| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.03.2009 19:30 Post subject: |
|
|
Hva er fellesbetegnelsen på folk fra Troms da? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 17.03.2009 19:34 Post subject: |
|
|
Reserve-finnmarkinger. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 17.03.2009 19:36 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Hva er fellesbetegnelsen på folk fra Troms da? |
Slitsomme. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.03.2009 19:50 Post subject: |
|
|
Jeg er ingen veteran her inne, men har jeg oppfattet det riktig hvis jeg føler at Michael Collins kun er aktiv to ganger i året?
I forbindelse med Tromsø-Rosenborg og Rosenborg-Tromsø?
Håper Tromsø tar medalje i år og at Rushfeldt fortsetter den fine trenden.
Men ikke mot oss! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.03.2009 19:55 Post subject: |
|
|
Hadde han vært aktiv bare to ganger i året tror jeg neppe han hadde hatt over 500 innlegg.
Personlig synes jeg Collins var veldig aktiv i fjor. Spesielt i etterkant av bortekampen mot TIL. Også ble det en lang vinterpause før han plutselig var tilbake igjen. Og nå herjer han som aldri før. Inntil de som er litt bedre i fotball enn oss stopper kjeften hans på mandag. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 17.03.2009 19:56 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | joakleis wrote: | | Hva er fellesbetegnelsen på folk fra Troms da? |
Slitsomme. | Tromsianere
Slitsom, same, nordlenning, trygdemusbriker er vel fellesen for hele Nord-Norge, vettu  |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 17.03.2009 19:57 Post subject: |
|
|
Tromsinger.
Ops, ved et uhell kom jeg visst borti r-tasten ta jeg skulle trykke på T-en. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 17.03.2009 20:09 Post subject: |
|
|
Ei venninne av meg fra Tromsø sier at nordlendinger er folk fra Nord-Norge. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 17.03.2009 21:28 Post subject: |
|
|
| Har alltid kalt dem tromsværinger, jeg. Men det har nok bredt seg praksis med å referere til alle bosatt i Nord-Norge som nordlendinger - selv om det er litt upresist. Problemet er jo at noen fant på å kalle Nordland fylke for Nordland. Ellers har vi Østlandet, Vestlandet, Sørlandet osv. som er landsdeler. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 17.03.2009 21:37 Post subject: |
|
|
Har brukt "nordlendinger" om folk som kom fra Majavatn og nordover helt fra jeg var liten tass. I likhet med alle andre fra samme geografiske sektor. Dvs. Indre Namdal. Og har aldri merket at det betydde noe annet andre steder i landet heller, bortsett fra da kanskje i Troms og Finnmark. Kan ikke skjønne at det har forandret seg. Og så deler man det inn etter fylker igjen. På samme vis som "østlendinger" er alle fra Østlandsområdet - men så deler man det inn i opplendinger, hedmarkinger, østfoldinger osv.
Eneste tungvinte er at man er nødt til å bruke "fra Nordland" i stedet for "nordlending", men det er ikke akkurat et semantisk problem jeg kommer borti altfor ofte.... _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.03.2009 21:50 Post subject: |
|
|
Alt nord for Fauske er kvæn. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.03.2009 21:52 Post subject: |
|
|
Og når det gjelder Michael Collins, er det ikke noe problem for han å nå 500 innlegg basert på to aktivitetsperioder i året. Fyren har jo nitten innlegg om hver enkelt Tromsøspillers fortreffelighet før og etter hvert møte. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 17.03.2009 23:23 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Nordlendinger er personer fra Nordland. Trond Olsen er fra Troms. |
Hva var det fakta gjorde med en "god" diskusjon igjen?
nordlending ~lending m1
1 person fra Nordland, t forskj fra tromsværing og finnmarking
2 person fra Nord-Norge
Hilsen ordboka. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 18.03.2009 02:18 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | | Har brukt "nordlendinger" om folk som kom fra Majavatn og nordover helt fra jeg var liten tass. Og har aldri merket at det betydde noe annet andre steder i landet heller, bortsett fra da kanskje i Troms og Finnmark. |
Så interessant å høre hva du har kalt nordlendinger for siden du var liten tass. Jeg for min del har alltid kalt folk fra Trøndelag for "bønder". Og har aldri merket at det betydde noe for andre enn de som bor mellom Møre og Romsdal og Nordland. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 18.03.2009 09:12 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | rawky wrote: | | Har brukt "nordlendinger" om folk som kom fra Majavatn og nordover helt fra jeg var liten tass. Og har aldri merket at det betydde noe annet andre steder i landet heller, bortsett fra da kanskje i Troms og Finnmark. |
Så interessant å høre hva du har kalt nordlendinger for siden du var liten tass. Jeg for min del har alltid kalt folk fra Trøndelag for "bønder". Og har aldri merket at det betydde noe for andre enn de som bor mellom Møre og Romsdal og Nordland. |
Store ord fra en liten mann fra fiskerlandsbyen Tromsø  |
|
| Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 18.03.2009 09:27 Post subject: |
|
|
Dette forumet begynner mer og mer å ligne på det infamøse forumet diskusjon.no som jo er kjent for mektig god moderasjon (ikke misforstå dette, 2mas gjør en fantastisk jobb, men når 1 person skal flytte rundt og slette 1000 usaklige poster daglig blir det en hard kamp) og med modne brukere. Skal gi kreds for at dere på et eller annet vis klarer å linke det til fotball.
Diskusjonen om nordlendinger, trøndere, nordsamer eller hva det måtte være er ganske tragisk i form av hvilke likhetstrekk det bærer med diskusjonene om våre afrikanske spillere. Tro det eller ei! Hvilket poeng er det å fremheve noens geografiske føde-/tilholdssted? Har ingenting å si hvor man kommer fra vel; bare man spiller god fotball, og scorer mål.
Enga kampen var forresten veldig god og viste glimt av ny storhet! Tror faktisk vi har en ganske god sjans i neste kamp, og at Enga og Brann rykker ned i år, med sandefjord på en god 4. plass. Heia, Heia! RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.03.2009 11:43 Post subject: |
|
|
Michael Collins skal ha for at han dukker opp på rett tidspunkt i diskusjonene på dette forumet.
Det var vi RBK supportere som dreide diskusjonen i denne tråden.
Ikke Michael Collins.
Han rettet bare opp en språklig feil.
Ris til de som så enkelt lar seg forlede.
_ _ _ _ _
Personlig syntes jeg at det artigste med VÃ¥lerengen kampen var Martin Andresens oppsummering av kampen i etterkant:
"Dette var ikke en 3-0 kamp" og "Stang ut og stang inn som utgjorde forskjellen".
Det var naivt og artig. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 18.03.2009 12:47 Post subject: |
|
|
| Haha! Ja! Hadde vært kjekt hvis reporteren hadde fremstilt sjanse-statistikken for han på direkten. Da hadde kanskje pipa fått en annen lyd. Selv om det utsagnet kanskje har vist tegn for at det rabler for godeste Andresen. Lurer på om han ville stått fast ved det utsagnet uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.03.2009 13:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er lettere å føle at du er med i kampen når du er ute på banen. I førsteomgangen var vi ikke enormt overlegne, selv om vi hadde trykket. Vålerenga kunne faktisk tatt ledelsen om ikke Demidov med nød og neppe hadde ryddet unna ved et tilfelle på 0-0.
Sjansestatistikken taler imidlertid sitt tydelige språk, og fra 30 til 75 minutter var vi det klart beste laget. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 18.03.2009 20:18 Post subject: |
|
|
Jeg blir jo ikke fornærmet av hedersbetegnelsen "bonde" eller "bønder", ettersom jeg selv er oppvokst som odelsgutt, så det var hyggelig, herr Collins! Ei heller er "nordlending" en fornærmelse, forøvrig.
Forøvrig er vår venn Arne Scheie meget begeistret for tredjemålet mot VIF:
http://fotball.vgtv.no/po...al/?id=270 _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 18.03.2009 21:09 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | Ei heller er "nordlending" en fornærmelse, forøvrig.
|
For en forhenværende finnmarking og nåværende tromsøværing som meg er "nordlending" omtrent det siste jeg vil bli kalt.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.03.2009 21:10 Post subject: |
|
|
Finnlapp!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|