View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Roamer Veteran

|
Posted: 11.03.2009 01:11 Post subject: |
|
|
Virker på meg som om Hamren er veldig interessert i også å hente Zahora. Dette blir vel lakmus-testen på hvor stor innflytelse og tillit mannen har i Rosenborg. Går man gjentatte ganger ut i media og sier en spiller vil være en forsterkning, indirekte eller ikke, burde treneren få viljen sin - så sant pengene og trua på hovedtreneren er tilstede. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2009 10:13 Post subject: |
|
|
Det er nok ofte slik drakamper rundt om i klubber - også i RBK. Det spesielle med denne situasjonen er at RBK har stelt i stand så mye oppstandelse gjennom prøvespillet, og at saksbehandlinga forlengst har blitt offentlig. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.03.2009 10:52 Post subject: |
|
|
Godt og se at Hamrén ikke gir seg. Får vi Zahora er troppen komplett.. Håper Hamrén får viljen sin. Da lukter det gull  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.03.2009 10:55 Post subject: |
|
|
Klart det blir drakamp når Hamren vil kvitte seg med daukjøttet til Hoftun  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.03.2009 12:07 Post subject: Erik Hamren |
|
|
Morsomt hvordan alle hendelser/antagelser kan vries til noe negativt angående Hoftun.
I forhold til pengebruk og kvaliteten til de som er kjøpt fra adecco og det store intet den senere tiden synes jeg uttellingen er mye bedre nå en i de gyllene tider.Synes ikke Pelu direkte har spillt seg ut av kampen om å spille på norges beste lag heller.Men noe sier meg at Zahora må inn,og da må man muligens ofre feks.Pelu.Ikke dermed sagt at han er noe dårlig fotballspiller. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 13.03.2009 12:39 Post subject: |
|
|
Flott gest av Hamren å gi bort premiepengene på 20.000 for å bli årets trener til talentarbeid i gamleklubben. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.03.2009 23:38 Post subject: |
|
|
Noen som så innslaget i Matchball Mandag hvor Nils Arne Eggen lovpriser Erik Hamrèn som en fantastisk person og meget erfaren og dyktig trener og at han tror på en ny storhetstid. Herlig at legende har tro på Hamrèn. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 16.03.2009 23:56 Post subject: |
|
|
har du en link? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.03.2009 00:00 Post subject: |
|
|
Det var et tv-program så det er kanskje litt vanskelig å oppdrive ,men hvis du har tv2 sumo så kan du sikkert se Matchball Mandag der. Matchball nummer 2. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 17.03.2009 00:01 Post subject: |
|
|
Det var mer eller mindre det Eggen sa, veldig hyggelig.. Virket som om Eggen mente at de forrige trenerne vi har hatt har vært lettvektere uten nok erfaring og at Hamrén er en mann (RBK-trener) som har nok respekt i både administrasjon og blant spillere til å få gjennomført sine visjoner for klubben.
Utdyper man det tolket jeg det som om Eggen subtilt mente at Hamrén var en trener som lignet litt mer på eneveldige Eggen sjøl og at det var veien å gå for en storklubb som Rosenborg.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2009 00:03 Post subject: |
|
|
For abonnenter: Eggen imponert over Hamrén
- Han er en praktkar som menneske, og en rutinert trener - og det var nødvendig å få inn igjen. Fordi det kan ikke være for mange kokker i et sånt system. Jeg tror det var en genistrek av RBK å hente ham. |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 17.03.2009 00:11 Post subject: |
|
|
"...Fordi det kan ikke være for mange kokker..."
Et lite spark til Vif der? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2009 00:15 Post subject: |
|
|
Først trodde jeg at han siktet til arbeidsfordelinga mellom hovedtrener og sportslig leder.
Men med tanke på VG-intervjuet var han kanskje sjølkritisk etter situasjonen spesielt rundt Perry? |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 17.03.2009 00:39 Post subject: |
|
|
Høres langt mer sannsynlig ut enn min variant, ja
Eggen tenker nok både på at hovedtrener bør være en mer solid trener med egen selvtillit og stor integritet enn RBK har hatt de siste sesongene OG at treneren må slippe at den gamle mannen i hornet kommer og blander seg. Han koser seg nok godt over at laget har fått en slik trener på plass - en som faktisk ikke vile godtatt at Eggen skulle komme inn og spille en rolle. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.04.2009 23:42 Post subject: |
|
|
Må bare gi Hamrèn skryt for hvor vanvittig bra han har fått Tettey og Annan til å funke sammen. Må innrømme at jeg hadde mine tvil da han kjøpte inn Annan, får ikke Tettey spille i favorittposisjonen hvor han har vært så bra i det siste?, og når han la om til 4231, blir det ikke litt vel defensivt og lite målfarlig med de to bak der?
Men neida. Hamrèn has did it. Kanskje var det bare jeg som var unødvendig pessimistisk, men jeg er overbevist om at verken Tørum, Henriksen, Joar Hansen etc. hadde klart å få til dette. Takk Hamrèn - for at du har skapt den desidert beste midtbaneduoen i ligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Sapi Junior
|
Posted: 03.04.2009 14:44 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | og når han la om til 4231, blir det ikke litt vel defensivt og lite målfarlig med de to bak der? |
Akkurat det har vist seg å være en liten genistrek av Hamrén. Tettey slipper å konsentrere seg i like stor grad om grovjobbene og kan dermed utfolde seg bedre offensivt. Jeg liker også veldig godt trenerens tanker rundt det å ha en defensiv midtbaneduo der Tettey i praksis fungerer som indreløper. Det bekrefter utsagnet hans om at formasjonen bare er et tall. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.04.2009 15:18 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Må bare gi Hamrèn skryt for hvor vanvittig bra han har fått Tettey og Annan til å funke sammen.
Takk Hamrèn - for at du har skapt den desidert beste midtbaneduoen i ligaen. |
Ikke for å ødelegge stemningen, men jeg tror kanskje Tettey har vokst veldig mye på å gå fra statusen "megastjerne" i media i fjor til å bare være "ung og god" nå.
Hamrén har lyktes med å få frem holdninger som innsatsvilje og laginnsats. Og det å gjøre andre gode. Holdninger vi kanskje tok for gitt at alle i RBK hadde flust av.
Må ikke ta helt. Ikke ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 05.04.2009 22:23 Post subject: |
|
|
Ære være Hamren, og han er en god trener. Men i kveld mener jeg han gjør noen svært dårlige valg. Hvorfor er ikke Konan på benken? Hadde lett byttet han mot Sellin. Hvorfor sette inn en like lite beveglig spiss som Ivers i Prica som i tillegg ikke er i form, når vi har en gifitg Zahora på benken? Og hvorfor får Ciljan spille hele kampen i en rolle han tydlig ikke mestrer? |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.04.2009 11:30 Post subject: |
|
|
Ettersom det er FFK-kampen, og ikke personen Hamrén, som egentlig er i fokus, ber jeg dere fortsette her: Rosenborg - Fredrikstad |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.05.2009 12:06 Post subject: Erik Hamren |
|
|
Har fortsatt trua på at vi gjorde et kupp som fikk Hamren.
Rett mann til rett tid.
Før sesongen tror jeg de fleste hadde ambisjoner om at vi skulle tilbake i toppen,men ikke nødvendigvis gull.
Slik ting har utviklet seg og med den spillestallen han rår over og den starten vi har fått er jeg redd det er flere enn meg som har sluttet å tenke på andre medaljer enn GULL.
Men når vi ser på den utskiftingen som er foretatt og foryngelsen av laget på relativt kort tid er vel det å være litt kravstor? Ikke vet jeg.
Hamren merker nok også presset og det kan være en av grunnene til at vi fremstår veldig defensive for tiden,slik vi også gjorde under Hareide.
Det er nok lettere å oppnå resultater slik enn å eie kampene fullstendig for så å risikere at vi ikke setter sjansene men motstanderne setter sine.
Slik vi så det så alt for ofte i fjor.
Tror planen er at vi skal legge grunnlaget og være litt forsiktige på våren mens banene ikke tillater finspill,for så å trille litt mere ball i hatt med motstanderne og slippe på mere offensivt etterhvert.
I de uavgjortkampene hvor vi har skapt relativt få sjanser og samtidig hverken dominert banespillet eller skapt mye selv, får vi aldri fasiten på hvordan det hadde gått med full trøkk offensivt.
Personlig håper jeg vi prøver ut litt mere offensiv og risikofyllt spill ganske snart,forhåpentligvis etter å ha skaffet oss ei lita luke på tabellen(etter 16.mai) _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.05.2009 12:13 Post subject: |
|
|
De la om till 4-4-2 mot Odd och det var nog i ambition att spela mer offensivt och köra över Odd. Men det lyckades inte så bra och de har därför valt att gå tillbaka till 4-2-3-1. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.05.2009 12:18 Post subject: Erik Hamren |
|
|
Tenker ikke på tallkombinasjoner når jeg sier offensivt.
4231 blir jo lett til 2251 når begge backene stormer frem.Likedan blir 442 fort til 622 med defensive midtbaneankre..osv. osv.. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.05.2009 12:25 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | De la om till 4-4-2 mot Odd och det var nog i ambition att spela mer offensivt och köra över Odd. Men det lyckades inte så bra och de har därför valt att gå tillbaka till 4-2-3-1. |
Du tror det er så simpelt at 4-4-2 er offensivt og 4-2-3-1 er defensivt? Jeg er overbevist om at dette ikke handler om formasjon, begge formasjonene kan spilles defensivt og begge kan spilles offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.05.2009 12:50 Post subject: |
|
|
Nej jag menar inte att 4-4-2 i sig är mer offensivt än 4-2-3-1. Men just i detta specifika fall mot Odd var nog tanken att spela gladfotboll - något liknande som under den bästa perioden i fjol då vi körde över allt motstånd - med diamant på mittfältet och Prica och Iversen på topp. Det pratade även Bratseth om innan matchen; han ville ha 4-4-2 hemma för att få lite mer tryck framåt. Det misslyckades på grund av usel plan, Pricas var fortfarande ringrostig och Odds destruktiva spel.
Hamrén är ytterst ambitiös han vill att vi vinner tippeligan och att vi spelar attraktiv fotboll. |
|
Back to top |
|
 |
|