View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.04.2009 23:59 Post subject: RBK-FFK |
|
|
Hva med å prøve noe nytt fra start av og justere etterhvert?
De 2 siste hjemmekamper har vist at vi utfordrer for lite på hjemmebane og må ty til sjakktrekk på slutten for å få noe som helst.
Vil ta en liten "Rekdal" fra start og gjøre midtstopperne til ffk litt svimle med spill langs bakken.Går det ikke får vi justere tilbake til normalen etterhvert.
Jarstein
Lustig-Lago-Demidov-Dorsin
Tettey-Annan
Zahora-Sapara-Olsen
Iversen
Iversen foran Prica pga. defensiv dødball.
Greier ikke disse å rundspille FFK og skape nok,har vi en sprudlende Skjelbred og Prica i bakhånd.
Tanken med Zahora fremfor Skjelbred er at vi må oppjustere det offensive litt på hjemmebane.
Det blir litt for trygt hjemover for tiden,man må satse litt mere offensivt.
Faller Zahora litt igjennom,noe som fort skjer med nærmest debutantnerver, kan det første trekket være Sapara på kant,Iversen som OM og inn med Prica på topp.
Når det gjelder start 11eren skal Tettey få slippe seg frem som før.
Etter evnt. bytte som jeg beskriver skal backene prioriteres offensivt med Iversen/Prica i boksen og Tettey holder igjen med Annan. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 28.04.2009 00:48 Post subject: |
|
|
Jarstein
Lustig - Lago - Demidov - Dorsin
Annan - Tettey
Sapara - Skjelbred - Olsen
Iversen
3-0 seier og alt er herlig. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 28.04.2009 02:01 Post subject: Re: RBK-FFK |
|
|
toreinar wrote: |
Jarstein
Tettey-Annan
Zahora-Sapara-Olsen
Iversen
|
Vil heller se noe ala dette iløpet av kampen om vi sliter med å score.
Jarstein
Lustig - Lago - Demidov - Dorsin (Stadsgaard kan komme inn for Lago iløpet av kampen)
--------Annan-----------
PCS/Sapara--Iversen--Olsen
---Zahora----Prica-----
Annan har vist at han klarer den defensive rollen på egenhånd.
Med denne formasjonen så får vi gode avsluttere på topp i Zahora og Prica, vi får Iversen som en som både kan vinne hodeduelle, sette opp medspillere og ikke minst komme inn i boksen, og vi får Sapara ut på kanten for å slå innlegg på våre to hodesterke spisser. Om Piroja har kontroll i lufta kan vi ofre Sapara for PCS.
Dette er en offensiv formasjon og er den beste løsningen jeg kan se om vi skulle skulle slite fremover som vi har gjort de siste hjemmekampene.
Og om vi får større bakrom kan vi muligens også prøve Sellin igjen istedenfor Zahora. Men jeg tviler på at så blir tilfelle, og da passer det bedre med Zahora. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.04.2009 03:45 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | En kan ikke behandle Stadsgaard som en porselensdukke |
Jo, det bør man absolutt gjøre inntil musklene er bygd opp og løpesettet forbedret. |
|
Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 28.04.2009 08:19 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Hvorfor skal det være slik at Olsen, etter én dårlig kamp, skal vrakes og måtte spille seg inn igjen, mens Skjelbred, som spiller på feil posisjon uansett, får spille flere dårlige på rad, men etter én ok kamp er frigitt totalt?
Jeg er vrang i hodet, og tenker slik: Jeg gir pokker i om Olsen har spilt dårlig; det er HAN som er ekte ving, ikke Skjelbred. Å ta vekk den eneste ordentlige vingen vi har når vi skal spille en form for 4-5-1, det er helt håpløst. |
Helt enig. Olsen fortjener å få flere sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 29.04.2009 17:31 Post subject: |
|
|
Hvor mange publikummere kan vi vente oss til denne kampen? _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2009 17:40 Post subject: |
|
|
17500 |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 29.04.2009 18:50 Post subject: |
|
|
Evt. kan RBK nå se konsekvensene av "finanskrise" og justere ned prisene litt og heller fylle stadion. Det hadde vært noe det. Men tror faktisk den kan fylle seg selv snart etterhvert som spillet sitter og vi befester vår posisjon som norges desidert beste lag |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 29.04.2009 19:01 Post subject: |
|
|
RBK ligger allerede temmelig lavt på snittprisen på billettene, og bør ha såpass tiltro til eget produkt at man ikke gjør drastiske endringer ennå. Prisene bør ikke økes, men nivået man ligger på i dag er ganske realistisk slik jeg ser det. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.04.2009 19:16 Post subject: |
|
|
Budsjetteringen burde vel ha vært justert allerede i vinter, men det er nå så. Prisene er ikke så ille, det er mer interessen det går på. Publikum er nok ikke så opptatt av spillet, og vi får nok en del kamper som ikke er så interessante. Nedgangen viste jo seg allerede i fjor, etter toppen i 2007 da prestasjonene heller ikke var all verden. Vi fyller stadion 16.mai og kanskje en kamp til ila sesongen. Men mot Godset, Lyn, Sandefjord og Aafk blir det halvfullt. E-cupkamper gjør at det blir mange kamper en periode hvor stranda frister mer også. Det var svakt å ikke fatte dette før sesongen, og de bør snarest jobbe med inndekning og begrensning av tapene. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.04.2009 19:25 Post subject: |
|
|
Nå har du ikke studert terminlista godt nok. For både kampen mot Sandefjord og hvertfall kampen mot Aalesund er høyaktuelle som oppgjør der vi enten sikrer gullet eller får utdelt gullet. Etter to medaljeløse sesonger føler jeg meg sikker på at Lerkendal blir utsolgt den kvelden det skjer. |
|
Back to top |
|
 |
Bianchi Junior
|
Posted: 29.04.2009 20:38 Post subject: Re: RBK-FFK |
|
|
zicoz wrote: | toreinar wrote: |
Jarstein
Tettey-Annan
Zahora-Sapara-Olsen
Iversen
|
Vil heller se noe ala dette iløpet av kampen om vi sliter med å score.
Jarstein
Lustig - Lago - Demidov - Dorsin (Stadsgaard kan komme inn for Lago iløpet av kampen)
--------Annan-----------
PCS/Sapara--Iversen--Olsen
---Zahora----Prica-----
Annan har vist at han klarer den defensive rollen på egenhånd.
Med denne formasjonen så får vi gode avsluttere på topp i Zahora og Prica, vi får Iversen som en som både kan vinne hodeduelle, sette opp medspillere og ikke minst komme inn i boksen, og vi får Sapara ut på kanten for å slå innlegg på våre to hodesterke spisser. Om Piroja har kontroll i lufta kan vi ofre Sapara for PCS.
Dette er en offensiv formasjon og er den beste løsningen jeg kan se om vi skulle skulle slite fremover som vi har gjort de siste hjemmekampene.
Og om vi får større bakrom kan vi muligens også prøve Sellin igjen istedenfor Zahora. Men jeg tviler på at så blir tilfelle, og da passer det bedre med Zahora. |
Kjører offensivt med en 4-1-5 formasjon?  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.04.2009 21:53 Post subject: Re: RBK-FFK |
|
|
Gullutdeling kan nok redde tallene på en av de kampene ja, og tradisjonelt pleier jo RBK å dele ut en haug med gratisbilletter til aldersbestemte lag i hele trøndelagsregionen på slutten av sesongen - som får tur til Lerkendal som avslutning på året.
Nå er det vel litt tidlig å snakke gullfeiring allerede, selv om jeg ikke helt ser hvordan vi skal unngå å ta gullet med den starten vi har fått.
Siste hjemmekamp mot Aafk kan da bli fullsatt. Sandefjord-kampen blir vel i tidligste laget kanskje, siden det er fem kamper igjen etterpå og vi må lede med 16 poeng etter den kampen  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.04.2009 11:19 Post subject: |
|
|
Plankehaugen.no wrote: | Turen til Trondheim er desverre avlyst... |
|
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 30.04.2009 11:50 Post subject: |
|
|
Hamrén leder laget mot FFK _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.05.2009 12:18 Post subject: |
|
|
he he,
kanskje vi skulle prøvd Iversen og Prica på kantene og Zahora/Olsen som midtspiss.
Da slipper vi duellene med Piroja.
Kantspillet vårt er uansett ikke all verden. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.05.2009 12:41 Post subject: |
|
|
Kansje den ideelle timingen for henriksen å styre litt. Av erfaring veit vi jo han er glad i småspill på treningene, og det er vel det vi kommer til å vinne denne kampen på. Detaljer og fart.
Denne kampen vinner vi. Men det er enten eller, en knapp enmålsseier eller målkalas. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 01.05.2009 12:56 Post subject: Re: RBK-FFK |
|
|
kristobal wrote: | Gullutdeling kan nok redde tallene på en av de kampene ja, og tradisjonelt pleier jo RBK å dele ut en haug med gratisbilletter til aldersbestemte lag i hele trøndelagsregionen på slutten av sesongen - som får tur til Lerkendal som avslutning på året. |
Sikker? Trodde da at de betaler (60 kr), men må være over 15 stk, og denne ordningen kan vel benyttes hele året. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 02.05.2009 01:45 Post subject: |
|
|
Prisene for en enkeltbilett blir jo ganske dyrt i lengden, men å unnvære 1000 kroner for et sesongkort er både praktisk og sparende Slipper å stresse med å skaffe bilett til hver kamp også, men jeg føler at Rosenborg bør senke bilettprisene litt. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.05.2009 11:15 Post subject: |
|
|
Spennende om vi får se Kris mot Fredrikstad, det vil tilføre oss en ny offensiv dimesjon. Håper han holder hele kampen uten å kjenne det i kneet, han har virkelig fortjent en kamp nå. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.05.2009 11:58 Post subject: |
|
|
Jeg er rimelig trygg på denne kampen, selv om Fredrikstad har en veldig god bortestatistikk så langt i år. Grunnen er at vi ikke vil komme til å se samme type undervurdering som gjennomsyret hele forrige kamp (inkl dette forumet). Vi kommer til å gå ut i 110% og leder 2-0 før det har gått en halvtime, og vinner tilslutt 3-1.
Når det gjelder lagoppstillinga så tror jeg vi kommer til å spille med både Prica og Ivers men at vi tar ut mer bredde enn forrige gang, dvs at Prica trekker mer mot kant og at oppstillinga vil ligne mer på 4-2-3-1 enn ved kampen mot Odd. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.05.2009 12:19 Post subject: |
|
|
Deilig med fjorårets beste RBK-spiller tilbake i elleveren. Velkommen tilbake, Kris. Nå slipper vi nok ikke inn mål, hvertfall, så får bare Steffie og Prica putte noen.
Håper forresten Steffen hevner at Piroja ødela det som kunne blitt fjorårets desidert beste TL-mål da han kastet seg inn på streken og reddet Ivers' verdensklassechip. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 02.05.2009 12:31 Post subject: |
|
|
wtf! ikke kom rekende med den 4-4-2 oppstillingen med Iversen og Prica på topp en gang til! Den er jo helt håpløs, jeg krysse fingre for at Prica spiller mer mot kant i steden, selv om jeg heller ikke synes det er ideelt... dersom vi går for 4-2-3-1 med denne lagoppstillingen har vi jo ingen rendyrkete kanter... hm..stiller meg skeptisk til dette.... og hvorfor får ikke Zahora prøve seg? Han skal jo være i kampform også...
Hm... her er jeg i overkant negativ... men jeg liker dårlig denne skiftingen mellom ulike formasjoner. Jeg stemmer for å finne den formasjonen som passer laget best, og rendyrke folk i posisjoner de passer i. Make it simple! Det skader ikke å se litt bak reultatene også... ikke blendende lagspill så langt... til nå har vi flytt på god lagmoral og gode spillere... redd det ikke holder hele sesongen, og ihvertfall ikke hvis vi skal gjøre noe i Europa.
Last edited by Hjelde on 02.05.2009 12:36; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.05.2009 12:35 Post subject: |
|
|
ser at Nordvik er utelatt fra troppen. Er han skadet, eller er det rett og slett fordi Miller per dato er bedre, eller en mer anvendelig fyr å ha på benken? Lago/Stadsgaard kan jo steppe inn på midtstopperplass, Strand på høyreback/midtbane og Miller venstreback/midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
|