| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:14 Post subject: |
|
|
Jarstein 2 - Say no more.
Lustig 2 - Dritdårlig kamp. Lemper ballen opp hele tiden, gjør ingenting konstruktivt. Forferdelig og bør skjerpe inn betraktelig.
Demidov 6 - Meget god utenom ved baklengsmålet.
Lago 6 - Bra forestilling.
Dorsin 4 - Klarer ikke å true nok framover.
Tettey 4 - Ujevn kamp, dårlig offensivt.
Sapara 6 - Presis og god.
Olsen 5 - Fint mål, fine løp, elendige dødballer, avslutninger og finterepertoar.
Iversen 8 BB - Beste kampen jeg har sett av en TL-spiller i år. Tar ikke et feilvalg, er vanvittig kreativ og har ikke dårlige involveringer. Geniale fremspill. Kun målet manglet i dag.
Skjelbred 4 - Det vanlige; løper, er aldri kreativ. Virker ute av form, trenger kanskje en pause.
Prica 7 - Meget god. Viser strålende teknikk, fantastisk forarbeid til 1-0 og scorer et meget godt mål selv.
Last edited by SunsetSalami on 19.05.2009 22:16; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:14 Post subject: |
|
|
Nå er jeg møkklei av at RBK skal være så sinnsykt ineffektive! Jeg skjønner ikke hvor problemet ligger. Er spillerne virkelig så ukonsentrerte i det avgjørende øyeblikket? Det virker sånn. Noe må det jo være. Det nytter ikke å ha 10 gode målsjanser og bare score 2 mål. Ellers blir det veldig dårlig med Europaeventyr på oss framover.
Lund Hansen i mål mot Viking på søndag! |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:16 Post subject: |
|
|
Vi fortsetter å mangle fullstendig struktur og plan over angrepsspillet. Utrolig mye langpasninger som Prica taper mot Madsen gang på gang. Så har vi en keeper som har kostet oss 6poeng på tre kamper. Hamren snakker om tillit, men fotball handler om resultater. Jarstein har vært ustabil siden dag en i RBK trøya. Sånn jeg ser det blir det bare dumt å skylde på Jarstein etter den tredje tabben på tre kamper. Om Hamren velger og bruke min bestemor i mål kan vi ikke bli irritert på en keeper som prøver sitt beste. Trenerteamet har anvaret for og ta ut laget, og når keeperen koster oss poeng og skaper usikkerhet i laget må Hamren ta sin del av skylden for det. Når vi i tillegg ikke klarer å skape en sjanse mot Sandefjord etter 2-2 målet blir det nok en trist dag.
Last edited by Iziba Jaja on 19.05.2009 22:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 19.05.2009 22:17 Post subject: |
|
|
Synes faktisk Demi er blant banens beste også for denne kampen.. (selsagt subjektivt). Kanskje "beste spiller i mai" ? Han får min stemme ihvertfall. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:18 Post subject: |
|
|
| Nok en trist dag? Vært mange triste dager for Rosenborg i år? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.05.2009 22:19 Post subject: |
|
|
| Skammels10 wrote: | | Nå er jeg møkklei av at RBK skal være så sinnsykt ineffektive! |
Vi hadde inntil idag nest best uttelling i ligaen - etter Sandefjord... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:21 Post subject: |
|
|
| Skriver under på børsen din Knerten, helt enig i alle dine vurderinger. Jeg synes også det var utrolig mer behagelig med Scheie - Løken som kommentator enn det forutinntatt med agenda som kommenterer for Tv2. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
|
|
Må sånn ellers - bortsett fra å irritere meg over Jarstein - selv om det bortimot overskygger alt - også glede meg over flere spillere på vei mot god form: Ivers og Sapi var stort sett veldig gode i dag. Stopperne også.
Når det gjelder Lustig så hadde han en tendens til å stå å lempe baller når han egentlig kan skape mer.
Jeg tror dog mye av dette også kan tilskrives Skjelbred på samme side, som var bortimot totalt utenfor i denne kampen. Sjelden sett Skjelbred så elendig som i dag. Er medspiller på midtbane helt borte for Lustig så blir det andre også feil. Når det er sagt så bør Lustig og Hamren likevel sette seg ned med en video og se tv sammen etter denne kampen... |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
|
|
Skulle akkurat til å si det samme, attach. Fin avatar, forresten...
Last edited by Ablativ on 19.05.2009 22:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:22 Post subject: |
|
|
Passende avatar attach!  |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 19.05.2009 22:22 Post subject: |
|
|
Okay, skal vi se.
De første 35 minuttene mener jeg var veldig veldig bra. Fint spill, god kontrol osv. - stas med scoring etter 19 sek.
Etter det spiller vi OK.
Da, Jarstein, gjør du det ikke akkurat bra - (kanskje du skal be om bedre keeper-hansker?)
Har aldrig sett et lag med så dårlig "attityd" etter droppen. Veldig, veldig bittert, både for Jarstein og oss som skal tåle å se på sånnt.
Lago synes jeg var veldig god idag, men som resten av laget blir han veldig sliten mot slutten.
Olsen ser ut til å ha fått Tetteys avslutningsferdigheter.
Nå skal jeg slukke lyset, åpne en go flaske vin og prøve å glemme Jarsteins pinlige keeperspill så langt.
Heia Rosenborg.  _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:25 Post subject: |
|
|
Iversen er jo tidenes playmaker i dag. For et blikk, for en teknikk, for noen pasninger!
19 sekunder, lalalalala. Olsen var frempå noen ganger. Hade vært fint om den piruetten hadde gått i mål
Syntes forresten Ciljan begynte bra, mens Sappi holdt seg bak. Da lå Ciljan som OMS og sendre stikker på stikker til Olsen
Pokker ta at Jarstein skulle drite seg, ødela Halvorsens positive energi. Eneste positive inlegg noensinne?
Håper han går til Hamrén i morra og ber om å bli benka til ungen blir litt eldre. Han så trøtt ut i dag. Litt lite søvn muligens.
Og Hamren var vel lei av sutringa om Konan, nå kan vi holde kjeft og innse at han er blitt for chubby. Var sikker det var Traore først.
Iversen
Ciljan, Prica og olsen første 30
2.omgang
Jamtfall og eller Line > Jarstein
EDIT: likte forresten han Østeuropeiske spissen til Sandefjord. Standup fyr, god på det meste, ingen sutring annet enn en krampe |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:27 Post subject: |
|
|
Veldig, veldig skuffende kamp. Jeg har med vilje latt være å kritisere laget noe særlig i årets kamper, fordi det er tidlig i sesongene og banene har vært så som så.
Når man som i dag spiller på det man beskriver som Tippeligaens beste gressmatte forventet jeg faktisk å se konstruktivt pasningsspill på motstanderens banehalvdel. Da blir jeg skuffet av å få servert en hel kamp full av langpasninger. Tettey var vel knapt borti ballen den første halvtimen fordi den fløy i lufta over ham hele tiden.
Mange her inne mener at førsteomgangen var bra. Jeg er uenig. Syns både første- og andreomgangen var dårlig. Årsaken til at vi fikk mange sjanser var elendig forsvarsspill hos Sandefjord. Når de fikk justert litt utover andreomgangen forsvant også stort sett sjansene våre.
Hvor er det konstruktive og gode pasningsspillet vårt? I dag var det i lange perioder ikke-eksisterende. Det er ikke mye Barcelona over hvordan vi spiller for tiden, samme hvor mye Hamrén ønsker å fremstille at det er slik vi skal fremstå ute på banen. I stedet er det Drillo light. Tipper at Otto Ulseth likte mye av det han så i dag.
Jeg er heller ikke imponert av byttene trenerteamet foretok i andreomgangen. Det ble ventet altfor lenge, og vi fikk ikke til noe som helst trykk mot slutten. Det er også et misbruk av ressurser å angripe med Tettey godt plassert på egen banehalvdel. Det kunne vært nøkkelen som kunne sprunget i stykker forsvaret til Sandefjord mot slutten.
All ære til Steffen Iversen, som spilte utrolig bra i dag. Men mot slutten av kampen virket både han og Sapara tomme. Da blir det for dumt å la den med mest arbeidskapasitet ligge bak på banen.
Er også frustrert over måten Skjelbred spiller på. Han makter ikke å bli involvert i noe som helst som det smaker målsjanse av. Som noen her inne nevnte stanset han opp i førsteomgangen etter å ha gitt fra seg ballen ut mot vingen, i stedet for å fortsette inn i motstanderens 16-meter og gi han som hadde ballen et godt pasningsalternativ og mulig avslutning på mål. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:28 Post subject: |
|
|
| Opp i alt Jarstein styret må det nevnes at Trond Olsen bør score to mål til i dag. (minst). |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 19.05.2009 22:28 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: |
Og Hamren var vel lei av sutringa om Konan, nå kan vi holde kjeft og innse at han er blitt for chubby. Var sikker det var Traore først.
|
Ja, har ikke Konan lagt på seg noen kilo? Så ut som Adriano jo. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 19.05.2009 22:29 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:29 Post subject: |
|
|
| Konan sin seriøsitet ser man på kroppen hans i dag, så jo ut som en smørrbukk. Blir spennende å se hvilke klubber som vil ha han. |
|
| Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 19.05.2009 22:32 Post subject: |
|
|
| Slik har Molde hatt det i flere kamper i år, så jeg vet hvordan dere føler det. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
|
| doris wrote: | | Nok en trist dag? Vært mange triste dager for Rosenborg i år? |
Ja, vi er heldige som leder serien etter noen svake kamper. Lenge siden jeg har kost meg i 90min med en Rosenborg kamp. Startet bra i dag, men nok en gang blir det mye trist spill. Mye langt og mange feilpasninger er ikke noe jeg koser meg med. Gjør du...? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
|
|
| Veldig enig med oppsumeringen din, Brady. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:34 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke hvorfor vi skal lempe så mye når vi kan spille ut motstanderne med kjappe trekantspill og kombinasjoner. Lustig så jo helt hjernedød ut i dag, lempa HELE tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:35 Post subject: |
|
|
| Nei, koser meg ikke med feilpasninger. OG jo, jeg skal være enig i at det var litt trist i dag. Men det har vært mange lyspunkter i år-og våren er som kjent ikke den tida Rosenborg pleier å være best. Høsten - den tror jeg blir fantastisk! |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 19.05.2009 22:37 Post subject: |
|
|
Jarstein har allerede fått overskriften i adressa.no..
Jeg har mest lyst til å snakke med en helt anne person i den avisen, men det er no så. Du vet han som skriver om RBK i adressa.. tror du trenger en snakk med en RBK supporter.. Eller kanskje du ikke står for det ? Opp til deg  _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:38 Post subject: |
|
|
| Lempinga på Olsen og Prica i starten var fornuftig da en hadde et mega stort rom mellom Nystuen og Gabrielsen å slå igjennom Olsen og Prica i og dette ga en del gode muligheter. Vi skulle selvsagt ha sluttet med dette da Sandefjord fikk justert, men forsvaret vår var ikke spesielt god i oppspillsfasen idag , eneste Lago som var god nok i den fasen av spillet. Det at Sapara/Iversen på slutten ikke hadde stor nok løpskapasitet eller fart til å dekke store nok rom på slutten var veldig synelig og det må sies at det var svakt at trenerteamet ikke satt inn på mer løps og duellkraft for å vinne tilbake midtbanen på slutten eventuelt flyttet Demidov frem og satt inn Stadsgaard. Det er sjelden noe sjakktrekk å pøse på med spisser/OMS hvis en taper duellene om ballen på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 19.05.2009 22:39 Post subject: |
|
|
Det må være det at rbk har klubbfargene hvit og svart. Det meste går i de to fargene her inne. Enten himmel eller helvete. Jeg synes at rbk er gode i første omgang og svake i andre. Det å score på sjansene er en viktig del av spillet.
Så en kritisk kommentar til knert sin spillerbørs. Så du bare første omgang?Det var ikke bare laget som var svake i andre omgang - det gjelder spillerne også, deriblant Iversen og Preica.
Ellers vil jeg legge til at Demidov sin glipp er omrtent like stor som Jarstein sin. Begge fører til mål.
En oppfordring til alle som gjerne gir en børs. Prøv og vurder spillernes prestasjoner kampen igjennom. For meg blir det for mye vektlegging på enkeltprestasjoner. Har du en eller noen få glimrende involveringer så blir man nærmest gudeforklart. Tilsvarende gjelder på motsatt side.
Over tid bør man kunne trekke slutninger ift om man fortjener plassen på laget eller ikke. Jeg er blant dem som nå mener at det er greit å vurdere keeperplassen. Er forøvrig ikke overbevist at Drillo ikke satser på Jarstein i neste landskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|