| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Roamer Veteran

|
Posted: 19.04.2009 23:36 Post subject: |
|
|
Nå var jeg på lerkendal så fikk ikke sett noen repriser, men det virket som om RBK skulle hatt en eller to straffer. Dette ble ikke nevnt på tv2 nå så vidt jeg kunne se, selv om de hadde et segment om nettopp holding i sekstenmeteren.
Aldri mer Storflor! Det filteret til Zaphod hørtes bra ut. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.04.2009 23:37 Post subject: |
|
|
| Rosenborgs mål i dag var ett anfall med typisk Hamrén-struktur; målgivande inlägg från offensiv back. Med backar som Lustig och Dorsin och anfallare som Prica och Iversen är detta ett dödligt vapen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.04.2009 23:41 Post subject: |
|
|
| Knerten du måste snart komma över det med Storflor - annars får du söka hjälp. ALLA på forumet vet vad du menar om Storflor och INGEN vill höra det flera gånger. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.04.2009 23:42 Post subject: |
|
|
| Vet det. Skal slutte nå (har sagt det 100 ganger før, dog, men nå ER det slutt). |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.04.2009 23:42 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | Nå var jeg på lerkendal så fikk ikke sett noen repriser, men det virket som om RBK skulle hatt en eller to straffer. Dette ble ikke nevnt på tv2 nå så vidt jeg kunne se, selv om de hadde et segment om nettopp holding i sekstenmeteren. |
Iversen ble holdt to ganger på kort tid. Han holdt så en Odd-spiller på samme måte selv, og dommeren blåste umiddelbart frispark. Dommerne får nesten bestemme seg hvor grensene går. Kan rett og slett ikke være sånn at forsvarsspillere skal overbeskyttes så til de grader. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.04.2009 23:43 Post subject: |
|
|
Det som frustrerte meg mest også. At det for forsvarsspilleren bare var å legge seg, og så fikk han frispark, mens Steffen ble revet flere ganger uten å få noe som helst.
Men vi vet jo alle at Hauge hater RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.04.2009 00:06 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | Interessant at Fagermo klager på matta etter kampen.. hvis Odd ble hemmet av gresset på Lerkendal har det utvilsomt gått mye mer ut over vårt spill!! |
Odd har kunstgress på sin hjemmebane, og er selvsagt mer hemmet av å spille på en dårlig gressbane enn RBK, som trener der til daglig.
| Peter Storey wrote: | | Det är som sagt svårt att spela bra fotboll på en potatisåker. Jämför tex med Malmö FFs nya stadion som är som en golfgreen - Nordens klart bästa bana, anlagd av en skotsk golfbaneexpert - och där passningarna går som på ett snöre. |
Eller man kan sammenlikne med arenaene til en av de seks norske tippeligalagene som har kunstgress. Også der går pasningene "som på ett snöre". _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:06 Post subject: |
|
|
| Skuffende kamp idag mangler struktur i angrepspillet. Jeg ser endel har klaget på Prica og han leverte ingen praktkamp, men det Iversen presterte idag var pinlig dårlig. Iversen bør en vurdere å bruke som en superinnbyttere slik som han ble brukt mot Start. Spissduoen Iversen-Prica virker lite kompatibel da det ikke gjør hverandre gode, med å jobbe begge veier og med det strekke forsvaret og skape rom for hverande. Når en ikke gjør det blir jobben lett for Odd forsvaret som bare kan stå å stange. Prica bør få fortsette da han løper mer enn Iversen og er flinkere til å komme seg i gode posisjoner. Midtbanen i 442 var helt formløs og spillerene var overalt rund omkring på banen uten struktur. Skal en spille 4-4-2 så kan en like gjerne selge Sapara og Skjelbred og få kjøpt inn to ordentlige kantspillere. Forsvaret og keeper som vanlig solid. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:08 Post subject: |
|
|
Mye av problemet er jo at forsvaret mæler ballen opp til spissene uten å spille gjennom midten. Vi mister ballen nesten hver gang, vinner ingen andreballer og lar odd få komme til unødvendige sjanser.
Demidov er altfor dårlig. Han ødelegger spillet med denne mælinga hele tida. Måker ballen i kjent LSKstil til enhver tid. Traurie greier.
Viljen til å vinne var også for dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 20.04.2009 00:12 Post subject: |
|
|
Angående straffesituasjonen:
| Quote: | | - Jeg hørte med Steffen Hagen om hva han så av situasjonen. Han sa det var greit og godt dømt av Hauge. Jeg velger å stole på han, sier Fagermo. |
Smart kar, dette... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 20.04.2009 00:18 Post subject: rbk-odd |
|
|
| Keenoir wrote: | | Skuffende kamp idag mangler struktur i angrepspillet. Jeg ser endel har klaget på Prica og han leverte ingen praktkamp, men det Iversen presterte idag var pinlig dårlig. Iversen bør en vurdere å bruke som en superinnbyttere slik som han ble brukt mot Start. Spissduoen Iversen-Prica virker lite kompatibel da det ikke gjør hverandre gode, med å jobbe begge veier og med det strekke forsvaret og skape rom for hverande. Når en ikke gjør det blir jobben lett for Odd forsvaret som bare kan stå å stange. Prica bør få fortsette da han løper mer enn Iversen og er flinkere til å komme seg i gode posisjoner. Midtbanen i 442 var helt formløs og spillerene var overalt rund omkring på banen uten struktur. Skal en spille 4-4-2 så kan en like gjerne selge Sapara og Skjelbred og få kjøpt inn to ordentlige kantspillere. Forsvaret og keeper som vanlig solid. |
enig,slutt å bruke navn.Begynn å tenke lag.Zahora til høyre,<olsen til venstre.Evnt skjelbred i midten,Sapara til høyre _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.04.2009 00:23 Post subject: |
|
|
| Zahora visade inget i dag som tyder på att han är lösningen på något problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:28 Post subject: |
|
|
| Han fikk 15 minutter idag med et lag som manglet struktur. Skjelbred har nå prester middelmådig til dårlig i 5 kamper og det er på tide at det får konsekvenser. Ingen skal være fredet ifra benken og den fortjener Skjebred nå. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 20.04.2009 00:29 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | jarln wrote: | | Interessant at Fagermo klager på matta etter kampen.. hvis Odd ble hemmet av gresset på Lerkendal har det utvilsomt gått mye mer ut over vårt spill!! |
Odd har kunstgress på sin hjemmebane, og er selvsagt mer hemmet av å spille på en dårlig gressbane enn RBK, som trener der til daglig.
|
Så alle langballene til Odd hadde med andre ord trillet bedre på et annet underlag, ser den..
skal ikke si at vi var o2-frie i dag, men vi prøvde i hvertfall å spille langs gresset.. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.04.2009 00:29 Post subject: |
|
|
| Sämsta aktör på Lerkendal för tiden är banemestern - här är det största problemet. Det är inte lönt att komma med djupsinniga analyser om strukturer och samhandlingsmönster om det inte finns någon bane att spela sådan fotball på. I dag gällde det bara kamp som Odd-tränaren sa samt å paelm balln mot hövven på Ivers och Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.04.2009 00:32 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Han fikk 15 minutter idag med et lag som manglet struktur. Skjelbred har nå prester middelmådig til dårlig i 5 kamper og det er på tide at det får konsekvenser. Ingen skal være fredet ifra benken og den fortjener Skjebred nå. |
Jag tyckte inte Skjelbred var märkbart sämre än någon annan. Han hade till och med ett par susande skott idag som gav mersmak. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:37 Post subject: |
|
|
Skjelbred viste nok en gang at han er en bremsekloss i angrepsoppbygging. Tallenes tale viser at han også i år er farlig ineffektiv med tanke på å produsere mål og målgivende pasninger.
Vi bør ikke velge å ha råd til å gi klippekort til en så ineffektiv spiller når vi har spennende alternativer som Zahora som er i kampform. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.04.2009 00:39 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | jarln wrote: | | Interessant at Fagermo klager på matta etter kampen.. hvis Odd ble hemmet av gresset på Lerkendal har det utvilsomt gått mye mer ut over vårt spill!! |
| Peter Storey wrote: | | Det är som sagt svårt att spela bra fotboll på en potatisåker. Jämför tex med Malmö FFs nya stadion som är som en golfgreen - Nordens klart bästa bana, anlagd av en skotsk golfbaneexpert - och där passningarna går som på ett snöre. |
Eller man kan sammenlikne med arenaene til en av de seks norske tippeligalagene som har kunstgress. Også der går pasningene "som på ett snöre". |
Frågan är om inte en BRA plastmatt är bättre en Lerkendals nuvarande potatisåker. Men problemet är att Tromsös uppkastfärgade plastmatta antagligen är sämst i Norge. Det var inget speciellt nöje för RBK att spela på det som mest liknade på en fryst torskblock, förutom den klara segern förståss. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 00:41 Post subject: |
|
|
| Nei han var langt ifra alene der ute ,men han har over lengre tid nå levert prestasjoner at det bør få konsekvenser snart. Skjelbred har også til gode å levere noe godt spill fra høyrekant og en bør vurdere et skifte av spiller eller forsøke en rokering med Sapara. Slik som det er nå kan det ikke fortsette da han nesten er en ulempe for laget og vårt spill med at han er temposenkende og lite fremoverretted. Den andre gullkalven som snart må slaktes og som er til hinder for fremgang er Steffen Iversen i mine øyne så bør han brukes som innbytter i det kampene vi sliter og han begynner mer og mer å ligne på Basma, Riseth, Hoftun, Brattbakk, Kvarme m.flere før dem måtte gi seg og som var et hinder for videre utvikling på slutten av sine karrierer. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.04.2009 01:17 Post subject: |
|
|
Som Halvorsen nevnte, ballen fra Sapara til Dorsin før 1-1 målet holder et høyt teknisk nivå. Meget følsom pasning. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.04.2009 01:32 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Sämsta aktör på Lerkendal för tiden är banemestern - här är det största problemet. |
Tror nok ikke det er noen vits å slakte banemesteren og hans team. Skyld heller på NFF for tidlig sesongstart. Rosenborg har gjort det de kan og lagt mye ressurser i å få en så bra matte som overhodet mulig. Drivhusbehandling i vinter og grusing for å jevne før sesongstart blant annet. Skulle vi hatt en bra bane midt i mars, måtte vi ha hatt kunstgress. Synes også det er et litt billig poeng når det kommer fra Fagermo. Odd er et av disse etterhvert få lagene som baserer seg mye på mokk-og-mæl og høye langballer. Rosenborg prøvde å spille langs bakken i dag, og jeg synes ikke det var så mye merkelige spretter eller folk som falt.
Synes ellers det var mye semmert på banen i dag når det gjelder spill. Riktignok burde vi vunnet i dag utifra sjanser, og det er alltids irriterende at motstandere scorer på sin ene avslutning på mål. Men med tanke på "flaksen" og uttellingen vi har hatt i sesongstarten, da spesielt mot Tromsø og Start, synes jeg det er greit å få en i trynet. Vi kan ikke leve på marginer hele sesongen, og vi er avhengige av å skape store nok sjanser og så sette dem for å bli det vi har målsetting om - seriemester.
Har ikke fått tatt meg tid til å lese hele tråden, men jeg regner med mange er oppgitt over Pricas brente sjanser. Mannen har veldig mye å gå på, og må dessverre spilles i form. Det jeg dog så i dag er at han kommer til flere sjanser og avslutningssituasjoner enn tidligere.
Det jeg ser mest med bekymring på er at for andre gang i år kommer et lag til Lerkendal og legger seg bakpå for å få ett poeng, og klarer det. Når motstandere lykkes med å ligge åtte mann bak ballen og mæle ballen ut fra forsvar, i beste fall mot en enslig spiss, gjør vi det vanskeligere for oss selv enn nødvendig. Slike lag må knekkes. Hvis ikke kan vi fort få en hjemmestatistikk som ikke er særlig bedre enn den vi hadde i fjor. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 20.04.2009 02:54 Post subject: |
|
|
Jeg streker også under med fire-fem streker at jeg er lei av Storflor-maset ditt, knerten_10. Håper du lover å ikke nevne han igjen på en lang, lang stund!
Forferdelig kamp. Jeg er delvis uenig i kritikken av PCS. Han kom til en god del avslutninger og innlegg, og er trygg med ballen i bena. Jobber godt. i 4-4-2 bør vi heller ha en klassisk ving, men jeg ser ikke hvem som skulle tatt hans plass. Jeg tviler på om Zahora, som er spiss, er noe bedre enn PCS på høyrekanten. PCS har kombinert svært godt med Lustig tidligere, jeg synes savnet av Lustig var større enn PCSs "kjæling med kula". Det er synd å si det, men jeg synes Roar Strand begynner å bli litt mindre super og litt mer menneskelig. Han virker treg i vendingene og lite "våken" - det var flere situasjoner hvor han nølte for lenge, slik at han ble tatt ballen fra, eller forsvarsspillerne rakk å blokke eller takle. Knallgod for å være 38 år, og en legende for klubben, og en fortjent tifo-hyllest av Kjernen, men han hører ikke hjemme i startelleveren vår, det fikk vi bekreftet igjen i dag. Blir deilig å få Lustig på plass igjen.
Jeg er så overrasket og skuffet over Hamrén som gikk fra en suksessfull og artig (mange mål i det minste) 4-2-3-1 og over til 4-4-2. Er det fordi både Prica og Ivers er for """gode""" til å sitte på benken? Jeg synes vi koblet grep om midtbanen langt bedre da vi spilte med 4-2-3-1. Vi hadde bedre struktur og kom til flere sjanser. Sett Prica på topp, benk udugelige Ivers - bruk han som superreserve eller noe. Never change a winning team.
Ellers kunne vi vel raskt ha vunnet i dag med marginene på vår side. Dommeren blåste ikke vår vei, og det som tidligere har vært stang-inn var i dag stang-ut. Og forsvaret vårt sov da det ble 0-1. Burde kunne unngått den situasjonen.
Allikevel sitter jeg igjen med en skuffet følelse. Odd var virkelig helt utrolig dårlige i dag. Jeg skulle likt å sett statistikk over hvor mange pasninger de slo rett over sidelinja, eller ball-possession generelt. Jeg trodde de ville gå litt offensivt ut, slik de gjorde borte mot Stabæk eller hjemme mot AaFk, men der tok jeg feil. Hele laget bak ballen, og kun lange baller mot Kovacs. Det laget der er det dårligste jeg har sett i TL på svært svært lenge. Og da er det skuffende at vi ikke utnytter det bedre. For vi også var svært dårlige - selv om vi hadde sjanser til å utnytte det. Vi hadde flere store feilpasninger, og man bommer bare ikke med fem meter - selv om banen er litt humpete. Løpene satt heller ikke. Men det som skuffet meg mest var den manglende offerviljen. Hele laget hadde påskelammet i magen så det ut som. Utenom et par av våre spillere, så så laget slapt og tafatt ut. Det så ikke ut som RBK ville i dag. Og da gikk det som det måtte gå.
Forslag til neste kamp:
Drit i navn, penger og kjærlighet for 4-4-2. Det er jo bare "en lek med tall", som Hamrén selv sier. Så, gå tilbake som før;
(initaler)
RJ
ML AL VD MD
AA AT
PCS MS TO
RP
Hvorfor benke Trond Olsen? En av våre få som faktisk løper i lengderetning, kan score mål, har et godt skuddbein og frisparkbein, legger gode cornere og innlegg? Han er jo guds gave til Ivers eller Prica! Vi _må_ ha Trond Olsen på banen, han er uvurdeelig for vår tanksenter. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 20.04.2009 03:43 Post subject: |
|
|
Enig i det meste, Lars G, bortsett fra at jeg synes Steffen spilte en ok kamp.
Ikke enkelt å spille hverken på topp eller på midtbanen når det lempes så mye høyt og langt bakfra - for det meste helt uten adresse. Derfor håper jeg at Lago eller Demidov erstattes av Stadsgaard i neste kamp.
Skjønner tanken bak at Steffen og Rade ble plassert sammen i denne kampen mot Odd, som trenerne helt sikkert trodde vi skulle dominere. Men når kollektivet ikke fungerer ennå, er det kanskje best å la hurtige og uforutsigbare Olsen, som er sterk en-mot-en, få starte på bekostning av en av de to tankspissene våre i neste runde. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.04.2009 03:57 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Skjelbred viste nok en gang at han er en bremsekloss i angrepsoppbygging. Tallenes tale viser at han også i år er farlig ineffektiv med tanke på å produsere mål og målgivende pasninger.
Vi bør ikke velge å ha råd til å gi klippekort til en så ineffektiv spiller når vi har spennende alternativer som Zahora som er i kampform. |
Jeg var et øyeblikk inne på å svare deg i denne tråden også, men fant ut to ting: i dine øyne kan innsats kun måles i form av ubrukelige tall, og siden du hart bomba det forumet her med ubrukelige tall i ufattelig lang tid så har det jo egentlig ingen hensikt. Et lite ubrukelig(ivhertfall målt i målpoeng pr min) svar ble det allikevel  |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 20.04.2009 07:40 Post subject: |
|
|
Forøvrig, Rosenborgs beste var etter mitt skjønn Lago. Enorm i duellspillet og jevnt over solid.
(PS! Fevang var nok banens beste. Knuste Iversen i samtlige dueller, og Prica i de fleste. Overrasker meg som en bra midtstopper.) _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
|