View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
raptus Junior
|
Posted: 19.05.2009 22:15 Post subject: |
|
|
Roteloftet neste? Eventuelt Østmarka... _________________ Aaaight |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:15 Post subject: |
|
|
Det er sant.
Men dette er nok kroken på døra for Jarstein resten av sesongen, med mindre Alexander Lund Hansen skulle vise seg fra samme side da.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:17 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det er Jamtfall sitt ansvar at Jarstein er trygg på seg selv og jevnlig presterer opp mot sitt beste ( Tromsø kampen ). |
For en latterlig påstand, Keenoir. Jamtfall har ikke noe annet ansvar enn å forsøke å gjøre keeperne mest mulig komplett gjennom øvelser på treningsfeltet. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:22 Post subject: |
|
|
Klarer du å forsvare Jarstein sin plass på laget lenger Keenoir? Selv for deg så blir vel det litt for annerledes tenkende? Jarstein har potensiale han. Men når fyren er så svak mentalt som det han er, så hører han ikke hjemme i et topplag. Tabben i dag har ingenting med manglende fysiske ferdigheter, kun mentalt. Få han på benken for hans egen del, jeg får vondt i magen av å se på han. Hater han, men samtidig synes jeg bare synd på han. Han må ha det temmelig jævlig nå. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:24 Post subject: |
|
|
Opdal har vel ikke blitt trent av Jamtfall i mer enn ytterst få timer. Ramovic, Staw og Londak har kanskje møtt Jamtfall ifm RBKs kamper, men gjør likefullt mye rart. Har blitt en for mye for Jarstein nå, så greit med en pause selv om han har hatt en straffe- og en knallredning i samme periode. Ellers mener jeg også Bugge Pettersens opptreden på 0-2 idag er svak. Han er jo ikke i balanse, og "sjanser" mot langhjørnet slik at han blir alt for sen ned selv om avslutningen kommer nært ham. Det er bare at slik opptreden stilles det aldri spørsmålstegn ved. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:24 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Det er sant.
Men dette er nok kroken på døra for Jarstein resten av sesongen |
Han spiller garantert på søndag og, bare vent å se. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:25 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Han er jo ikke i balanse, og "sjanser" mot langhjørnet slik at han blir alt for sen ned selv om avslutningen kommer nært ham. Det er bare at slik opptreden stilles det aldri spørsmålstegn ved. |
Denne type dårlig keeperspill hadde Jarstein masse av i fjor også, det var ikke bare de åpenbare tabbene som har vært problemet til Jarstein. Han har sluppet alt av de typene der også. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.05.2009 22:26 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Tabben i dag har ingenting med manglende fysiske ferdigheter, kun mentalt. |
Det er faktisk både mentalt og teknisk; han har aldri hatt et spesielt godt grep. Ikke da han var i Odd heller. Hirschfeld hadde derimot et vanvittig godt grep også på knallharde skudd. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:26 Post subject: |
|
|
Jeg ba om Jarstein på benken allerede etter sist kamp hvor han dreit seg ut. Jeg har også bedt om at han bør benkes etter dagens kamp og at jeg helst ser at Jamtfall finner seg noe annet å gjøre. I 4 kamper på rad nå har keeperene vår gjort tabber selvom Lund Hansen sin mot Gjøvik ikke ble straffet det må da være bortimot verdensrekord og fremdeles er det enkelt som ikke stiller seg spørsmålstegn ved den jobben Jamtfall gjør. Jamtfall har selvsagt et stort ansvar for at keeperene vår utvikler seg og presterer det en kan forvente av dem. I mine øyne er ingen av delene tilfredstillende.
Last edited by Keenoir on 19.05.2009 22:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:31 Post subject: |
|
|
Forferdelig. Jeg har en tendens til å ikke gå like mann av huse som de fleste når en keeper gjør tabber. Alle kan gjøre det, men en keepers merkes ofte mye bedre enn andre spilleres tabber. Men nå bør Jarstein en tur på benken. Dette holder rett og slett ikke! |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:34 Post subject: |
|
|
Jarstein hadde flere tabber i Odd også men de ble aldri tatt like hardt opp i media..Nå ser jo Jarstein ut som et nervevrak uten like! Ut med Jarstein resten av sesongen, inn med ny keepertrener og prøv på nytt igjen neste år! _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Løsbart Junior
Joined: 02 Feb 2008 Posts: 15 Location: Litt for nær Åråsen Stadion
|
Posted: 19.05.2009 22:50 Post subject: |
|
|
Jeg har sett relativt mange kamper hvor RBK har vært involvert de siste 15 årene, men jeg må si at dagens resultat kommer høyt på listen over irriterende og unødvendige poengtap. Dette henger sammen med at bortelaget skulle drept kampen mye før, men ikke minst det faktum at Jarstein nok engang viser seg som en udugelig sisteskanse. Sterke ord, all den tid han med gjevne mellomrom faktisk gjør matchvinnende redninger. Dette blir derimot totalt overskygget av Jarsteins utrolige tabber.
Jeg er dessverre ikke blant de som tror at han med et par kamper på sidelinja vil komme tilbake som en stabil og trygg keeper. Dette er blitt forsøkt før, og på sikt har tabbene kommet tilbake hver gang.
Jeg forlanger Lund Hansen i startoppstillingen mot Viking, og at Jarstein i beste fall blir å se på benken i tida fremover! |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.05.2009 22:51 Post subject: |
|
|
Så litt trøtt ut i dag. Holder ungen ham våken om nettene? Burde isåfall si ifra til Hamren og be om å benkes |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 19.05.2009 22:56 Post subject: |
|
|
2mas, kan du ved et evt neste intervju med hamren still følgende spm:
Hvorfor har det seg slik at vi har hatt 5 topp keepere. 5 stk som kom til rbk meget god, etter litt tid i rbk begynner feilene å ry inn. Har jamtfall gjort jobben?
Jeg stiller spørsmålstegn ved jamtfall. På tide med keepertrener bytte mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.05.2009 22:58 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Ellers mener jeg også Bugge Pettersens opptreden på 0-2 idag er svak. Han er jo ikke i balanse, og "sjanser" mot langhjørnet slik at han blir alt for sen ned selv om avslutningen kommer nært ham. Det er bare at slik opptreden stilles det aldri spørsmålstegn ved. |
Dette går jeg så langt som å kalle tøv, kristobal. Ballen kommer fra en målfarlig Iversen til en målfarlig Prica. Sideforskyvningen er allerede i gang, og der og da må Bugge velge side. Han fortsetter mot lengste og bommer. Hadde han blitt stående ved nærmeste hjørne, hadde Prica sannsynligvis styrt den til andre sida.
Bugge fikk med rette dagens mann-pris i Sandefjord, kun utfordret av Sohna.
Bugge i den ene enden og Jarstein i den andre (pluss et lite dryss Øvrebø) utgjorde i dag forskjellen mellom uavgjor og storseier, slik jeg ser det. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2009 23:06 Post subject: |
|
|
Å få ham tilbake i angrepsposisjon blir avgjørende ja. Han responderte jo relativt bra på det i vinter synes jeg. I fjor høst tilskriver jeg manglende fysisk nivå hovedgrunnen til svak innsats, men nå er det ikke den type feil vi ser.
I dag hadde vel det beste vært å fiste den ut til hjørnespark, mot Molde skulle han holdt seg inne og mot Lyn var det vel mer en blunder.
Jarstein har så store forutsetninger for å være en klassekeeper at jeg fortsatt har knalltro på ham. Men det er noe med tryggheten og det mentale, som naturligvis er viktige egenskaper for en keeper. Jeg har sett både keepere og andre ta tak i dette og komme opp på et godt og stabilt nivå, og det tror jeg også Jarstein vil klare.
Utskjelling har vel sjelden gjort noen noe godt, så det er ikke løsningen, og jeg er trygg på at Hamren gjør de riktige grepene og valgene.
Og så trøster jeg meg med at de spillerne jeg har hatt tro på i klubben i motsetning til en del andre faktisk har kommet seg over kneika.
Tipper det blir Jarstein mot Viking også, mens Lunna får stå cupkampen mot Levanger. Så blir det en totalvurdering etter de to kampene hvorvidt Lunna skal fortsette i mål etter cupkampen gjetter jeg på.
Det er i mine øyne en bedre strategi å vrake Jarstein etter en helt OK kamp mot Viking enn å gjøre det nå. Sånn rent pedagogisk i hvert fall. Da kan man også etterpå eventuelt si at Lunna stod en ålreit kamp mot LFK og således kan få fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.05.2009 23:14 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | I dag hadde vel det beste vært å fiste den ut til hjørnespark |
Sett i etterpåklokskapens lys, ja, men det hadde mildt sagt vært et merkelig valg.
Jarstein lider av pretraumatisk stress. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.05.2009 23:15 Post subject: |
|
|
Takk for innsatsen Jarstein.
Nå er jeg en av de som aldri har vært særlig positiv til Jarstein. Ikke fordi han ikke er et ok talent, men fordi jeg ikke tror han har psyken til å bli en toppkeeper. Allerede før tabbemålet i dag, var det flere ting å sette fingeren på, og om en studerer videoopptak av Jarstein, vil man feks se at spensten er fraværende.
Nå har han vist sviktende form/evner i 3 kamper på rad, og om RBK taper gullet på disse seks poengene, så skal jeg gjerne være med å spikre mye skyld på Jarstein.
Det handler ikke lenger om han er bedre enn Lund Hansen eller ikke, det handler om at Jarstein er ferdig som toppkeeper, og snarest, for sin egen del, bør finne seg noe annet å gjøre enn å spille fotball på toppnivå. Ranheim kan sikkert ha nytte av ham, men neppe høyere opp i det norske ligasystemet. Ellers kan jo NTNU anbefales om han får fritidsproblemer.
Adjø! _________________ mvh HeXX
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.05.2009 23:19 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | 6 poeng tapt pga keeperen vår. På tre kamper. Jarstein må benkes. Lunna inn.
Og jeg synes vi heller skal kvitte oss med Jamtfall enn Jarstein. Alle keeperene våre blir tydeligvis nervevrak under hans ledelse, som en her tidligere sa. |
Jamtfall er en stor del av problemet ja. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2009 23:23 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Bugge fikk med rette dagens mann-pris i Sandefjord, kun utfordret av Sohna. |
Den er vel grei nok den kåringen kanskje, men poenget mitt er at når mange forståsegpåere vurderer keepere, ser de for mye på tigersprang ala på skuddet til Iversen (hvor det langt fra er nødvendig å drive på sånn for å redde). De vurderer i liten grad hvordan keepere plasserer seg, og faller for lett for at skudd er såkalt utagbare.
Selv om Jarstein er litt fomlete på den en mot en-situasjonen før det skjebnesvangre målet, så er det utrolig riktig og viktig av ham å stå i balanse, holde seg oppe og la angriperen ta valget.
Bugge Pettersen tar valget først når Prica kommer, og spiller ut seg selv på sin egen venstreside. Litt sånn som keepere som tar et skritt mot murhjørnet ved frispark (Saparas frispark mot Lyn kom jo i keeperhjørnet).
Lunna kunne vel såkalt "ikke gjøre noe med målene" på Alfheim i fjor, men han slipper blant annet inn et skudd i korthjørnet som jeg mener han burde tatt.
Intet forsvar for opptredenen verken i dag, mot Molde eller Lyn, men man skal være klar over at en keepers oppgave og prestasjoner avhenger av mer enn evnen til å ligge oppunder tverrliggeren når det strengt tatt ikke er nødvendig.
Jeg kan ikke med min beste evne fatte hva Bugge Pettersen skulle ha på landslaget å gjøre i hvertfall, en keeper som spiller for et lag som få bryr seg om, hvor det ikke finnes særlig press rundt deg, hvor man har stått 1/3 god sesong etter å ha variert ganske så mye i prestasjonene på dette nivået tidligere og først og fremst er en skuddstopper. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.05.2009 23:24 Post subject: |
|
|
Fakta er at Jarstein var en av norges mest lovende keepere, men etter at han kom til RBK har han ikke vært like god. Hvorfor det, er spørsmålet vi må stille. da nytter de t ikke å si at Jarstein er rævva, men hva med Jamtfall? |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.05.2009 23:32 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Fakta er at Jarstein var en av norges mest lovende keepere, men etter at han kom til RBK har han ikke vært like god. Hvorfor det, er spørsmålet vi må stille. da nytter de t ikke å si at Jarstein er rævva, men hva med Jamtfall? |
Tja, han var jo relativt overvurdert den gangen også var det jo enkelte av oss som hevdet, samt at han hadde jo tidlig store problemer med psyken, også før han kom til RBK, et problem han tydligvis ikke blir kvitt. Da hjelper det ikke, uansett hvor lovende han kunne synes å være.
Tabbekvoten er full, og jeg tror hans karriere som toppkeeper er over, all den tid han ikke klarer å endre på sine mest grunnleggende problemområder som keeper. _________________ mvh HeXX
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2009 23:38 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Fakta er at Jarstein var en av norges mest lovende keepere, men etter at han kom til RBK har han ikke vært like god. Hvorfor det, er spørsmålet vi må stille. da nytter de t ikke å si at Jarstein er rævva, men hva med Jamtfall? |
Jarstein var svært lovende da vi hentet ham ja, selv om han gjorde en god del feil også i tiden i Odd. Det var bare at der kan du gjøre en god del feil uten at det betyr all verden og at folk legger så merke til det.
Han har imidlertid ikke klart å ta et steg videre i løpet av den drøye sesongen han har vært her. Gjennom fjoråret på grunn av en del skadeproblemer. Men akkurat nå er ikke det forklaringen.
Jamtfalls rolle og innsats kan sikkert tas opp til vurdering. Men hold diskusjonen til saken og realitetene, og ikke bland inn hva landslagskeepere har gjort etter et par tredagerssamlinger annenhver måned. Det blir nesten det samme som å gi Åge Hareide skylda for Steffen Iversens dårlige innsats i store deler av 2007- og -08-sesongene det.
NÃ¥ er jo Ã…ge borte, og vi ser jo hvor mye bedre Ivers har blitt
Nye impulser kan være det som trengs for Jarstein i RBK for å få ut og videreutvikle potensialet sitt. Vi har jo bytta andre deler av trenerapparatet siden Hamren kom hit også, med tilsynelatende framgang på blant annet den fysiske biten. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.05.2009 23:41 Post subject: |
|
|
Nå er da jamtfall klubbtrener for Jarstein også da... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.05.2009 23:41 Post subject: |
|
|
kristobal, jeg er helt enig i at plassering er utrolig viktig som keeper. Cassillas er min favorittkeeper i verden, rett og slett fordi han er så dyktig med forflytning og plassering at han ikke trenger å gjøre de spektakulære redningene.
Uansett, for meg er det faktisk første året hvor jeg har sett på Bugge som en reell kandidat for landslaget. Mannen har åpenbare mangler, men han er svært stabil. En stabil keeper med tydelige mangler og styrker er lettere for et lag å forholde seg til, og sprer igjen trygghet videre i laget.
Faktum er at i dag utgjorde Bugge Pettersen og Jarstein fire poeng lagene imellom. Det er ikke holdbart å ha en keeper som koster oss mellom fem og ti poeng hver sesong. I hvertfall ikke når han spiller èn glimrende kamp for hver tredje skjebnesvangre.
Velg en annen keeper frem til sommerpausen, og kjør fast på denne til da. Så får man ta en ny vurdering. Per i dag er ikke Jarstein stabilt god nok til å forsvare en plass på Norges beste lag. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|