| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 10.04.2009 00:06 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | For min del gjør det ingenting at klubben heller satser på Nordvik enn Miller. | Fordi? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.04.2009 12:31 Post subject: |
|
|
Stort preg at etterpåklokskap over de som mener byttet at Olsen førte til seieren. Ciljan burde bli byttet ut fordi han bidro svært lite. Med Olsen på venstre samtidig som resten av spillerne tok mer grep om midtbanen, kunne man fått et mer utfordrende spill. Nordvik er høyrebeint og trenger en venstrebeint ving foran seg.
Det som vi skal takke Hamrén for var at han tok tanken om å ta mer grep om midtbanen. Hele førsteomgangen ble brukt til å slå over midtbanen, noe som ikke førte noen vei. I andre ble det spilt fra forsvaret og inn sentralt på midten, derfra er det mye lettere å skape et mangesidig angrepsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 10.04.2009 13:31 Post subject: |
|
|
Elendig kamp. 3 poeng. Vi vinner ene og alene på attityd. Veldig stille fra Kris0stby forresten. Banket opp av casualsa? _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2009 13:51 Post subject: |
|
|
| Forøvrig, tabloidene (TV2, VG, Dagbladet) skryter veldig av Start etter denne kampen, er det bare jeg som ikke synes de imponerte særlig? Typisk dårlig TL-lag i mine øyne, stor innsats og vilje, men ikke særlig mer. Jeg så i alle fall ikke mange "strukturerte" angrep. At de spiller seg til noen muligheter 11 mot 10 på hjemmebane skulle jo bare mangle. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.04.2009 14:24 Post subject: |
|
|
Jeg syns Start hadde en del bra pasningsspill i førsteomgangen, og de satte et bra trykk på oss. Spesielt Fevang på midten var god syns jeg.
I andreomgangen tror jeg Tørum ødela litt for de, fordi han ikke gikk veldig mye for mål nummer to, når laget hans var en mer, men istedet satset på å legge seg litt tilbake, noe som gjorde at vi kom inn i kampen igjen.
Forøvrig en kjent Tørum-taktikk fra tiden på Lerkendal. Men førsteomgangen deres var bra. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 10.04.2009 14:57 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Jeg roser ikke først og fremst Hamrén. Jeg er kritisk til de som nærmest ville skyte Hamrén etter at han gjorde et par bytter. |
Jeg var meget kritisk til byttet av Olsen og fortsetter med å være det inntil det er bevist at Olsen ikke hadde scoret i denne kampen dersom han hadde fullført.
Etterpåklokskapen din kan du stappe i kaviarstjerna di. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 10.04.2009 14:58 Post subject: |
|
|
Hoho, det er bare mangel på nett som har holdt meg borte, men takk for omtanken. Hyggelig noen savnet meg. And for the record, de få som var der var det ikke mye tess i. Fikk derimot litt flere trusler om juling når jeg spradet gjennom markens og sang utover kvelden. Men hørte på dere og vendte det andre kinn til
Men det var godt å ha troillan her nede igjen, og veldig godt med seier på tross av vanskelige arbeidsforhold. Patetisk utvisning som preger kampen veldig. Jeg skulle gjerne hørt hva Hamren sa i garderoben som fikk fatt på dem. For det er vel en kjenngjerning at det ar ball-i-hatt i første omgang.
Er det bare meg som synes sappi virket noe tynget av kapteinsansvaret? Så ham vel knapt over ganghastighet en gang i første omgang. Men etter hvilen var både han og Rade rett i strupen på Start-forsvaret. Rade syntes jeg forresten var god i dag når han fikk sjansen. Overraskende god fart har han.
Fikk spøkespørsmålet av LSK-supporteren jeg hade med meg "det er vel håndball vi skal se på?". Virka som lago hørte det...
Nordvik klarte seg over forventning defensivt. Synes han gjorde få feil mot starts nestbeste spiller, selv om mye av spillet ble flyttet over på den andre siden etter utvisningen. Det viser bare nivåforskjellen på vågsbygd og Costa rica. (børufsen/bolaños)
Men pokker heller. VI HENTA OPP 0-1 I UNDERTALL!!
EDIT: Må legge inn en liten kudos til starts høyreback Hunter Freeman, som hadde god kontroll på Olsen, og faktisk slo ham i flere løpsdueller. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2009 15:24 Post subject: |
|
|
| Enig i at Fevang var god til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.04.2009 16:32 Post subject: |
|
|
Jeg blir litt forundra over at vingback og v_olden hakker på såkalt etterpåklokskap, når det faktisk er resultatet vi må dømme etter. Tviler på at det er så mange med over gjennomsnittlig peil på fotball som ikke stussa litt over Hamréns taktiske valg, men når det faktisk funka så bra er det i mine øyne en selvfølge at man går med på at Hamrén faktisk visste hva han gjorde. Jeg ser at noen har gått tilbake på kritikken sin, mens andre har latt være. Det står respekt av å opprettholde kritikken sin når vi så hva valgene førte til, så her på forumet er det forhåpentligvis noen særdeles spennende trener-emner. Blir gøy å følge med dere i tiden som kommer.
Er enig med Brady når han svarer Henning med at Start hadde glimtvis bra pasningsspill, men jeg synes vel egentlig at Fevang er oppskrytt uten at jeg har særlig godt grunnlag å bedømme dét på ennå. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.04.2009 17:03 Post subject: |
|
|
| En kan være uenig i det grep som tas underveis ,men en bør selvsagt være stor nok til å berømme grep Hamrèn tar når dem fungerer og det ligger en rasjonell forklaring bak grepene. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.04.2009 18:12 Post subject: |
|
|
Det var uansett litt spesielt med deg, Keenoir, fordi du var den eneste som hadde baller nok til å komme med noe som nærmer seg en utredning av kritikken. Og når Peter Storey hentet frem innlegget ditt hadde du egentlig ikke noe valg.
| Peter Storey wrote: | | Keenoir wrote: | Tørum pisser på Hamrèn taktisk Det hjelper selvsagt heller ikke at Hamrèn har minst like taktisk svake Trond Henriksen. Grepene en foretar seg iløpet av kampen er som regel fullstendig ulogisk og ser ingen klar tanke eller plan bak det grep en foretar seg. Vi bør skaffe oss en assistent som kan utfylle Hamrèn sine svake sider. Bytte av Olsen er håreisende og jeg er rett og slett sjokkert. |
Frågan är vem som pisser på vem: Är det inte Hamrén som pisser på Törum och Keenoir som pisser på sig själv? |
De andre var mer som dette: | knerten_10 wrote: | | Hamrèns taktiske valg er en katastrofe. |
Nå er det kanskje på sin plass å innrømme at Halvorsens forsøk på å få folk til å moderere kritikken sin var det første jeg leste i denne tråden, og at dette er det første innlegget jeg skriver etter å ha lest hele. Jeg ble litt nysgjerrig på hvem han snakket om, så jeg tok å skreiv opp en liste over dem som var enten kritiske eller positive til Hamrén og Hamréns disponeringer. De nøytrale fikk stå. Kritikk av spillere eller kampen har ikke fått plass. Generelle kommentarer som ”Dette er latterlig” og lignende i samme nabolag har ikke fått plass, det samme med kommentarer som også har med konkrete endringsforslag uten å samtidig være kritiske eller positive til Hamrén eller hans disponeringer. De kom på en egen liste. Her er spytte(S)kålen bolgebah gleder seg til:
Kritisk til Hamrén eller Hamréns disponeringer:
Jarwson, longines, Flaav, longines, Rånny, Troilonge, Kjello, Rånny, longines, Flaav, Paulo Silas, bommel, Cyrilp, Keenoir, longines, Alianze., vingback, Cyrilp, longines, spællåtmæ, vingback, knerten_10, Katalysator, Zaphod81, keenoir, Strand, quarterback, toki, Kjello, zaphod81, flaav, Rånny, zaphod81, keenoir, Brady, longines, Bullseye.
Positiv til Hamréns disponeringer:
Zaphod81, Keenoir, puckno, Skammels10, (ca herfra begynte det å bli mer generelt positive ytringer i tråden) Harald, Troilonge, Rånny, Harald, zaphod81, puckno, bennyboy, Peter Storey.
Foreslåtte endringer som ikke Hamrén fulgte:
Longines, Kjello, Warrick brown, longines, bommel, Rånny, Jonas, gm, quarterback, Asbøll, Kjello, keenoir (+ gisp! Som sa seg enig),
Foreslåtte endringer som Hamrén fulgte:
(Vingback), Zaphod81, Skammels10(+alianze som sa at han ikke kunne sagt det bedre selv.),
Kudos til Brady, longines og Bullseye som kritiserer Hamrén også ETTER kampen! Kudos også til Skammels10 som skrev følgende:
| Skammels10 wrote: | Det som blir viktig nå er å flytte Strand ned på høyreback, ta ut Annan og sette inn Iversen. Kjøre Sapara og Tettey sentralt. Iversen og Skjelbred bak Prica. Og så må vi tørre og sette press på Start, ta sjanser offensivt. Spiller ingen rolle om vi taper 1-0 eller 3-0.
På tide å vise at vi mener alvor i år. Snur vi dette er vi verdig som gullkandidat. KOM IGJEN! |
Pga påskefeiring så jeg kampen i opptak da jeg visste at det endte 1-2, og kanskje er det derfor jeg ikke klarte å kjenne meg igjen i de nitriste kommentarene fra s 6 og langt utover i denne tråden. Sikkert derfor ble reaksjonen når Annan gikk ut for Iversen mer i retning begeistring enn det som var tonen her inne.
Nå er det på tide å la Flaav avslutte dette tidkrevende innlegget:
| Flaav wrote: | Attityd-ordet til Hamrén begynner å gi mening  |
Og så håper jeg du kan legge ut noen bilder av dette:
| Flaav wrote: | | Om vi vinner denne kampen, skal jeg springe rundt i nabolaget her og rope ROSENBORG mens jeg kun er iført en bleie |
_________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 10.04.2009 19:38 Post subject: |
|
|
Interessant innlegg, Tønna. Jeg tror dog man kan betegne innleggene som kommer under kamper (spesielt når vi ligger under) som skrevet i en stor grad av affekt - altså bør de kanskje tas med en klype salt.
Når det er sagt må jeg innrømme at jeg lever utrolig godt med at det er Hamren og ikke noen av de kloke hodene her på forumet som tar seg av de taktiske valgene i RBK. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 10.04.2009 20:46 Post subject: |
|
|
Ett bra journalistiskt jobb Tönna.  |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 11.04.2009 00:28 Post subject: |
|
|
Arbeidet blir plutselig verdt tida når brukere som dere kommenterer resultatet. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 11.04.2009 01:51 Post subject: |
|
|
Absolutt bra og interesant oppsummering du(Tønna) kommer med
Utrolig interesant i grunn å se hvor mange som ser noen taktiske endringer som håpløse, mens de likevel viser seg å fungere glimrende. Viser bare at man ikke altid burde være så skeptiske som man er. Skal nevnes at jeg også stusset litt på noen av valgene til Hamren under kampen, men kjøper argumentene hans umidelbart... I grunn godt å vite at vi har en trener som i d minste ser andre muligheter enn de fleste av oss på forumet. Skal nevnes at det å fortsette med Olsen(og å spille på en helt annen måte) kunne fungert vel så bra... we'll never know...
vi vet bare at løsningen til Hamren fungerte mot start, det er alt vi trenger å vite  |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 11.04.2009 13:34 Post subject: |
|
|
Likte innlegget, men en ting er jo at de fleste her inne er i en "rus" kan du si der og da. Det er det alltid uansett under kamper, så da sier man ofte ting man ikke tenkte seg over da man skrev det.
har forresten ingen bilder av springturen dessverre. Gadd ikke drasse på kamera  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.04.2009 15:20 Post subject: |
|
|
Uten at jeg skal mene så mye om taktiske disponeringer i akkurat dette tilfellet, synes jeg det er på grensen til idiotisk å henge ut de som var kritisk til det Hamrén gjorde. I ettertid ser vi jo at vi vant likevel, men kanskje ting hadde fungert enda bedre om vi for eksempel tok ut Skjelbred istedet? Dette kan vi ikke vite noe om, så det er ikke på noe måte sånn at resultatet beviste at Hamrén gjorde noe genialt istedet for noe dumt. Hva om Prica sitt skudd ikke hadde truffet cornerflagget som planlagt, istedet for å treffe mål via en motspiller? Hva om Tettey hadde vært like hysterisk som han har pleid å være alene med keeper, og blåst ballen i kroppen på keeperen, istedet for mellom beina? Da hadde det endt 1-0 - og kritikken mot Hamrén hadde vært berettiget, eller hva? Marginer gikk vår vei ved begge scoringen, og disse hadde jeg like mye påvirkningskraft på som Hamrén.
Så lenge det byttet ikke var en helt åpenbart avgjørende faktor for resultatet, ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne være kritisk. Selv mente jeg på det tidspunktet at det var et merkelig bytte, og mener akkurat det samme nå. Noen ganger kan selv etterpåklokskapen være diffus vitenskap. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 11.04.2009 15:27 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om et sted der jeg kan se bilder fra kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.04.2009 15:52 Post subject: |
|
|
| Det var inte bara resultatet utan även matchförloppet som visade att Hamréns grepp var taktiskt riktigt. Det första problemet som fick åtgärdas var att stärka mittfältet där Start sprang igenom som de ville på RBKs vänstersidan. Hamrén tog ut för dagen mycket svage Olsen och satte in den defensivt starkare Strand och flyttade över Skjelbred till vänster. Detta fick avsett verkan. Hade RBK fortsatt på samma sätt är jag (och Hamrén) övertygade om att Start snabbt hade gjort ett mål till och då hade matchen varit slut. Och bytet Iversen istället för Annan i andra halvlek visade sig vara genialt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.04.2009 18:50 Post subject: |
|
|
| Det var faktisk mer det at Start var udyktig forann mål enn innbyttet av Strand som var årsaken til at vi ikke lå under med 2 -3 mål til pause. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.04.2009 20:45 Post subject: |
|
|
| Lustig blev utvisad i 22 min och Strand kom in i 41 min. De stora chanserna till Start uppstod väl när Olsen var på planen. Hamrén ångrade sig efteråt att han inte hade gjort bytet tidigare. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 11.04.2009 22:13 Post subject: |
|
|
| Start var best da Mor Nill- eh, Trond Olsen var på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 11.04.2009 23:29 Post subject: |
|
|
Det er litt vanskelig å fravriste Hamrén sine taktiske grep i denne kampen, synes jeg.... _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.04.2009 23:45 Post subject: |
|
|
Det blir veldig enkelt å forklare 'oppvåkningen' til RBK-spillerne med at Olsen ble tatt av til fordel for Strand.
Det ses da helt bort fra den psykiske knekken RBK-spillerne fikk rett etter utvisningen og baklengsmålet. Setter man dette sammen med en tilsvarende mental oppsving og tro på egne ferdigheter for Start-spillerne, er det med og forklarer at vi ble presset tilbake resten av omgangen.
I pausen fikk RBK samlet troppene og gått ut med ny pågangsmot og taktikk. Start og Tørum gikk ut til andreomgangen med et mål om å sikre bakover og forsøke å kontre inn mål nummer to, i stedet for å fortsette å presse på når de var en mann mer. Dette tror jeg var hovedårsaken til at vi kom inn i kampen igjen, og etter hvert startet å produsere sjanser.
Samtidig hadde sikkert spillerbyttet også en effekt, da jeg tror Tettey mangler en del plasseringsmessig for å kunne fungere som en fullgod høyreback. Vi måtte altså ha inn en ny høyreback, noe jeg syns Hamrén ventet alt for lenge med. Hvem som kom inn for hvem tror jeg hadde mindre å si.
Strand hadde f.eks. ikke noen spesielt god kamp mtp ballbehandling, men han har erfaring som høyreback, noe Tettey ikke har, og det gjorde oss sikrere. Vi kunne sikkert også byttet inn Miller, satt Nordvik på høyrebacken og fått den samme effekten.
Hvis en av de fem på midtbanen skulle ut, mener jeg det var riktig å ta ut Trond Olsen, fordi han er den med minst defensiv kapasitet av de som var på banen. Samtidig ville han med 10 mot 11 i en midtbanefirer blitt liggende for langt tilbake på banen til å true bakrommet på samme måte som han ellers ville gjort.
Et alternativ kunne dog vært å tatt ut Prica og latt Olsen true bakrommet som enslig spiss, men jeg tror nok Hamrén heller ville ha luftstyrke og fysikk der fremme, slik at resten av laget kunne få en mulighet til å komme etter, i stedet for å basere spillet på bakromskontringer til en enslig spiss. Da kunne vi lett blitt for baktunge. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.04.2009 01:29 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Hva om Prica sitt skudd ikke hadde truffet cornerflagget som planlagt, istedet for å treffe mål via en motspiller? |
Skuddet hadde vel retning langhjørnet eller like utenfor? Det så ihvertfall slik ut på reprisen som viste skuddet bakfra.
Oppdatering:
En meter eller to utenfor, er vel mer presist. Isåfall skal Prica egentlig ikke krediteres målet. |
|
| Back to top |
|
 |
|