View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 18.04.2009 13:11 Post subject: |
|
|
Enn for meg, som ikke har muligheten til å få kjøpt avisa?
 |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 18.04.2009 13:23 Post subject: |
|
|
Abonnere på Adressa ? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 19.04.2009 12:13 Post subject: |
|
|
Med Steffen og Rade fra start idag er vel sannsynligheten stor for at Zahora entrer banen som ett av tre innbytter _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.04.2009 21:20 Post subject: |
|
|
I kampresultattråden tippet jeg at Zahora fikk sin debut etter 77 minutter. Han kom inn i det 76. minutt.
Hvis vi skal opptre med mer interesse for å skape noe mot motstanderens mål så bør Zahora erstatte Skjelbred i 4231
Eventuelt kan Zahora ta en av spissplassene i 442. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 19.04.2009 21:39 Post subject: |
|
|
Jeg fikk ikke sett andre omgang i dag. Fikk Zahora gjort noe ut av seg? Og hva slags posisjon på banen spilte han i? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.04.2009 21:40 Post subject: |
|
|
Kom inn på høyrekant. Fikk ikke utrettet stort, men viste bra attityd. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.04.2009 22:01 Post subject: |
|
|
Flere av de offensive som startet fikk ikke utrettet stort i dag, men noen var mindre dårlig enn andre.
Zahora burde få starte i steden for PCS fordi sistnevnte har vært farlig ineffektiv med ball og førstnevnte var målrettet på sitt korte innhopp. |
|
Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 19.04.2009 22:27 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal man ta ut en indreløper og sette inn en spiss for å sette denne på kanten? Da er det bedre å ta ut en av spissene som ikke får utrettet noe. Minner meg om Semb med landslaget i EM hvor han spillte med spisser i alle mulige posisjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:11 Post subject: |
|
|
Skjelbred er en indreløper som spiller kant og det fungerer dårlig, da er det på tide etter 5 kamper å prøve noe nytt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:28 Post subject: |
|
|
Zahora er en bedre kantspiller for oss enn Skjelbred er. Regner med han ble innkjøpt for også å gi dekning på kant, og han bør få slippe til.
Skjelbred har vært vår mest ineffektive offensive spiller.
http://www.rbkweb.no/foru...p;start=50 |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 20.04.2009 03:14 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at vi bør gi Zahora sjansen, men synes ditt utsagn om "Zahora er en bedre kantspiller for oss enn Skjelbred er", er irriterende. Hvordan kan vi vite dette, eller du mene dette, når vi knapt har sett Zahora spille i PCSs posisjon? Den ene grunnen til at du kan ha trukket denne konklusjonen er at du mener PCS er såpass dårlig at det "bare kan gå en vei".
Det finnes forskjellige typer spillere, PCS er ikke han som scorer mål eller lager assists. Han er et arbeidsjern som løper mye, stresser motstanderne, og som åpner rom for andre, ved å selv trekke innover i banen. Han er også hurtig med ball i bena, og er farlig på kontringer om han setter fart på kula. Jeg synes samarbeidet hans med Lustig har fungert ganske bra. Vi så det særlig mot VIF. PCS er flink til å trekke innover, skape rom for lustig, og slippe ut ballen i rett tidspunkt. Jeg synes det er feil å kritisere PCS ved å vise til at han ikke har like mange målpoeng som resten. Fakta sier ikke alt. Jeg synes for mange her i forumet vektlegger å løpe i rom, lengderetning og målpoeng. Et lag kan ikke kun bestå av spillere som skal løpe i rom og skyte. Noen må ha mulighet til å holde kula i bena og være rolig. PCSs er uten tvil Norges mest tekniske midtbanespiller som har prestert helt OK for oss, jeg synes det blir feil å benke han fra start. Vi er for opptatte med å henge ut enkeltspillere. Feilen ligger i angrepsmønsteret vårt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.04.2009 03:19 Post subject: |
|
|
Med mindre du har fulgt spissen Zahora i veldiglang tid har du selvsagt ingen som helst annet grunnlag enn gjetting på om Zahora er en bedre kant enn Skjelbred.
Du er glad i å leke med tall, du er glad i å tro at statistikk forteller alt om hvem som er best å ha på banen, hold deg til det. Så kan du heller vente til Zahora ha spilt noen kamper(mer enn 30 min) før du vurderer hvem han er bedre enn i en posisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 20.04.2009 09:43 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev i kamptråden: Zahora er spiss, ikke kantspiller. Og han er venstrebeint, noe jeg er redd for at mange som maser om han som høyrekant ikke er klar over... _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.04.2009 10:00 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Flere av de offensive som startet fikk ikke utrettet stort i dag, men noen var mindre dårlig enn andre.
Zahora burde få starte i steden for PCS fordi sistnevnte har vært farlig ineffektiv med ball og førstnevnte var målrettet på sitt korte innhopp. |
Du klager på PCS, men han kom faktisk til et par store sjanser i går. Zahora til 0. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.04.2009 10:08 Post subject: |
|
|
Zahoras største prestasjon i går var i mine øyne en god defensiv inngripen, hvor han var nede og ryddet opp i vår sekstenmeter.
Jeg vil også få sagt at å klage på Zahora i går er nesten like uten mål og mening som å klage på Lustig etter kampen mot i Tromsø i fjor. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 20.04.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Man skal selvsagt ikke felle en konklusjon etter en så kort opptreden, men det bittelille jeg fikk se av Zahora viste at han kanskje mangler tempo i kroppen. Han virket treg i vendingene og ser nesten for tung ut. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 11:15 Post subject: |
|
|
Det Skjelbred har levert så langt i år står til strykkarakter han gjør omtrent ingenting av det en god ving skal. Det han gjør er å ta i mot ballen på en fin måte slår en støttepassning og vi begynner igjen. Det er riktig at han løper mye ,men han er ingen spesielt god ballvinnere og da hjeler det lite. Skjebred var når han slo igjennom en kreativ spillere som gjorde andre god nå er det beste beskrivelsen en løpsmaskin. Hva skjedde? Det første grepet er å få han vekk ifra kanten og inn i midten og jeg ser ikke hvorfor Sapara skal være fredet som OMS i den ene kampen jeg så Skjelbred i OMS rollen i år så spillte han bedre enn hva Sapara har gjort så langt i år. I en slik rolle vil en få brukt Skjebred sine gode egenskaper og han vil være temposettende istedenfor tempodrepende som nå. Sapara har et kjempegodt innlegg som han ville kunne bruke mye som høyrekant og han kan være en slags "Beckham" for oss. For meg vil et slikt bytte være i tråd med godfoten da det sørger for at både Skjelbred og Sapara får brukt sine sterkeste sider. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 20.04.2009 14:13 Post subject: |
|
|
Sapara er etter min mening også, i likhet med Ciljan, best som OMS, ikke som ving. Men ellers er jeg enig med deg, og liker godt å se at du først slakter Ciljan som ving, for så å hylle hans kvaliteter som offensiv midt. Jeg er ikke ironisk, jeg mener det er for mange her inne på forumet som ser han spille dårlig på en posisjon, og dermed bare vil sette ham på benken, uten å se på alternativene. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 21.04.2009 05:03 Post subject: |
|
|
Zahora fortsetter med å bøtte inn mål for RBK2. Rett meg om jeg tar feil, men stemmer ikke fire mål på tre kamper? I sammendraget mot Steinkjer viser han hvor utrolig kald han er foran mål. Tror ikke den karen her skal ha mange sjanser for A-laget før han scorer mål.
Forøvrig var det morsomt at Trond Henriksen (tror jeg) stod like ved kameraet, så man får med seg alle kommentarene hans under klippet. Tydelig at han har sansen for kvalitetene til Dario. |
|
Back to top |
|
 |
Tjuls Junior
|
Posted: 21.04.2009 08:11 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Tror ikke den karen her skal ha mange sjanser for A-laget før han scorer mål. |
Jeg er av samme oppfatning som deg her. Han har også vist mye av det samme på trening som han nå klarer å få ut i kamp for RBK2. Får han muligheten foran mål, går den som regel inn. Problemet er vel kanskje om han i det hele tatt klarer å komme seg til sjanser i Tippeligaen.
Jeg håper virkelig han kan få såpass mange innhopp at han kan bli like trygg for RBK som han er for 2. laget. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 21.04.2009 08:41 Post subject: |
|
|
Sellin bøtter jo forsåvidt også inn mål for Rbk 2, men slet med å komme seg til sjanser i det hele tatt på A-laget.
Men jeg har selvsagt stor tro på Zahora, virker som en mye mindre primitiv spiller og type enn Rade "Snusleppa" Prica. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.04.2009 09:06 Post subject: |
|
|
Si meg, dette Zahora-maset må vel bunne mer ut i nysgjerrighet, forventninger, skuffelse og semidesperasjon enn fotballfaglige vurderinger? Altså følelser. Hamrén sa nettopp at han har hatt en downperiode. Jeg vet ikke hvor mange av dere som følger han tett i trening og på kamp? Dessuten er det vel ikke uttellinga vi først og fremst trenger å bote på. Det er det oppbyggende spillet, og der vet jeg ikke hvor mye Zahora har å tilføre?
Hamren lå forresten langflat etter denne spilleren, så spilletid får han før eller siden likevel. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.04.2009 09:32 Post subject: |
|
|
Det er nok enormt spissug som skal stilles, attach, og Prica har ikke levert "off the bat", så man ønsker kanskje å se Zahora i stedet.
Det kortsiktige håpet om at Zahora leverer med en gang overskygger den langsiktige satsinga på Prica, som i hvertfall Hamrén vet hva er god for.
Enkel psykologi egentlig, og ei felle jeg har gått i en og annen gang sjøl. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|