| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.05.2009 01:12 Post subject: FC LYN-RBK |
|
|
That was a good vending Attac.Ja det gjelder å se det positive i det.
Starten på 2.omgang var en nytelse ja.
Man kan bare lure på hvordan det hadde endt uten det merkelige kampforløpet som oppsto.
Selv er jeg meget godt fornøyd med at vi leder og er ubeseiret.
Hvis Hamren greier å holde alle på tå hev og leverer varene under det tøffe sommerprogrammet er det bare fryd og gammen.
Noen må spilles i form,andre mangler noe på å være klar for nivået,osv.
Ønsker ikke å være for kritisk før man ser helheten av sesongen.
Men når man ser hvilke spillere vi ligger inne med for tiden er det ikke så rart man blir litt utålmodige etter å se en skikkelig maktdemonstrasjon i 90 minutter. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.05.2009 04:56 Post subject: |
|
|
Alt for dårlig innsats. Det virket som midtbanen manglet løpskraften til Ciljan.
Lyn var et sikkelig dårlig lag og at vi kommer ned på det nivået er en skam. Vi skal rundspille Lyn og vinne 5-0 uten problemer. Det er nesten så vi taper.
Legger merke til at Trond Olsen sin dårlige defensive egenskaper koster oss et mål i mot. Sapara er elendig i store deler av kampen og Trond Henriksen er sån passelig fornøyd. Det ligner fælt på i fjor. Hamren, vi trenger deg virkelig.
Ser også for meg Nordsteiens kloke ord i pausen: "Ja, vi må få bevægelse og skap bredde i spillet, gutta. Deretter må vi doble på kant." |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.05.2009 07:55 Post subject: |
|
|
| pingvindrops wrote: | | Jeg stoler ikke ETT sekund på Henriksen. | Og man ser jo hvorfor. Faen til evneveik fyr. Noe han beviste ettertrykkelig i fjor vår. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.05.2009 08:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Nå har jeg sikkert 95% i mot meg, men jeg fatter ikke hvordan så mange gang på gang kan slakte jobbinga til Sapara. Jeg synes faktisk han har stått på som bare det hittil i år. Det er forresten ikke jobben hans å trekke så altfor langt tilbake på banen for å vinne ballen; han skal ligge lengere oppe og stresse midtbanen til motstanderen. Idag vant han ballen en rekke ganger. |
Men han jobber bra, men han var ferdig etter 70 min, og burde vært byttet ut.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 07.05.2009 09:33 Post subject: |
|
|
det er nok ikke for ingenting at hamren har jobba med attityd'en såpass mye. den var fraværende mot lyn.
sapara får ufortjent mye pepper her; men jeg syns det er rart at han ikke blir plukka av tidligere. det er også litt merkelig at så mange spillere virker "døde" i kroppen; det må alle treningsekspertene klare å finne ut av med sine fancy analyseresultater, om musklene er så stinne av trening at kroppen er overtrent. i så fall er det vel bare å kjøre med god slakke ei stund.
tettey eneren på midten, forsvaret vårt er helt konge. roar, sappi og annan litt under pari. olsen gjorde sine saker godt når han kom inn, nok en gang med et vanskelig utgangspunkt.
rune gjorde en tabbe, men han har jaggu avverget så mange muligheter at denne får han en full tilgivelse for. feilfri kan ingen være, sjøl chris gjorde en stor tabbe i løpet av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 07.05.2009 11:00 Post subject: |
|
|
Er det en spesiell grunn til at vi ikke legger igjen en eneste mann på topp når det er corner eller frispark i mot? Ikke en gang Trond Olsen lå igjen på topp i andre omgang. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 07.05.2009 11:09 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Legger merke til at Trond Olsen sin dårlige defensive egenskaper koster oss et mål i mot. Sapara er elendig i store deler av kampen og Trond Henriksen er sån passelig fornøyd. Det ligner fælt på i fjor. Hamren, vi trenger deg virkelig |
Det er ikke Olsen som skal dekke rommet rett foran vår 16 meter.
I tillegg er Demi unormalt passiv i den situasjonen. Men det tar han heldigvis igjen for når han klarer å holde både Gustav og turnern i sjakk på kontring imot etter Kris' møte med en begredelig tullevålmatte |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.05.2009 11:19 Post subject: |
|
|
| Det som irriterte meg klart mest i denne kampen var Iversen som stod å klaga til Terje Hauge når han fikk ballen servert på ~blank goal. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2009 11:40 Post subject: |
|
|
| Var jo litt ute til sida, og det var vel en Lyn-spiller i nærheten. Uansett var det helt tullete å gi faen i spillet for å klage dommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.05.2009 12:33 Post subject: |
|
|
Mange kritiserer Olsen sitt innhopp her, og jeg skal forsåvidt være enig i at han ikke imponerte massivt. Men Petter Myhre var vel inne på noe i 1.omg. Med farten til de offensive spillerne på RBK nå er det ikke noe problem for Lyn å stå høyt. Når Olsen kom inn var faren for bakromsspill mye høyere, og Lyn falt lavere.
Så til Henriksen. Det er noen taktiske grep som kanskje ikke var optimale. Zahora i stedet for Sellin nevnes, men det var jo et valg Hamren også kjørte mot LSK.
Men, det mest kritiske i mine øyne er: I de første kampene i år har RBK stått distansen bedre enn motstanderen, selv mot Start med en mann mindre, og ikke minst mot LSK.
Så reiser Hamren til Sverige og Henriksen leder treningene inn mot FFK hvor laget går helt tom og det samme gjentar seg mot Lyn.
Og det er likt 2008 det.
Ellers synes jeg Hauge bare blir dårligere og dårligere. Straffen er vel grei, selv om han faller lett. Det Hauge imidlertid burde tatt er Bergets soleklare skuespill 2 sek tidligere. Iversen skal ikke ha straffe og burde spilt til fløyta, men til hans forsvar kan det sies at han skulle hatt mye han ikke fikk tidligere i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 07.05.2009 12:37 Post subject: |
|
|
Kan ha blitt trent litt for hardt på tirsdag ja muligen. Men Hamrén var vel med der?
Tettey nevnte jo at han var dønn sliten etter FFK-kampen. Kamper så tett på tar på, er det jo ikke noe tvil om. Bruk bredden vi har i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.05.2009 12:40 Post subject: |
|
|
| Hamren var vel borte flere dager før FFK-kampen. Er selvsagt ikke noe jeg kan garantere, men før FFK hadde de ei uke uten kamp... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2009 12:46 Post subject: |
|
|
| Henriksen sa før kampen at man (han og Hamrén) hadde gjort om på treningsopplegget denne uka etter at spillerne under hans ledelse tilsynelatende sleit seg ut i forrige uke. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.05.2009 12:47 Post subject: |
|
|
Etter kampen i går ble Tettey intervjuet av TV2 tror jeg, og de sa at sist de snakket med han så var han helt utslitt. Så spurte de hvordan formen var nå, og Tettey svarte at nei nå var den på topp, han kunne spilt en omgang til...
Hvis man skal gå inn for å tolke dette mest mulig negativt for Henriksens del, så vil det altså si at når Henriksen leder oppkjøringen til kamp så trener han spillerene for hardt, og når han leder kampen så får han de ikke til å ta ut max..
Samtidig kan det være mye andre ting som gjør at det ble akkruat slik. (?)
edit: der fikk jeg allerede delvis tilsvar fra 2mas ja. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 07.05.2009 12:52 Post subject: |
|
|
noe av det essensielle med en testlab, er vel å få tidlige indikasjoner på treningsmengde og muskulær kapasitet. det skal være mulig å få varsler på overtrening/slitenhet, og således klare å unngå fenomenet.
hvis dette altså viser seg å være fysisk, og ikke psykisk - altså litt for lite "attityd" ... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.05.2009 12:54 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det virket som at spillerne var litt engstelige for å gå på en smell i går; det manglet litt på vinnermentaliteten. Det går ikke på latskap og dårlig attityd, men heller tøffhet i hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.05.2009 13:26 Post subject: |
|
|
Momenter som jeg ble irritert over.
1. Iversen som står å kauker etter dommeren istedenfor å følge med å få en ny og større sjanse. Dette er lærdom fra lilleputtnivå at en spiller til dommeren blåser.
2. Henriksen sine manglende bytter og særlig på slutten da Sapara og Iversen var fullstendig tom. At Strand får lov til å starte fremfor Olsen, Sellin eller Zahora er også et feilvalg etter min mening. Bevisene på at Strand sliter med tempoet når han starter kampene er overvelmende og da bør en ta lærdom av det.
3. Det er mange som klager på Jarstein og det også med rette for det skuddet skal han ta og det var ikke bra å se at han ikke klarte å heve seg over det og holdt på å gjøre nok en blemme, men på Lyn sitt mål får Guastavino veldig enkelt spasere forbi 4 Rosenborg forsvarer og det skal ikke være lov.
5. Demidov har tatt enorme steg i vinter og måtte flere ganger redde skinnet til lagkameratene sine idag. Hvis han fremdeles er bak Tor Reg forstår jeg ingenting for det er klasseforskjell i favør Demidov.
6. Tettey gjør nok en meget god kamp og er tonangivende både høyt og lavt i banen. Bør lage mål idag.
Bare noe av det jeg kommer på fra gårsdagens kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.05.2009 13:39 Post subject: |
|
|
Ved siden av de helt åpenbare blunderne som keepertabben og innbyttefraværet så vil jeg si at det største problemet vårt i går var mangel på innsats og samhandlingsmønstre på vår offensive midtbane:
* Sapara var bra i 25 minutter av andre omgang men bortsett fra det stod han mest i ro med en aksjonsradius på 10 meter.
* Strand var klart under pari
* og Prica viste frem endel småfikst men lite gjennombruddshissig
* så kom Olsen inn og satte ihvertfall litt fart i ting |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 07.05.2009 13:42 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
3. Det er mange som klager på Jarstein og det også med rette for det skuddet skal han ta og det var ikke bra å se at han ikke klarte å heve seg over det og holdt på å gjøre nok en blemme, men på Lyn sitt mål får Guastavino veldig enkelt spasere forbi 4 Rosenborg forsvarer og det skal ikke være lov. |
Enig, særlig Olsen sin innsats der var helt jævlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.05.2009 14:39 Post subject: |
|
|
Syns det er litt rart at alle slakter Jarstein for scoringa til Gustavino. Han må da kunne forvente at 1 av 3 forsvarere kan stoppe en spiller. Gus løp jo omtrent rett igjennom. Nei, det var ikke et godt redningsforsøk, men forsvaret forsvar/midtbane skal ta sin del av sylda for at det mest aktive som blei gjort var å stikke ut en fot (Stadsgaard). Tviler på at Lunna hadde tatt den der heller for så vidt.
Nå skal det sies at sammen med resten av laget så det ut som Jarstein hadde en dårlig dag. Vi kan ikke forkaste en keeper selvom han har en dårlig kamp _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.05.2009 18:41 Post subject: |
|
|
Jarstein hadde helt sikkert tatt et slikt skudd i de fleste tilfeller, Lunna også. Når en slik går inn er det en keepertabbe! Selvsagt kan en laste forsvaret for dårlige involveringer, men nå var det også en ganske god dribleserie. Men hva som skjedde i forkant tar ikke vekk det faktum at det var et dårlig skudd som keeperen bør ta. Jeg er imidlertid enig i at en dårlig omgang etter en god vårsesong ikke er nok til å vrake Jarstein.
Men det bekymrer meg at han blir så uttrygg på seg selv når noe slikt skjer.
Greit nok med en blunder som på målet, men sånt må han bli ferdig med umiddelbart og så vise at han duger etterpå.
Som i fjor høst er han stødig og god helt til tabben kommer. Og så blir det en rekke usikkerhet og nesten en målgivende pasning til Lyn på slutten også. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.05.2009 19:17 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Tviler på at Lunna hadde tatt den der heller for så vidt. |
Akkurat det mener du vel ikke?  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.05.2009 10:32 Post subject: |
|
|
SKRUKKEN: Er fullstendig klar over at Olsen ikke skal dekke det rommet i utg.punktet. Likevel var det han som var på spilleren. Og Gustavniho fikk enkelt vende seg rundt uten noe press fra Olsen. Han stod bare å så på. Det er ikke godt nok uansett hvor man spiller på banen.
Det er litt derfor jeg tror at Olsen ikke fikk noe kontrakt i England. Han er for svak fysisk og har for lite defensive egenskaper. I PL hadde dette blitt en katastrofe. I tillegg til et begrenset dribleregister blir det vanskelig.
Olsen må spilles på gjennombrudd, men det er noe RBK aldri bruker. Det skal alltid spilles på kant og innlegg eller så mæles ballen høyt fra forsvaret. Man bruker aldri gjennombruddspasninger så å si, i så fall mislykes det i 9 av 10tilfeller.
Jeg ser allerede nå at Olsen kan vi ikke bruke mot internasjonale lag som er bedre enn oss. Da kommer de til å få kjempe masse rom og gjennombrudd som resulterer i mål.
Sellin gjør det ikke noe bedre. Likevel mener jeg at han har faktisk blitt mye dyktigere i den defensive oppgaven han har som førsteforsvarer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.05.2009 10:40 Post subject: |
|
|
| Tror det er muligheter for at Olsen gjør det bra i europacup hvor han vil få mer rom å løpe i, selv om du har rett i at han ikke har overbevist defensivt så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
|