| View previous topic :: View next topic |
| Hvilken spiller var best i mars? |
| Rune Jarstein |
|
9% |
[ 13 ] |
| Mikael Lustig |
|
3% |
[ 5 ] |
| Mikael Dorsin |
|
1% |
[ 2 ] |
| Vadim Demidov |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alejandro Lago |
|
0% |
[ 0 ] |
| Anthony Annan |
|
41% |
[ 57 ] |
| Alexander Tettey |
|
43% |
[ 60 ] |
| Per Ciljan Skjelbred |
|
0% |
[ 0 ] |
| Trond Olsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Marek Sapara |
|
1% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 139 |
|
| Author |
Message |
uglevett Veteran
|
Posted: 04.04.2009 21:43 Post subject: |
|
|
Sto mellom, ja de to alle nevner, og det ble Annan fordi det var litt digg å gå for han som ikke er like synlig. Noe som ikke er så vanlig på ærrbekå. Om noen skjønner hva jeg mener. Hvis ikke - erre så nøye?  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 04.04.2009 22:49 Post subject: |
|
|
Annan! Ingen tvil i min sjel engang. Som flere her inne har påpekt; uten Annans innsats har ikke Tettey kunnet ta de offensive løpene sine.
Annan har, så langt, definitivt vært den defensive stabilisatoren vi i lengre tid har manglet på midtbanen.
Ellers synes jeg at den smått irriterende "språkdebatten" lett kunne vært unngått. Det er ikke verre enn å vise litt toleranse overfor hverandre.
 _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 04.04.2009 23:12 Post subject: |
|
|
1. Annan
2. Tettey
3. Jarstein
4. Lustig
(5. Sapara)
Alle disse har vært utrolig gode, men Annan vinner fordi det er lenge siden jeg har sett noen med så stor vilje og attityd. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 05.04.2009 00:51 Post subject: |
|
|
Ja, er det ikke deilig? Her snakker vi om å gå foran og blø. Og så lenge han klarer å holde seg i skinnet ifh til de verste taklingene, så er han gull verdt, bokstavelig talt. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 05.04.2009 01:23 Post subject: |
|
|
| Det ble Annan, føler meg tryggere med ham på banen og det setter jeg pris på. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 05.04.2009 04:18 Post subject: |
|
|
Min stemme går også til Annan. Han har gjort en strålende defensiv jobb foran RBKs midtforsvar på de to første kampene. Mange spillere som har vært gode sålangt, og to kamper er et lite grunnlag å skille dem på, men føler det er riktigst å lande på Annan. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.04.2009 06:59 Post subject: |
|
|
Jeg ser at det har blitt upopulært å stemme Tettey fordi han scoret to mål, og at vi på død og liv må "se bak målene" og derfor stemme på Annan. Fordi han gjør en god jobb, og mange ikke ser denne jobben, og derfor vil vi velge han for å vise at vi ser innsatsen hans og ikke bare stemmer på de som gjør mål.
Og jeg ser den tankegangen. Men jeg vil påpeke at jeg personlig ikke stemte Tettey fordi han kun har scoret to mål. Jeg tviler på om Annan, eller noen annen i RBK, som ville vært i Tetteys rolle ville scoret to mål på disse to kampene. Og særlig på samme viset. Begge scoringene er lange løp som Tettey, etter å ha spurtet 100 meter, når frem til. Mot Reginiussen har han allerede spurtet i mange meter, men slår allikevel Reginiussen på de 5 meterene han må løpe. Tetteys mål viser innsats.
Tettey er der som som støtte med Annan foran våre midtstoppere når motstanderne har ball, og presser på samme vis som Annan(jeg er enig i at Annan er langt bedre i duellspillet og har vært outstanding - for all del!), men forskjellen er at Tettey tar de lange løpene fremover og bidrar offensivt (jeg vet at fordelingen mellom Annan/Tettey er slik, jeg sier ikke at Annan er lat eller lite løpsvillig. Jeg bare konstaterer et poeng). Og for en måte han har gjort det på også! Et mål som viser at han har kommet seg veldig med avslutningsteknikken sin (målet mot VIF), og et annet som viser hvordan han tar et skikkelig "Roar Strand"-løp (bare ikke innover i banen, men rett frem!), åpner opp hele forsvaret til TIL og får kranglet inn ballen. Det løpet der, der gjorde han alt RBK er for meg. Et langt dypt løp som ingen annen TL-spiller gidder å ta, og som kanskje ingen annen har mulighet til å ta - Tettey er utrolig rask over store avstander. Et offensivt løp som er tungt og vanskelig og som antageligvis ikke vil ende i noe. Men han tar det løpet for han vet det er en sjanse for at han vil lykkes. Og lykkes gjorde han. Nei dæven, det løpet der, der løp han seg inn i våre hjerter, og derfor er han for meg månedens spiller.
En ting til: I tillegg til denne innsatsen, så er Tettey så utrolig jordnær. Skulle ikke tro at jeg skulle si det her første gang jeg så Tettey, men Tettey må være den mest autentiske trønderen vi har i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2009 12:07 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | | Jeg ser at det har blitt upopulært å stemme Tettey fordi han scoret to mål, og at vi på død og liv må "se bak målene" og derfor stemme på Annan. |
Ja, fryktelig upopulært. Han har jo bare fått 55 stemmer. Det er nøyaktig like mange som Annan.
Synes egentlig at denne avstemningen burde avbrytes nå, så får vi delt førsteplassen. Det er rett og slett umulig å skille disse to og da bør vi være litt runde i kantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 05.04.2009 12:46 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | Jeg ser at det har blitt upopulært å stemme Tettey fordi han scoret to mål, og at vi på død og liv må "se bak målene" og derfor stemme på Annan. Fordi han gjør en god jobb, og mange ikke ser denne jobben, og derfor vil vi velge han for å vise at vi ser innsatsen hans og ikke bare stemmer på de som gjør mål.
Og jeg ser den tankegangen. Men jeg vil påpeke at jeg personlig ikke stemte Tettey fordi han kun har scoret to mål. Jeg tviler på om Annan, eller noen annen i RBK, som ville vært i Tetteys rolle ville scoret to mål på disse to kampene. Og særlig på samme viset. Begge scoringene er lange løp som Tettey, etter å ha spurtet 100 meter, når frem til. Mot Reginiussen har han allerede spurtet i mange meter, men slår allikevel Reginiussen på de 5 meterene han må løpe. Tetteys mål viser innsats.
Tettey er der som som støtte med Annan foran våre midtstoppere når motstanderne har ball, og presser på samme vis som Annan(jeg er enig i at Annan er langt bedre i duellspillet og har vært outstanding - for all del!), men forskjellen er at Tettey tar de lange løpene fremover og bidrar offensivt (jeg vet at fordelingen mellom Annan/Tettey er slik, jeg sier ikke at Annan er lat eller lite løpsvillig. Jeg bare konstaterer et poeng). Og for en måte han har gjort det på også! Et mål som viser at han har kommet seg veldig med avslutningsteknikken sin (målet mot VIF), og et annet som viser hvordan han tar et skikkelig "Roar Strand"-løp (bare ikke innover i banen, men rett frem!), åpner opp hele forsvaret til TIL og får kranglet inn ballen. Det løpet der, der gjorde han alt RBK er for meg. Et langt dypt løp som ingen annen TL-spiller gidder å ta, og som kanskje ingen annen har mulighet til å ta - Tettey er utrolig rask over store avstander. Et offensivt løp som er tungt og vanskelig og som antageligvis ikke vil ende i noe. Men han tar det løpet for han vet det er en sjanse for at han vil lykkes. Og lykkes gjorde han. Nei dæven, det løpet der, der løp han seg inn i våre hjerter, og derfor er han for meg månedens spiller.
En ting til: I tillegg til denne innsatsen, så er Tettey så utrolig jordnær. Skulle ikke tro at jeg skulle si det her første gang jeg så Tettey, men Tettey må være den mest autentiske trønderen vi har i RBK. |
Utrolig rørende  |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 05.04.2009 14:25 Post subject: |
|
|
| Skivebom når du sier det å stemme på Tettey er upolulært og at folk går bort fra en "populistisk" votering på en målscorer og heller velger den mer anonyme Annan. Et lag består av mange enheter og det er mye som skal fungere sammen. Rollefordelingen har ført til at det har blitt to seire. Tettey har hatt mål i begge, to mål som har kommet av stor innsats og vilje. Bak disse målene ligger det to veldig gode assist fra Lustig. Lustig kan gå framover fordi Annan bidrar til brudd og defensiv trygghet. Igjen kan spillere bidra offensivt fordi laget har offensive spillere med teknikk, teft, fortballforståelse, vilje, kondis osv. En måtte velges. For min del ble det Annan fordi han gjorde mange viktige brudd og bidro til at jeg slapp å ha hjertet i halsen hver gang motstanderne kom over midtstreken. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.04.2009 18:35 Post subject: |
|
|
Snedige greier. Alle som her inne har oppgitt hvem de har stemt på har med stort flertall (såvidt jeg kan se) stemt på Annan. Men avstemningen viser et mye jevnere bilde, som heller i knepent favør Tettey. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 06.04.2009 00:08 Post subject: |
|
|
Og det enda jeg stemte Annan, men heller ikke har skrevet det...
Man må vel ikke egentlig begrunne valget sitt her. Mange som ikke gjør det. |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 06.04.2009 00:12 Post subject: |
|
|
| Pollen bør vell være avsluttet nå så ingen av kampene i april kan "påvirke" resultatet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 06.04.2009 00:48 Post subject: |
|
|
Jepp, den var avsluttet søndag kl. 18.
SÃ¥ da vant vel Tettey. |
|