English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 19:49    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
At de har falt sammen mot slutten i hver kamp stemmer heller ikke. Mot Start var jo f.eks. Høgmo veldig fornøyd med siste del av kampen.

Ikke så vanskelig år de sto hele første timen og bare så på... Da hadde tilogmed jeg klart å springe litt siste del av kampen.

Nå har jo du vært negativ til ALT høgmo har foretatt seg. Har lest gjennom innlegene dine, og det står ikke en positiv ting om høgmo.

Rosenborg spiller like offensiv fotball som tidligere. At høgmo terper på det defansive arbeidet, er fordi vi har sluppet inn ALT for mange mål i år. Spesielt det siste kvarteret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 19:58    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:

Nå har jo du vært negativ til ALT høgmo har foretatt seg. Har lest gjennom innlegene dine, og det står ikke en positiv ting om høgmo.

Rosenborg spiller like offensiv fotball som tidligere. At høgmo terper på det defansive arbeidet, er fordi vi har sluppet inn ALT for mange mål i år. Spesielt det siste kvarteret.

Det er ikke helt riktig at jeg kun har vært negativ til Høgmo etter ansettelsen hans. Forsvarsspillet var f.eks. veldig bra i første omgang (med unntak av Riseths glipp på målet til Viking), men det er også et direkte resultat av at man lå tilbake med mange spillere og sendte få i angrep.

Det har jo ikke vært mye positivt å skrive om Høgmo ettersom vi har tapt samtlige seriekamper etter at han overtok.

Nå må det begynnes å stille kritiske spørsmål til hva som blir gjort med utholdenhetsbiten ettersom det er der Høgmo selv legger skylden. Gjelder det alle spillerne, har laguttakene vært et resultat av hvilke spillere som er best i utholdenhet, hvor lang tid vil det ta før utholdenheten vil være på et akseptabelt nivå.

At vi spiller like offensiv fotball som under Eggen/Hareide er jeg uenig i så langt. I dag hadde vi f.eks. ingen offensive kombinasjoner å vise til. Det meste dreide seg om å slå i bakrom til Helstad. Vi sendte også få spillere i angrep, noe også Løken la veldig merke til og kritiserte i NRK-studio.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 10.09.2005 21:32    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ut, jeg må ut, jeg skal ut og drikke meg full.

Trøy tida med artikler og bilder, folkens!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 21:35    Post subject: Reply with quote

Nå må du gi Høgmo den tiden han trenger. Du sier imot deg selv. Du skrev for under 1 mnd siden at Høgmo skal få tiden frem til neste sesong før du begynner å dømme han.

Vi er i CL og det er nå de viktige kampene begynner. Vi må vinne hjemme mot Tromsø og Odd. Vi bør også vinne mot Moille neste helg. Brann kan vi ta poeng mot. vif tror jeg desverre ikke vi slår.

Vi får bruke høsten på å trene opp utholdenheten. Så kommer vi sterkt tilbake neste år og vinner alt Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kikki
Senior

PostPosted: 10.09.2005 21:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg vil ut, jeg må ut, jeg skal ut og drikke meg full.

Trøy tida med artikler og bilder, folkens!

have fun Cool
Brady
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 22:02    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Nå må du gi Høgmo den tiden han trenger. Du sier imot deg selv. Du skrev for under 1 mnd siden at Høgmo skal få tiden frem til neste sesong før du begynner å dømme han.

Vi er i CL og det er nå de viktige kampene begynner. Vi må vinne hjemme mot Tromsø og Odd. Vi bør også vinne mot Moille neste helg. Brann kan vi ta poeng mot. vif tror jeg desverre ikke vi slår.

Vi får bruke høsten på å trene opp utholdenheten. Så kommer vi sterkt tilbake neste år og vinner alt Smile

Jeg har ikke ferdigdømt ham jeg, men nå har han vært trener en stund, og da må det være lov til å stille spørsmål ved laguttak, taktikk og spillestil.

Alle kampene er like viktig.

Hvis utholdenheten er et problem, bør Høgmo få spørsmål om dette gjelder alle spillerne, om det får konsekvenser for laguttak og om hvor lang tid det kan gå før utholdenheten er akseptabel.

I tillegg bør det jo få konsekvenser for de som har vært ansvarlig for denne mangelen på utholdenhet. Hvis den er så ille som Høgmo antyder, må jo noen ha gjort noe veldig galt i treningsarbeidet. Her må det finnes ut hva som er gjort galt, og hvem som har gjort det. To av de som har vært hovedansvarlig for den fysiske treningen (Bjørn Hansen og Rune Skarsfjord) er jo fremdeles i klubben og leder treninger.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 22:08    Post subject: Reply with quote

Kanskje en grunn til at Skarsfjord får fyken... Du har ikke kritisert laguttak og taktikk i dag. Du har satt direkte spørsmålstegn ved Høgmo's kompetanse.

La nå mannen få litt ro til å bygge et nytt storlag.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 22:33    Post subject: Reply with quote

Vel. Andre lag får til akkurat samme spillestil uten å kollapse. Hvorfor kollapser så RBK?

Og det er et faktum at vi raste sammen på slutten av kamper også under Perry. Og da hadde vi langt ifra denne "kick and run"-filosofien som du mener at Høgmo sverger til.

Jeg vet at det å ligge lavt og satse på kontringer vanligvis ikke kler Rosenborg, men jeg synes vi greide det godt i første omgang i dag, med unntak av den ene situasjonen hvor Viking kom til sin første sjanse i kampen og scoret sitt første mål. Vi er tidvis litt lite folk med fremover. Jeg er ikke så sikker på om det nødvendigvis var meninga, men det ble litt sånn. Kanskje pga at Daniel fort fant tilbake til gamle, stillestående takter. Kanskje pga at midtbanen ikke greide å komme fort nok opp, og kanskje pga at vi hadde en høyreback som er langt bedre defensivt enn offensivt, og som ikke har spilt i den posisjonen på evigheter.

Men jeg tror at om vi hadde spilt tradisjonell RBK-fotball, og foret Frode med baller i dag, så hadde vi blitt latterliggjort de luxe. Vikings forsvarsspillere hadde enkelt knebla Frode, og vi hadde stått ribbet tilbake med vinger som overhodet ikke er vinger.
Lago og Beto var meget gode i dag. Og Micke var ikke så aller verst han heller. Bare så synd at vi må kollapse hver jævla gang.

Og dette bør være Roars siste sesong. Det vil være særs trist å miste Roar, men han holder ikke 90 minutter lenger. Han må jo byttes ut i omtrent hver jævla kamp etter ca. 70 minutter. Det er et klart tegn på at han bør si farvel etter denne sesongen.
Da er han også smartere enn Kong Erik, og gir seg mens han ennå har litt å bidra med.
Brady
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 22:37    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Kanskje en grunn til at Skarsfjord får fyken... Du har ikke kritisert laguttak og taktikk i dag. Du har satt direkte spørsmålstegn ved Høgmo's kompetanse.

La nå mannen få litt ro til å bygge et nytt storlag.

Joda, har kritisert både laguttak (Dorsin og Solli) og taktikk (legge seg bakpå i andre omgang og satse på lange baller i bakrom) jeg.

Mannen har fått mye goodwill allerede. Nå må man snart se noen forbedringer, hvis ikke blir det nedrykk.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 00:11    Post subject: Reply with quote

Har googlet litt:

goodwill -en (utt guddvill; eng. 'godvilje')
1 velvilje, tillit, godt omdømme et besøk for å skape g-

Har bare et spørsmål:

Mener du at dine innlegg har utgitt tillitt, velvilje eller godt omdømme av Høgmo?

Forøvrig helt enig med Joakleis
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 00:19    Post subject: Reply with quote

Helstad fikk gult kort så han må stå over neste kamp! Crying or Very sad
Faktisk fikk han gult pga. at sparket ballen etter at dommeren hadde blåst, noe så idiotik av Helstad! Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 00:20    Post subject: Reply with quote

Var idiotisk av Helstad. Men det var feil dommeravgjørelsee, så forstår at en tent Helstad blir forbannet
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 00:29    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:

Mener du at dine innlegg har utgitt tillitt, velvilje eller godt omdømme av Høgmo?

Hva vil du egentlig frem til? Mener du at Høgmo ikke skal kunne kritiseres? Han har tross alt ledet klubben i en del kamper nå. Jeg har gått ganske så stille i dørene når det gjelder Høgmo etter at han tok over. Mener du at jeg skal skryte av ham uten at han har gjort seg fortjent til skryt?

Jeg har vært positiv til forandringer han har varslet på brakka mht definisjon av stillinger, men i kampene han har ledet har jeg dessverre sett mye av det jeg fryktet før han overtok. Det har ikke vært mye å rose i kampene, eller? De virker noe tryggere defensivt i deler av kampene, men så ligger de da også mere kompakt tilbake på banen og tar færre sjanser offensivt. De har tapt samtlige kamper med unntak av Steaua-kampene, der de hadde en god porsjon flaks som tok seg videre.

Etter kampen klagde han over at utholdenheten er for dårlig direkte på TV. Da må han ta konsekvensen og gjøre noe med det. På Kveldsnytt omformulerte han seg litt og sa at flere spillere hadde vært ute med skader og hadde dårlig utholdenhet pga det. Hvorfor spiller han da Ørjan Berg fra start hvis han ikke er fit nok til å spille kamp? Han har jo friske spillere på benken som bare venter på en sjanse.

Mener du at Høgmo gjorde alt riktig i dag mht laguttak, spilleopplegg og ledelse fra benken? Kan han ikke kritiseres i det hele tatt?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 00:35    Post subject: Reply with quote

Jeg mener som jeg sa tidligere at vi må gi Høgmo tid. Målet for sesongen er CL spill og å redde plassen i tippeligaen.

Det jeg vil frem til, er at du kritiserer Høgmo i alt han foretar seg. Spesielt etter et tap, slik at du kan høste lett-tjent annerkjennelse for krasse innlegg. Du har ikke vist goodwill for 5 flate øre.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 00:51    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Jeg mener som jeg sa tidligere at vi må gi Høgmo tid. Målet for sesongen er CL spill og å redde plassen i tippeligaen.

Det jeg vil frem til, er at du kritiserer Høgmo i alt han foretar seg. Spesielt etter et tap, slik at du kan høste lett-tjent annerkjennelse for krasse innlegg. Du har ikke vist goodwill for 5 flate øre.

Leser du ikke hva jeg skriver? Har hatt svært lite kritikk av Høgmo etter at han tok over. Du er så fortapt i mannen at du tydeligvis ikke finner noe å kritisere ham for. Jeg ser faresignalene for nedrykk nå, og syns at trenerskiftet ikke har gjort laget noe godt så langt i kampene de har spilt. Da er det på tide å si ifra, og trenere som ikke tar noe selvkritikk etter kampene sliter med å få goodwill fra meg. Det var kommentarene hans etter kampen som gjorde utslaget for meg idag.

Det er så mange her inne som maser om at alle skal få tid. Det samme gjelder for spillerne. Gi Solli tid, etc. Here's some news for you: Tid er ikke bestandig nok......

Det er også bekymringsverdig at i de siste 15 kampene Per Høgmo har ledet et lag i Tippeligaen har han kun 3 seirer. Det har vært veldig lite snakk om årsakene til at Tromsø gjorde en så elendig høstsesong i fjor.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:08    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at tromsø gjorde det så dårlig på slutten av forrige sesong, var vel at Høgmo visste han skulle slutte... De mistet sentrale spillere... Mange spillere var ute med karantene...

Det at han innrømte at laget er dårlig trent, synes jeg bare viser at mannen ser noe folket på brakka ikke har sett i snart et år.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:16    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Det at han innrømte at laget er dårlig trent, synes jeg bare viser at mannen ser noe folket på brakka ikke har sett i snart et år.

..eller å legge ansvaret på forgjengerne....
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:20    Post subject: Reply with quote

Mener du at det er tilfeldig at vi kollapser på slutten hver eneste gang? At det ikke har noen sammenheng at vi er det laget som trener minst i tippeligaen og at vi kollapser?

Vi gjorde aldri det før. Da avgjorde vi jevne kamper på slutten og sto på helt til dommeren blåste av.

Det er ikke å legge skylden over på forgjengerne. Han pressiserer bare fakta
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:34    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Mener du at det er tilfeldig at vi kollapser på slutten hver eneste gang? At det ikke har noen sammenheng at vi er det laget som trener minst i tippeligaen og at vi kollapser?

Vi gjorde aldri det før. Da avgjorde vi jevne kamper på slutten og sto på helt til dommeren blåste av.

Det er ikke å legge skylden over på forgjengerne. Han pressiserer bare fakta

Noen må jo ha ansvaret hvis de er så dårlig trent. Det kan ikke være snakk om marginale forskjeller heller slik det blir fremstilt, så treningene det siste året må ha vært utrolig dårlige. Hvis ikke må hele laget være smittet av TWAR-viruset uten at de er klar over det.

Men skulle det ikke bli gjort tester på spillerne? Er disse gjort? Får vi vite resultatene? Vil det få konsekvenser for laguttak i høst? Det ville vært svært interessant å vite.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:38    Post subject: Reply with quote

Tviler på at resultatene blir offentliggjort. Bratseth er ikke så veldig åpen av seg. Tviler også på at alle testene er gjort.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:43    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Tviler på at resultatene blir offentliggjort. Bratseth er ikke så veldig åpen av seg. Tviler også på at alle testene er gjort.

Men er det så dårlig stelt som det fremstilles, vil vi jo mest sannsynlig tape de resterende kampene pga dårlig utholdenhet hvis det ikke blir gjort noe med nå med en gang. Trodde egentlig at de var godt i gang med utholdenhetstrening allerede. Det holder iallfall ikke å klage over det i kampe etter kamp hvis det ikke blir tatt noen grep for å gjøre noe med det.

Skjønner det egentlig ikke helt heller. Det fins jo spillere som har vært langtidsskadet og er i toppform igjen innen en måned de er tilbake i trening.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:48    Post subject: Reply with quote

Tror det har pågått over lang tid. Helt siden Hareide sluttet.

Mulig Hareide gikk ned på treningsmengde og hadde et annet opplegg på treningene. Dette ble ikke fulgt opp av Ola og Perry. Dette har resultert i at de er mye dårligere trent enn de andre.

Dette er bare noen tanker selvfølgelig, men tror ikke det er umulig det kan ha seg slik.

Forøvrig tar det tid å trene kondisjon. Er ikke gjort på en måned eller 2....
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:54    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Tror det har pågått over lang tid. Helt siden Hareide sluttet.

Mulig Hareide gikk ned på treningsmengde og hadde et annet opplegg på treningene. Dette ble ikke fulgt opp av Ola og Perry. Dette har resultert i at de er mye dårligere trent enn de andre.

Dette er bare noen tanker selvfølgelig, men tror ikke det er umulig det kan ha seg slik.

Forøvrig tar det tid å trene kondisjon. Er ikke gjort på en måned eller 2....

Du kan nok ha rett i at det kan ha startet med Ola, for laget presterte jo mye dårligere på høstsesongen enn tidligere på året. Men er merkelig at ingen har sett dette og tatt tak i det. Da tenker jeg først og fremst på rutinerte folk som Bjørn Hansen og Nils Arne Eggen.

Spillerne starter jo ikke akkurat på scratch når det gjelder utholdenhet, så skal ikke bruke så lang tid på å forbedre denne. Det er også litt diffust hva det er snakk om her. Holder de i 45 minutter, 60, 70 eller 80? Holder de noen minutter lengre nå enn for 14 dager siden? I noen kamper så har de jo prestert bedre i annen omgang også, som f.eks. mot Bodø/Glimt i begynnelsen av august. Syns noen journalister kunne prøvd å kartlagt hva problemet er og hvor stort det er på en skikkelig og grundig måte.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 01:58    Post subject: Reply with quote

Bjørn Hansen og Nils Arne burde absolutt sett dette.

Kan jo være dette som er grunnen til at spillergruppa gikk så hardt ut mot Ola. Men da er det rart at de støttet Perry hele veien...

Håper resultatene blit offentliggjort. Slik at vi får vite hva som er grunnen til problemet.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2005 02:11    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Er enig i at Riseth og Braaten var dårligere enn Dorsin i dag, men Storflor søker hele tiden kreative løsninger, og har flere gode pasninger, blant annet til det andre målet idag.

Dorsin glapp også i posisjonene et par ganger i andre omgang, der han hadde flask at det ikke ble mål av det. Stensaas er en mye bedre spiller, spesielt offensivt.

Storflor gjorde mange fejl idag, men var vel generelt set god. min pointe er at det nytter ikke at sige at Dorsin har mange fejlpasninger når næsten hele lagget har ligeså mange.
Ved ikke om Stensaas er bedre end Dorsin, men jeg tror det ikke. Han er sikkert bedre til at slå præcise pasninger, men jeg synes Dorsin har mange gode offensive løb idag. Specielt to skilder sig ud en i første og en i anden. Så at sige at Stensaas er ebdre offensiv totalt set, er jeg ikke enig i.
Alle i forsvaret har glippet i positionerne i denne sesong, og der var mange glip specielt på dødballene til Viking i dag. Så heller ikke dette er Dorsin ene om. Nu ved jeg ikke hvordan Stensaas gør det på træning, men tror ikke han kunne gjort det meget bedre.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb