View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kikki Senior

|
Posted: 06.09.2005 16:09 Post subject: |
|
|
synes ikke noe om "mobbingen" av frode johnsen! han sikret oss tross alt seriegullet i fjor.. han har hatt en dårlig sesong han og, som så mange andre, men det er ikke noen vits i å fryse ham ut av den grunn.. han kommer sterkt tilbake! bare vent. i c.l spiller han en kjempekamp og scorer et flott mål, og da kommer alle sammen; å frode du er så kul, vi digger deg osv.. poenget mitt er at det er dårlig gjort av oss "supportere" å behandle en spiller på en slik måte. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 06.09.2005 16:52 Post subject: |
|
|
Faktisk helt enig med deg (Bare spør Recon). Kjedelig dag på jobb... Lite å gjøre... Da blir det fort mye fjas... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.09.2005 17:39 Post subject: |
|
|
kikki wrote: | synes ikke noe om "mobbingen" av frode johnsen! han sikret oss tross alt seriegullet i fjor.. han har hatt en dårlig sesong han og, som så mange andre, men det er ikke noen vits i å fryse ham ut av den grunn.. han kommer sterkt tilbake! bare vent. i c.l spiller han en kjempekamp og scorer et flott mål, og da kommer alle sammen; å frode du er så kul, vi digger deg osv.. poenget mitt er at det er dårlig gjort av oss "supportere" å behandle en spiller på en slik måte. |
Quote: | i c.l spiller han en kjempekamp og scorer et flott mål, og da kommer alle sammen; å frode du er så kul, vi digger deg osv |
ikke alle er fjortiser kikki - det er IKKE snakk om kulhet men at F.Johnsen har for lavt ferdighetsnivå og senker klubbens potensiale. Han må være så mye helt dere vil for de 13-17 måla han skorer i sine beste sesonger, men Rush, Carew, Brattbakk hadde alle nivå nok til å skore rundt 25. Sågodt som alle spisser i eliteserien har nivå nok til å skore 10+ på RBK.
Quote: | han sikret oss tross alt seriegullet i fjor.. |
Samtlige spillere på RBK sikret oss gullet ifjor, Fode Johnsen hverken mer eller mindre enn andre...
I år er han en av HOVEDÅRSAKENE til at klubben er i nedrykks-strid... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 06.09.2005 19:16 Post subject: |
|
|
jeg er faktisk ingen fjortis.. greit, kanskje feil valg ordvalg det med "kul" osv, men jeg ville bare illustrere at han er en syndebukk nå, men dersom det skulle snu ville alle snudd seg på bakbeina igjen og applaudert frode som før... har ingen tro på å gjøre spillere til syndebukker uansett, dette har ikke noe med mine "fjortisfakter" å gjøre, men at jeg synes det er patetisk at supportere skal vende noen ryggen slik.
du sier og at han er en av HOVEDÅRSAKENE til at klubben ligger i nedrykksstriden... javel, på hvilken måte? du med så meget god fotballforståelse må gjerne utdype dette nærmere. det er faen ikke frode sin skyld alene at vi ligger der vi gjør på tabellen. det er klubben som har sviktet, og det er klart at frode er en del av det. men det er ikke rettferdig å legge all skyld på ei skulder. dersom du ikke ser dette er det du som har et problem. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.09.2005 19:30 Post subject: |
|
|
Du kan jo utdype hvordan han vant hele serien for oss i fjor, og hva resten av spillerne gjorde i de 26 kampene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.09.2005 19:31 Post subject: |
|
|
Det med å grave ham ned, var selvsagt ment spøkefullt. En form for galgenhumor. I galgenhumor, kan tom. folks nærmeste spøkes om. Ikke at Frode er meg særlig nærme
Dere har begge deres poenger. Frode har vært for dårlig og kan godt få høre det! På en annen side, så bør ikke Frode få mer skyld enn rollen hans i klubben tilsier. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.09.2005 19:34 Post subject: |
|
|
Ja, Frode skal ha skryt for prestasjonene i avslutningskampen, men en spiller som kan roses for alt godt, må kunne kritiseres for alt dårlig! |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 06.09.2005 19:36 Post subject: |
|
|
det er jo selvfølgelig lov å kødde sånn da.. hadde f.eks blitt gøy med en tråd om rbk's straffespark.. DER har vi tapt en del poeng for å si det sånn.. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.09.2005 19:44 Post subject: |
|
|
Ja, vi har ikke akkurat hatt marginene med oss på straffespark! Hehe |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.09.2005 19:55 Post subject: |
|
|
synes tilogmed aalesunds spisser er bedre enn johnsen. det er utrolig hvor lite fotball som er i den fyren... kan ikke se for meg at eggen sa "HAN, han vil jeg ha". |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
bob Junior
|
Posted: 06.09.2005 20:35 Post subject: |
|
|
Frode blir god bare vi får vinspillet til å fungere. Har tross alt vært vår mestscorede de siste sesongene. Det er et lagspill. Få ballen innenfor 16 , så scorer Frode. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.09.2005 20:38 Post subject: |
|
|
han hadde tre 100% sjanser mot odd. skåret null. fyren er på sitt beste udugelig. tilogmed jeg hadde klart å golla en par i løpet av en sesong om jeg hadde spilt for rbk. vi må han en spiss som klarer å gjøre ting selv - helst en som ikke har teknikk som en middelmådig 2. div. spiller! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.09.2005 21:21 Post subject: |
|
|
kikki wrote: |
a. .....men jeg ville bare illustrere at han er en syndebukk nå, men dersom det skulle snu ville alle snudd seg på bakbeina igjen og applaudert frode som før...
b. ....du sier og at han er en av HOVEDÅRSAKENE til at klubben ligger i nedrykksstriden... javel, på hvilken måte?. |
a. En syndebukk er en person som UFORTJENT blir utpekt som skyldig. I Frode sitt tilfelle så er det desverre slik at det fortjent.
b. På hvilken måte ? Ved å ikke sette sjansene, og ved å ødelegge det offensive spillet ved sine håpløse mottak/avlevveringer.
Den manglende formen må også Frode ta noe av skylda for selv for i opptreningsfasen etter skaden i vinter var han mer opptatt av å finne forhandlings-strategier for øket lønn/lengre kontrakt enn å finne tilbake til gammelt nivå.
Han vann fram med strategien og fikk viljen sin men mistet samtidig fokus og har ikke tålt kritikken i ettertid og er nå initiativløs og uten selvtillit på banen og med hans ferdighetsnivå så er en da ubrukelig... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 06.09.2005 21:51 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: |
b. På hvilken måte ? Ved å ikke sette sjansene, og ved å ødelegge det offensive spillet ved sine håpløse mottak/avlevveringer.
|
Der må jeg si meg enig med Kikki. Vi har scort mer enn nok mål i år. Vi er et av de laga som har laget mest mål. Det er forsvarsspillet som har vært elendig i år
mer enn nok var vel å ta i... kan aldri bli nok mål  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.09.2005 23:11 Post subject: |
|
|
thorarildv wrote: | Litjeggen wrote: |
|
Der må jeg si meg enig med Kikki. Vi har scort mer enn nok mål i år. Vi er et av de laga som har laget mest mål. Det er forsvarsspillet som har vært elendig i år
mer enn nok var vel å ta i... kan aldri bli nok mål  |
Hallo !!!! ...scort mer enn nok mål ?
NOK TIL HVA ??
Er det vanskelig å forstå at fotball handler om å skore flere mål en motstandren og at lista for RBK`s spiss ligger på 20+ på en sesong ?
4 mål er da sørgelig lite...samme hvor kjekk en måtte være eller hva en har prestert før. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 06.09.2005 23:31 Post subject: |
|
|
halloooo? skal vi begynne å diskutere misbrukte sjanser er vel ikke akkurat frode den største syndebukken?! han er søren meg ikke den som har brent flest sjanser! gidder ikke nevne navn, for det er liksom dette jeg sikter til! det nytter ikke gi enkeltspillere skylden for en dårlig sesong når det er laget som har sviktet... du kritiserer frode for å ha scoret for lite mål, men han er faktisk den nest mest scorende spilleren på laget!! hva vil du si om de andre spillerne da, som har scoret enda mindre og misbrukt enda fler sjanser? det kan virke som om jeg gjør alt for å forsvare ham nå, men for å være ærlig har jeg ikke et så stort forhold til ham. det irriterer meg bare så sinnssykt at enkeltspillere blir gjort til syndebukker, og ja jeg bruker det ordet, av frustrerte supportere som føler de må kverve ut av seg all misnøyen mot en person. det er vist gang på gang at laget ikke fungerer selv uten frode. hvor var han f.eks da laget røk ut av cupen mot hønefoss? _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.09.2005 23:35 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig med kikki. Det irriterer meg så inni helvete at Riseth eller Dorsin ikke har scora mere enn Frode! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.09.2005 23:37 Post subject: |
|
|
frode har hatt mest spilletid på sin favorittplass. ikke bare har han bommet på uendelig mange sjanser; han har aldri skapt noen selv grunnet hans treighet, manglende fotballforståelse og ekstrem mangel på basisferdigheter. frode skulle aldri blitt kjøpt! |
|
Back to top |
|
 |
wonderbao Junior
|
Posted: 07.09.2005 00:16 Post subject: |
|
|
Frode bidro til en del de andre sesongene.. Så han var vel ikke direkte bomkjøp. Men en ting er sikkert.. han burde ha blitt solgt! |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 07.09.2005 09:45 Post subject: |
|
|
grunnen til at frode får all pepper'n er at de var så store forhåpninger til ham med tanke på sesongen 2004.
og du recon.. jeg forstår at du er veldig "enig" med meg her, men jeg mente jo seff ikke at riseth & co ikke skal score mer enn spissene våre.. men av spissene er frode fortsatt den nest mest scorede som sagt. dette er bare bevis på at det ikke kun er han som spiss som har sviktet, men resten og. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.09.2005 10:07 Post subject: |
|
|
For min del har Frode fått pepper et par år allerede. Og når du både er dårlig og judas, da har du jaggu ikke mye gående for deg her i gården ihvertfall!
Skjønner ikke helt problemet med å innse manglende ferdigheter hos mannen. Selv luftstyrken er overdrevet, og det vises når han møter forsvarsspillere som selv er gode i lufta. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 07.09.2005 10:20 Post subject: |
|
|
enig med deg der.. men det jeg mener er at han alene ikke kan klandres for en dårlig sesong. det er jo ingen tvil om at han ikke har spilt bra i år. men det er vel også fellesbetegnelsen for resten av laget og... _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.09.2005 10:39 Post subject: |
|
|
Nei, han har ikke skylden alene. Men han er midtspissen og den som skal sette målene, og det skinner bare så alt for mye igjennom at han faller helt igjennom på høyeste nivå.
Og face it, han gjorde seg ikke mer populær i vår! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 07.09.2005 11:29 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | thorarildv wrote: | Litjeggen wrote: |
|
mer enn nok var vel å ta i... kan aldri bli nok mål  |
Hallo !!!! ...scort mer enn nok mål ?
NOK TIL HVA ??
Er det vanskelig å forstå at fotball handler om å skore flere mål en motstandren og at lista for RBK`s spiss ligger på 20+ på en sesong ?
4 mål er da sørgelig lite...samme hvor kjekk en måtte være eller hva en har prestert før. |
Hvis du ser på hvor mange mål vi har scort, så er det ikke så mye mindre enn andre sesonger. at vi bare har 4 plussmål er fordi vi har slitt i forsvar. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
|