English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondhb
Veteran

PostPosted: 01.04.2009 09:20    Post subject: Reply with quote

Fredrik Berglund til Stabæk
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.04.2009 10:02    Post subject: Reply with quote

Hva har det at Fredrik Berglund er klar for Stabæk med Nye Spiller tråden vår for Rosenborg. Han er neppe aktuell da han nettop har funnet seg ny klubb og vi allerede har mange gode spisser i troppen.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 01.04.2009 10:36    Post subject: Reply with quote

Han var nok neppe aktuell nå men har jo vært diskutert her tidligere, så det var derfor jeg nevnte det.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.04.2009 10:41    Post subject: Reply with quote

Ok, han er nevnt i Stabæk tråden også ,men det er vel strengt tatt en spiller som har vært på vei nedover det senere årene og som kun har lyktes i Elfsborg og Esbjerg og når førstnevnte klubb leier han ut så betyr det:

1. Han er blitt for dårlig.
2. Han har en alltfor dyr kontrakt iforhold til hva han bidrar med sportslig.

Slik som jeg har forstått så har han også en forferdelig dårlig laveste nivå.
Jeg er glad for at vi har hentet Prica, Olsen og Zahora fremfor Berglund.
Back to top
Sapi
Junior

PostPosted: 03.04.2009 14:37    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg er glad for at vi har hentet Prica, Olsen og Zahora fremfor Berglund.

Berglund er på alle måter et sikrere kort enn det Zahora er, med tanke på at han har bevist at han kan prestere i Skandinavia. Han har noen fine ferdigheter, og noterer seg for en god del målpoeng, men som du sier har han et begredelig laveste nivå. Ellers er jeg selvfølgelig enig med deg. Olsen og Prica over Elfsborgs lille yndling anyday.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.04.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om en litt gamle Elfsborg reserve er et spesielt sikkert kort.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 14.04.2009 11:10    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen mellom odd og aafk i går. Fredrik Carlsen (utleid fra VIF) imponerte meg voldsomt. Har hørt at han har vært meget bra hittil iår. Kan nesten ikke forstå hvorfor VIF i stedet statser på f.eks på Singh, som etter min mening ikke har bevist noe som helst i løpet av to år.

Carlsen minner veldig om Grindheim - bra teknikk, løpssterk og god skuddfot. Tror han vil bli en meget god spiller etter hvert.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2009 12:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har lagt merke til Carlsen selv i seriestarten, og jeg synes han gjør det godt. Han er nok enda litt mer en spillertype som truer mål enn Grindheim, men kanskje ikke like god strateg.
Strand
Veteran

PostPosted: 15.04.2009 13:04    Post subject: Reply with quote

Han er 17 år? Spilleforståelsen vil han selvfølgelig utvikle.. han virker veldig spennende, men jeg har ikke sett ham i fulle nitti enda, så kan ikke uttale meg bastant. Det som virker fremtredende er eksplosiviteten.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.04.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Skal han ha noe håp om noe særlig til karriere så bør han holde seg unna Vålerenga til han har blitt over 21 år gammel. Vålerenga er en gravplass for talenter.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 15.04.2009 19:56    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Han er 17 år? Spilleforståelsen vil han selvfølgelig utvikle.. han virker veldig spennende, men jeg har ikke sett ham i fulle nitti enda, så kan ikke uttale meg bastant. Det som virker fremtredende er eksplosiviteten.

Han er 19 år. Født 01.12.1989. So good is he da heller not, som en vis mann sa.
vingback
Veteran

PostPosted: 15.04.2009 21:18    Post subject: Reply with quote

Har sett Carlsen i et par kamper og han har imponert meg. Ikke uten grunn at Reka hentet ham til jugendbyen. Stor energi i spillet sitt, med en stor aksjonsradius, bra teknikk og bra fotballklokhet. Vil kalle ham en midtbanemotor som virkelig kan bli en bra spiller.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.04.2009 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har blitt mer nysgjerrig på Mikkel Diskerud etter det han har levert så langt i sesongen. Holder han det nivået ut sesongen, tro...?
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.04.2009 23:09    Post subject: Reply with quote

En bør se mer enn et par innhopp før en konkluderer med noe som helst.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.04.2009 01:11    Post subject: Reply with quote

I (media)Norge holder det lenge å score litt eller gjøre en og annen finesse for å bli hit som unggutt. Er nesten overrasket over at "Mix" ikke har blitt hyllet frem som et kjempetalent av de sjeldne allerede.

Mos er jo allerede en hit, i alle fall hos TV2, etter å ha skåret et mål mot erkerivalen. Da han spilte mot oss var det svært lite landslaget-neste-involveringer.

Jeg har ikke sett så mye mer av Diskerud i sine innhopp enn at han virker som nok en midtbanespiller som ser angrepsvillig og målfarlig ut på Stabæk. Det er forsåvidt ikke noe nytt, men et par-tre brukbare avslutninger er ikke nok.

Uansett skal det sies at Stabæk er utrolig dyktige på å utvikle gode midtbanespillere, spesielt offensive, så han er verdt å holde et øye på.
davus
Rutinert

PostPosted: 16.04.2009 02:07    Post subject: Reply with quote

Det blir vel litt Gulsvik over han(Mix) egentlig. Synes ikke han burde være interessant for Rosenborg før han får mer spilletid og beviser over lengre tid.
kristobal
Legende

PostPosted: 16.04.2009 10:39    Post subject: Reply with quote

Tar ufattelig kort tid fra du gjør en ok involvering til du blir hypet som et supertalent om du spiller i enkelte klubber...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.04.2009 10:03    Post subject: Reply with quote

Som erstatter for sapara så ser jeg gjerne for meg Bjarnason i Lyn. Og det er fult mulig.

http://www.vg.no/sport/fo...tid=562135

- Torgeir Børven
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.04.2009 10:09    Post subject: Reply with quote

Det er mye spennede og ung i Lyn som det kan være intressant å ta vurdering på. Simonsen, Bjarnasson, Knudtzon, Sigurdsson, Bjarnasson, Guastavino, Obiefule og Knudsen for å nevne det mest spennende etter min mening.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 17.04.2009 10:21    Post subject: Reply with quote

hvis disse åtte spillerne er så talentfulle burde vel strengt tatt Lyn ha vært et bedre lag, til tross for relativt ung alder på disse. Bolanos i Start er derimot en spiller vi kunne ha satt inn på høyrekanten hvis Sapi forsvinner. Da får også Per tilgang på den etterlengtede offensive midtbanerollen (som for øvrig også Ivers kan bekle ypperlig).

Når jeg tenker litt på det så er jeg ikke så ekstremt bekymret for hvordan det skal gå med RBK når Sapara forsvinner Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.04.2009 10:32    Post subject: Reply with quote

Endel av det opplistede spillerene er talenter som ikke er god nok idag ,men som er ekstremt spennede. Magne Simonsen er meget mulig Norge sin fremtidig høyreback med sin stor fart og offensive ferdigheter. Det har også vært intresse fra utlandet. Det er også en hvis forskjell på å være spennede og det å være en ordentlig kvalitetspiller i tippeligaen. Bjarnasson er en meget god og undervurdert spiller med gode tekniske ferdigheter og blikk. Kan bekle en kantrolle noe han gjorde bra ifjor, men trives nok best sentralt.

Knudtzon er en spennede rask ving som har herjet på U-21 kan absolutt bli en kvalitetspiller i fremtiden. Sigurdsson er stopper av bra tippeligaklasse som det ikke hadde gjort noe, å ha hatt i stallen. Har vært forsøkt kjøpt av både Stabæk og Vålerenga i vinter. Guastavino trenger vel ingen nærmere beskrivelse selvom om han etter min mening har skuffet litt iforhold til forventningene så langt. Obiefule kan være et alternativ hvis en må erstatte Tettey eller Annan i sommer. Knudsen er en annen kantspiller med stor fart. Vi mangler kantspillere hvis en har et ønske om å spille 4-4-2 i fremtiden og det er der vi bør legge fokus i sommer. Bolanõs er spennede og hvis Start sliter så bør han vurderes.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 17.04.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
I (media)Norge holder det lenge å score litt eller gjøre en og annen finesse for å bli hit som unggutt. Er nesten overrasket over at "Mix" ikke har blitt hyllet frem som et kjempetalent av de sjeldne allerede.

Mos er jo allerede en hit, i alle fall hos TV2, etter å ha skåret et mål mot erkerivalen. Da han spilte mot oss var det svært lite landslaget-neste-involveringer.

Jeg har ikke sett så mye mer av Diskerud i sine innhopp enn at han virker som nok en midtbanespiller som ser angrepsvillig og målfarlig ut på Stabæk. Det er forsåvidt ikke noe nytt, men et par-tre brukbare avslutninger er ikke nok.

Uansett skal det sies at Stabæk er utrolig dyktige på å utvikle gode midtbanespillere, spesielt offensive, så han er verdt å holde et øye på.

Ja etter at Alsaker har tømt seg for godord om Trix er det rart at Real Madrid ikke ligger langflat etter ham. Av div intervju forekommer deg meg at Dix er en helt vannvittig kvalmsekk
gisp!
Legende

PostPosted: 18.04.2009 17:44    Post subject: Reply with quote

Holder ikke at Molde er "Dix". Så får man heller kalle Mix noe annet enn det om man har behov.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.04.2009 20:15    Post subject: Reply with quote

edit: innlegg fjernet.

Last edited by Bakklandia on 19.04.2009 11:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 18.04.2009 20:31    Post subject: Reply with quote

Er ikke han spiss da? Ville vært merkelig om vi skulle hente enda en.

Tipper vi får se overskriften "Rådløs talentspeider søker forumhjelp" på adressa i morgen. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 180, 181, 182  Next
Page 113 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb