English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjøvik - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 21:46    Post subject: Reply with quote

Vi har trots allt gjort 15 mål, vunnit 5 och 3 oavgjorda, så något rätt måste vi ha gjort även offensivt. Första halvlek mot Fredrikstad tex var det enligt min mening ett mycket bra offensivt spel.
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 21:54    Post subject: Reply with quote

Førsteomgangen mot Fredrikstad var bra, det er jeg enig i. Men de 8 kampene vi har spilt hittil i TL, så har gjennomgangsmelodien i det offensive vært lite fremdrift, tregt tempo, lav intensitet, dårlig samhandling og masse langballer. Flott effektivitet er vel det man kan trekke frem som positivt, det er også derfor vi har ok med mål.

Jeg mener klubber som Molde, Sandefjord, Odd og Start faktisk har gitt et bedre helhetsinntrykk enn oss hittil i sesongen. Dette er klubber vi bare er tre poeng foran.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 22:06    Post subject: Reply with quote

Her er jeg desverre helt enig med deg longines...
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 22:13    Post subject: Reply with quote

Vi har mött Odd och Start och jag kan inte påstå att jag märkte att de var bättre än oss. Molde är väldigt ojämnt lag, vilket tyder på en otillräcklig struktur. Skall man bli ett vinnarlag måste man ha en säker defensiv, typ United. De har vunnit många matcher med 1-0 och det är först nu på slutet av säsongen som det offensiva finspelet har kommit. DEn samma utvecklingen räknar jag med sker med RBK - finspelet kommer efterhand. Bättre planer hjälper på. Vidare är det svårt att lyckas helt med samhandlingen när vi har nya spelare som Prica och Olsen framåt. Tyvärr har den sistnämnda varit så ovän med bollen att det har varit omöjligt att få till något bra spel på vänstersidan när han har varit med. Ändå är han genombruddshissighetsnostalgikernas stora favorit. Det är nog inte planen att Olsen skall förlora bollen var bidiga gång han får en passning.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 22:16    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Vi har mött Odd och Start och jag kan inte påstå att jag märkte att de var bättre än oss.

Her vurderer vi sesongen under et, ikke kun enkeltkamper. Star var etter min mening langt bedre enn oss i Kristiansand. Når det gjelder Olsen, ja han hadde en tragisk kamp i dag og har hatt en liten down i noen kamper. Men å påstå at det ikke har vært mulig å få til samhandling fordi vi har "elendige" Olsen venstrekant er bare latterlig. Fyren hadde 10 mål og 10 assist i fjor, hvem i Rosenborg kan vise til lignende? Hvem andre klubber i TL kan ta seg råd til å ha en sånn spiller på benken? Hamren og Henriksen har det desidert beste offensive arsenalet av alle trenere i TL, det bør være mulig å få til noe underholdene og fin angrepsfotball.

Last edited by longines on 10.05.2009 22:20; edited 1 time in total
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 22:18    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Det är nog inte planen att Olsen skall förlora bollen var bidiga gång han får en passning.

Men hvorfor sende ballen på foten til Olsen, hvorfor ikke sende passninger i rom som Olsen kan utnytte? Olsen er etter min mening bare et av flere offer i et lite spillende lag.

Jeg vet folk ikke liker at man drar inn NAE sammenligninger, men det er vel ikke vanskelig å tenke seg hvor god T. Olsen ville vært i et slikt system? Når vi i dag spiller så motsatt som det er mulig å gjøre, så er det klart at Olsen ikke fremstår veldig bra.

Last edited by longines on 10.05.2009 22:24; edited 1 time in total
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 22:24    Post subject: Reply with quote

Tror du det hjälper. I dag fick han alla möjliga sorters passningar och han fick aldrig kontroll på bollen och kom aldrig förbi sin back. Skrämmande dåligt. Man kan inte skylla på medspelarna efter en så usel prestation. Bollen sprätter ifrån honom som om han har träskor på fötterna.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 10.05.2009 22:25    Post subject: Reply with quote

I dag var han bare dårlig, og han kan ikke skylde på noe annet. Men sånn generelt så synes jeg han blir brukt feil. Eller for å si det på en annen måte, hele spilestilen vår er feil for han.
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 11.05.2009 00:05    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Førsteomgangen mot Fredrikstad var bra, det er jeg enig i. Men de 8 kampene vi har spilt hittil i TL, så har gjennomgangsmelodien i det offensive vært lite fremdrift, tregt tempo, lav intensitet, dårlig samhandling og masse langballer

Nå skriver du det ikke direkte, men noe som forundrer meg litt er at folk har en tendens til å si at vi ikke har vist noe bra hjemme, med unntak av en god førsteomgang mot FFK.

Hva med serieåpningen? Riktignok var/er vif rævva, men det er de fleste lagene. Den kampen virker til å være fullstendig glemt?

EDIT: Ellers er jeg selvsagt enig i at det har manglet en del i det offensive spillet. Men syns det ofte blir litt vel unyansert.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2009 13:02    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
4350 tilskuere er meget imponerende, må jeg si!

4305 tilskuere er rettet til 5068. Altså flere i går enn på Lyn-kampen.

Satt og diskuterte litt på turen nedover, og det er nok et bevis på RBK-patriotismen i Gudbrandsdalen og videre nedover (vestsida av) Mjøsa.

I mine øyne kan NFF gjerne rullere litt på å sende RBK til Trøndelag, Helgeland, Nordmøre, Oppland og Nord-Hedmark i cupen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

- Det var helt greit å gå tom for billetter. Vi hadde vanlige seriekampbilletter i bakhånd, forteller Aashaug

Etter det gode forhåndssalget håpet Gjøvik FF på et tilskuertall på rundt 3000. 5068 var over all forventning.

- Ren bonus, stråler Aashaug.

På stadion i går ble det opplyst at drøyt 4300 mennesker var til stede. Grunnen til det var at opptellingen av de ulike kassene tok lengre tid enn forventet.

Les mer: Gikk tom for billetter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Demolith
Rutinert

PostPosted: 11.05.2009 17:54    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Men hvorfor sende ballen på foten til Olsen, hvorfor ikke sende passninger i rom som Olsen kan utnytte? Olsen er etter min mening bare et av flere offer i et lite spillende lag.

Jeg vet folk ikke liker at man drar inn NAE sammenligninger, men det er vel ikke vanskelig å tenke seg hvor god T. Olsen ville vært i et slikt system? Når vi i dag spiller så motsatt som det er mulig å gjøre, så er det klart at Olsen ikke fremstår veldig bra.

Er vel her mangelen på struktur og samhandling offensivt spiller inn.
Laget har en tendens til å flytte etter for seint, så vi spiller oss frem 10 og 10 meter gjerne siste halvdelen. Da er det tydelig Olsen ikke kommer til sin rett når vi ikke bruker godfoten/styrken/ferdighetene hans på riktig måte og spiller i bakrom
så han får brukt farta si (for finter har han ikke:) )

Lempe langballer på Iversen og Prica for å vinne 2. baller gjør vi gjerne derimot??
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2009 13:10    Post subject: Reply with quote

For å komme Olsen litt i forsvar etter den håpløse kampen så er jeg faktisk enig i at de pasningene han får ikke akkurat spiller opp mot styrkene hans som spiller.

Jeg vet ikke helt hva det er som gjør det, men jeg har lagt merke til at når midtbanen skal spille fri kantene, så har de en tendens til å spille dem inn "bak" backen, sånn at kanten må løpe utover for å ta igjen ballen, deretter stoppe, og så utfordre fra stillestående.

Det er et eller annet timingproblem der, og jeg tror kanskje det skyldes mangel på alternativer, som at spissen befinner seg for langt unna, og at den som slipper ballen ikke utfordrer backen. I alle fall er konsekvensen at backen nesten alltid kan løpe ned og stenge rommet relativt tidlig.

Vi har egentlig ingen spillere som er gode en mot en offensivt, og jeg er litt forundret over at ikke det har blitt prioritert på kantplass.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb