| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 12.04.2009 01:42 Post subject: |
|
|
Flaks? Pff. Kaldberegning av vinkelen ballen ville få om han klinte ballen inn i leggen til Start-spilleren.
Vi må ha litt tiltro til spillerne våre! |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 12.04.2009 02:34 Post subject: |
|
|
Hvis han ikke hadde skutt - så ville han i hvertfall ikke fått kreden....
Det blir bare for dumt. Som Petter Rasmus sa: "Det e dæffor vi vil at dæm ska skyt!" _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.04.2009 02:51 Post subject: |
|
|
| Hvis ballen ikke har retning målet, men går inn fordi den treffer en motstander skal det vel regnes som selvmål. Jeg syns målet til Prica bør registreres som selvmål, slik Bjørn Dahl fikk registrert selvmål i Brann-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2009 04:48 Post subject: |
|
|
Vanskelig å sammenligne de to. Bjørn Dahl sin var et åpenbart selvmål, da Olsens siste touch var langt unna å treffe mål. Dersom Pricas skudd hadde retning mot mål er det ikke like enkelt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.04.2009 12:47 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | Hvis han ikke hadde skutt - så ville han i hvertfall ikke fått kreden....
Det blir bare for dumt. Som Petter Rasmus sa: "Det e dæffor vi vil at dæm ska skyt!" |
Tror ikke det er noen som prøver å ta ifra Prica kreden for målet, men det er da likevel et faktum at det er fryktelig mye flaks og tilfeldigheter inn i bildet der. Med tanke på at det er denne situasjonen som for alvor snur kampen, finner jeg det unaturlig å tilskrive Hamrén æren for det, fordi han byttet inn Roar strand en halvtime tidligere. Hadde ikke det skuddet slumpet inn i mål, hadde det fort endt 1-0. Da hadde rollene på forumet vært helt annerledes. Da hadde det vært motsatt gjeng som sa "hva var det vi sa" og de som nå er kjepphøye som hadde holdt kjeft.
Å bruke at vi vinner denne kampen som et bevis på at de taktiske disposisjonene var helt geniale bli, paradoksalt nok, helt feil. Det er kampbildet og balansen vi må se på. Når alt kommer til stykket er det uansett spillerne og en hel del tilfeldigheter som avgjør om vi utnytter oss av det eventuelle overtaket og setter ballen i mål.
Poenget mitt er at folk er altfor resultatorienterte når de evaluerer jobben til Hamrén i denne matchen. Det var bare noen heldige tilfeldigheter som skilte seier fra tap denne gang. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 12.04.2009 12:53 Post subject: |
|
|
| her er jeg helt enig. tror mange andre trenere ville ha gjort en rekke andre taktiske valg, som f.eks å beholde olsen på banen. jeg for min del mener denne kampens utfall kan i langt større grad tilskrives tilfeldigheter (les: Gud elsker RBK) enn Hamrens genialitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.04.2009 13:00 Post subject: |
|
|
| Det er greit at hvis det målet ikke hadde kommet så hadde en meget mulig tapt kampen ,men grepene til Hamrèn foretok gjorde at vi fikk trykket selv med 10 mann på bortebane og det skal han ha kreditt for. Han satte oss i en posisjon som gjorde det mulig for oss å vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.04.2009 13:23 Post subject: |
|
|
| Hamrén blev idiotförklarad för att han bytte ut Olsen. Taktiken var till och med så vansinnig att en ny assistent skulle införskaffas för att fylla ut Hamréns "svaga" sida. Men det visade sig att hans taktiska plan, som var lite mer djupsinnig än de skrikande "taktiska geniernas" plan, fungerade perfekt med tanke på matchens förlopp; Start blev mer och mer ofarliga och Iversen inhopp i 67 min blev kronan på verket i Hamrens Masterplan. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.04.2009 13:38 Post subject: |
|
|
Peter Storey, den 'masterplanen' til Hamrén fungerte kun tidvis da. Etter min mening er det to åpenbare ting Hamrén kan kritiseres taktisk for.
Det første er at Tettey måtte spille høyreback såpass lenge som han gjorde. I den perioden var vi heldig som unngikk flere baklengsmål.
Det andre er at vi slapp oss tilbake etter å ha tatt ledelsen. Det førte til mange dueller innenfor egen 16-meter, der vi var underlegne i luftrommet. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 12.04.2009 13:48 Post subject: |
|
|
Det kan hende at Tettey fortsatte på høyrebacken for å omrokkere minst mulig, ettersom Tettey bekledde høyrebacken i en stund før Strand kom inn på, at det rett og slett ble for mange rollebytter for Tettey på kort tid. Det tok litt tid fra utvisningen til Olsen ble byttet ut.
Strukturen i lavget var skikkelig på halv tolv på det tidspunktet Strand kom på banen, så det er mulig Tettey fortsatte på backen for å opprettholde det lille av struktur som var der.
Bare et tenkt argument som kanskje Hamrén benyttet, men Strand er uasnett en bedre høyreback enn Tettey, uavhengig av rollebytter, så stusset litt på det selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 12.04.2009 13:49 Post subject: |
|
|
| Og det at laget slapp seg tilbake den siste tiden har vel lik så mye med fysikk som taktikk å gjøre i og med at de hadde spilt størsteparten av kampen med 10 mann. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.04.2009 13:54 Post subject: |
|
|
| Tettey höll ju rent på sin kant. Nu får vi inte glömma att vi var tio man och att det är naturligt att motståndarna kommer till några chanser och att de får ett tryck på slutet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.04.2009 14:08 Post subject: |
|
|
Tettey var notorisk feilplassert som høyreback og tillot flere innlegg fra sin kant, samt en Start-spiller som fikk komme til avslutning helt umarkert på vår høyreside.
Det klagdes på Nordvik i førsteomgangen, men han hadde i forhold veldig bra kontroll på sin side.
Det er kun naturlig at Start fikk et trykk på slutten fordi:
a) vi trakk oss tilbake på banen
b) når vi fikk ballen ga vi den bort til Start med en gang gjennom lange utspill/oppspill på en enslig Prica
c) vi har for dårlig luftstyrke i midtforsvaret vårt |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 12.04.2009 15:26 Post subject: |
|
|
Innbiller meg at C stemmer med virkeligheten, Brady...
Samt at RBK trolig ble trykket bakover av et Startlag som ikke hadde noe å tape på å kjøre på med alt de hadde på slutten. Om dette siste tilskrives at RBK slapp seg ned, ble bedt om å ligge lavere, ikke orket mer, eller at Start rett og slett var dyktige til å presse, vet jeg ikke... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.04.2009 15:57 Post subject: |
|
|
| Steffen Iversen har sagt i intervjuer at vi 'sikret' mot slutten av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.04.2009 17:27 Post subject: |
|
|
| Jag förlåter gärna Hamrén och spelarna om de la sig på försvar de sista minuterna när de var en man mindre och ledde matchen. Något annat hade varit naturstridigt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.04.2009 17:30 Post subject: |
|
|
| Det klokeste hadde vært å forsøke å holde ballen i laget, uten å ta for mange sjanser med offensive løp. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 12.04.2009 17:44 Post subject: |
|
|
Helt enig med Brady. I perioder så det ut som om spillerene trodde ballen var en tidsinnstilt bombe som de for enhver pris ikke måtte ha i laget. For meg handler ikke dette om estetikk og underholdning, jeg respekterer at man vil sikre seieren når det er 10 minutter igjen. Men jeg anser rett og slett sannsynligheten for at vi slipper inn mål som større om vi legger oss bakpå og spiller på vårt svakeste ledd, forsvaret. Det var jo komplett texas de siste 10 minuttene, bare ekstremt små marginer som gjorde at Start ikke fikk flere 100 % sjanser. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 12.04.2009 19:05 Post subject: |
|
|
Når en trener gjør taktiske grep - hvordan mener folket at man skal "måle" verdien av det grepet? Her blir det bare meninger uansett. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.04.2009 19:13 Post subject: |
|
|
Mulig jeg var litt i seiersrus i sluttminuttene, men jeg kan da ikke huske i farten at vi fikk det voldsomme trykket mot oss? Med 10 mann på banen i en og en halv omgang ville det ikke vært så rart om Start presset på mot slutten. Og for all del; jeg er enig i at det hadde vært best å holde ballen i laget, men det krever faktisk mye løping og god bevegelse det også.
Forøvrig, som en fotnote, synes jeg Demidov har vært overraskende god på stopperplass i sesongåpningen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 12.04.2009 21:21 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Uten at jeg skal mene så mye om taktiske disponeringer i akkurat dette tilfellet, synes jeg det er på grensen til idiotisk å henge ut de som var kritisk til det Hamrén gjorde. <snip> ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne være kritisk. |
Hvis noen føler seg hengt ut beklager jeg herved. Gi gjerne et hint på feks pm hvis så er tilfelle, slik at jeg vet hvem jeg har bedt om unnskyldning.
| Per wrote: | | Noen som vet om et sted der jeg kan se bilder fra kampen? |
RBK.no er kjekt å stikke innom fra tid til tid. Der er det direktelink til f.eks http://webtv.tv2.no/webtv...eeId=20813
Ellers får man lange og fine sammendrag her, men det koster penger. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.04.2009 21:35 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: | | Hvis noen føler seg hengt ut beklager jeg herved. Gi gjerne et hint på feks pm hvis så er tilfelle, slik at jeg vet hvem jeg har bedt om unnskyldning. |
Ikke har jeg snakket om deg og ikke har jeg sagt at noen føler seg hengt ut, så hva er det egentlig du driver med nå? |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 13.04.2009 00:59 Post subject: |
|
|
Innlegget ditt var kanskje bare fylt med generaliteter, om at man ikke skal henge ut folk, selv om du ikke har sett noen henge ut noen?
| Hedon wrote: | | Uten at jeg skal mene så mye om taktiske disponeringer i akkurat dette tilfellet, synes jeg det er på grensen til idiotisk å henge ut de som var kritisk til det Hamrén gjorde. |
For du nevner ingen eksempler, og det er åpenbart ikke meg du vil ta. Uten å forsøke å henge deg ut ved å antyde at du ikke har lest innleggene i tråden du poster i, kan jeg vel forsiktig nevne at jeg systematisk listet opp samtlige av dem. Og hvis noen skulle følt seg hengt ut, er jo det selvfølgelig trist. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 13.04.2009 02:49 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Men jeg anser rett og slett sannsynligheten for at vi slipper inn mål som større om vi legger oss bakpå og spiller på vårt svakeste ledd, forsvaret. Det var jo komplett texas de siste 10 minuttene, bare ekstremt små marginer som gjorde at Start ikke fikk flere 100 % sjanser. |
For det første var vi ti mann, og naturlig at man ikke klarer holde trykket oppe hele tiden. For det andre skjønner jeg ikke helt at du/dere mener det var så kaotisk i sluttminuttene. Synes ikke Start hadde så stort press som dere framstiller det som. Og Vi prøvde da virkelig å holde ballen i laget når vi kunne? Bare jeg som husker f.eks balltrillingen mellom startforsvarerne nede ved cornerflagget, hvor det endte med offside(skjelbred)...? |
|
| Back to top |
|
 |
|