View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Demolith Rutinert

|
Posted: 16.05.2009 21:37 Post subject: |
|
|
For all del, jeg bare håper på et nytt Tettey-intervju hvor han må forholde seg til den
Atter en bra kamp idag, sterk i duellene og bra offensivt. Litt usikker på hvor bra han fikk balansert offensivt/defensivt når Annan gikk ut. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 16.05.2009 21:49 Post subject: |
|
|
Det er klart man skal klandre noen for ett slikt selvmål uansett hvem det er. Han er rett og slett ikke oppmerksom nok på det som skjer.
Er også uenig i at det var en bra kamp av Tettey, han gjorde mye bra, men hadde også en del farlige balltap som skapte flere overgangsmuligheter for Molde. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.05.2009 22:45 Post subject: |
|
|
Helt klart årsverste av Tettey i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 16.05.2009 22:53 Post subject: |
|
|
Man kan da ikke klandre Tettey for det målet. Han kommer løpende i full fart, og ballen kommer mot ham og treffer beinet hans. Hvordan skal han klare å unngå den? Skal han i løpet av mindre enn ett sekund rekke å stoppe opp og snu og løpe unna ballen? Det går ikke. Han gjør dessuten bare jobben sin når ham følger Molde-spilleren helt hjem på en kontring. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 16.05.2009 23:06 Post subject: |
|
|
Foreslår at du ser situasjonen en gang til. For det første har han nesten stoppet opp, og for det andre så er det ingen problemer å vri kroppen unna i tide om man faktisk følger med på hva som skjer med ballen. Man kan faktisk også klare å klarere den i dette tilfellet. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 16.05.2009 23:08 Post subject: |
|
|
Latterlig av de som klandrer Tettey for selvmålet. Innkludert Jarstein, Dersom det stemmer slik adressa hevder at Jarstein begynte å kjefte på tettey... Tettey kan på ingen måte klandres for selvmålet, han gjør tvert imot en god jobb og følger sin mann inn. Akkurat som han skal gjøre!
og Kjello:
Hva i all verden? Tettey spilte nok en gang en flott kamp, var knallsterk i duellene, og bidro også flott offensivt i starten av kampen. Tettey begynner å bli virkelig en klassespiller i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 16.05.2009 23:11 Post subject: |
|
|
Ser at flere av dere sier at han følger mannen, dette er forsåvidt rett, han følger mannen, men han tar ikke mannen ut. Han løper ved siden av mannen. I slike situasjoner så skal Tettey inn mellom keeper og spilleren som lukter retur. Han skal ikke ligge 1.5m ved siden av han. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.05.2009 23:15 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: | ...så er det ingen problemer å vri kroppen unna i tide om man faktisk følger med på hva som skjer med ballen. Man kan faktisk også klare å klarere den i dette tilfellet. |
Jeg vil så gå den anden vej og påstå at det er stort set umuligt at få klareret ballen der. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 16.05.2009 23:16 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: | Foreslår at du ser situasjonen en gang til. For det første har han nesten stoppet opp, og for det andre så er det ingen problemer å vri kroppen unna i tide om man faktisk følger med på hva som skjer med ballen. Man kan faktisk også klare å klarere den i dette tilfellet. |
Har du rørt en ball før? Tettey springer 1-2 meter unna Jarstein. Det går maks noen få tiendeler av et sekund før ballen treffer låret til Tettey. Har du spilt fotball før så burde du skjønne at det ikke er muligheter da til å reagere og fjerne låret, eller som du tilogmed sier, klarere den! Ballen treffer Tettey i låret. Tenk etter, også prøver du å forflytte øvre del av låret ditt 30-40 cm på under et halvt sekund. Lykke til... |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 16.05.2009 23:24 Post subject: |
|
|
Nordlendingen wrote: | Har du rørt en ball før? Tettey springer 1-2 meter unna Jarstein. Det går maks noen få tiendeler av et sekund før ballen treffer låret til Tettey. Har du spilt fotball før så burde du skjønne at det ikke er muligheter da til å reagere og fjerne låret, eller som du tilogmed sier, klarere den! Ballen treffer Tettey i låret. Tenk etter, også prøver du å forflytte øvre del av låret ditt 30-40 cm på under et halvt sekund. Lykke til... |
Det er fullt mulig å både komme seg unna og hive opp høyrefoten for å få ballen til side for mål i denne situasjonen. Spisser klarer i slike situasjoner å plassere ballen i mål, og det er ikke noe vanskeligere å plassere ballen utenfor mål, og ei heller å komme seg unna ballen.
Harald wrote: | Jeg vil så gå den anden vej og påstå at det er stort set umuligt at få klareret ballen der. |
Da gjør jeg isåfall det umulige flere ganger i uka.
Og som sagt så er han helt feilplassert også, så om han hadde vert der han skulle vert så hadde det ikke blitt selvmål. Så å si at han ikke er skydlig i poengtapet i dag er nytteløst. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 16.05.2009 23:29 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt at du kan tro på det du sier selv zicoc... De gangene spisser scorer i den situasjonen tettey var i, så er det som oftest akkurat det samme som skjer. De blir truffet av ballen, og den går i mål, enten de vil eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2009 00:22 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: |
Da gjør jeg isåfall det umulige flere ganger i uka.
Og som sagt så er han helt feilplassert også, så om han hadde vert der han skulle vert så hadde det ikke blitt selvmål. Så å si at han ikke er skydlig i poengtapet i dag er nytteløst. |
Ja, det gør du helt sikkert...
Du har efter min mening slet ikke forstand på det du snakker om. Prøv du at se situationen igen, når du siger at Tettey ikke er der hvor han skal være. Kontringen rulles op på højre side, hvorfor Tettey skærmer denn siden. Ballen bliver så spilelt modsat og Tettey har ikke en jordisk chance for at komme over på venstresiden af hans spiller. Tettey har langt fra skylden for at det blev poengtab i dag. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2009 04:40 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: | Foreslår at du ser situasjonen en gang til. For det første har han nesten stoppet opp, og for det andre så er det ingen problemer å vri kroppen unna i tide om man faktisk følger med på hva som skjer med ballen. Man kan faktisk også klare å klarere den i dette tilfellet. |
Skitprat. Ballen kom rett på han og han kan ikke klandres i det hele tatt for at han ikke klarte å unnvike. Finn deg noen andre å skylde på. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.05.2009 04:47 Post subject: |
|
|
Zicoz poster jo bare hvis han kan kritisere Tettey for noe, så han går det ikke an å ta seriøst. Hvis man leser det lille han klarer å presse ut av seg by way of an argument, så forstår man jo også at han har et særdeles sofabasert forhold til fotball.
Hvis du klarer å slenge opp en fot og klarere sånne baller på ukentlig basis, så så jeg en sak som heter cirque de soleil på tv i kveld; de kunne sikkert trenge folk med dine evner. Jeg ville i alle fall ikke savne dem. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 17.05.2009 04:50 Post subject: |
|
|
Gi deg da, Zicos. Møt meg på Lade så skal jeg skyte baller på lårene dine fra 1 meters hold og se om du klarer å unngå de.
Håpløst å klandre Tettey for det selvmålet. Tettey var en av våre bedre i dag i mine øyne. Kommer til flere skudd, og jeg tror et av de ville gått inn om de ikke ble blokkert av MFK-forsvaret, og et førte jo til returen som Olsen satte. Samt Tettey er en av våre få som har "ro i toppen" i dag. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2009 04:53 Post subject: |
|
|
Sant det du sier, zaphod81. Og hva skulle det ha sagt om Tettey om det hadde vært mer naturlig å kunne vri seg unna der? Er han åndssvak? Tett i nøtta? En forferdelig fotballspiller? Eller rett og slett ikke kvalifisert for Cirque de soleil?
Som jeg ser det, er dette ingenting å diskutere. Han var uheldig. Punktum. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 17.05.2009 05:08 Post subject: |
|
|
http://msn.tv2sporten.no/...735344.ece
Tettey kommenterer saken med Jarstein. Tettey virker som en utrolig sindig fyr. Virker som en type som får slengt mye dritt til seg fordi han aldri "tar igjen med samme mynt". Jeg må si det er beundringsverdig. Når det er sagt er vel ikke kommentarene hans (fra linken over) om Jarstein sin innsats i dag særlig snill heller, men jeg har full forståelse for kommentarene hans, og er helt enig med han også forsåvidt. Jarstein virker så usympatisk til tider. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 18.05.2009 14:37 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Ja, det gør du helt sikkert...
Du har efter min mening slet ikke forstand på det du snakker om. Prøv du at se situationen igen, når du siger at Tettey ikke er der hvor han skal være. Kontringen rulles op på højre side, hvorfor Tettey skærmer denn siden. Ballen bliver så spilelt modsat og Tettey har ikke en jordisk chance for at komme over på venstresiden af hans spiller. Tettey har langt fra skylden for at det blev poengtab i dag. |
Etter over 15 år som forsvarsspiller på bra nivå så har jeg nok mer forståelse for slike situasjoner enn det du har. Og Tettey gjør flere feil i denne kontringen.
1. Han løper etter Molde-spilleren i noen meter
- Hadde dette vert ett en-mot-en angrep så skal han løpe rett ned mot eget mål og på den måten komme seg på rett side. Om motstanderen må løpe 20 meter lenger enn deg så skal selv den trege spillere klare å komme seg på rett side.
I denne situasjonen så er det dog flere forsvarere enn bare Tettey, og der Stadsgaard gjør det som er helt rett. Han har den beste vinkelen av forsvarerene og skyver over for å sette Molde-spilleren der ute under press.
I det Tettey ser at Stadsgaard er på veg ut så gjør han det riktige og faller inn i feltet. Men her kommer feil nr 2.
2. Han går på rom og ikke motstander.
- Med en eneste gang han ser at Stadsgaard skyver ut så skal Tettey markere motstander og ikke dekke rom. I slike situasjoner så er det mann-mann forsvar og ikke sone. Og da skal Tettey inn mellom motstander og mål, men Tettey er på veg inn i rommet mellom kantspilleren og mål.
Om han hadde gjort det rette med en gang så hadde han ikke hatt noen problemer med å komme seg i rett posisjone innen den tid hvor Jarstein gjør sin redning. Å si at Tettey ikke har en jordisk sjanse er rett og slett tøv. Tettey lengst slått av på farten og småjogger en meter til side for Molde-spilleren.
Det er ikke noe problem for Tettey å være på rett plass om han hadde gjort de rette valgene. Aller helst allerede ved feil en. Men selv om han hadde gjort rett først på feil nr 2 så hadde han klart det.
PÃ¥ dette tidspunktet kommer redningen og returen. Og der kommer feil nr tre.
3. Han scorer selvmål.
- Her har han to muligheter for å unngå å sette ballen i eget mål. 1) Han kan klarere med høyrefoten. 2) Han kan komme seg ut av ballbana, men han følger ikke med på hva som faktisk skjer. På meg så virker det som om han tror angrepet er over når skuddet kommer noe som er latterlig. Man skal være 100% på vakt helt til situasjonen er over.
zaphod81 wrote: | Zicoz poster jo bare hvis han kan kritisere Tettey for noe, så han går det ikke an å ta seriøst. Hvis man leser det lille han klarer å presse ut av seg by way of an argument, så forstår man jo også at han har et særdeles sofabasert forhold til fotball.
Hvis du klarer å slenge opp en fot og klarere sånne baller på ukentlig basis, så så jeg en sak som heter cirque de soleil på tv i kveld; de kunne sikkert trenge folk med dine evner. Jeg ville i alle fall ikke savne dem. |
Om du først skal prøve deg på personangrep så bør du i det minste forsøke å unngå løgner som er så lett å bevise at er feil. At du klarer å påstå at jeg har ett sofabasert forhold til fotball vitner mer om din kunnskap enn min.
Jeg har tatt for meg valg arbeid på denne kontringen steg for steg og om du er uenig i noe av det jeg sier han skal gjøre i denne situasjonen så vil jeg veldig gjerne vite hva du mener er rett å gjøre.
LarsG wrote: | http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2735344.ece
Tettey kommenterer saken med Jarstein. Tettey virker som en utrolig sindig fyr. Virker som en type som får slengt mye dritt til seg fordi han aldri "tar igjen med samme mynt". Jeg må si det er beundringsverdig. Når det er sagt er vel ikke kommentarene hans (fra linken over) om Jarstein sin innsats i dag særlig snill heller, men jeg har full forståelse for kommentarene hans, og er helt enig med han også forsåvidt. Jarstein virker så usympatisk til tider. |
Latterlig av Tettey og stå der og messe iveg om Jarstein. Hvorfor skal Tettey stå der og lufte ut sine tanker om sine medspillere? Dette skal han eventuellt ta internt og ikke stå og prate skit om medspillere til Media. At han står og sier at Jarstein ikke var på rett plass til rett tid hele kampen er jo hysterisk med tanke på hans innsats på 2-1 målet. Tettey står og messer om Jarstein for så å si "skal ikke si så mye om Jarstein" for så å fortsette å prate om Jarstein.
Se på Lustig isteden. gjør en langt bedre jobb i sitt intervju.
Og selvfølgelig har Jarstein rett til å bli forbanna i slike situasjoner. Han gjør en meget god redning på en kontring hvor RBK halser etter Molde-spillerene uten å gjøre en skikkelig jobb, og så klarer de å sette ballen i eget nett. Da har han rett til å si ifra og knuffinga med Lustig hadde ikke blitt noe av om ikke Lustig hadde gått i trynet på Jarstein først.
Her skal man rett og slett la keeper rase fra seg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.05.2009 14:55 Post subject: |
|
|
Jeg føler meg rimelig sikker på at Tettey har fått en liten reprimande av Hamrén etter "baksnakkinga av Jarstein". Uttalelsene brøt minst ett av mediebudene. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.05.2009 15:29 Post subject: |
|
|
Jeg får i hvert fald ikke det indtryk af at du bedre forståelse for sådanne situationer, på trods af din påstand om 15 år på brugbart niveau. Du burde måske også spille på et meget højt niveau, med den reaktionsevne du påstår du har.
Quote: | - Med en eneste gang han ser at Stadsgaard skyver ut så skal Tettey markere motstander og ikke dekke rom. I slike situasjoner så er det mann-mann forsvar og ikke sone. Og da skal Tettey inn mellom motstander og mål, men Tettey er på veg inn i rommet mellom kantspilleren og mål.
|
Han marker da sin modstander, ved at dække rommet mellem han og kantspilleren. Han er overhovedet ikke på vej ud mod kantspilleren, Tettey gør det umuligt for Moldes kantspiller at spille ballen mot den spilleren, hvis rom Tettey dækker, derfor går ballen i stedet til Molde spilleren ude på venstrekanten, som ingen markerer.
Quote: |
Om han hadde gjort det rette med en gang så hadde han ikke hatt noen problemer med å komme seg i rett posisjone innen den tid hvor Jarstein gjør sin redning. Å si at Tettey ikke har en jordisk sjanse er rett og slett tøv. Tettey lengst slått av på farten og småjogger en meter til side for Molde-spilleren. |
Jeg gider egentlig ikke kommentere dette yderligere end at vise til at man tydeligt kan se ud fra videoen at hverken Tettey, eller nogen anden fotballspiller for den sags skyld, kan nå at komme ud til venstresiden for den centrale Molde spilleren.
Tetteys mulighed for at klarere gider jeg slet ikke kommentere, da den slet ikke er tilstede. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.05.2009 20:02 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: |
Etter over 15 år som forsvarsspiller på bra nivå så har jeg nok mer forståelse for slike situasjoner enn det du har. |
Interessant at du har lært så lite.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.05.2009 21:57 Post subject: |
|
|
Quote: | Om du først skal prøve deg på personangrep så bør du i det minste forsøke å unngå løgner som er så lett å bevise at er feil. At du klarer å påstå at jeg har ett sofabasert forhold til fotball vitner mer om din kunnskap enn min.
|
Åja, beklager, jeg skulle sagt "bare", siden du vitterlig bare bruker halvparten av postene på å kritisere Tettey. Når det gjelder valgene til Tettey i den situasjonen, så skriver jeg rett og slett under på Haralds analyse.
Når det gjelder refleksene dine, så synes jeg absolutt du bør ta med deg kamera og møte LarsG på Lade - det har jo stort YouTube-potensiale either way.
Hva angår din strålende argumentasjon med 15 år på brukbart nivå i fotball, så synes jeg muligens det er litt frekt av deg å kritisere en eliteseriespiller med CL-erfaring, da han ifølge ditt eget rasjonale automatisk har mer peiling på slike ting enn det du har. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 19.05.2009 00:34 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Han marker da sin modstander, ved at dække rommet mellem han og kantspilleren. Han er overhovedet ikke på vej ud mod kantspilleren, Tettey gør det umuligt for Moldes kantspiller at spille ballen mot den spilleren, hvis rom Tettey dækker, derfor går ballen i stedet til Molde spilleren ude på venstrekanten, som ingen markerer. |
Jo helt i starten når ballen blir spillt ut til kantspilleren så er Tettey på veg utover. Men som sagt, når han ser Stadsgaard så gjør han det rette. Og han gjør det langt fra umulig å slå ballen til den sentrale av de tre Molde-spillerene. Når to spillere ligger på linje så er det intet problem å spille ballen slik at den som er nermest deg ikke når den, mens den lengst unna når den.
Quote: |
Jeg gider egentlig ikke kommentere dette yderligere end at vise til at man tydeligt kan se ud fra videoen at hverken Tettey, eller nogen anden fotballspiller for den sags skyld, kan nå at komme ud til venstresiden for den centrale Molde spilleren. |
Hvorfor fortsetter du å si at han skal ut til venstresiden for den sentrale Moldespilleren? Han skal ikke det. Han skal inn mellom motstander og keeper, og i det minste inn i kroppen på han.
Og om Tettey hadde tatt ut den rette vinkelen på løpet sitt og ikke startet å bremse ned når han passerte 11-meteren så hadde ikke det vert noe problem. Det er ikke noe problem å forflytte seg de 1-1,5metrene han mangler. Tettey gjør ikke engang ett forsøk, så uansett hva du mener er mulig eller ikke så gjør han feil.
Quote: | Tetteys mulighed for at klarere gider jeg slet ikke kommentere, da den slet ikke er tilstede. |
Jo det er den.
zaphod81 wrote: | Åja, beklager, jeg skulle sagt "bare", siden du vitterlig bare bruker halvparten av postene på å kritisere Tettey. Når det gjelder valgene til Tettey i den situasjonen, så skriver jeg rett og slett under på Haralds analyse.
Når det gjelder refleksene dine, så synes jeg absolutt du bør ta med deg kamera og møte LarsG på Lade - det har jo stort YouTube-potensiale either way.
Hva angår din strålende argumentasjon med 15 år på brukbart nivå i fotball, så synes jeg muligens det er litt frekt av deg å kritisere en eliteseriespiller med CL-erfaring, da han ifølge ditt eget rasjonale automatisk har mer peiling på slike ting enn det du har. |
Jeg har hatt tre strings som omhandler Tettey, og eneste grunnen til at det blir mange innlegg ut av det er at enkelte personer reagerer på den måten dere gjør her. Og nekter å innse at Tettey faktisk gjør feil.
Hva gjelder mine reflekser så kan jeg godt møte opp jeg om du hoster opp 15000kr i reiseutgifter og tapt inntekt.
Så det er altså ikke mulig for meg å påpeke at Tettey gjør feil pga at han har spillt CL-fotball og det har ikke jeg? Da må jeg nesten spørre hvilket nivå du har spillt fotball på for å se om du kan kritisere mine utsagn også da. Og hvem her inne er det som kan kritisere noen av RBKs spillere da?
Maradona wrote: | Interessant at du har lært så lite.. |
Alltid interresant å lære noe nytt, så da kan du kanskje fortelle hva som er feil i det jeg sier en spiller skal gjøre i en slik situasjon da. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.05.2009 00:50 Post subject: |
|
|
Å skylde på Tettey for selvmålet er for meg omtrent like dumt som å skylde på Jarstein for det. Det er sikkert også fysisk mulig for Jarstein å slå ballen en annen retning enn mot egen spiller der.
Jeg kjenner ikke til ditt forhold til Tettey fra før, zicoz, og legger heller ikke det til grunn. Men her er du på fryktelig tynn is og blir (for å bruke et godt norsk utrykk) eid fra alle kanter.
Tettey var uheldig som eff i den situasjonen og sto tilfeldigvis akkurat der ballen havnet. Hadde han vært litt tidligere ute og stått på strek, eller litt senere ute, plukka opp returen fra Jarstein og satt igang en contring, hadde Tettey sannsynligvis aldri blitt nevnt i den situasjonen.
Det var forøvrig flust av andre som hadde muligheter til å stoppe sjansen før den i hele tatt kom igang også. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 19.05.2009 00:59 Post subject: |
|
|
Quote: | Etter over 15 år som forsvarsspiller på bra nivå så har jeg nok mer forståelse for slike situasjoner enn det du har. Og Tettey gjør flere feil i denne kontringen. |
Quote: | Hva angår din strålende argumentasjon med 15 år på brukbart nivå i fotball, så synes jeg muligens det er litt frekt av deg å kritisere en eliteseriespiller med CL-erfaring, da han ifølge ditt eget rasjonale automatisk har mer peiling på slike ting enn det du har. |
Quote: | Så det er altså ikke mulig for meg å påpeke at Tettey gjør feil pga at han har spillt CL-fotball og det har ikke jeg? Da må jeg nesten spørre hvilket nivå du har spillt fotball på for å se om du kan kritisere mine utsagn også da. Og hvem her inne er det som kan kritisere noen av RBKs spillere da? |
Femten år med fotball har i alle fall ikke bidratt til noen særlig logisk evne.
Det var synd at det skulle være så langt til Lade, jeg kan jo være enig i at prislappen ikke helt står i forhold til moroa. Men jeg vil påstå at bevisbyrden ligger på deg i forhold til at det er lett å klarere sånne baller, så hvis du allerede gjør det flere ganger i uka, så er det vel bare å ta fram kamera.
Når det gjelder denne uforståelige reaksjonen du får på dine Tettey-innlegg, så skyldes nok det at du ser ting som virkelig ingen andre ser når du ser fotballkamp. Om det skyldes overlegen forståelse eller tunge rusmidler skal jeg ikke spekulere for mye i. |
|
Back to top |
|
 |
|