English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longines
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 20:54    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir bra murring innad på brakka om denne dritt fotballen fortsetter utover sesongen. Nils Arne Eggen må jo vri seg i stolen av dette begredelige pisset.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2009 20:54    Post subject: Reply with quote

Skuffende omgang fra vores side. Lillestrøm lykkes med at tage Dorsin(som ser meget usikker ud, måske pga. masken?) og Lustig ud af kampen.

Det gør at man er nød til at spille meget gennem midten for at komme i gennem. Bortset fra nogle løb fra Tettey, synes jeg ikke rigtig vi har lykkedes med det. I stedet kommer ballen ud på kanterne hvor det er let for Lillestrøm at dobble mod vores "vinger".

Vi er nød til at skabe meget mere offensivt hvis vi skal vinde denne kampen, synd Zahora er "skadet", jeg tror han ville have været den perfekte joker til denne kampen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Noen tanker ved halvtid:

- Defensivt ser det veldig bra ut, men Lillestrøm ser faktisk ut til å prøve å forsvare inn ett poeng på hjemmebane, og byr på veldig lite
- Anthony Annan er helt enorm på midtbanen, og vinner utrolig mange dueller.
- Iversen vinner overraskende mange dueller med Riseth/Kippe i mellomrommet.
- Lustig har slått noen veldig gode innlegg fra høyre
- Tetteys gjennombruddsløp er flere ganger bare centimetere unna en målsjanse.
- Vi er flinkere til å spille oss ut fra forsvaret enn tidligere.

- Overgangsmulighetene skusles bort på horribelt vis flere ganger, der har både Skjelbred, Tettey og Iversen levert noen sistepasninger som ikke hadde blitt godkjent på barneskolen.
- Når vi kommer til innlegg fra kantene, så må vi ha en spiss som frigjør seg i feltet. Iversen kan da umulig være så fantasiløs at han utelukkende kan komme ruslende på bakre stolpe?
- Olsen og Skjelbred må også involvere seg i feltet ved innlegg fra motsatt side.
- For mange spillere i mellomrommet. Vi spiller 4-2-4-0 uten høyrekant for øyeblikket.
Brady
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Mye positivt på en vanskelig bane og tøff/krigersk motstander. Jeg ser absolutt fremganger siden sist kamp.

Dorsin tror jeg faktisk har sterkt begrenset synsvinkel med masken sin. Man så det lett på reprisen da Øvrebø dømte frispark til Riise ved 16-meterhjørnet tidlig i kampen. Dorsin kunne lett sparket bort ballen, men greier rett og slett ikke å se den.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 20:57    Post subject: Reply with quote

Veldig bra summert opp Zaphod, enig i alt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.04.2009 20:58    Post subject: Reply with quote

Årsbeste så langt av både Iversen og Skjelbred som endelig viser spill opp i mot deres potensial. Svært skuffet over Olsen som har klundret fælt og itilegg virker veldig veik og detter utrolig lett. Lago har hatt noen horrible klareringer som takk og lov udugelige Lillestrøm ikke har utnyttet dem. Synes også Sapara til tider velger litt vel vanskelige løsninger. Demidov har vært konge i forsvaret og han har imponert meg stort i sesonginnledningen og blir bare bedre og bedre. Han bør være på landslaget snart og særlig når Forren og Reginiussen har vært drittdårlig i sesongstarten. Tettey virker til å være litt tilbake til gamle synder i avsluttningsituasjonene og er alltfor heit, må lære å ro seg helt ned. Annan fantastisk nok om det. Er det bare meg som synes vi er blitt snytt for to straffespark i førsteomgang den første når Olsen skyter i Nordtveit som har armene strakt ut for å gjøre seg stor og bør ta konsekvensen av det og helt på slutten når Lillstrøm spilleren feller Sapara på vei ut mot siden som jeg er temmelig sikker var innenfor. Alt dette er selvsagt dysset ned av Semb og Alsaker siden det ikke passer agendaen om at Rosenborg alltid har dommerene med seg.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 20:58    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
- Semb ser ikke forskjell på Tettey og Annan...
- Til de (Maradona) som synes Tettey passer som OMS: Ja, nå har vi fått et godt eksempel på hans eminente playmakeregenskaper allerede, i form av et dårlig skudd og en elendig pasning.

Det er ikke bare meg, Hamren mener det samme..
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 20:59    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Annan er konge og banens beste.

Tommel'n opp!

Annan hadde en stygg feilpasning mot slutten, men har ellers hatt stålkontroll. Skjelbred, Tettey, Demidov og Lustig har også virket tidvis friske, sjøl om sistnevnte virker vaksinert mot å utfordre.

Liker ikke at RBK har alt banespillet uten å score, det betyr som regel mål i mot i 2. omgang, men nå skal jeg for en gangs skyld forsøke å være optimist og si: Denne ror vi i land! RBK
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 26.04.2009 21:00    Post subject: Reply with quote

Dette var en skuffende omgang. To lag som spilte uengasjerende og planløst. LSK er jo så utrolig svake at RBK burde ha straffet de ved et par anledninger. Men problemet er at RBK ikke spiller noe bedre selv. Det eneste positive har vært Annan, og dels det defensive.

Ellers synes jeg at denne utgaven RBk har skuffet sålangt iår. De har ikke gjennomført en 100% kamp ennå. Mulig det er for tidlig å forvente storspill ennå, men ærlig talt, de BURDE slå et så svakt LSK-lag.

Jeg håper selvsagt på en langt bedre 2. omgang med mange sjanser ,godt spill og mål til RBK. Trua må man ha RBK
Sleivspark
Junior

PostPosted: 26.04.2009 21:00    Post subject: Reply with quote

i fjor skapte vi mange sjanser, men ingen mål. i år skaper vi ikke sjanser, men scorer noen mål. ufattelig lite kreativt rundt 16m.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:03    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
En god kamp hittil. Skryt til Skjelbred og Annan.
Takk, da vet jeg at du ikke har peiling...
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:04    Post subject: Reply with quote

Skjelbred bremser fortsatt spillet vårt for mye, så jeg synes ikke han har vært så god. Han har hatt en del fine pasninger(og noen dårlige), men det største problemet er når han slipper ballen, det er som oftest for seint.
Back to top
ya
Senior

Det samme går igjen-bakover er vi bunnsolide inkludert Annan.

Dette skulle vi ta lett, men offensivt er det noe som mangler.
Tettey med sin førstetouch er horribel til tider-forferdelig å se hvor mange enkle baller han misser.
Resten av arvegodset (PCS) er like ineffektiv som før og den viktigste enkeltfaktoren til at det offensive svikter.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

Harald wrote:
Halvorsen87 wrote:

Tettey har da eminent teknikk han, eller hva Harald?

Jeg har problemer med at diskutere disser emner med dig, da jeg er usikker på, om du ved hvad de forskellige termer dækker over. Det vi diskuterede sidst, var nærteknik. Der er forskel på nærteknik og teknik, selv om de selvfølgelig er tæt beslægtede.

Du har en tendens til at konkudere efter enkelt situationer, og kan åbenbart ikke se det totale billede. Da det er tilfældet, er det nytteløst at diskutere videre med dig. For jeg er overbevist om, at langt de fleste der evner at se lidt længere, end de første 20 minutter af en kamp, kan se at Tettey har helt fin teknik og nærteknik, selv om han ikke er nogen Messi.

Tror du jeg dømmer Tettey sin teknikk utifra den éne situasjonen? Jeg har "mast" på hans dårlige teknikk i flere sesonger, og jeg synes du viser litt Semb-takter når du velger å gi ros til Tettey for hans positive sider (løpskraft, gode løp, osv), men ikke gir ham kritikk for hans svakere sider.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:08    Post subject: Reply with quote

Idag får Sapara stryk av meg, han har ikke fått til en dritt
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:08    Post subject: Reply with quote

Håper det er Ciljan han ser på, heller enn noen av de andre. På tide for ham å komme seg til en større klubb, mens det fremdeles er penger å få for ham.

Lite planlagt angrepsspill irriterer meg. Derimot er det bra insats på iversen, selv om han ikke har marginene på side.

Vi burde klare å ta dette hjem. Må bare dommeren få kustus på han negeren (beklager upolitisk ordbruk) på midtbanen deres så blir det ok spill der ute.

Min optimistiske spådom: vi avgjør før det 60. minutt

EY, skjebred skyter Very Happy
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:09    Post subject: Reply with quote

For all del, Skjelbred gjør pene ting, men det virker fortsatt som om han ikke har skjønt at ballen må i den andre retningen hvis den skal komme nærmere Lillestrøm-målet...
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:10    Post subject: Reply with quote

Tettey og Sapara får ikke til noe som helst, det gjør vondt å se på.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:14    Post subject: Reply with quote

Det er så jævlig. Dette kan bare skje oss.
Back to top
kris0stby
Veteran

hva faen blåses det for??
Back to top
Flaav
Veteran

Hva er det å si...om vi ikke gjør noen endringer så kommer dette til å fortsette og fortsette. Vi er langt fra noe gullag. LANGT
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

Faen i helvette!!!!

Hvorfor i helvette får de frispark der? Og hvorfor i svarte er det ingen som ligger igjen bak???
Ablativ
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:16    Post subject: Reply with quote

Frispark? WTF?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 26.04.2009 21:16    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir enda mer langballer nå

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.04.2009 21:17    Post subject: Reply with quote

Atter en gang er det Olsen som ofres... synes Tetty har vært begredelig i dag og burde fjernes først.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 19, 20, 21  Next
Page 11 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb