt for å få ballen ned på bakken igjen.

I det hele tatt kunne friskere bein sentralt i banen gjort forskjellen på slutten, men det vi får er to nye kantspillere som ikke får ballen.

Ellers vil jeg si at det nivået Øvrebø la seg på i dag i forhold til gule kort er totalt håpløst - jeg telte sju gule kort som Sandefjord burde ha hatt på rene professional fouls på overganger og etterslenger. Kudos forresten til en forøvrig meget god Prica som spratt opp som en ball etter å ha smelt nesa i bakken når han muligens burde hatt straffe.

Børs.

Jarstein 2 - Virket utrygg i alle involveringer i dag, en kjempetabbe og flere småglipper. Benken neste, var det noe som het en gang.

Lustig 5 - Uvanlig slurvete med ballen i beina, og treffer ikke med innleggene. Nær scoring, generelt god i duellspillet.

Lago 7 - Sikker og god i alle inngripener, styrer linja godt, og sterk i duellene. Grei i oppspillene.

Demidov 6 - God i det meste, men elendig markering på 2-1. Klinker ballen bort unødvendig minst tusen ganger, kanskje ti tusen.

Dorsin 6 - Kontroll defensivt, men lykkes ikke helt med offensive bidrag.

Tettey 6 - Må ta en stor del av den defensive jobben, og gjør det bra. Litt upresis på kortpasningene.

Sapara 6 - Stort sett presis og god med ballen, og slår noen innlegg som fortjener en bedre skjebne, pluss noen gode frispark. Blir sliten utover.

Skjelbred 5 - Jobber iherdig, og gjenvinner flere baller høyt i banen, men virker vaksinert mot de gode løsningene offensivt. Treffer heller ikke med innleggene.

Iversen 7 - Meget god i første omgang, da strør han om seg med gode pasninger, og bare farta hindrer ham i å komme til sjanser selv. I andre omgang blir han fryktelig sliten og stasjonær utover, og burde fått slippe det.

Olsen 6 - Viser hvor stor trussel han er mot høye forsvar, og er flink til å starte i bakrom, men bør da vitterlig score minst ett mål til. Klarer ikke å runde dårlige Gabrielsen.

Prica BB 8 - Er en stor trussel kampen gjennom, og kommer seg til muligheter både på innlegg, dødball, bakromsløp og fra distanse. Sleip i posisjoneringa, sterk i lufta og giftige avslutninger. Hvis dette er hans vanlige nivå, så blir han toppscorer i serien i år.

Konan - Får bare såvidt låne ballen, da får han ett frispark.

Zahora - En dårlig pasning, ellers bare defensiv jobbing.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 20.05.2009 00:59    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Loki wrote:

Hinter du til at en viss kroat må stå for oppvasken? Wink

En viss norsk keeper må...

Jeg er overbevist disse er de eneste hanskene Jarstein burde få lov å ha på for ei god stund.

Noen tallerkene i stykker koster mindre enn en del TL poeng.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.05.2009 09:11    Post subject: Reply with quote

Intet mindre enn forjævli at vi bare sitter igjen med ett poeng etter denne kampen. Olsen alene burde punktert dette før pause. Med unntak av at Jarstein burde blitt vraka før kampen så har jeg vanskelig for å se hva Hamrèn kunne gjort anderledes, jeg tror vi ville vunnet 9 av 10 kamper med gårsdagens kampforløp. Den 10. kampen er den hvor Jarstein står i mål.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 20.05.2009 11:30    Post subject: Reply with quote

Synes at Sapara ble sliten i mot slutten. Å i etterpåklokskapen så burde Skjelbred vært reserve, og kommet inn for Sapara etter 60-70 min for å opprettholdt trykket.. Da hadde savnet av Tettey's løpskraft vært mindre ...
knttn
Proff

PostPosted: 20.05.2009 11:37    Post subject: Reply with quote

for ett trykk det var på den intime stadion til SF. En evig kamp mellom SF supporterne og de tilreisende om å gaule høyest og lage mest mulig liv. Skikkelig artig!!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.05.2009 13:07    Post subject: Reply with quote

Haha, ja, det var usedvanlig tamt, hørte jo nesten hva spillerne sa til hverandre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.05.2009 13:19    Post subject: Reply with quote

Syns det beste ropet fra tribunen var "Passiv!" da Lustig brukte litt tid på et innkast. Tydeligvis et håndballfylke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pingvin
Veteran

PostPosted: 20.05.2009 15:28    Post subject: Reply with quote

Synes vi spilte glimrende kontringsfotball i går. Tror Drillo var stolt på tribunen. Lenge siden jeg så det gikk så kjapt i lengderetning. Til og med PCS var med på leken.

Må berømme Sandefjord for å spille fotball. Endelig et lag som faktisk tør å stå høyt mot oss, og da gir fra seg en del rom. Da er vi gode. Har langt mer sans for slike lag, enn hvordan f.eks Odd opptrådte på Lerkendal.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 20.05.2009 16:54    Post subject: Reply with quote

Dessverre er Sandefjord nesten det eneste laget som tør å stå høyt mot oss.
Det er opplest og vedtatt blant omtrent samtlige Tippeliga-lag at man MÅ ligge med 10 mann på egen 16-meter når man møter Rosenborg, uansett om det er hjemme- eller bortekamp.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb