English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 21:58    Post subject: Reply with quote

Det eneste som taler til PCS fordel er hans store løpskraft, og at han er ballsikker. MEn det går desverre for sent i riktig retning. Tettey og Annan har vel uansett såpass stor aksjonsradius at PCS sin løpskraft nogenlunde er "overflødig". Det er ikk bare PCS sin feil at han ikke sentrer framover, han bør jo bli instruert av Hamren til å ta de rette valgen med ball.

Må ikke glemme at også bevegelsen uten ball fra medspillere også kan ha vært medvirkende årsak. Pluss iherdig jobbing defensivt fra Odds vinger, som da stengte av rommet Dorsin og Strand skulle utnytte når blant annet PCS fikk ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:06    Post subject: Reply with quote

Trist lesning dette her. Fikk ikke sett kampen desverre.Har ikke betalTV, så prioriterte noen pils i solveggen.

Vi bør slå Odd hjemme, slik er det bare, alt annet er stor skuffelse. Men noe fikk vi ut av det.
Vi fant ut at 442 ikke funker med dagens stall. For meg blir det stadig klarerere at vi burde hadd BHRiise på laget. Han vil passe i kantrolle i både 442 og 4231.
Og at Ciljan bør benkes. Det betyr mye mer defensiv løping på Tettey, men jeg trur ikke vi trenger mer enn en kamp så har Per fått det sparket i fua han trenger.
Prica står i fare for å bli sett på som en ny Essediri, som blir favorisert av preneren på tross av middelmådige prestasjoner. Ifølge dere vel og merke. Personlig syntes jeg 2. omgang i Kr.Sand var ganske så bra, dagens kamp har jeg som sagt ikke sett.

Men tilbake til godformasjonen neste uke. Et nytt Tetteymål og tre poeng Tommel'n opp!

EDIT: Nå må vi få inn Konan snart. Fuck om han ikke blir værende, la ham spille opp verdien sin, så får vi et par mill for ham i sommer.
Vi trenger ham på banen

Last edited by kris0stby on 19.04.2009 22:13; edited 1 time in total
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.04.2009 22:11    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Odd skal ha kudos for at de klarer å bryte ned spillet vårt. Men når de sparker ballen til oss hele tiden så bør virkelig vi klare å omsette den ballbesittelsen til flere sjanser. ...
Jeg ropte på Skjelbred - Olsen byttet fra pausen

Vet ikke om det hadde hjulpet om så hele Lerkendal hadde ropt.
Skjelbred har omsatt alt for lite av vår enorme ballbesittelse til noe offensivt skapende. Det gjelder flere kamper.

Synd at det bare er antall løpte meter som er kvalitetskriteriet.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:12    Post subject: Reply with quote

En del av det trøsteløse spillet er selvfølgelig formasjonen sin skyld, men som longines skriver litt tidligere, det er rett og slett mangel på offensiv struktur i laget som gjør at vi knapt klarer å skape et godt offensivt spill om dagen.
Vi skal helt tilbake til vålerenga-kampen for å finne en kamp der vi faktisk dominerer i banespillet. Være seg 4-2-3-1 eller 4-4-2.
Likevel er jeg helt enig i at 4-2-3-1 er vår riktige formasjon nå, rett og slett fordi vi ikke har råd til å ha Olsen på benken. Den eneste som kan dra av en spiller og gjøre noe uforutsigbart med sin store fart og evne til å true mål.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 19.04.2009 22:25    Post subject: Reply with quote

En ny pinlig forestilling...

Jeg begynner å frykte DETTE likner mer til det RBK egentlig kan produsere... Iallfall mer enn de målfestene vi fikk mot VIF og TIL...
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:27    Post subject: Reply with quote

Skal ikke være så negativ.. vi har fem ekstremt store muligheter, 3 x Prica, 1xSkjelbred, 1xSapi burde gitt i hvrtfall to mål, men vi er ikke like effektive som tidligere denne sesongen, samtidig har vi dommeren mot oss.. Dritt
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2009 22:29    Post subject: Reply with quote

Vi savna klart Lustig i denne kampen. Strand greide overhodet ikke å bidra fremover og endte opp med å spille sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:29    Post subject: Reply with quote

Mye klaging her nå.

Vi har hatt en veldig god sesongstart poengmessig. RBK kommer alltid utover høsten.

Vi er foran skjema i forhold til gull!!!
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:33    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Trist lesning dette her. Fikk ikke sett kampen desverre.Har ikke betalTV, så prioriterte noen pils i solveggen.

Vi bør slå Odd hjemme, slik er det bare, alt annet er stor skuffelse. Men noe fikk vi ut av det.
Vi fant ut at 442 ikke funker med dagens stall. For meg blir det stadig klarerere at vi burde hadd BHRiise på laget. Han vil passe i kantrolle i både 442 og 4231.
Og at Ciljan bør benkes. Det betyr mye mer defensiv løping på Tettey, men jeg trur ikke vi trenger mer enn en kamp så har Per fått det sparket i fua han trenger.
Prica står i fare for å bli sett på som en ny Essediri, som blir favorisert av preneren på tross av middelmådige prestasjoner. Ifølge dere vel og merke. Personlig syntes jeg 2. omgang i Kr.Sand var ganske så bra, dagens kamp har jeg som sagt ikke sett.

Men tilbake til godformasjonen neste uke. Et nytt Tetteymål og tre poeng Tommel'n opp!

EDIT: Nå må vi få inn Konan snart. Fuck om han ikke blir værende, la ham spille opp verdien sin, så får vi et par mill for ham i sommer.
Vi trenger ham på banen

Dagens längsta inlägg från den som inte har sett matchen - imponerande!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2009 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er påfallende at såpass mange av innleggene her dreier seg om hvor dårlig den spissen som faktisk scora er, og at man slett ikke skal synes han er god av den grunn. Hiver meg på bommel her: hva så med han som ikke kom til sjanser, ifølge lesningen her og kampsammendrag?

Men nå så jo ikke jeg kampen.

Uansett tror jeg uavgjort mot Odd hjemme fort kan bli et resultat man kan gremme seg over lenge. Den skal være en av de enkleste kampene.
jarln
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

Interessant at Fagermo klager på matta etter kampen.. hvis Odd ble hemmet av gresset på Lerkendal har det utvilsomt gått mye mer ut over vårt spill!!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.04.2009 22:46    Post subject: Reply with quote

En ting bør være klart nå: Vi sliter helt vanvittig med å skape målsjanser mot organiserte forsvar. Vi virker fantasiløse, og det er liten bevegelse mot lag som ligger lavt. Vi har ikke spillere som tar smarte løp og bevegelser, og spillere som kan finte av en mann og komme til innlegg.

Dette blir sikkert ikke tatt seriøst, men vi mangler, tro det eller ei, en type som Øyvind, som kunne komme inn, bevege seg smart og SKAPE SJANSER. Mot Brann i fjor skapte han 4-5 SJANSER mot et organisert forsvar på 30 minutter. Vi har for få sjanseskapere i laget, rett og slett. Sapara er kreativ nok, men det er ikke nok bevegelse rundt ham.

Olsen er en god spiller, men mot organisert forsvar er han ikke noe tess. Passer bedre i kontringslag enn i RBK. PCS er skuffende nok en gang, og Ivers/Prica ser jo ALLE blir for statisk, spesielt når vi ikke kommer rundt på kant og får slått gode innlegg. 1-1 var fullt fortjent i kveld.

Defensivt har vi blitt brukbare nå, offensivt har vi slitt. VIF-kampen var godkjent, TIL-kampen også, selv om vi var i overkant effektive der, men de to siste hjemmekampene har stått til strykkarakter. Hvor har det blitt av gløden, engasjementet, spillegleden, bevegelsene og kreativiteten?

Det er ikke rart det kommer under 16000, Rosenborg. Dette er for dårlig. Det er strykkarakter.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:47    Post subject: Reply with quote

Ja for Storflor var jo så fantastisk god mot organisert forsvar....

Da vil jeg heller peke på det noen andre her har gjort. Mangelen av Lustig som kan doble opp i tillegg til det at Skjelbred og Tettey ikke er vinger.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 22:48    Post subject: Reply with quote

Helt enige i at vi er fantasiløse offensivt, men jeg er ikke enig i at vi ikke har spillerene for å spille god fotball. Det laget trenger er ikke Øyvind Storflor, men en Hamren som tar problemet på alvor og syr sammen et offensivt mønster. Nok prat om å vinne krigen og attityd, mer konkrete fotballfaglige løsninger Hamren.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2009 22:54    Post subject: Reply with quote

Tror nok også Hamrén angret på at han ikke hadde Konan på benken i dag. Han brukte jo ikke det siste byttet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 19.04.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

Kom igjen folkens, vi er enda i april. Det er ikke nå vi skal være best, vårsesongen har for Rosenborg sin del sjeldent dreid seg om annet enn å holde rimelig avstand til teten, samtidig som vi har trent for å bli gode i høstsesongen.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 23:03    Post subject: Reply with quote

Det är som sagt svårt att spela bra fotboll på en potatisåker. Jämför tex med Malmö FFs nya stadion som är som en golfgreen - Nordens klart bästa bana, anlagd av en skotsk golfbaneexpert - och där passningarna går som på ett snöre. De två första matcherna har också lockat 23500 och 20100 åskådare. Man kan ställa frågan om det går att spela bra fotboll så långt norr på den här tiden av året?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.04.2009 23:04    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Helt enige i at vi er fantasiløse offensivt, men jeg er ikke enig i at vi ikke har spillerene for å spille god fotball.

Vi har nok spillere for å spille god fotball, men har vi spillere med smarte nok bevegelser og som tar nok konstruktive og riktige valg? Skjelbred løper mye, men er ikke smart nok i bevegelsesmønsteret. En spiller som Sapara får ikke til å skinne uten smarte nok bevegelser rundt seg. I tillegg er det kun Sapara (og Ivers når han spiller lenger bak) som er i stand til å slå kreative pasninger på laget. Det holder ikke.

Vil gjerne sitère et innlegg fra Brady etter Brann-kampen i fjor:
Brady wrote:
Det Storflor gjorde i dag, er det beste en RBK-spiller har prestert offensivt i år. Så og si hver eneste handling, pasning og løp ute på banen var så utrolig, fantastisk riktig at jeg satt og sikla med åpen munn foran TV-skjermen.

Og det verste er at måten han spiller på og kvaliteten på ballbehandlingen hans, gjør ham like god internasjonalt som i Norge. Er Hamren lur, så bygger han det offensive spillet rundt Storflor i stedet for Sapara. Storflor er et nivå over, og med tillit og hardt arbeid fremover kan han være den som drar oss tilbake til toppen av norsk fotball igjen, samt gjør oss til et lag å regne med i Europa.

At Storflor snart fyller 30 gjør ham også mindre interessant for utenlandske klubber, samtidig som det er bra for oss å ha noen i den alderen som fremdeles kan prestere i noen år fremover. Et ungt lag slik vi har nå, der Storflor er den sentrale kreative drivkraften vil være en bra start for oppturen vi alle venter på.

Poenget med dette er bare å si at jeg synes ikke vi har spillere som tar nok gode og konstruktive valg og går på nok løp. Alt for stillestående, for mye "finspill"-nykker og alt for lite bevegelse.

Last edited by SunsetSalami on 19.04.2009 23:18; edited 2 times in total
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Vi har nok spillere for å spille god fotball, men har vi spillere med smarte nok bevegelser? Skjelbred løper mye, men er ikke smart nok i bevegelsesmønsteret. En spiller som Sapara får ikke til å skinne uten smarte nok bevegelser rundt seg.

Her er problemet, vi har ikke noe bevegelsesmønster. Det er klart at om du sender en gjeng spillere ut på banen uten noen offensiv plan, så vil de se dumme ut. Det ser ut som "planen" er at spillerene selv på impuls skal finne ut hva de skal gjøre, da ser det dumt og tilfeldig ut. Tidligere kunne Rosenborg spillerene slå passninger med bind for øynene fordi de visste hva medspillerene gjorde til enhver tid. Jeg tror ikke de var noe spesielt smartere, men de var satt i system.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.04.2009 23:21    Post subject: Reply with quote

Langt på vei enig med deg, men tror aldri vil få noe sånt bevegelsesmønster der alle vet hva alle gjør til en hver tid igjen, fordi vi ikke kommer til å evne å holde lenge nok på spillerne våre. Men det finnes spillere som er naturlig smarte i bevegelsene sine også. Storflor kjente ikke laget så godt i fjor, spilte jo knapt, men likevel, som Recon faktisk uttalte: han var den eneste som visste til en hver tid hvor han hadde medspillerne sine. Det er en jævlig viktig egenskap.

Og hvordan klarte Øyvind dette? Uten å spille nesten. Hvordan klarte han 3 målpoeng på 300 minutter Tippeligafotball? Han var jo ei ustabil (prestasjonsmessig) pingle, men likevel skapte han alltid noe. Det er rart, men det var faktisk sånn. Til slutt skal jeg nevne at jeg selvsagt er enig i at det burde gå til å få an et bedre bevegelsesmønster med så gode spillere som vi har. Det er ikke slik at jeg ser det sånn at "eneste måten vi kan bli gode mot organisert forsvar er å kjøpe Storflor".

Jeg bruker ham bare som et bilde på hvilke ferdigheter/relasjoner jeg synes vi mangler; at spillerne vet hvor hverandre er, at de tar konstruktive og riktige valg og at de beveger seg smart. Hamrèn har en stor jobb å gjøre her.

Last edited by SunsetSalami on 19.04.2009 23:28; edited 1 time in total
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 23:24    Post subject: Reply with quote

Iversen och Prica har spelat EN hel match tillsammans, då är det svårt att nå varandra med bind för ögonen. Sapara och Iversen brukar dock att hitta varandra. Det är förövrigt gott gjort att ligga tvåa i tippeligan med ett lag helt utan system.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

Mye av grunnen ligger i at det ikke spilles nok gjennom midtbanen, det legges for mye direkte opp på spiss. En Rbk-spiller vinner ofte andreballen, men denne spillemåten gjør at forsvarerne er like i nærheten og siden ballen er uten fart resulterer det enten i balltap eller ny støttepasning. Forsvaret har etablert seg og det blir vanskelig å trenge gjennom. Noen forsøk på høyre, men fart i ballen trues ikke siderommene i takt med bevegelser i midten. Midten blir stående og det blir lett å lese innlegget. Det skjedde mye. Målet kom etter et angrep der ting stemte, både bevegelser som truet de riktige delene av kantrommet og man hadde forovervendt bevegelse i boksen. Mer av det!

Den fantastiske Storflor hadde neppe hjulpet det spor, forresten har han ikke heret for vrakgodset heller. Det som trengs er riktig ballbevegelse. Selvsagt er det vanskelig for Ciljan, Sapara og spissene å bruke sine styrker når det mønsteret gjør at de ikke får brukt godfoten. Se på Molde, de spiller langs bakken i lengeretningen, det gir reultater. Det samme med Stabæk i fjor. Spilles det mye opp på feilvendt spiss mot Lillestrøm blir det tap, de må overkjøres av hurtig pasningsspill kombinert med bevegelser i rom.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.04.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

Og akkurat der, faktisk, tro det eller ei, gikk jeg helt lei av Storflor-innleggene til knerten. SÃ¥nn totalt, nesten-litt-kvalm-lei.

Kan ikke noen være så snill å flytte dette til en eller annen passende tråd, hvis det finnes? Strømsgodset-tråden, kanskje? Kanskje kan man til og med implementere et program eller noe som flytter alle innlegg som inneholder ordet "Øyvind" eller "Storflor" til søppelbøtta?

Dette innlegget, for eksempel. Men nå måtte jeg få det ut.
longines
Veteran

PostPosted: 19.04.2009 23:30    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Iversen och Prica har spelat EN hel match tillsammans, då är det svårt att nå varandra med bind för ögonen. Sapara och Iversen brukar dock att hitta varandra. Det är förövrigt gott gjort att ligga tvåa i tippeligan med ett lag helt utan system.

Jeg snakker ikke om Prica og Iversen, men hele det offensive som helhet i den perioden Hamren har vært her. Jeg snakker heller ikke om at hele laget er uten struktur og system, men det offensive.

Etter 5 kamper så kan man lede hele ligaen på bakgrunn av flaks, uten at jeg mener det er flaks som er grunnen til at vi er nummer to. Vålerenga vant forøvrig Tippeligaen i 2005 uten noen særlig offensiv struktur.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.04.2009 23:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og akkurat der, faktisk, tro det eller ei, gikk jeg helt lei av Storflor-innleggene til knerten. SÃ¥nn totalt, nesten-litt-kvalm-lei.

Kan ikke noen være så snill å flytte dette til en eller annen passende tråd, hvis det finnes? Strømsgodset-tråden, kanskje? Kanskje kan man til og med implementere et program eller noe som flytter alle innlegg som inneholder ordet "Øyvind" eller "Storflor" til søppelbøtta?

Dette innlegget, for eksempel. Men nå måtte jeg få det ut.

Greit nok, og jeg skjønner at mange er frustrerte, tar selvkritikk fordi jeg nevner Storflor veldig mye. Men jeg klarer ikke å la være å si at jeg synes vi savner hans BEVEGELSER og VALG. Jeg synes også han var for ustabil og pinglete, men det er ikke guts vi mangler.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb