View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.05.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Det hjelper ikke at lagene imponerer, målet bør være å få opp minst en spiller i året som aspirer til en plass på laget. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.05.2009 12:10 Post subject: |
|
|
Trodde aldri jeg skulle si det... men hva f... skal vi med enda en midtstopper? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.05.2009 12:12 Post subject: |
|
|
Vi har vel per nu tre stykker som holder godt nivå (pluss et par litt mer usikre kort som kanskje kan bli noe). Stadsgaard har vært skadeplaget, og da er det kanskje greit med en backup/en soim kan presse de andre. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.05.2009 12:24 Post subject: |
|
|
Ut i fra det du ramser opp av midtstoppere, så spør jeg enda en gang... hva f... skal vi med enda en midtstopper? |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 01.05.2009 12:38 Post subject: |
|
|
Synes du det er bedre å avvente et ev. salg av f.eks. Demidov, vente til Stadsgaard blir fotballinvalid eller at det går opp for oss at Lago rett og slett ikke holder mål før vi begynner å lete etter erstattere? Synes du det er helt OK å ha Wangberg og Nordvik som backups da?
Hvis skadeproblemene til Stadsgaard fortsetter er det begrenset hvor mye tålmodighet vi skal ha med han.
Dessuten regner jeg med RBK har strategien klar mtp. at Tettey/Demi/Annan forsvinner i løpet av de to neste transfervinduene.
Forsvinner Tettey/Annan, er det fullt mulig at det er duket for et comeback på midtbanen for Demidov og da er det helt på sin plass at vi er i forkant av situasjonen og kartlegger en spiller på midtstopperplass. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 01.05.2009 12:43 Post subject: |
|
|
Det høres ut som om Bjärsmyr blir en forsterkning i forhold til de midtstopperne vi har, og da kan et kjøp selvfølgelig forsvares selv om vi har mange stoppere som er "gode nok". Vi kan aldri ha for gode spillere. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.05.2009 13:17 Post subject: |
|
|
Han høres ut i fra omtalen og interresen som om han er god nok til å hentes inn. Håper Lustig kan godprate litt med ham på tur, så har vi snart tre kronors landslagsforsvar.
Evt en ny Stadsgaard-historie om han går til serie A? Det er lov til å håpe
Ser for meg at bjelsmyr går inn på lagos plass, og at Nordvik går på utlån/blir solgt. Litt trist å miste vår egen O'Shea, men han har ikke infridd potensialet. Personlig hadde jeg trua på ham i fjor vår, men den blåtåa ødela nok mye.
Nå anser jeg Wangberg som et større talent og den vi burde satse på. Når Wangberg da blir god nok for førsteelleveren kan Lago dra hjem(helst), Demi bli solgt, Bjels bli solgt (mest trolig), eller kris ærklære seg invallid
And for the record. Haddde vi kunne kjøpt Nordtveit, altså faktisk fått noe for ham istedenfor å være farmerlag, da hadde vi jo selvsagt ville hatt ham. Men slik som avtalen med LSK er... nei takk. Det sa jeg sist han ble nevt også |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.05.2009 13:19 Post subject: |
|
|
Joda.. jeg ser jo argumentene deres... men jeg mener at vi isteden for å kjøpe en midtstopper til, bør gi de spillerne som ligger bak en sjanse til å komme frem i køen, f.eks dersom Stadsgaard blir solgt eller et salg av Demidov. Dette gjelder i første omgang Nordvik. At Lago skulle være for dårlig, skjønner jeg ikke noe av. Han har vel bevist det motsatte vel... Vi klarer ikke å utvikle egne spillere hvis vi stadig kjøper nye spillere som kommer foran de i køen, slik at de aldri får en fair sjanse til å spille seg inn på nivået. Dersom vi skal klare å utvikle et godt system for utvikling av egne spillere, må vi ha en dose tålmodighet med de unge. Så jeg mener at vi, isteden for å kjøpe Bjârsmyr, skal satse fullt på Nordvik i en midtstopper-rolle, for så å la andre egenproduserte spillere overta Nordviks plass i utfordrer-posisjon.
Det handler også om prioritering. På midtstopperplass har vi kjempestor dekning for tiden, jeg ser vel heller behovet på midtbanen, og spesielt høyre-siden. Prioriter heller å kjøpe der, enn en midttsopper nå, mener nå jeg... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2009 13:21 Post subject: |
|
|
Det är ingen hemlighet att Bjärsmyr vill komma utomlands och försvararen utesluter inte en flytt till den norska klubben.
- Det är en nordisk toppklubb, inget snack om det. Sedan om jag har det som mål eller inte låter jag vara osagt. Jag vill komma så långt som möjligt och då gäller det att se vad som är bäst för mig.
Bjärsmyr sitter på ett utgående kontrakt och IFK måste därför sälja försvararen i sommar om de ska få någon ersättning.
- Vi får se vad som händer. Just nu får jag koncentrera mig på IFK. Det har känts bra i början och det är bara att fortsätta.
Läs mera: Bjärsmyr bekräftar Rosenborg-intresse
Flott han ikke er avvisende. Greit nok at RBK og Tippeligaen ligger under nivået i Nederland, men om han vil ta et mellomsteg har RBK vist seg å være nettopp et flott mellomsteg fra Allsvenskan - seinest for Stoor og Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.05.2009 13:28 Post subject: |
|
|
Høres ut som en smart fyr. Snakker vi 4-5 mill, noe ala Lustig? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.05.2009 13:31 Post subject: |
|
|
Det hjeper nok veldig på å lokke det største svenske talentene til Rosenborg at vi har Hamrèn som trener som virker veldig respektert i sitt hjemland. Det og at det svenske vi har hatt tidligere alle har vært suksefulle med untak av Pelu ,men han kom ikke fra en svensk klubb og var vel avskrevet i Sverige. Når det gjelder Nordvik så er vi et topplag og har ikke tid til å vente på at "talenter" muligens skal bli god nok en dag og det er også en risiko om dem noen gang kommer til å bli god nok. Nordvik sin mulighet er å overbevise i det mulighetene han får og med det presse noen andre ut av laget og selfølgelig prestere på trening. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.05.2009 13:34 Post subject: |
|
|
Skikkelige topplag fungerer såppas bra at de har råd til å fylle ihvertfall en posisjon over tid med en spiller som enda ikke har slått til imo. Så spørs det om det er tilfellet for Rosenborg da. Men så synes jeg heller ikke Nordvik er så dårlig som enkelte påstår. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.05.2009 13:40 Post subject: |
|
|
Vi skal ikke takke nei til bedre spillere bare fordi det er en mulighet for at Nordvik en dag kan komme til å bli god nok. Hvilke topplag er det som bruker uferdige spillere i en fast posisjon? Det fleste gir dem enkeltkamper og innhopp som er deres mulighet til å bevise at dem er gode nok. Er du god nok så kommer du til å få din mulighet såpass tiltro har jeg til Rosenborg sin sportslige avdeling sin håndtering av våre unge fremadstormende. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.05.2009 13:44 Post subject: |
|
|
Nordvik er ikke dårlig. Han er mer enn god nok til å spille enkeltkamper i tippeligaen, men per dato er han det svakeste leddet i forsvaret vårt, og han holder opp "talent"-plasen for Wangberg, som nå må regnes som et større talent |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.05.2009 13:47 Post subject: |
|
|
Du må ikke glemme at Nordvik også er å regne som backup både på høyre og venstre backplass og er en allsidig spiller som kan gjøre en god jobb på flere plasser. En veldig grei spiller å ha i en tropp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Dessuten vil Nordvik stå like langt fram i køa om Demidov blir flyttet opp på midtbanen pga. spillersalg der i sommer.
Ellers:
För ett par år sedan gick riskkapitalbolaget IFK Göteborg Fotboll AB in och stöttade IFK Göteborg ekonomiskt genom att investera pengar i en så kallad transferkorg där pengarna kan användas av klubben för spelarinköp. Bland annat har man finansierat Daniel Alexandersson.
Bolaget fick rätt att ta del av intäkter kring sex Göteborgsspelare, bland annat Pontus Wernbloom som nu ska flytta till holländska mästarna AZ Alkmaar.
Läs mera: Blåvitt får inte behålla mer än drygt hälften av Wernbloom-miljonerna
Lurer på om det samme gjelder for Bjärsmyr. Det kan bidra til å presse prisen litt opp. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 01.05.2009 14:24 Post subject: |
|
|
Med det Nordvik har vist i kamper så kan jeg ikke forstå at han vil bli den toppspilleren vi trenger på midtstopperplass uten at han får fast førstelagsspill for en annen klubb på et relativt høyt nivå.
Veldig enig i at han er hendig å ha i stallen med tanke på hans allsidighet,
men jeg føler meg ikke trygg på at han noen gang vil bli vårt førstelag hvis han ikke blir utleid og får erfaring i Adecco f.eks. for per i dag innehar han ikke den kvaliteten som skal forventes av en RBK-spiller. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 07.05.2009 16:50 Post subject: |
|
|
Club Brügge er hissige:
Quote: | Mattias Bjärsmyr är medveten om intresset men är ändå förtegen.
- Det där vill jag egentligen inte kommentera men det är klart att det är smickrande att klubbar är intresserade, säger Bjärsmyr till tidningen.
Han har ett kontrakt som går ut efter säsongen och kan då lämna klubben gratis. Ska IFK Göteborg få pengar för honom gäller det att han säljs under sommaren.
Samtidigt vet Bjärsmyr att proffslivet kan vara tufft.
- Det handlar om att ta rätt steg. Många sticker iväg och kommer hem utan att ha spelat en minut. Men som sagt, jag börjar fundera på det den dagen det händer något konkret. |
http://fotbollskanalen.se...t_profiler
Vanskelig å si hvordan man skal tolke det siste avsnittet, men virker som at han er åpen for å spille for et bra lag i en mindre liga før han drar til en av de fem store  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2009 19:07 Post subject: |
|
|
Han virker svært innstilt på å ta et mellomsteg. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 07.05.2009 22:05 Post subject: |
|
|
Problemet er at TL nok ikke er ett mellomsteg, men mer ett steg til siden. Tror nok vi må gjøre det bra i EL og helst vinne serien slik at vi kommer oss til CL neste år om vi skal ha noen mulighet her. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.05.2009 22:29 Post subject: |
|
|
Lukter vel Heerenveen eller et lignende lag. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.05.2009 11:43 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: | Problemet er at TL nok ikke er ett mellomsteg, men mer ett steg til siden. Tror nok vi må gjøre det bra i EL og helst vinne serien slik at vi kommer oss til CL neste år om vi skal ha noen mulighet her. |
Ja, og begge deler kommer til å skje, derfor kommer svensken hit, viss han tørr å ta utfordringen da..... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.05.2009 13:41 Post subject: |
|
|
Belgiska Brügge, holländska AZ Alkmaar har bekräftat sitt intresse för Sportbladet. Men det finns fler klubbar, som Fiorentina och Rosenborg. Hans möjligheter bygger förstås på att hans kontrakt går ut efter säsongen. Kan lämna efter EM, eller i höst. Men IFK vill tjäna en slant förstås.
Läs mera: Talangerna flyr Sverige |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.06.2009 12:26 Post subject: |
|
|
AZ Alkmaar, Fiorentina, Brügge och Rosenborg är fyra klubbar som sägs vara intresserade av mittbacken. Holländarna har öppet uttalat sitt intresse och "Viola" sades ligga mycket nära ett köp. Tillfället att spela till sig ett proffskontrakt kan knappast bli bättre än under EM.
– Ja, det är klart. Det är det ju för alla. Om man gör det bra det vill säga, säger Bjärsmyr med ett skratt.
Frågan är dock om 23-åringen inte redan har något planerat för tiden efter EM.
– No comments, som det så vackert heter.
Är det något som är klart?
– Nej.
Läs mera: Bjärsmyr tiger om proffsrykten |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 14.06.2009 13:14 Post subject: |
|
|
Brügge går for Bjärsmyr. Klubben har bestemt seg for at de vil ha stopperen og et bud forberedes..
http://fotbollskanalen.se...tid_pa_bud
Med vår situasjon er det vel kanskje uaktuelt å hente spillere før vi har solgt. Antar at denne mannen er tapt for oss om Brügge legger inn bud nå.. |
|
Back to top |
|
 |
|