View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 07.05.2009 23:29 Post subject: |
|
|
Istedet for å kritisere Keenoir, kan du ikke si hva det er som gjør at Ivers fortjener en spissplass foran Zahora (og muligens Prica)? Han har sluttet å score mål som en spiss skal gjøre. 9 mål i fjor, og 1 mål på 8 kamper i år forteller om en spiss som ikke er noen målscorer. Hva gjør så Ivers som er så bra? Han binder opp forsvarere sies det. Javel, sier jeg; Hva annet? Hadde han hatt mange assists så hadde jeg også vært uenig med Keenoir, men det er jeg ikke.
I sin nåværende form så er Ivers høyst erstattelig, ihvertfall når Prica kan spille. Ingen spillere skal ha fast plass på laget pga tidligere bragder. Gi en målscorer sjansen, så kanskje vi slipper disse kjedelige 1-1 og 2-1-kampene, og greier å avgjøre og punktere kampene tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.05.2009 23:41 Post subject: |
|
|
Som du ser så är jag enig med niccolai. Det är omöjligt för mig att jämföra Iversen med Zahora eftersom jag endast har sett honom i ett kort inhopp, då han inte utmärkte sig på något vis. Jag överlåter sådana övningar till dig och andra Zahora-diggare. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 07.05.2009 23:49 Post subject: |
|
|
De som ikke ser kvalitetene Ivers bidrar med i kampene må finne seg noe annet å gjøre.
Prica hadde garantert ikke scoret 4 på rad som en enslig spiss uten en Ivers type til hjelp..
Ivers tar opp oppmmerkshometen fra Prica, og blant annet Tettey som kan vandre inn og få disse målsjansene.
Jaja.. jeg har sagt mitt.
Hamren vet bedre enn dere bedrevitere her inne.. Zahora er p.d.d ikke bedre altertantiv enn Ivers, p.g.a at Hamren mener dette gjennom laguttak.
Jeg har større tiltro til Hamren, enn Keenoir og andre som klager på Ivers og skriker etter Zahora _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.05.2009 00:05 Post subject: Dario Zahora |
|
|
Det er vel litt drøyt å kalle alle som har noen kritiske innvendinger til Hamren for bedrevitere og si at alle som ser for seg en start 11.er uten Iversen bør finne seg noe annet..
Selv har jeg stor tro på Hamren,og er helt sikker på at han har bedre grunnlag en de fleste av oss til å ta ut laget.Men han er vel heller ikke synsk.
En skikkelig bedreviter blir man først når man i ettertid eller før kampen for den saks skyld kan være sikker på at den ene oppstillingen definitivt fungerer bedre enn alle andre.
Er skikkelig imponert over deg om du påstår med 100% sikkerhet at kampforløpet hadde blitt dårligere mot Lyn med feks. dette laget:
Jarstein
Lustig-Demidov-Stadsgaard-Dorsin
Annan-Tettey
Zahora-Sapara-Olsen
Prica.
Evnt. 442 med disse 6 foran.
Sapara-Annan-Tettey-Olsen
Zahora-Prica. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 08.05.2009 00:10 Post subject: |
|
|
Har ikke sagt at det hadde blitt dårliger med Zahora jeg..
Jeg sier at kritikken mot Ivers er drøy, og at det sikkert er en grunn til att Zahora ikke er brukt enda.
Zahora kunne helt sikkert ha slått til, men foreløpig blir han veid for lett i start 11'rn. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.05.2009 00:22 Post subject: |
|
|
Hva er det Iversen er bra på da utenom et bra rykte? Han taper det fleste duellene, han bommer på det fleste sjansene, han har få forløsende passninger, han orker ikke å løpe hele kampen igjennom og han makter ikke å komme seg til målsjanser. Han har rett og slett blitt for gammel og treg og i mine øyne så er han der hvor Basma, Kvarme og Riseth var for 2 år siden altså en blokade for viderutvikling av laget. Hvis ikke Zahora er bedre enn Iversen så får vi finne noen som er det. For Iversen er ikke god nok for det ambisjonene Rosenborg bør ha. I mine øyne er det ihvertfall ikke i tvil om at Prica er mange ganger bedre enn Iversen i alle spillets faser.
Hvorfor er det sett på som helt forferdelig å kritisere Iversen, Skjelbred og Sapara av enkelte, mens det er helt greit å drive med hetsekampanjer mot Jarstein, Stoor, Lago, etc. Den eneste forskjellen er at disse tre spillerene har fått utdelt klippekort på laget og svake prestasjoner over tid får ikke konsekvenser. Vi har vært som best i år når Iversen har befunnet seg på benken med untak av mot Start.
Fremover ønsker jeg å se et slikt lag:
Jarstein
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Annan Tettey
Sapara Skjelbred Olsen
Prica |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 08.05.2009 00:24 Post subject: |
|
|
Greit..
Orker ikke å diskutere mere.
Du er tydeligvis blind når det kommer til å ikke se kvalitetene til Ivers..
Jeg mener Ivers bidrar med mye, du mener det ikke.
Vi er enige om at vi er uenig..
Ferdig diskutert..
PS: Vår beste omgang var med Ivers på banen mot FFK.. Dårlig hukommeles.. men vi er sikkert uenige der også.. så vi stopper der.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.05.2009 00:35 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Han taper det fleste duellene |
Det får være grenser for hvor hardt du skal gå inn for å kritisere Iversen. Sett deg ned med penn, papir og video, så får du fortsette diskusjonen når dokumentasjonen foreligger.
Laguttaket mot Molde har forresten kommet meg for øre:
Zahora
Zahora - Zahora - Zahora - Zahora
Zahora - Zahora
Må si jeg er skeptisk til å bytte til 4-4-2 igjen. Ikke er Konan med på benken denne gangen heller! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.05.2009 01:06 Post subject: |
|
|
Vi får være enig om å være uenig, selvom jeg ikke forstår hvordan enkelte kan være fornøyd med det nivået Iversen ligger på nå. Jeg har langt høyere forventinger til en spiss i Rosenborg og ihvertfall en som koster 5 million + i året. Desutten hvis det eneste Iversen har bidratt med så langt i år er å vinne enkelte dueller og binde opp forsvarer så er det heller ikke godt nok. Det er knapt nok at den jobben som Prica har gjort er god nok og han har skoret 4 mål og er langt mer med i spillet. Det var mange som trodde at Riseth, Kvarme, Basma m.flere skulle heve seg igjen ,men det skjedde aldri og Iversen sin formdupp har nå vart i 2 og 1/2 år uten at levere tilfredstillende med mål og målgivende fra hans posisjon. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 08.05.2009 01:13 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Keenoir wrote: | Han taper det fleste duellene |
Det får være grenser for hvor hardt du skal gå inn for å kritisere Iversen. Sett deg ned med penn, papir og video, så får du fortsette diskusjonen når dokumentasjonen foreligger.
Laguttaket mot Molde har forresten kommet meg for øre:
Zahora
Zahora - Zahora
Må si jeg er skeptisk til å bytte til 4-4-2 igjen. Ikke er Konan med på benken denne gangen heller! |
Skeptisk til Zahora i mål, men han har jo brukbar spenst da!  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.05.2009 01:16 Post subject: |
|
|
Støtter Keenoir her. Mener ikke at Iversen er en dårlig fotballspiller, men jeg mener vi trenger bedre. Om Zahora er bra nok aner jeg ikke, men det jeg vet er at: Om jeg får 2 middagstallerkener foran meg og den ene smaker dritt, så spiser jeg ikke opp resten i frykt for at den andre smaker værre.. Jeg prøver ut den andre. Zahora burde få prøve seg i noen kamper, mer enn 10 min på slutten. Som Torbjørnsen sa om Sapara: det gikk ikke å se at han var så spesiell i trening, det var i kamp han briljerte. La Zahora få sjansen, så kan vi vurdere hvorvidt Iversen eller Zahora burde inneha plassen i førsteelleveren.
Edit:
Om ikke annet så får man stoppet de som hyller Zahora før han har spilt  |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.05.2009 01:27 Post subject: |
|
|
Jag håller med, låt Zahora spela, så slipper vi att höra gnället om att han skall spela hela tiden. Innan gnällde folk att Skjelbred skulle på bänken och ersättas med Strand eller Olsen. Nu slipper vi det sutret längre efter Strand och Olsens "prestationer". |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.05.2009 08:28 Post subject: |
|
|
Strand ba jeg om at måtte legge opp sammen med Kvarme før sesongen i fjor. Strand berget seg gjennom fjoråret i motsetning til Kvarme, og slipper vel samme sorti tross alt. Men tiden er overmoden.
Olsen vil jeg nok gnåle over at bør spille også i tiden framover. Han har fortsatt til gode å få spille fra start så ofte, og var åpenbart et friskt pust i første halvdel av andreomgangen på Ullevaal.
Zahora bør også få sjansen snart. Jeg skjønner at han ble kjøpt med tanke på å ha litt i bakhånd den dagen andre er ute, men bør ikke gå ti kamper hvor han knapt er på banen. Dess lenger han holdes utenfor dess verre blir det å utgjøre en forskjell når han kommer inn. Jeg sier ikke han skal starte hver gang, men han bør "holdes varm" med slike kamper fra start og noen lengre innhopp innimellom. Hvis ikke kommer det ikke til å fungere å kaste ham innpå fra start når vi er nødt til det. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.05.2009 10:55 Post subject: Dario Zahora |
|
|
Igjen noen kloke ord fra Kristobal.
Desto lengre tid det går før han får starte/lange innhopp,desto større blir sjansen for at man kan si-hva var det jeg sa?-dvs. han skuffer.
Vil også gjerne si at i min interesse/nysgjerrighet angående Zahora,har jeg ikke nevnt med et ord at jeg har mista helt trua på Iversen.
Kommer kanskje med noen betraktninger der,men da i Iversens tråd.
Kommer mange muligheter for Zahora fremover uansett nå som vi skal spille kvalik til EL,cup og serie i massevis.
Skulle det vise seg at Zahora ikke har nivået,vil han fortsatt være et rimelig ekspriment i forhold til mange av kjøpene som ble gjort for noen år siden.
For meg som er glad i offensiv fotball vil jeg gjenta til det kjedsommelige at med de bakerste 7 vi kan stille med er det lov å slippe til 4 offensive samtidig,selv om de selvfølgelig ikke er fritatt for å ta løp hjemover.
Iversen,Prica,Skjelbred,Sapara,Olsen,Zahora, Sellin..noen glemt?Pelu kanskje.
7-8 spillere om 4 plasser er greit å disponere under et slikt kamp-program.
Dessuten håper jeg vi slipper å foreta så mange innbytter defensivt slik at vi kan slippe til friske bein offensivt i hver kamp.
Vil gjerne se at de offensive spillerne kjører seg helt tomme og ikke disponerer kreftene for 90 min. spill. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 08.05.2009 12:43 Post subject: |
|
|
tipper det blir en fin sjanse til å få sett zahora i aksjon førstkommende søndag mot gjøvik. han har gjort en fin figur for rbk2 også. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.05.2009 17:27 Post subject: |
|
|
Zahora är antagligen Rosenborgs mest populära spelare för tiden. Han gjorde en finte på La Manga som har etsat sig in i supporternas minne. Blir detta årets höjdpunkt? |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 08.05.2009 17:27 Post subject: |
|
|
Tar ingen side i Ivers-Prica-Zahora-diskusjonen, men vil bare nevne at de fleste som overvar Lynkampen på Ullevaal nok ville ha byttet ut Prica til pause heller enn Ivers. Makan til slett innsats og spill håper jeg at vi aldri mer ser fra den kanten _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.05.2009 17:34 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Zahora är antagligen Rosenborgs mest populära spelare för tiden. Han gjorde en finte på La Manga som har etsat sig in i supporternas minne. Blir detta årets höjdpunkt? |
Åh, såpass, var han med til La Manga? Trodde han først trente med RBK under oppholdet i Barcelona jeg.
Jeg tviler på at vi har sett årets høydepunkt fra Zahoras side, tross flere scoringer for RBK2 når han har fått muligheten. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.05.2009 17:39 Post subject: Dario Zahora |
|
|
Har ikke sett så mange klager på Prica,men han hadde helt sikkert ikke
trengt å dusje om han hadde gått av til pause nei.
Grunnen til at jeg tror Zahora kan prestere er at han har laget mange fine mål og holdt et godt nivå som spiss over flere år.Stort sett på nivå under TL,men sannsynligvis minst like bra nivå som norsk nivå 2 og langt over norsk 2.div.
Dette i tillegg til glimt fra treninger,utube og generell magefølelse. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.05.2009 17:53 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Peter Storey wrote: | Zahora är antagligen Rosenborgs mest populära spelare för tiden. Han gjorde en finte på La Manga som har etsat sig in i supporternas minne. Blir detta årets höjdpunkt? |
Åh, såpass, var han med til La Manga? Trodde han først trente med RBK under oppholdet i Barcelona jeg.
Jeg tviler på at vi har sett årets høydepunkt fra Zahoras side, tross flere scoringer for RBK2 når han har fått muligheten. |
Barcelona var det ja. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.05.2009 19:20 Post subject: |
|
|
Herregud, det er sannelig mye usaklig piss som kommer frem om man er så ufin at man kritiserer Ivers på forumet her. Ivers scorer ikke mål, og har sjeldent assists. Jeg mener hans innsats ikke holder, og vil derfor se noen andre få prøve seg. Ettersom Zahora har vist grei scoringsform på RBK2 så bør han få sjansen. Uten at jeg er noen Zahora-digger av den grunn, Storey. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.05.2009 20:15 Post subject: |
|
|
Jag är enig att det är dax att Zahora fÃ¥r pröva sig. Han fÃ¥r väl chansen mot mot Gjövik, fast det inte är nÃ¥gon värdemätare. Men jag tycker vi skall vänta med att bedöma honom tills han har fÃ¥tt pröva sig i tippeligan. Även Sellin och Aas böttar resp böttade in mÃ¥l i div 2. Innan vi vet vad han gÃ¥r för sÃ¥ är det övermaga att pÃ¥stÃ¥ att han skall ersätta nordÃska toppanfallare som Prica och Iversen. Det spelar ingen roll vem av de tvÃ¥ som gör mÃ¥l bara vi vinner. Och det har ju inte gÃ¥tt sÃ¥ dÃ¥ligt av tabellen att döma. Det är en stör tendens här inne att leta efter en quick fix i form av en stjärna pÃ¥ andralaget - antingen det är Zahora eller Konan - när spelet inte stämmer helt. Det GÃ…R att göra justeringar inom det befintliga laget. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.05.2009 00:17 Post subject: |
|
|
Det har ingen ting å si hvem som scorer bare vi vinner nei. Det er sant. Så hvis laget gjør det bedre med Iversen på banen enn andre spillere så er det jo greit at han er der selv om han ikke scorer selv. I hockey blir man jo ofte målt etter hvor ofte man er på banen når laget scorer i tillegg til egne mål og pasninger.
Selv om utvalget er lite til nå så viser statistikken angående våre fire "mest typiske angripere" som har vekslet litt på til nå at:
Zahora har spilt 14 minutter, hvor vi scoret ett mål.
Prica har spilt 531 minutter, hvor vi har scoret 13 mål (40,8 min mellom hver)
Olsen har spilt 425 minutter, hvor vi har scoret 10 mål (42,5 min mellom hver)
Iversen har spilt 554 minutter, hvor vi har scoret 9 mål (61,6 min mellom hver)
Grunnen til at Iversen har så dårlig statistikk sammenliknet med de andre er at vi scoret tre og fire mål i de to første kampene, hvor Iversen ble byttet ut før de to siste mot Enga og kom innpå etter vi scoret våre fire i Tromsø. Etter at han var med og snudde en spesiell kamp i Kristiansand har han spilt alt, men mange mål har ikke laget scoret i kampene etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 09.05.2009 04:25 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Iversen har jo knapt 10 sjanser så langt i år ,mens Tettey stort sett har 3 per kamp så jeg tror jeg har grei dekning for den. Jeg synes det er ganske påfallende hvor mye farligere Prica er på topp enn hva Iversen er. |
Igjen, har du noen kilde for disse påstandene? Eneste måten jeg kan se for meg at mani nærheten av en slik statistikk er om man tar med alle de tafatte skuddene fra 20m som ikke er å anse som målsjanser.
Og er også uenig i at Prica er mye farligere enn Iversen på topp, som sagt så er Iversen en spiller det er stort fokus på blandt motstanderene, og de har studert han nøye, og da blir det rett og slett vanskeligere for han å komme til målsjanser og ikke minst å sette de. Kommer det f.eks. ett innlegg så er det minst en og kanskje to forsvarere som går i kroppen på han og river og sliter i trøya.
Prica derimot er ny i TL og får derfor større handlefrihet samt at motstanderene ikke kjenner han så godt enda. Av samme grunn så mener jeg at Zahora må få prøve seg mer fremover også. Han vet hvor målet står, og hvordan han kommer i scoringsposisjon og nå som det har begynnt å snurpe seg igjen fremover så kan det være en fordel å slippe til noen nye som motstanderene ikke kjenner. At han er en annen spillertype enn Iversen og Prica er også en stor fordel.
Håper han får starte på topp på søndag. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.05.2009 04:07 Post subject: |
|
|
Jeg trenger ingen kilde for påstandene; jeg ser kampene  |
|