View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.04.2009 11:23 Post subject: |
|
|
Hva med Madadou Diallo som en hurtig bakromsspiss  _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.04.2009 11:46 Post subject: |
|
|
Flere av klubbene i TL MÅ selge spillere i sommer. Dette gir RBK gode muligheter til å finne erstattere viss noen av de beste i RBK blir solgt i sommer. FFK og Lyn er vel to av klubbene som må selge. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 25.04.2009 12:02 Post subject: |
|
|
Men jeg tror flere klubber vil vegre seg mot salg til Rosenborg, og spesielt hvis det er snakk om deres beste spillere.
Jeg er enig med tidligere uttalelser om at vi burde skaffe oss enda en speider på heltid, viktig at vi ligger foran de andre lagene.
Synes tidligere FFK sjef TKK ville vært en bra person i RBK systemet. Trenger noen som kan finne unge talent, og som vil satse på dem. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.04.2009 12:19 Post subject: |
|
|
Klubbene er så presset at de ikke så lett som før kan "velge bort" RBK. Men RBK må også være forsiktige, ikke minst pga feil anslag på publikumsoppmøte. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 25.04.2009 16:05 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | 4
Det samme kan vel sies om å anbefale spillere som har spilt 1 god kamp i Tippeligaen (Thioune). Ferske tilvekster i Tippeligaen bør vel i alle fall prestere godt i en 5-6 kamper før man begynner å snakke Rosenborg. |
Enkelte ganger kan man bare se det. Må vel kunne sies at jeg traff godt på denne, men må si meg uenig i moomoos sammenligning med Alanzinho, Thione er en langt mer spillende spiller enn det Alanzinho både var og er.
Men han går nok ikke til RBK, Molde har den økonomiske tryggheten til å si nei til ett bud fra RBK. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.04.2009 18:15 Post subject: |
|
|
hehe..
mentenok ikke at de var like som spillere, og er forsåvidt enig med deg i at thiouane er vell så spennende, men meningen ar at de begge er to spillere med ekstremferdigheter, noe kampen molde i dag hadde mot viking var nok et bevis på. på tross av tap var Thiouane glimtvis meget god og det klødde i fingrene i å se ham som erstatter for sappara når han drar ;p
Synes også Pape diouf var langt mere passiv en mame i dag, now som gir et bilde for meg på at El-haji's mor er mere spennende enn hans far ... ><
hehe
Ellers nå det gjelder Bolanos så er jeg totalt uenig med deg når du sier at han kun har en formtopp.
Bolanos var meget god i danmark også, og det han har vist her gjør han til et fantastisk hamren prospect både som høyrekant i 4-4-2 og 4-2-3-1
Bolanos er i tillegg til meget god offensiv også veldig dyktig defensivt.
I tillegg til dette finner jeg det mystisk at vi ikke har noen representanter i chile for u17.... sikkert mange spennende spilelre der.
God sommer! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.04.2009 12:21 Post subject: |
|
|
zicoz wrote: | zaphod81 wrote: | 4
Det samme kan vel sies om å anbefale spillere som har spilt 1 god kamp i Tippeligaen (Thioune). Ferske tilvekster i Tippeligaen bør vel i alle fall prestere godt i en 5-6 kamper før man begynner å snakke Rosenborg. |
Enkelte ganger kan man bare se det. Må vel kunne sies at jeg traff godt på denne, men må si meg uenig i moomoos sammenligning med Alanzinho, Thione er en langt mer spillende spiller enn det Alanzinho både var og er.
Men han går nok ikke til RBK, Molde har den økonomiske tryggheten til å si nei til ett bud fra RBK. |
Haha, jeg har faktisk angra litt på den kommentaren der
Men jeg står jo egentlig ved det jeg sa, det er jo klart at enkelte av de som ser spennende ut faktisk er spennende også. Thioune har fortsatt noe å bevise i forhold til stabilitet, og han var ikke spesielt god mot Viking. Poenget er at det uansett er for tidlig å hausse opp noen til Rosenborg-status etter to kamper, selv om det tilfeldigvis skulle stemme.
For eksempel: var det ikke sju kamper på rad i høst at Konan putta? Det burde jo ha imponert veldig for noen som ikke hadde sett ham spille før. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.04.2009 12:33 Post subject: |
|
|
joda, for all del, thiouane må prestere over tid før det blir aktuelt, og jeg er enig i at han ikke var knallgod mo viking, men han har ferdigheter som åpner forsvaret og han var villig.
Har troen på ham, men som du er innepå, han må nok prestere over tid før han blir hvit og svart.
Ellers nok en gang meget imponert over bolanos... Håper virkelig vi følger ham tett.  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.04.2009 17:22 Post subject: |
|
|
Nå kunne vel Bolanos vært RBK spiller. Han ble visst tilbudt til alle TL klubbene, uten at noen egentlig gidda å sjekke han ut, bortsett fra Start. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 27.04.2009 17:57 Post subject: |
|
|
Tror at både Bolaños så vel som Thione vil fungere mye bedre på de respektive lagene de spiller nå enn hva de ville gjort hos oss. Grunnen er at RBK har en langt mer fastlagt måte å framstå i sitt offensive spill..selv om det ikke alltid ser slik ut. I Start, Molde, og Godset og Lillestrøm for den del, er spillerne liksom litt mer fri offensivt sett. Se bare på Fillo i Viking, en knakanes god spiller som ikke lenger presterer men ville gjort det godt i en av de nevnte klubbene _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.04.2009 18:38 Post subject: |
|
|
Jobber Bolanos gått defensivt , er han bevegelig? Godt mulig han passer best på Start eller et annet lignende kålrabilag.... Men glimrende teknisk er han i allefall! |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 27.04.2009 19:36 Post subject: |
|
|
jeg begynner å få mer og mer sansen for per verner rønning. han virker veldig solid, meget duellsterk og bra i pasningsspillet. Han mangler hurtighet, men ved siden av Stadsgaard så tror jeg det hadde glimrende.
Ellers veldig enig at vi forsøker å hente bolanos i sommer, medregnet at vi mister sapara eller skjelbred. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 27.04.2009 19:37 Post subject: |
|
|
grattis med 2 000 innlegg josinho, du burde ha krydret innlegget med en masse effekter  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 19:57 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Jobber Bolanos gått defensivt , er han bevegelig? Godt mulig han passer best på Start eller et annet lignende kålrabilag.... Men glimrende teknisk er han i allefall! |
Det er det som er så bra med Bolanõs at han kombinerer fantastisk offensive ferdigheter med et ganske oppfordrende defensivt spill. Fortsetter han slik som nå er han etter min mening allerede bedre enn Alanzinho var for Stabæk. En annen en som bør vurderes hvis Skjelbred/Sapara drar i sommer er å hente Gunnarsson som ikke får spille for Nancy. Var tippeligaens beste spiller ifjor og det synes noe helt vanvittig på Stabæk at han er vekke. Vi kan ikke la Stabæk få hente en slik kvalitetsspiller uten konkurranse. Slik som situasjonen er nå så bør det nesten være mulig å hente han på lån med opsjon på kjøp. En kan også vurdere en forespørsel på Tarik Elyounossi som sliter i Heerenven med spilletid.
Last edited by Keenoir on 27.04.2009 21:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.04.2009 20:26 Post subject: |
|
|
Vil mye heller at vi henter Tarik hjem til Norge, enn at vi synker ned på et så lavt nivå at vi biter på et av Start sine luftslott. Jeg er imponert over en del av de tingene han gjør, men synes den skryten han får ikke henger i hop med det han gjør i det hele tatt. Merker jeg er dritlei av hele fyren. |
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 27.04.2009 20:34 Post subject: |
|
|
Tipper dette blir vår erstatter for ciljan eller sapara i sommer.
Var vel ST som hentet han til norge i sin tid om jeg ikke tar feil.
http://www.nrksport.no/fo.../1.6583925 |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 21:04 Post subject: |
|
|
Denne fjotten har vært Vålerenga sin klart beste spiller denne sesongen og på slutten av fjorårsesongen. Det hadde ikke vært meg i mot å hente han gratis ,men Gunnarsson og Tarik er langt på vei å foretrekke. Det viktigiste er at klubben er frempå og har en klar liste på hvem en skal gå etter hvis en spiller blir solgt. Det er ikke holdbart slik som stopper og spissjakten vår det siste årene har foregått. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.04.2009 22:58 Post subject: |
|
|
Ønsker ikke en useriøs spiller som Fredheim Holm til Rosenborg. Kan holde seg unna. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 27.04.2009 22:59 Post subject: |
|
|
Ser at Dagbladet går ut å sier at Start har skutt gullfuglen i Bolaños, men det samme sa de om Annan når han storspilte for Ghana i Afrika Mesterskapet 2008. Jeg tror at også her kan Rosenborg skaffe seg en meget god høyre ving i slutten av august når start merker at krediten ikke streker til og Bolaños ikke er solgt enna. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.04.2009 23:00 Post subject: |
|
|
I utganspunktet er jeg fornøyd med stallen nå, men om det blir seriøst i europa og vi mister noen så må man vel løsne på pengesekken. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 27.04.2009 23:02 Post subject: |
|
|
Det var dette jeg tenkte på, hvis vi mister Sapara så kunne vi flytte Per in i midten og fått en spiller som spiller på høyre kant |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 23:11 Post subject: |
|
|
Det er høyrekant som helt klart bør prioriteres da vi egentlig ikke har en eneste spiller som trives best og er best på den plassen. Bolanõs bør undersøkes ,men en skal være litt forsiktig da han floppet totalt i OB og ble henvist til benken av Espen Ruud og det er ikke umulig at dette er en stor fisk i liten dam spiller. Fordelen med Bolanõs utenom det åpenbare er at han kan brukes i både 4-4-2 og i 4-2-3-1 på gode måter. Tarik vil jeg tro er bedre dess lengre frem på banen han kommer, men må si at en slik oppstilling etter sommeren hadde sett lekker ut.
Elyounoussi Skjelbred Olsen
Prica/Iversen
Hvis Sapara drar i sommer så er Gunnarsson en spiller som har ferdighetene og egenskapene til å ta over som dirigent uten at jeg tror at vi taper så veldig mye kvalitetsmessig om noe som helst. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 28.04.2009 02:04 Post subject: |
|
|
Det er to spillere i Norge som jeg mener vi kan hente inn om Sapara forsvinner i sommer.
Thione som kan gå rett inn i den rollen Sapara har i dag, eller Bolanos som da eventuellt kan gå inn på vingen slik at vi får skubbet PCS inn i midten. Begge disse er spillere som kan skape mer kreativitet i RBKs angrepsspill og kan være nøkkelspillere som åpner opp mot baktunge motstandere på lerkenda. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.04.2009 13:24 Post subject: |
|
|
Bolanos og Thioune er begge sylferske i Tippeligaen. Jeg vil vente og se an hvordan de utvikler seg utover i sesongen, når ting går litt tråere for lagene de spiller for. Både Molde og Start vil møte motgang. Når den motgangen kommer, er jeg spent på hvordan Bolanos og Thioune opptrer. De bør ha spilt mer enn bare en liten måned med Tippeliga-fotball før jeg vil anse noen av dem som aktuelle for Rosenborg.
Tarik er mest spennende for meg. Skjelbred bør få spille der han er best. Hvis ikke er det like greit å selge han også.
BHR og DFH er mulige alternativer, men ikke fullt så spennende. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|