English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.04.2009 13:25    Post subject: Reply with quote

For min del er også Tarik, samt Veigar Pall de mest interessante. Hadde vært stort om vi hadde fått én av de to i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2009 13:32    Post subject: Reply with quote

Det er litt paradoksalt at det per i dag fremstår enklere å hente norske profiler fra fransk og nederlandsk liga - enn det er å hente gode spillere i Tippeligaen.

"Nei, vi får ikke Thioune fra Molde, så vi kjøper Tarik fra Herenveen for halve summen." <- Jeg tror dette er realiteter.

Slik var det ikke for noen år siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 28.04.2009 13:45    Post subject: Reply with quote

MIXMASTERTOT wrote:
Tipper dette blir vår erstatter for ciljan eller sapara i sommer.

Var vel ST som hentet han til norge i sin tid om jeg ikke tar feil.

http://www.nrksport.no/fo.../1.6583925

Steffen tar hans plass...
LanoX
Rutinert

PostPosted: 29.04.2009 16:37    Post subject: Reply with quote

Mens vi snakker om gamle Stabæk-stjerner så er det kanskje ikke lenge før denne karen er tilgjengelig for et par klinkekuler og en kebabrull

http://msn.tv2sporten.no/...705753.ece
kristobal
Legende

PostPosted: 29.04.2009 17:03    Post subject: Reply with quote

Ja, det er lett å bli blendet av champagnefotball i europeiske bakgårdsligaer.

For all del, super innsats i Stabæk i fjor, men det finnes liksom 200 brasser som er minst like gode og som spiller i vel så gode lag i hjemlandet og ellers i verden.

Dessuten var det først i fjor han slo gjennom i Stabæk, på et lag som var i flyten og fungerte godt sammen. De svakhetene det pekes på i Tyrkia er jo de samme som han slet med her den første tida.

Da ble han ikke så kritisert for det, fordi fortståsegpåerne så seg litt blind på de tekniske finessene han vartet opp med ellers. Men i Tyrkia er nok tålmodigheten atskillig mindre.

For 40 millioner på det europeiske markedet får du jo relativt gode midtbanespillere som spiller i bedre ligaer enn den norske og som har erfaring fra europacup. Sånn sett var Alanzinho et meget sjansepreget kjøp til høy pris av tyrkerne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ja, det er lett å bli blendet av champagnefotball i europeiske bakgårdsligaer.

Snakker du om fransk fotball nå?
kristobal
Legende

PostPosted: 29.04.2009 22:40    Post subject: Reply with quote

Hehe ifølge Semb'ern er det jo ingen serier hvor det finnes mer champagnefotball enn i Tippeligaen Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.04.2009 22:40    Post subject: Reply with quote

Det ligger vel ganske så klart i teksten at det er norsk fotball en snakker om. Fransk fotball er forøvrig langt ifra noen bakgårdsliga og er topp 5 i europa omtrent jevngod med Tyskland bak det 3 store.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 23:30    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
et av Start sine luftslott.

Annan?

Joke aside: Bolaños; per dato nei takk. La ham bevise litt.
Fredeim holm kan jeg dy meg for, men kunne vært en fin reserveløsning om nå både Steffen og Rade knekker beina.
Tarik er vel en ønskedrøm, men herregud så fint det hadde vært.
VPG har jeg mine tvil vil passe inn, da det virker på meg som han ville tatt Sappararollen, men stjålet Tetteys løp.
BHR har jeg uttalt meg om før, og jeg skjønner ikke at det ikke er flere enn meg som ønsker ham. Selvom han er kjepphøy. Men det er jo Demi au
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.04.2009 23:34    Post subject: Reply with quote

Selv har jeg ikke et vondt ord å si om personen BHR. Fyren virker etter min mening meget sympatisk, men det er mulig jeg er i et mindretall her.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.04.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

BHR kan en vel trygt si får mye tyn på grunn av at han har den broren og moren han har.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 30.04.2009 18:12    Post subject: Reply with quote

Jeg kan si mye rart om personen BHR, men som fotballspiller er han god. Jeg stiller meg bak mine tidligere uttalelser om at han gjerne fyller en høyre kantrolle i RBK for min del
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.05.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Er det seriøst at vi hadde mulighet til å få kjøpt Bolanos? Hvem var det som ikke gjorde jobben sin da? Helt vanvittig at fyren har havnet i Start. Både Liverpool og Charlton har ønsket å kjøpe han, men bare spillertillatelsen satte en stopper for det. Thomas Myhre så han i aksjon for Charlton i en testkamp og s at ahn var klart banens beste... og hva de holdt på med i Danmark når de satte han på benken... det er utenfo rmin fatteevne... merkelig karriere.... men helt tydelig en spiller med potensiale som holder høyt nivå i de største ligaene i Europa...mener jeg... Og at vi ikke nyttet sjansen til å kjøpe han hvis vi hadde muligheten er jo en katastrofe! Start hadde ikke hatt en sjanse hvis vi hadde bestemt oss for å kjøpe han! Vi får vel heller ikke kjøpt han fra Start heller nå. Kan ikke tenke meg annet enn både Bolanos og Start ønsker et salg til en av de store europeiske ligaene, for en helt annen overgangspris enn det Rosenborg kan stille opp med.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.05.2009 12:23    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er høyrekant som helt klart bør prioriteres da vi egentlig ikke har en eneste spiller som trives best og er best på den plassen. Bolanõs bør undersøkes ,men en skal være litt forsiktig da han floppet totalt i OB og ble henvist til benken av Espen Ruud og det er ikke umulig at dette er en stor fisk i liten dam spiller. Fordelen med Bolanõs utenom det åpenbare er at han kan brukes i både 4-4-2 og i 4-2-3-1 på gode måter. Tarik vil jeg tro er bedre dess lengre frem på banen han kommer, men må si at en slik oppstilling etter sommeren hadde sett lekker ut.

Elyounoussi Skjelbred Olsen

Prica/Iversen

Hvis Sapara drar i sommer så er Gunnarsson en spiller som har ferdighetene og egenskapene til å ta over som dirigent uten at jeg tror at vi taper så veldig mye kvalitetsmessig om noe som helst.

Helt enig med deg Keenoir. Tror nesten vi må regne med at en midtbanespiller av sentral type drar i sommer. Tarik hadde vært fantastisk! Da har vi et tilnærmet komplett lag.... men sånn som det ser ut nå er det denne høyrekant- rollen som ikke er godt nok besatt. Men seriøst, er det realistisk å få kjøpt Tarik? Hvordan gjør han det egentlig der ute?
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 05.05.2009 23:53    Post subject: Reply with quote

Saparaerstatter?

http://fotball.adressa.no...137735.ece

Hadde vært moro, men realismen i det hele er vel ikke på samme nivå.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 19:20    Post subject: Reply with quote

Var et innslag på sporten hvor det kom fram at LSK må selge Riise til sommeren pga økonomiske årsaker. Bør være interessant om vi mister noen til sommeren.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 21:08    Post subject: Reply with quote

Bør vel i så fall få inn en klausul i kontrakten hans om at mora bør holde seg _langt_ unna Lerkendal? Razz
Hedley
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 21:11    Post subject: Reply with quote

Ja, det skriver han sikkert under på Very Happy
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2009 21:37    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Var et innslag på sporten hvor det kom fram at LSK må selge Riise til sommeren pga økonomiske årsaker. Bør være interessant om vi mister noen til sommeren.

Da begynner vel det meste å tyde på nedrykk på Åråsen siden Riise er deres eneste ordentlig gode spiller for tiden. Nordtveit har vært bra ,men også han forsvinner i august. Tror Riise kan gjøre en meget god jobb på Lerkendal.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 21:42    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
longines wrote:

Tror Riise kan gjøre en meget god jobb på Lerkendal.
Han kan kanske förstärka det underbemannade (?) banemanskapet.
Back to top
zicoz
Junior

PostPosted: 07.05.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

Eneste grunnen jeg kan se for oss til å hente Riise er om PCS eller Sappara forsvinner. På venstrekanten har vi god nok dekning med Olsen, Prica i tillegg til Traore og kanskje også Helland og han kan ikke erstatte Annan/Tettey.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 22:20    Post subject: Reply with quote

http://msn.tv2sporten.no/...721745.ece
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 22:25    Post subject: Reply with quote

Den neste spilleren vi henter må komme fra en annnen liga, hvis ikke er det egentlig ingen vits. Riise er ordinær, men talende nok en av de bedre kantspillerne i eliteserien. Og denne bejublede Bolaños tas ut av en kamp så snart han møter en sideback som er hakket glupere enn de man finner i Norge, akkurat som det skjedde med Alanzinho da Stabæk skulle prøve seg i e-cupen i fjor.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 07.05.2009 23:09    Post subject: Reply with quote

Riise er ikke Ronaldinho. Men han har prestert bra på landslaget, er i fin alder og har en vinnermentalitet fra helvete. Ser han som perfekt i den rollen som PCS har fortiden. Ang moren, selvom hun er et troll av dimensjoner, så kan hun være ganske så god underholdning til tider Smile
Back to top
zicoz
Junior

PostPosted: 09.05.2009 04:31    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Den neste spilleren vi henter må komme fra en annnen liga, hvis ikke er det egentlig ingen vits. Riise er ordinær, men talende nok en av de bedre kantspillerne i eliteserien. Og denne bejublede Bolaños tas ut av en kamp så snart han møter en sideback som er hakket glupere enn de man finner i Norge, akkurat som det skjedde med Alanzinho da Stabæk skulle prøve seg i e-cupen i fjor.

Hvorfor skal folk sammenligne "unorske" utenlandske spillere med Alanzinho hele tiden? Først var det Thione og så er det Bolanos. Bolanos er ingen Alanzinho. Alanzinho hadde sin store styrke i finterepertoaret sitt, mens Bolanos sine store styrker ligger i en følsom fot og en teknikk som gjør at han kan utnytte denne. Han er også smartere taktisk enn det Alanzinho er.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 180, 181, 182  Next
Page 117 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb