| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:04 Post subject: |
|
|
| Angriff wrote: | | Hvordan forklarer du det Collins? |
Vi vinner oftere på hjemmebane enn de andre lagene som har kunstgress.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2009 14:06 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | De forholdene Brann kunne tilby i går var skandaløse, og faktisk farlig for spillerne. Hvorfor heller ikke ta en debatt om dette? |
Dette er grundig diskutert i tråder som passer langt bedre enn en kamptråd Tromsø - RBK.
Når det gjelder at ingen klager når de vinner, så er det direkte feil. Om du hadde sett på de linkene som var lagt ut over her, vil du se flere tilfeller av det. Blant annet fra Tromsø sine egne spillere - som går så langt at de sier at matta er den dårligste i hele Tippeligaen.
Jeg tror enda jeg har til gode å diskutere med en eneste TIL-supporter som har så mye som antydet en viss kritikk/skepsis til Alfheim-matta. Spørsmålet er jo da om det er TIL-supporterne som er ekstremt navlebeskuende eller om det er resten av fotball-norge som ikke har peiling. Med en mengde økonomidiskusjoner friskt i minnet, vet jeg akkurat hva jeg tror. Finnes vel ikke en supportergruppe i hele Norge som har et så fullstendig ukritisk blikk på alt som skjer i egen klubb som Tromsø-supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2009 14:13 Post subject: |
|
|
| Jeg hater meg selv for at jeg gidder svare dick collins, men men: Du er ikke så dum at du ikke skjønner at det er en vesenforskjell mellom å spille på en dårlig bane som er like uberegnelig for begge lag (feks Brann stadion i går) og en dårlig bane som det ene laget er vant med å spille på? |
|
| Back to top |
|
 |
Calthaza Junior
|
Posted: 23.03.2009 14:17 Post subject: |
|
|
Jeg siterer bare signaturen til Tønna.
Nils Arne Eggen: "Det som kjennetegner en vinner er at han er løsningsorientert. Mens en taper er opptatt av problemer." |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 23.03.2009 14:18 Post subject: |
|
|
| Man kunne lagt ned all tippeligavirksomhet nord for Bodø. Det å spille fotballkamper på ei plastmappe nær nordpolen er ikke spesielt nice. |
|
| Back to top |
|
 |
Calthaza Junior
|
Posted: 23.03.2009 14:22 Post subject: |
|
|
Gode fotballspillere mestrer alle forhold.
want some cheese with that whine?  |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:23 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg hater meg selv for at jeg gidder svare dick collins, men men: Du er ikke så dum at du ikke skjønner at det er en vesenforskjell mellom å spille på en dårlig bane som er like uberegnelig for begge lag (feks Brann stadion i går) og en dårlig bane som det ene laget er vant med å spille på? |
Jeg fatter ikke at jeg gidder å svare noen som karakteriser andre med kjønnsord, men er du så dum at ikke skjønner at forholdene i Bergen favoriserte Brann mer enn Stabæk, som er vant til å spille og trene på kunstgress? Jan Jønsson måtte gi laget beskjed om å spille like primitivt som Brann etter første omgang, og da overtok også Stabæk kampen. Seks lag i Tippeligaen spiller på kunstgress, disse lagene spiller 20 av årets 30 kamper på slikt underlag, og lider under å spille kamper på humpete gress generelt. Når de må spille på potetjorder som for eksempel Lerkendal lider de selvsagt enda mer. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 23.03.2009 14:25 Post subject: |
|
|
Det er jo media som drar frem dette.. er vell ikke slik at de sitter på brakka å skriver mail\sms til adressa om at de hater plastikken på alfheim. Noe må de jo lage sak om før kampen og så lenge de ikke har klart å få ut at Tore Reg blir RBK spiller til høsten, ja da blir det underlaget  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2009 14:26 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Jeg fatter ikke at jeg gidder å svare noen som karakteriser andre med kjønnsord, men er du så dum at ikke skjønner at forholdene i Bergen favoriserte Brann mer enn Stabæk, som er vant til å spille og trene på kunstgress? |
Du er bra dum hvis du tror at Brann har trent på et sånt underlag som kampen i går ble spilt på. De har også trent på kunstgress og normalt fast underlag i vinter, i likhet med de fleste andre norske lag med ok treningsfasiliteter. Også Stabæk. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:27 Post subject: |
|
|
Hvor mange ganger spratt ballen unaturlig mot VIF. Hvor mange klaget på banen? Den var brun og så ikke så bra ut, men mitt inntrykk var at det gikk ann å spille fin fotball der.
Greit nok at du er fornøyd med dekke MC, men når tom TIL spillere klager og går langt i å si at dekke kunne vært bytet, så er det jo noe i det.
Helt greit at noen lag skal ha kunstgress, men lag en standard. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 23.03.2009 14:27 Post subject: |
|
|
| Collins, Lerkendalmatta gikk det hvertfall ann å spille fotball på. Den så ikke særlig bra ut, men utseende er som kjent ikke alt. Og hvis du kaller den spillestilen Stabæk hadde i andre omgang mot Brann for primitiv, så lurer jeg virkelig på hva du synes om ditt eget lags stil. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 23.03.2009 14:29 Post subject: |
|
|
| Du har ennå ikke svart på hvordan du ser på at egne spillere kritiserer Alfheim-matta, Collins. Avfeier du muligheten for Alfheims dekke ikke er av så høy kvalitet som du tidligere har påpekt? |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 23.03.2009 14:30 Post subject: |
|
|
Det er jo heller ikke kunstgress/ikke kunstgress som er hovedpoenget i diskusjonen her. Det er det kunstgress alle andre steder VS: kunstrgresset på Alfheim.
At det ikke går an å i det hele tatt se en halv sannhet i det hos dere TIL-folk er en smule trist. Jeg holder med laget mitt jeg også, men jeg har ingen problemer med å takle det faktum at det nok finnes feil og mangler hos oss også. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:31 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | | Helt greit at noen lag skal ha kunstgress, men lag en standard. |
Hvor mange ganger må jeg fortelle dere at UEFA har laget slike standarder, og at Alfheim-matta holder høyeste kvalitet, og er godkjent for CL-kamper? Jeg må faktisk bare le av dere. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
|
|
| MC sitter med enorme snøskuterbriller å ser dermed ikke kritisk på eget lag.. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
|
|
Hvorfor klager folk da, og deres egne spillere? _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.03.2009 14:32 Post subject: |
|
|
| hehe, Collins er så sykt lost. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:34 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | hvis du kaller den spillestilen Stabæk hadde i andre omgang mot Brann for primitiv, så lurer jeg virkelig på hva du synes om ditt eget lags stil. |
Her siterer jeg mine utmerkede stabæk-kilder. Det var ikke mulig å spille fotball langs bakken, og livsfarlig å spille på tvers eller bakover. Stabæk begynte å lempe lange baller inn i bakrommet, helt uvanlig for deres spillestil, og burde vunnet kampen på det, hvis det ikke hadde vært for en udugelig dommer. TIL har ikke en slik spillestil, som du vil få se i kveld. _________________ DIXI
Last edited by michael collins on 23.03.2009 14:35; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:34 Post subject: |
|
|
| Og jeg må le av deg, greit nok at UEFA har en standard, men det er ikke mange land som har samme problemstillingen som i Norge. Hvor det er 6 toppserielag som har kunstgress. Der alle har forskjellig type. Om NFF hadde sendt ut på anbud til alle produsentene hvor det da blir valgt en leverandør. Om dette ble tilfelle ville det ikke bli slike diskusjoner og alle som vil ha kunstgress får ha dette. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 23.03.2009 14:35 Post subject: |
|
|
| Det blir ikke banen som avgjør kampen i kveld, selv om fotball egner seg best på naturgress. Kanskje like greit å avslutte denne diskusjonen, evnt lage en egen tråd om kunstgress. Jeg er inne her for å lese om kampen, ikke det elendige kunstgresset de tydeligvis har. |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 23.03.2009 14:36 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Her siterer jeg mine utmerkede stabæk-kilder. Det var ikke mulig å spille fotball langs bakken, og livsfarlig å spille på tvers eller bakover. Stabæk begynte å lempe lange baller inn i bakrommet, helt uvanlig for deres spillestil, og burde vunnet kampen på det. Hvis det ikke hadde vært for en udugelig dommer. |
SÃ¥ du kampen ?
Stabæk spilte da til tider meget fin fotball langs bakken. Da de slå crossere til gjennombrudd kan da vell i samenlignes med den fotballen brann spilte første omgang. Der var det mye kick and run |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.03.2009 14:37 Post subject: |
|
|
| Jeg tror vi kan slå fast med at dekket på Alfheim suger lut og at stort sett alle har den samme mening, minus Collins. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.03.2009 14:42 Post subject: |
|
|
Vi kan ihvertfall slå fast at alle RBK-supportere allerede har funnet unnskyldningen for kveldens forventede tap. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2009 14:43 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Hvor mange ganger må jeg fortelle dere at UEFA har laget slike standarder, og at Alfheim-matta holder høyeste kvalitet, og er godkjent for CL-kamper? Jeg må faktisk bare le av dere. |
Ja, så lenge UEFA godkjenner den, må den gjerne være alget av asfalt og sement for din del. Det viktigste er tross alt at UEFA liker den - ikke at spillerne gjør det.
Hjernedødt. |
|
| Back to top |
|
 |
|