View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 27.04.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Den gamle storkeeperen Dino Zoff hadde et kartotek der han lagret informasjon om hver eneste spiss han hadde møtt. Hvor de likte å skyte, foretrukket fot etc. Kanskje på grunn av dette var han kjent for å alltid plassere seg riktig.
Her kan mange gjøre som Annan i stedet for å kaste bort tiden på Playstation. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 27.04.2009 11:09 Post subject: |
|
|
han var virkelig en terrier i går, klart vår beste spiller. og som flere her inne sier så står han for en defensiv trygghet som er essensiell for at det offensive skal kunne blomstre. håper på at vi får beholde han minst ut 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.04.2009 14:37 Post subject: |
|
|
Min forklaring på Annans dårlige uttelling på børser, vil ikke la den drukne helt i kamptråden:
Dette forumet har generelt en ganske høy fotballforståelse om man sammenlikner seg med Hvermannsen og mange sportsjournalister. Det kommer gjene av at de som har interesse utenom det vanlige henger her inne fordi man er altfor sugne på stoff om fotball/RBK. Dermed leser man mer, mottar impulser fra andre forumbruker etc og det øker gradvis fotballforståelsen. Ettersom mange har banket inn hvor god Annan er, følger man naturligvis ekstra nøye med på ham. Når noe blir sagt mange nok ganger, blir det til slutt en etablert sannhet. Gjør Annan noe feil, er han uheldig. Til sammenligning har man Storflor, om han gjorde en feil var han udyktig.
Annans jobb er også i stor grad en usynlig og utakknemmelig jobb, Makelélé var vel den beste midtbanespillere i Real rundt årtusenskiftet. Det ble ikke satt pris på da hans bidrag gjerne var viktige, men ikke så enkle å se om man ikke fulgte med. Da de solgte Makelélé i 2003 gikk Real rett i dass. I nyere tid derimot har media verdsatt hans rolle og han har i større grad fått respekten han fortjener.
Vi har ikke kommet så langt i Norge, man er gjerne fastlåst i hyllingen av gode spillere (Iversen, Sapara - Semb/Alsaker) og man glemmer dermed enda bedre spillere som Annan som har en litt mindre glamorøs jobb. Det smitter over på journalistene og børser har alltid vært noe piss. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.04.2009 15:50 Post subject: |
|
|
Jeg skrev litt om dette i fjor en gang, og bildet har ikke endret seg.
De beste og jevneste spillerne våre i det siste har vært Dorsin, Annan og Statsgaard i mine øyne. Riktignok i hver sine perioder, men jeg føler ikke at noen av dem har fått den anerkjennelsen de fortjener. Joda, de blir trukket frem på ei kåring satt opp mot andre i samme posisjon her og der, men grovjobbere og de som slår nest siste pasning blir fryktelig sjelden lagt merke til
Koppinen er kontant i taklingsarbeidet og skårer et mål her og der, og setter sånn sett Statsgaard i skyggen. Jeg mener Statsgaard er så god fordi han slipper de kontante taklingene gjennom fart, timing og plassering.
Dorsin blir satt i skyggen av Wallace, tilsynelatende kun fordi Wallace krommer ballen opp i krysset på frispark en gang i blant. Jeg er allikevel overbevist om at Dorsin er en langt bedre back.
Annan er vanskelig å sammenligne med noen fordi det er ei usynlig rolle de fleste steder. Men han fikk utrolig lite kreditt for jobben han gjorde for Stabæk kontra hva Pall Gunnarsson og spesielt Alanzinho fikk. I Rosenborg har han, som vår desidert beste spiller hittil i sesongen slik jeg ser det, fått langt mindre spalteplass enn de mer kreative og "skapende" spillerene hos det som skal være nøytrale medier.
Vel, dette er noe av hovedgrunnen til at jeg liker meg her på forumet. Man kan diskutere analytisk og dyptgående om litt annet enn bare fintereportoar og målteft. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 27.04.2009 21:15 Post subject: |
|
|
Gratulerer til Anthony som i dag ble far for 2. gang
Annan ble far _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 27.04.2009 22:32 Post subject: |
|
|
Litt av en måte og toppe en allerede god måned på. Gratulerer! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.04.2009 22:55 Post subject: |
|
|
Elegant løst av alle fotballdamene som har kløkt til å nedkomme utenom kampdag Gratulerer! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 22:58 Post subject: |
|
|
Han var på Åråsen på Søndag og hun kalver idag ikke akkurat samme synet som Jarstein på dette virker det som. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.04.2009 23:07 Post subject: |
|
|
andregangsfødsel < førstegangsfødsel |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.04.2009 23:13 Post subject: |
|
|
Det tror jag inte på RBK100; alla födsler anses som likvärdiga. Annans fru hade termin om en vecka och Annan litade nog på att han skulle föda efter matchen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 23:19 Post subject: |
|
|
Det forklarer endel hvis hun fødet tidlig en kan ikke stoppe opp og bare vente. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.04.2009 23:24 Post subject: |
|
|
Alle fødsler er selvfølgelig likeverdig på et vis. Men for eks. Jarstein og mange andre har trukket frem opplevelsen av det å få et barn for første gang som en større opplevelse. Har du vært med på det før, så vet du hva som kommer (sannsynlighvis en unge).
Men for all del. Var nå iallefall ikke like mye styr rundt denne fødselen som det var rundt kona til Jarstein sin. Om det er fordi Annan ikke gidder å dra mediaavdelingen inn i det eller ikke vet jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 23:33 Post subject: |
|
|
Fant disse innleggene på bataljonen ganske underholdene å lese frustrerte Brann supportere ,men disse påstandene om Annan tyder ikke akkurat på en velutviklet fotballforståelse.
Quote: |
Anthony Annan: Hvor er han? Er han i Rbk enda? Jo, han er i Rbk og bemerker seg absolutt ikke..
Jeg har desverre sett noen Rbk kamper i år, og Annan er langt fra noe stor spiller i år..
Han er i mine øyne litt oppskrytt pga det han HAR prestert...
At han spiller Makele-posisjon er meg revne likegyldig, han har underprestert ift kostnader....
En annen man kan ta frem på lik linje er Doffen, du ser han kun når han lager frispark til motstanderen og der er eneste gangen jeg har sett Annan involvert i spillet de 3-4 kampene jeg har sett..
Det jeg har sett av de to eks-Starterene er ikke nok til å fylle en sko etter Svante som hadde samme rolle i Brann..
Jeg vil no si at Jaiteh og Austin er mer komplette spillere enn Annan..
Og grunnen til at jeg tok han opp er at han underpresterer, på lik linje med mesteparten av utenlandske spillere etter "for mange år" i Norge.. Er tross alt en spiller vedsiden av Essien på landslaget, og til daglig vedsiden av Tettey...
|
Jeg må bare le, til Brann fansen sitt forsvar så blir han arrestert på den. Det er nok ikke noen av Brann sine spillere som når Annan til livet engang når det gjelder kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.04.2009 23:55 Post subject: |
|
|
Det tyder jo på at han både ved å skrive Makelele feil og å sammenligne ham med Austin og Jaiteh at han ikke skjønner hva hovedoppgaven til Annan er. I mine øyne er han Tippeligaens desidert beste ballvinner og duellspiller, men gjør fint lite utav seg annet enn det. Han er så godt som prikkfri på arbeidsoppgavene sine for oss som vet hva disse oppgavene går ut på.
EDIT: Til Brann-fan(s)ens forsvar skal det nevnes at Annan er en spiller man fort overser dersom man ikke følger med på ham. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke så på langt nær det samme fra Annan i Stabæk som jeg gjør nå. Men de som følger Stabæk tettere har jo hele tiden sagt at han er fryktelig god. Men så er det uansett dette med vett på å holde kjeft, da. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.04.2009 02:11 Post subject: |
|
|
Nå er det tross alt litt forskjell på Lillestrøm rett ved Gardermoen og Sør Afrika som Jarstein skulle til. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.04.2009 05:48 Post subject: |
|
|
Tidlig opp idag, så nå er jeg i ferd med å kose meg med et gjensyn av andreomgangen mot LSK. Har sett nøyaktig ett minutt og hittil har Annan stoppet fire angrep!  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.04.2009 07:25 Post subject: |
|
|
Zorac: Stadsgaard
Håper at vi får beholde Annan lenge, men har mine tvil.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.04.2009 09:10 Post subject: |
|
|
– Han har vært en av Rosenborgs viktigste brikker i år, sier Sverre Brandhaug.
Den tidligere kapteinen er ikke i tvil om Annans betydning for laget.
– Jeg tror ikke alle får med seg den arbeidsinnsatsen han legger ned i hver eneste kamp, sier en imponert Brandy.
Les mer: - Han er RBKs Makelele |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.04.2009 10:08 Post subject: |
|
|
Brandshaug viste der større fotballforståelse enn størsteparten av medie Norge og vi bør være glad for all den tid vi får beholde denne fantastiske fotballspilleren. Han virker også til å ha en veldig sunn innstilling til spillet som jeg tror kommer til hjelpe han. En ser mye av det samme i Tettey sin utvikling hvordan ved hardt arbeid fjerner og gjør svakheter mindre. En vet også at Skjelbred prøver så hardt han kan selvom en ikke har sett resultatene av det enda. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 30.04.2009 10:12 Post subject: |
|
|
hvor mange spillere i RBK studerer egentlig motstanderne ved hjelp av video på egenhånd? Mannen er jo genial, studerer finter osv for å finne ut hva slags taklinger han skal legge inn.. Den mannen kommer til å nå langt  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.04.2009 10:34 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om jeg har lest Jarstein gjøre det ,men om det var for å studere motstanderen eller for å motivere seg husker jeg ikke helt ordentlig det sistnevnte har han ihvertfall gjort. Den eneste andre spilleren jeg kan huske å ha lest gjort noe lignende er Mascherano som vistnok drev å studerte Makelele i ungdomsårene. Jamie Carragher fikk en pose med videor av Baresi når Benitez begynnte i klubben og fikk beksjed om å studere. Jeg tror det å studere dem beste i spillet og hvordan dem gjør sine saker kan være veldig nyttig og flere enn Annan burde gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 30.04.2009 10:59 Post subject: |
|
|
Er ganske vanlig for keepere å studere skudd via video.. tenkte mer på utespillere.. Antar at en del forsvarsspillere der ute muligens studerer bevegelsesmønstre på spisser o.l men for midtbane- og angrepsspillere er det helt sikkert mye å hente på å studere litt på egenhånd. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 30.04.2009 12:56 Post subject: |
|
|
Quote: | – Jeg trener på å hoppe og treffe tverrliggeren med hodet, sier Annan. |
Au!  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 30.04.2009 12:59 Post subject: |
|
|
Smått masochistisk øvelse, men hva som enn får ham til å vinne hodedueller er det greit for meg.
Tror knapt nok jeg sjøl ville greid å dunke panna i tverrliggeren, og jeg er vel noe sånt som en halv meter høyere enn Annan. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 30.04.2009 13:38 Post subject: |
|
|
Haha, uflaks at du ikke spiller midtbane på et motstanderlag da, bolgebah! |
|
Back to top |