| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2009 22:41 Post subject: |
|
|
| Grönhagen gjorde också en viktig taktisk ändring i andra halvlek genom att störa RBKs uppspel. Stadsgaard fick i första halvlek ostört stå och mata mittfältarna/anfallarna med precisa passningar. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.05.2009 22:45 Post subject: |
|
|
Brukbar første omgang i dag synes jeg. Backene bidrar godt, og Annan og Stadsgaard gir en ro som jeg tror vil føre til flere clean sheets i løpet av sesongen. Flere bevegelser foran mål og power play i perioder.
Andre omgang var et sørgelig kapittel. Lite eller ingen ting blir skapt. Problemet synes å være at spissene våre, Prica og Iversen, blir veldig baktunge, slik at oppspill havner i ingenmannsland. Dette syntes veldig godt i angrepet hvor Tettey til slutt fikk corner og var oppgitt over støtten. Det eneste av alternativer han hadde som kom halsende langt bak var to mann, og det var Sapara og Dorsin. De to reine spissene i laget var fortsatt på egen banehalvdel.
Tettey var uten tvil dagens mann i mine øyne. Trygg med ball, beveger seg fryktelig mye, og kommer til et par gode avslutningsmuligheter. Det ene var godt, og det andre var en slapp innsidepasning, men det er i hvertfall godt å se han ikke mæler til innkast med strak vrist lenger.
Tre poeng og en brukbar omgang. Fett nok. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 03.05.2009 22:48 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | to ting som irriterer: Mye filming og dårlig publikumstall. 15520 tilskuere!! Hva er det som skjer?! |
Jeg har influensa.. så kunne ikke stille opp i dag  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2009 22:53 Post subject: |
|
|
| Swine flu ? |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 03.05.2009 22:54 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | Synes Ciljan har gjort en ganske bra figur de siste kampene, vi mistet jo heilt given uten ham.
Første omgang var meget god, Tettey var tilbake til det nivået han holdt måt Vålerenga, han og Dorsin gjorde jo som de ville utpå der. Vi hadde flyten heile veien, intil Annan kokte over. Virker for meg som det er utslagsgivende.
Ivers blir for sliten, og burde vært byttet ut mot slutten istedenfor Kris
|
Det var ikke fraværet av PCS som gjorde utslaget i andre omgang, men at vi tok ut Sapara. Han skaper ro med sitt spill.
Ellers helt enig i at Tettey var veldig god. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 03.05.2009 22:58 Post subject: |
|
|
Er det bare meg som synes at Olsen begynner å ligne faretruende mye på Øyvind Storflor?
- Rask
- Begrenset drible-reportoar
- Forferdelig pysete i duellene |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.05.2009 23:00 Post subject: |
|
|
Jarstein 5 - Får ingen prøver.
Dorsin 5 - Brukbar bakover, ujevn innleggskvalitet.
Stadsgaard 7 - Fantastisk å ha ham tilbake. Rolig og elegant med ballen, presise og smarte oppspill langs bakken, lager ikke ett frispark mot.
Demidov 6 - Meget god i duellene.
Lustig 5 - Grei forestilling.
Annan 6 - Må være forferdelig å spille mot, glitrende defensivt.
Tettey 7 - God både defensivt og offensivt. Noen flotte driblinger.
Skjelbred 5 - Løper som vanlig mye og viser noen detaljer, men for lite direkte. Noe bedring fra tidligere.
Sapara 6 - God kamp, løper mye og fine pasninger.
Prica 6 - Virker pigg, er på rett plass og scorer mål.
Iversen 5 - Varierende. Meget god til å komme til sjanser, bør score mål.
Strand 4 - Henger ikke med i svingene.
Olsen - Bør sette mer fart, fraværende finterepertoar.
Lago - Kommer inn og får gult kort med en gang. Glad Stadsgaard er tilbake mot kjappfotene fra Molde/Senegal.
Last edited by SunsetSalami on 03.05.2009 23:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2009 23:00 Post subject: |
|
|
| ya wrote: | | kris0stby wrote: | Synes Ciljan har gjort en ganske bra figur de siste kampene, vi mistet jo heilt given uten ham.
Første omgang var meget god, Tettey var tilbake til det nivået han holdt måt Vålerenga, han og Dorsin gjorde jo som de ville utpå der. Vi hadde flyten heile veien, intil Annan kokte over. Virker for meg som det er utslagsgivende.
Ivers blir for sliten, og burde vært byttet ut mot slutten istedenfor Kris
|
Det var ikke fraværet av PCS som gjorde utslaget i andre omgang, men at vi tok ut Sapara. Han skaper ro med sitt spill.
Ellers helt enig i at Tettey var veldig god. | Skjelbred var ju mycket bättre än Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.05.2009 23:01 Post subject: |
|
|
| KRS wrote: | Er det bare meg som synes at Olsen begynner å ligne faretruende mye på Øyvind Storflor?
- Rask
Haha, Olsen og Storflor er jo helt vidt forskjellige spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.05.2009 23:03 Post subject: |
|
|
Stiller meg 100% bak Knertens børs for alle spillerne. Spesielt Tettey som jeg mener var kampens beste spiller. Som vanlig meget mobil, og i tillegg uvanlig ballsikker og konstruktiv.
Men denne kampen skulle vi gjerne avgjort tidligere. Forferdelig å sitte å småfryse og se at RBK blir presset bakpå på 1-0.
Men 15400? Vi leder serien! Resultatene er solide! Publikum må kjenne sin besøkelsestid! Er man virkelig så blaserte? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2009 23:08 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | KRS wrote: | Er det bare meg som synes at Olsen begynner å ligne faretruende mye på Øyvind Storflor?
- Rask
Haha, Olsen og Storflor er jo helt vidt forskjellige spillere. |
KRS - uppmuntra inte Knerten. Nu har han inte nämnt Storflor på en vecka. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 03.05.2009 23:18 Post subject: |
|
|
| Forsåvidt enig med knerten jeg og, men føler Dorsins førsteomgang pusher ham opp til 6. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.05.2009 23:23 Post subject: |
|
|
| Hmm... fortsatt faretruende få sjanser.... 3 sjanser i en kamp vi dominerer stort i første omgang! Det er fortsatt alt for lite giftig, effektivt og gjennombruddshissig... vet ikke om jeg har så stor på denne balltrillinga jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.05.2009 23:28 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - Ingenting å gjøre. Trygg i feltet.
Dorsin 5 - God førsteomgang, men blir borte i andre.
Stadsgaard 7 - Tippeligaens beste stopper. Viser det.
Demidov 7 - Bunnsolid. Har utviklet seg til å bli en knallgod stopper.
Lustig 3 - Bør glemme denne kampen snarest. Svak både frem og bak.
Skjelbred 5 - Vender konsekvent feil feil. Bør sette fart fremover!
Tettey 7 - En meget god kamp.
Annan 6 - Ruver som vanlig, men har lite å gjøre store deler av kampen.
Sapara 6 - Viser når han går ut hvor viktig han er for laget.
Prica 6 - Scorer igjen og gjør mye bra. God kamp.
Iversen 6 - Jobber til han stuper. Faller ut av kampen når han såvidt greier å flytte beina utover i andreomgangen.
Hamrén 4 - Hva skjer i pausen? Det siste kvarteret er skandaløst! Ligger langt bak og venter på at FFK skal angripe. Skaper unødvendig mye nerve. Vi må angripe! |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 03.05.2009 23:33 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Hamrén 4 - Hva skjer i pausen? Det siste kvarteret er skandaløst! Ligger langt bak og venter på at FFK skal angripe. Skaper unødvendig mye nerve. Vi må angripe! |
Det synes jeg spillerne skal ta på sin kappe. Hamren står jo i hele 2. omgang og jager spillerne oppover. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 03.05.2009 23:35 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Lago - Kommer inn og får gult kort med en gang. Glad Stadsgaard er tilbake mot kjappfotene fra Molde/Senegal. |
Haha! Har du sett samme kamp som meg? Lagos kort var jo helt håpløst, han var jo ikke borti fyren. Det var Iversen som skulle fått kortet. Samtidig var det nok smart å sette inn en fighter med kampsituasjonen slik som den var.
Dårlig gjort å ta det i samme svar siden det ikke var Knerten som tok det opp, men Olsen er langt i fra noen Storflor. Langt mer aggressiv og gjennombruddshissig enn det Storfor noensinne har vært. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.05.2009 23:43 Post subject: |
|
|
Don't feed the ogre... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.05.2009 23:48 Post subject: |
|
|
| Roamer: Så ikke situasjonen i reprise, var på Lerkendal og så det live. Angående Øyvind, så gidder jeg ikke en diskusjon til om ham. Det tror jeg er best både for meg og resten. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.05.2009 00:00 Post subject: |
|
|
| Tilskuertallet er skuffende, men innse realitetene. Det var nesten som forventet, riktignok bomma jeg med 185 stykker på tipset mitt. Moldekampen blir en fest med storspill og fulle tribuner! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 04.05.2009 00:08 Post subject: |
|
|
Er det bare jeg som syns at albuen PCS fikk idag var stygg og mulig straffe. Har ikke fått sett den sikkelig i reprise, så den bare live.
Har nesten ikke vært noen kommentarer rundt situasjonen. Ser for meg ramaskriket om det var Demidov som hadde gjort det samme på en FFK spiller idag.. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.05.2009 00:08 Post subject: |
|
|
Bra førsteomgang, svak andreomgang.
Er spent på å høre mer om årsakene til at vi ble så betydelig mer slitne enn Fredrikstad.
Mot slutten av kampen ville jeg personlig ønsket å bytte ut Iversen mot en arbeidsmaur for å ta mer grep på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 04.05.2009 00:11 Post subject: |
|
|
Forventer 20.000+ på 16.mai, håper på storfest!
Greit å bytte inn Lago på slutten, men skjer med Ivers da?
Burde vært bytte ut etter 65/70min. da han fikk melkesyre i beina...
Satt bare og venta på at Zahora skulle få komme inn og holde opp tempo i angrepet, men neida :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.05.2009 00:16 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Tilskuertallet er skuffende, men innse realitetene. Det var nesten som forventet, riktignok bomma jeg med 185 stykker på tipset mitt. Moldekampen blir en fest med storspill og fulle tribuner! |
Kristobal, vad tyckte du om Prica och Iversen kontra Olsen? Är du fortfarande lika bestämt på att Olsen borde ha startat istället för en av dessa två? |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 04.05.2009 00:24 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Lustig 3 - Bør glemme denne kampen snarest. Svak både frem og bak.
! |
Stiller meg bak børsen din her Hedon, men 3 på Lustig? Bare jeg som synes han var knakende god i dag, med unntak av de siste 10-15 da han virket noe sliten sammen med resten av laget. Karakter 6! _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 04.05.2009 00:29 Post subject: |
|
|
| Stusset også litt over den karakteren. |
|
| Back to top |
|
 |
|