| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 20.03.2009 10:10 Post subject: |
|
|
| Dorsin sier i Adressa at dette er årets tøffeste bortekamp. Der tror jeg han tar feil. En av de antatt tøffeste ja, men hardest batalje om poengene blir det på Åråsen i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Martin_h Junior
|
Posted: 20.03.2009 10:10 Post subject: |
|
|
Er ikke noen tvil om at ting ser bedre ut en på lenge, men nå synes jeg nesten vi begynner å bli litt vel selvsikre. Er vel ikke mange ukene siden det så vidt det var snakk om at vi var gullkandidat, "vi skal gjøre alt vi kan for og være med å kjempe i toppen". Nå sitter Svendsen på Bratz tv og virker som han synes det er sannsynlig med gull. Nå er det opp til Hamren å bevise hvor dyktig han er og passer på at gutta holder bakkekontakt før en av årets tøffeste matcher! Greit at vi har satset litt, men var tross alt fire lag som presterte bedre enn oss i fjor.
Tror det er en og annen Demidov som fort kan ta litta av her 
Last edited by Martin_h on 20.03.2009 10:11; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.03.2009 10:16 Post subject: |
|
|
Det hadde vært godt å slå TIL nå, få stoppet kjeften på MC og andre. Det er lenge siden sist og det er faen meg på tide å vise at vi er et topplag.
Det jeg er redd for når det gjelder TIL er dødballer, spesielt typiske frispark Annan kan finne på å lage 20/25meter fra mål. Tromsø har hodesterke spillere som Koppinen og Rushfeldt m.fl og det er så typisk hvis de får det første målet på noe slikt.
Svakheten til Tromsø ligger i teknikken. Ved å være aggresive i deres oppstartsfase tror jeg mye er gjort hvis man presser forsvarerne til å gjøre feil. Koppinen har en dårlig pasningsfot, blir han presset vil han slå feil, noe som vi kan utnytte. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 20.03.2009 10:28 Post subject: |
|
|
| Ingen tvil om at denne kampen blir en prøve for RBK. Kanskje er det mest en mental prøve på å takle opphausing, framgang og et voksende favorittstempel i eliteserien. Jeg tror og håper at laget er i ferd med å bli voksent nok til å tåle dette presset. Særlig betryggende er det å ha Hamrén som voksenperson i denne spillegruppa. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.03.2009 10:43 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Svakheten til Tromsø ligger i teknikken. |
Jeg skulle ønske at Hamrén visste like lite om TIL som du og en del andre her på forumet.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 20.03.2009 11:03 Post subject: |
|
|
| Så du regner Tromsø for et av de bedre lagene med tanke på teknikk i TL, MC? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 20.03.2009 11:04 Post subject: |
|
|
| Han regner Tromsø som best på alt i TL |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 20.03.2009 11:10 Post subject: |
|
|
Haha! Genialt, georgios!
Hvis MC mener teknikk = evnen til å veie mye/være stor, så er jeg enig at TIL er en av foregangsklubbene. Mye kjøtt og flesk i den leiren der. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.03.2009 11:20 Post subject: |
|
|
| Tromsø består stort sett av sterke duellspillere som løper mye fra bakerst til fremmerst. Reginiussen og Moldskred har bra teknikk resten er brukbar til dårlig, og ingen er svært god. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.03.2009 11:31 Post subject: |
|
|
Tja,
jeg har de siste årene hele tiden påpekt at RBK har veike og trege duellspillere.
Fotball består av dueller kontra prøve å unngå dueller.
Derfor blir dette en interessant kamp.
TIL er best i duellspillet.
RBK er best uten dueller.
Skal bli interessant å se om RBK har så gode ballspillere at TILs duellspillere ikke kommer inn i de duellene som avgjør kampene. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 20.03.2009 11:33 Post subject: |
|
|
TomH, har en stund lurt litt på hvem du holder mest med av TIL og RBK. Synes du skryter litt for mye av til samtidig som du for en hver anledning skal påpeke svakhetene til RBK. For all del den man elsker tukter man osv.
Eller det kanskje er en med skarre r'er som får det til å kile mest i buksa di?  |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.03.2009 11:49 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Tromsø består stort sett av sterke duellspillere som løper mye fra bakerst til fremmerst. Reginiussen og Moldskred har bra teknikk resten er brukbar til dårlig, og ingen er svært god. |
Pussig at du anser de to spillerne RBK har vist interesse for som de eneste med god teknikk på TIL. Man kan si mye positivt om Tore Reginiussen, men han er ingen stor tekniker. Det er derimot både Ruben Yttergård Jensen og Joel Lindpere, i tillegg til Moldskred som du nevner. Begge backene har bra teknikk, i likhet med Tommy Knarvik på midtbanen. Sigurd Rushfeldt har en unik evne til å få med seg ballen i trengte posisjoner. Det handler til dels om rå fysisk styrke, men også om god ballkontroll, med andre ord teknikk. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 20.03.2009 11:52 Post subject: |
|
|
alle spillere i tippeligaen har vel et visst nivå av teknikk. men tromsø kan neppe karakteriseres som et spesielt teknisk lag i eliteseriesammenheng. og sammenlignet med rosenborg, er jeg enig i at duellstyrken vel er større enn teknikken  |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.03.2009 11:53 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Skal bli interessant å se om RBK har så gode ballspillere at TILs duellspillere ikke kommer inn i de duellene som avgjør kampene. |
TILs styrke på sitt beste er ikke duellspillet, men hurtig entouch pasningsspill. Vi får se om RBK har tempo og aggressivitet nok til å demme opp for dette spillet på et raskt underlag.
Hvis vi sammenlikner spiller mot spiller, kan jeg absolutt ikke innse at RBK er et mer teknisk lag enn Tromsø. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.03.2009 11:55 Post subject: |
|
|
| Brukbar teknikk er vel stikkordet mer enn godt nok til det fleste situasjoner ,men blir balltempo og eller aggresiviteten for stor så kommer mange av deres spillere til å slite med å finne gode passningsalternativer og sjansen for brudd øker. Når det gjelder Rosenborg og duellstyrke så er vi nok ikke like sterk som Tromsø, men det finnes en god del gode duellspillere på Rosenborg også Lago, Demidov, Lustig, Annan, Tettey og Iversen/Prica er alle bra duellspillere på dette nivået. Mitt håp er at vi skal være så presis og temposterk i vårt spill at dere blir løpende en del i mellom og gjør slik vi har gjort med Stabæk, Viking og Vålerenga som er å male dere i stykker. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.03.2009 12:00 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Hvis vi sammenlikner spiller mot spiller, kan jeg absolutt ikke innse at RBK er et mer teknisk lag enn Tromsø. |
Nei, men det er fordi du er fotballdum som mora mi. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
|
|
Teknikk eller ikke, det er nok ikke der det avgjøres.
Først og fremst handler vel denne, såvel som andre kamper, om å få laget til å fungere som en enhet. Tromsø har tidligere vist at laget er en god enhet, mens ting tyder på at RBK igjen er i ferd med å bli det. Den kollektive samhandlinga både defensivt og offensivt avgjør kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
|
|
Jeg sier absolutt ikke at TIL vil vinne mandagens kamp, men at dere undervurderer laget. Tromsø IL må nødvendigvis være et gampelag som slår langt og duellerer så blodspruten står. Dere har faktisk ikke oppdaget at TIL i løpet av de siste årene (særlig siden vi fikk kunstgress) har utviklet seg til å bli et spillende lag. Jeg sier videre at jeg skulle ønske Hamrén visste like lite om dette som RBK-supporterne. Men dessverre vet han nok betydelig mer. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 20.03.2009 12:09 Post subject: |
|
|
| Duellstyrke handler for øvrig om mer enn vekt og mål. Myggen og Ørjan Berg var for eksempel glimrende duellspillere. Ciljan er også det. Duellstyrke handler altså også om hurtighet, teknikk og fotballforståelse, i tillegg til fysikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.03.2009 12:10 Post subject: |
|
|
| Jeg så en god del Tromsø kamper ifjor og det var som regel ikke finspillet dere vant kamper på ,men et bunnsolid forsvar samt en enorm offervilje over hele banen, det ga bedre resultater enn hva manskapet deres skulle tilsi. Styrken deres er god keeper samt et av tippeligaens beste forsvar og en veldig god spiss. Midtbanen deres er middelmådig i tippeligasammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.03.2009 12:15 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Duellstyrke handler for øvrig om mer enn vekt og mål. Myggen og Ørjan Berg var for eksempel glimrende duellspillere. Ciljan er også det. Duellstyrke handler altså også om hurtighet, teknikk og fotballforståelse, i tillegg til fysikk. |
Skjelbred er ikke en spesielt god duellspiller og lar seg gangske greit passere og er heller ikke en ballvinner av rang. Skjelbred er best når han har ballen i beina. Det er ihvertfall intrykket jeg har, det hadde vært veldig intressant å sett en statistikk på hvilke spillere som oftest tar over ballen når motstanderen mister den. En kan få utrolig mye ballvinninger på bra posisjonsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.03.2009 12:22 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Midtbanen deres er middelmådig i tippeligasammenheng. |
Jeg mener at TILs midtbane med Joel Lindpere (seks mål i vinterens treningskamper), Helge Haugen, Tommy Knarvik og Ruben Yttergård Jensen er blant Tippeligaens beste. Dette en balansert, komplementær og samspilt midtbane som har avgjort mange kamper. Ruben er en av Norges mest lovende midtbanespillere, og blir av mange spådd å få sitt store gjennombrudd i år.
http://www.nettavisen.no/...572187.ece _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.03.2009 12:23 Post subject: |
|
|
Enig med Keenoir. Har aldri sett på Skjelbred som noen stor duellspiller. Defensivt er han litt Roar Strand, løper mye for å forstyrre motstanderen, uten å direkte være noen ballvinner.
Man ser veldig sjelden Skjelbred vinne ballen eller krige den til seg slik Annan gjorde gjentatte ganger i serieåpningen. Men så har de to veldig forskjellige roller også da, og det er ikke lagt opp til at Skjelbred skal takle til seg ballen så ofte. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 20.03.2009 12:25 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | TomH wrote: | | Skal bli interessant å se om RBK har så gode ballspillere at TILs duellspillere ikke kommer inn i de duellene som avgjør kampene. |
TILs styrke på sitt beste er ikke duellspillet, men hurtig entouch pasningsspill. Vi får se om RBK har tempo og aggressivitet nok til å demme opp for dette spillet på et raskt underlag.
Hvis vi sammenlikner spiller mot spiller, kan jeg absolutt ikke innse at RBK er et mer teknisk lag enn Tromsø. |
Det der tror jeg er noe av det minst treffende jeg noen gang har lest. Du har de tykkeste klubbrillene i verden. Tviler på det er mange som ser på hurtig entouchspill som Tromsøs store styrke. Det TIL vant mye på i fjor var ekstremt hard jobbing og trygghet bakover. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.03.2009 12:29 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | Jeg mener at TILs midtbane med Joel Lindpere (seks mål i vinterens treningskamper), Helge Haugen, Tommy Knarvik og Ruben Yttergård Jensen er blant Tippeligaens beste.
|
Ja, middelmådig er den i hvert fall ikke i TL-sammenheng. Helge Haugens betydning for Brann ble veldig synlig da han dro. Knarvik fikk også en ny vår i Tromsø, etter å ha vært i dvale en stund. På sitt beste er han absolutt en god TL-spiller i norsk målestokk. Jeg er spent på om Lindpere følger opp vinteren sin, og er redd målfarligheten ikke blir like fremtredende i serien. Yttergård Jensen er lovende, men ingen utpreget kantspiller. Mye tyder vel på at Lars Iver Strand kan bekle den plassen om han velger å gå tilbake til TIL. |
|
| Back to top |
|
 |
|