English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mattias Bjärsmyr
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Roamer
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 14:55    Post subject: Reply with quote

Han holder ihvertfall ikke mål, så bort må han.

Positiv til nye forsvarsspillere, siden vi er forholdsvis sårbar for skader.
zicoz
Junior

PostPosted: 29.04.2009 14:56    Post subject: Reply with quote

Om vi skal kjøpe enda en stopper så må man nok låne ut noen andre enn Nordvik. Han er vel den beste backupen vi har på venstrebacken (hopper da over Traore), mens vi med han har 4 stoppere. Synest det blir litt overdrevent å ha 5 midtstoppere selv om den ene sliter med skader. Så hvem skal da ut? Lago eller Demidov? Det virker som om Demidov er attraktiv i utlandet, men han selv ønsker jo å bli.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 14:58    Post subject: Reply with quote

vi har wangberg som det største talentet. nordvik bør reise ut og få spillererfaring. demi kan også spille på midten, der det er stor sjanse for at vi mister en eller to spillere i løpet av året.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.04.2009 14:59    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa 06.09.2006 wrote:
Tenkte på spesifikke spillere ja, om han f.eks. reiste for å se Häcken - IFK for å se Mattias Bjärsmyr, eller for å se om det er noen spillere der som har kvaliteter vi kan trenge.

Tok sin tid ballaballaballa, men godt sett Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Roamer
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 14:59    Post subject: Reply with quote

Synes Nordvik er en katastrofe på back og har heller ikke troen på ham som midtstopper. Jeg teller tre som kjemper om midtstopperplass, og med skadeutsatte Kris og Demidov et letterstattelig salgsobjekt, tror jeg godt vi kan trenge en ny stopper til sommeren allerede.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 16:09    Post subject: Reply with quote

Det lukter vel Demidov på midtbanen om vi kjøper Bjärsmyr.

Og da er det ikke noe problem igjen. Stadsgaard/Lago/Bjärsmyr høres jo veldig bra ut. Litt rutine, og en masser av talent.
Back to top
Rod
Proff

PostPosted: 29.04.2009 16:47    Post subject: Reply with quote

Hva med å satse litt mer på våre egne enn å bare kjøpe kjøpe kjøpe? Jeg ville aldri akseptert å bli norges Chelsea eller Arsenal...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.04.2009 16:50    Post subject: Reply with quote

Vi har da aldri vært så gode på å satse på egne som vi har vært de siste årene. Å det satses mer på talentutvikling nå enn noengang tidligere.
Men når våre egne ikke er gode nok, så må man hente andre. Bedre det enn å talentutvikle oss ned i adeccoligaen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.04.2009 16:53    Post subject: Reply with quote

Det er en balansegang. Det er naturligvis et mål å ha lokale spillere på banen, men med de kravene til sportslig suksess som RBK møter både hos supportere, media og andre så kan man ikke basere seg på å ha en hovedvekt av trøndere i førsteellveren.

Vi må gjerne satse på de lokale gutta, og det har jo klubben gjort i mye større grad de siste årene enn hva tilfellet var de siste seks-sju årene av Eggens regjeringstid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zicoz
Junior

PostPosted: 29.04.2009 16:54    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig en mulighet at de ønsker en midtstopper som en erstatter for f.eks. Tettey til sommeren ja. Men det går bare om det er Tettey/Annan som forsvinner. Om det blir en av de tre andre så synest jeg ikke den prioriteringen er særlig god.
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 29.04.2009 17:33    Post subject: Reply with quote

Bjärsmyr OG Wernbloom forsvinner? Mitt blåvita hjärta gråter.. Men hadde jo for så vidt vært gøy å se Bjärsmyr i RBK. Tror han ville vært en forsterkning, uten at jeg har sett så alt for mange kamper med han i aksjon de siste årene.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 29.04.2009 19:40    Post subject: Reply with quote

Rod wrote:
Hva med å satse litt mer på våre egne enn å bare kjøpe kjøpe kjøpe? Jeg ville aldri akseptert å bli norges Chelsea eller Arsenal...

eller Man utd.........
Erlendr
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 19:42    Post subject: Reply with quote

Eller Liverpool...

...eller alle andre topplag i hele verden for den del.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 19:58    Post subject: Reply with quote

frenchy wrote:
Rod wrote:

eller Man utd.........

De har da en god del "lokale" spillere de? I hvert fall i forhold til de to andre klubbene som er nevnt...
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2009 20:05    Post subject: Reply with quote

Enligt rbkweb fanns klubbens spion Stig Torbjørnsen i går kväll på plats för att studera Bjärsmyr när IFK Göteborg besegrade Örebro med 1-0.

När sportbladet når Bjärsmyr lägger han dock locket på.

– Jag har inga kommentarer kring det, säger han.

Läs mera: Rosenborg jagar IFK:s U21-landslagsman
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 29.04.2009 20:13    Post subject: Reply with quote

eneste forskjellen er vel at storklubbene henter talentene mye tidligere enn oss, og kaller dem "egne talenter".
Til og med kolstad IL henter jo spiller som ikke bor på kolstad, dette er en diskusjon som alltid kommer opp når rbk skal handle.

er det noen klubber i PL som ikke er "kjøpelag", og da tenker jeg ikke på egne talenter som får 10 min på slutten av kampen?
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.04.2009 20:17    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
frenchy wrote:
Rod wrote:

eller Man utd.........

De har da en god del "lokale" spillere de? I hvert fall i forhold til de to andre klubbene som er nevnt...

Å vi nevner i fleng for det er ikke lenge til class of 92 er ferdig som toppspillere og da er det like tynt i Manchester United som det andre topplagene. Fletcther, O'Shea og Evans er dem jeg kommer på. Macheda, Rafael, Fabio, Possebon skal selvsagt ikke reknes med da dem er hentet/ranet ifra andre klubber. Hvis det er noe topplag som skal trekkes frem for talentarbeidet deres så er det Barcelona som etter min mening er i en egen klasse. Dette er et Barcelona produsert lag.

Reina

Oleguer Puyol Pique Gabri

Messi Xavi Busquets Fabregas Iniesta

Bojan

og bak der igjen så kommer spillere som Assulin. I tilegg kan en ha Arteta; Garcia, Del La Penà og Valdès på benken.
Back to top
zicoz
Junior

PostPosted: 29.04.2009 23:36    Post subject: Reply with quote

Må si at du balanserer på en knivegg om du kutter de du gjør hos United mens du tar med spillere som Pique, Messi og Fabregas på Barca.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.04.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det folk som spiller i Barcelona fra dem er små guttunger før dem blir ranet av glupske engelske storklubber. Messi har vært i Barcelona siden han var 13 som forøvrig vel er tidligere enn hva f.esk Ryan Giggs var i United. Så hvilket knivegg?
Back to top
Løsbart
Junior

PostPosted: 29.04.2009 23:51    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg liker i hvertfall tendensen med at man allerede ser etter forsterkninger til en sterk stall kun kort tid etter å ha handlet. Flott at klubben nå tilsynelatende går bort fra spare seg til fant-politikken.

Dette er en vanskelig balansegang. Man skal ha en sterk og stor stall, men samtidig må ikke bredden være av et slikt omfang at den går på bekostning av utviklingen til de som allerede er på plass. Jeg følger vel at dagens situasjon med Lago, Demidov, Stadsgaard og eventuelt Nordvik gjør oss godt rustet mot den lange sesongen og eventuelle skader, uten ytterligere forsterkninger.

At RBK endelig har fått på plass en person som utelukkende jobber med å kartlegge markedet er derimot ubetinget positivt!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.04.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad for å ha Demidov og Lago, men strengt tatt er det ikke kanonspillere vi snakker om her. Med våre ambisjoner ute i Europa og muligens CL igjen neste år, synes jeg det er riktig å kartlegge evt. forsterkninger på midtstopperplass, som jeg anser som vår svakeste lagdel.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

Enig der, attach. Stopperplass er i dag det stedet som er "lettest" å forsterke.

Løsbart: Klubben har hele tiden vært klar på at lokale spillere prioriteres. Men all den tid de lokale ikke når opp, må man dessverre se andre steder. Jeg regner med at du som jeg, og de fleste andre ønsker et knallag med bare trøndere, noe som selvsagt ikke er mulig. Det er vel dog viktigere for de fleste at laget er så godt som mulig, enn så trøndersk som mulig, selv om vi helst sier som Ole Brum - ja takk begge deler.

Men jeg ser jo selvfølgelig at for mye kjøp kan kvele utviklinga på spillere som trenger spilletid for å bli gode. Tror og håper allikevel at Rosenborg er en klubb som er sitt ansvar bevisst når det gjelder rekruttering i egen krets.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.04.2009 00:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig i at stopperplass som er den plassen som kan forsterkes mest. For meg er høyrekanten vår veldig svak og det er fordi vi har ingen ordentlig høyrekant verken for 4-2-3-1 eller 4-4-2. Etter å hentet inn en ny høyrekant så bør en se på passende spillere for en venstrekantrolle i 4-4-2. Deretter kan en begynne å tenke på stopperplassen igjen som faktisk har vært meget god i år både Lago og Demidov. En grunn til at en ser på Bjärsmyr er fordi en har interesse fra utlandet for Annan, Tettey og en kan frigjør Demidov til midtbanen i et så tilfelle eller at det er Demidov eller Lago som har intressenter begge to har hatt rapporterte utlandske beilere det siste året.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 30.04.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Mulig det .....Demidov og Lago er kanskje ikke kanonspillere, men hva med RBK´s juniorsatsing som de etter eget utsagn bruker mange millioner på ? Siden Ciljan og Tettey/Nordvik har ikke en eneste kvalitetsspiller blitt sluppet opp i A-stallen, jeg ser bort ifra Wangberg og Helland siden disse to ikke holder standarden hverken på fart eller teknikk. Sellin mangler også teknikk og spilleforståelse. Hva er feil med RBK´s talentsatsing ? Jeg ser ikke en eneste spiller med potensiale fra rekruttlaget pr. dato. Jeg ser spillere med potensiale i andre klubber i Trøndelag som er bedre enn RBK juniorene og som er 17-18 år.
Albert får ikke engang spilletid i Stavanger. Nordstein er en klovn og har aldri hatt gangsyn i utvelgelsen som gjøres.......sorry Sam. Da er det bare å løpe å kjøpe og holde unggutta fra landsdelen ute...Bortkastet arbeid og sløsing av penger.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.04.2009 01:06    Post subject: Reply with quote

Jeg følger ikke juniorene i klubben voldsomt nøye, men siden både sønn Henriksen og Bakenga høster lovord som "blant de største talene iNorge" fra mange hold må da dette kvalifisere som spillere som kan komme seg opp til a-laget.
Å uansett hvor mange millioner man bruker, og hvor mye man håper så kan man jo ikke forvente at man får opp 1.3 stk hvert år. Hadde vi kunnet det så hadde laget vært for dårlig eller vi vært verdens heldigste by når det kommer til talenter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Next
Page 2 of 37

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb