| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 20.04.2009 08:53 Post subject: |
|
|
For meg så det ut som Iversen vant flere dueller enn Prica.
Hvorfor maser folk om å bruke Zahora som høyrekant? Ikke er han kantspiller, og ikke er han høyrebent heller (eller tar jeg feil nå?) _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.04.2009 09:50 Post subject: |
|
|
| Hvordan kan Iversen ha vunnet flere dueller enn Prica når Ivers ikke vant én i hele kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.04.2009 09:51 Post subject: |
|
|
Den ene halvsjansen i 1.omg kom jo nettopp av at Iversen vant og stussa til Prica...
Bare som et eksempel. Jeg sitter også igjen med inntrykket av at Iversen har vunnet langt mer på hodet enn hva Prica har gjort i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.04.2009 09:57 Post subject: |
|
|
| En liten overdrivelse at Ivers ikke vant en eneste duell. Men jeg syns han vant ekstremt lite på hodet i går. Egentlig har jeg vært lite imponert over hodespillet til Ivers i år. Og nei, jeg var heller ikke imponert over Pricas spill. |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 20.04.2009 10:43 Post subject: |
|
|
Ser det blir hevda at Skjelbred var bremsekloss i angrepet vårt, men jeg la merke til en markant større bremsekloss i oppskrytte Rade Prica. Selv om han scorer ett mål er han rett og slett elendig i resten av kampen.
Og hvorfor i svarte vi plutselig skal begynne med lange baller er for meg en gåte. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.04.2009 10:46 Post subject: |
|
|
| Skrukken wrote: | | Og hvorfor i svarte vi plutselig skal begynne med lange baller er for meg en gåte. |
Fordi det er hasardiøst å spille langs bakken på Lerkendal, slik det er på 95 % av alle norske gressbaner i april? _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 10:51 Post subject: |
|
|
| Når en velger å spille med spissparet Prica - Iversen uten kantspillere så er det vel ikke noe overaskelse at det blir langballer. Prica beveget seg ihvertfall og kom seg i farlige posisjoner, det viktigeste og beste Iversen gjorde i hele kampen var å skape rommet som Prica utnyttet når han skoret. Det var omtrent det eneste tegnet en så på en dynamisk spissduo som spilte på lag og det holder ikke. I øyeblikket så ser jeg på Skjelbred og Iversen som to spillere som bidrar veldig lite til ,men som tydeligvis er alltfor gode til å vrakes. Det er en uting spør du meg og dårlige prestasjoner over tid bør få konsekvenser. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.04.2009 13:19 Post subject: |
|
|
| Syns det er litt rart at vi sentrerte spillet mot midten så til de grader i går når vi spiller med to tilsynelatende så gode hodespillere som Ivers og Prica. Spørsmål av interesse, kom Ivers til en eneste sjanse i går? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.04.2009 13:27 Post subject: |
|
|
Det skal sies at Iversen og Prica får ikke akkurat mye godt å jobbe med når det slås langt fra Demidov, uten adresse, hele tiden. Ingen av dem er Peter Kovacs
Jeg synes Prica er god når han får innlegg fra kant(bortsett fra et dårlig skudd), men det blir vanskelig å få til mye når man spiller rævafotball med Demidov i spissen.
I tillegg var trykket fra midtbanen altfor dårlig når Iversen og Prica vant dueller. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.04.2009 14:17 Post subject: |
|
|
Det er også naturlig at midtbanen blir smal når de to spillerene om brukes som breddeholdere på flankene er habile indreløpere, men best sentralt.
De få gangene vi fikk til spill langs kantene med spillere som utfordret og la innlegg fra farlige posisjoner, var det stort sett backene som sto bak det.
Savnet Lustig i går. Tror vi er avhengige av Lustig og Dorsin på plass, samt Olsen og en god høyrevingtype for å få det til å fungere optimalt med gårsdagens spisspar. Styrken - og svakheten - ved å bruke Iversen og Prica sammen på topp er innlegg. Gode innlegg vil bli svært farlige, men vi er altså avhengige av gode innlegg for at dette skal fungere optimalt i mine øyne. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 20.04.2009 18:29 Post subject: |
|
|
RBK begynner å likne det italienske landslaget...
11 gode spillere som er ute på bana uten en plan mer detaljert enn "vi skal skåre, på en eller en annen måte".
Også, en slags taktisk misforståelse...
En høy spiss, som er klart dyktigere med hodet enn med beina, trenger to like dyktige kantspillere som kan fyre så mange innlegg som mulig. (Backene kan vel utføre dette, men det skaper litt ubalanse i forsvaret)
Derimot, et lag som stiller 2/3 tekniske indreløpere skal kanskje ha fordel av en rask/bevegelig kar der oppe.
Derfor synes jeg det er rart RBK ikke har bestemt seg om spillesystemet... Midtbane og angrep passer ikke sammen særlig bra i øyeblikket.
Når Tettey er toppskårer, tyder det på at noe er i vei med angrepsspille.
Hittil har vi:
1 "strukturert" skåring (3-0 mål mot VIF)
2 headinger
MEN
4 "tilfeldige" mål (1-0 mot TIL, 1-0 og 2-0 mot VIF, 1-1 mot Start)
2 "lette" mål (1-0 mot VIF og 1-2 mot Start)
2 selvmål
Jeg vet ikke hva dere tenker om dette, men for min del synes jeg det er altfor lite fra et lag som RBK.
På tabellen har vi fått god valuta for (små)pengene våre... |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 20.04.2009 23:46 Post subject: |
|
|
Takk Storey, jeg er ganske fornøyd med den talegaven jeg har
Og matta er ikke bra. At fagermo klager er på sin plass, selv om det er vi som taper mest på det. Det viser at han er i stand til å heve seg over å bare tenke på seg selv. Men jeg er ikke gartner, og aner ikke hva som kan gjøres for å bedre det.
Hva Ivarsen/Prica-diskusjonen angår, så virker det eneste klare for meg at de ikke skal brukes sammen på topp. Ihvertfall ikke med dagens mangel på kantspillere. Hadde Storflor (SORRY FOLKENS) vært her, OG vi hadde brukt Olsen, så kansje, men slik er det ikke.
For meg virker det som Prica har bedre attityd og fart enn iversen, men at han kansje trenger litt mer presisjon + å bli bedre kjent med laget. Så hvem av den som starter er hipp som happ for meg. Iversen er kansje den som er best egnet som super-sub
Og Halvorsen, det ser ut som vi har rett så langt, å hente inn en tredjespiss var ikke det vi trengte. Ikke når 442 fungerer så dårlig |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.04.2009 22:49 Post subject: |
|
|
Problemet er jo det at både Olsen og gode gamle Storflor er alt, alt for veike til å fungere som kanter i 4-4-2. Da må vi i så fall spille veldig lavt og kompakt bakover, og akkurat det har vel aldri vært Rosenborgs store styrke.
Det er greit nok å skulle vinne fotballkamper ved å score flere mål enn motstanderen, men med 2 vinger uten ett eneste defensivt fiber, og 0 veldig gode duellspillere i midtforsvaret, koblet med at de fleste norske lag har en Aarøy/Kovacs-type på lur, så hadde det nok blitt fryktelig langt opp for å vinne kampene.
Men konklusjonen med at Iversen/Prica ikke bør spille sammen på topp, den stiller jeg meg bak. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.04.2009 00:21 Post subject: |
|
|
Loki, jeg er ikke enig i at 1-2 målet mot Start er en "enkel scoring".
Oppspillet er presist, stussen til Iversen er perfekt både i forhold til retning og kraft, og Tettey hadde ikke scoret der om han ikke kom på et godt planlagt og utført løp.
Men ellers har du noen gode poenger. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 23.04.2009 19:33 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo...tid=572245
| Quote: | Espen E. Arntzen var frustrert da han tuslet hjem fra 1-1-oppgjøret mellom Rosenborg og Odd. Neste dag bestemte trønderen seg å sende en sammenleggbar blindestokk i posten til dommer Terje Hauge. Han la også ved et signert brev:
«Ut fra det jeg og 15900 andre så på Lerkendal 19. april, kan det virke som du har bruk for denne. Den er sammenleggbar, så du får lett pakket den i baken din og plassert den i shortsen», står det i brevet adressert til Norges Fotballforbund.
|
Hahah. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.04.2009 19:48 Post subject: |
|
|
| Hehe, fin den. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 23.04.2009 20:03 Post subject: |
|
|
Vært utrolig fett om han hadde tatt frem stokken (ikke tenk koffert) i neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|