English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på web-TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 20:39    Post subject: Reply with quote

For 15-20 minutter siden så sto det faktisk en presentasjon av lag og kampstart i stedet for 2 Sumo Sport når jeg trykket på Rosenborg - Vålerenga, mens nå så har også den presentasjonen forsvunnet og blitt like "stygg" som de andre kampene som går nå. Forsøkte også å trykke på de røde linkene (kampnavn) på Tv2's websider (før man går til kampsenteret), men da fikk jeg beskjed om at ingen av kampene var tilgjengelige, inklusive Rosenborg - Vålerenga.

Alt dette kommer ikke som noen bombe akkurat, men de har jo hatt månedsvis på å forberede de tekniske sidene ved fotball på nett.
Back to top
View user's profile Send private message
Sigurd
Senior

PostPosted: 15.03.2009 20:41    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om det funker på vg? Får vel kjøpe rundebillett der i såfall. Må vel få igjen de pengene fra adressa?
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 20:41    Post subject: Reply with quote

Verken rbk.no eller adressa.no funker for meg nå.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 15.03.2009 20:49    Post subject: Reply with quote

Samme problemet som Nidaros997 og WegHard...

Forresten, når jeg klikker på "Direkte nå" fra Sumo TV menu, får jeg "Videoen er dessverre ikke tilgjengelig"

Forferdelig tjeneste her... noe som jeg kan forvente fra en ulovlig, og gratis, stream website... ikke fra TV f'n 2

P.S. av alle dagene, måtte Al-Qaeda velge akkurat sesongstarten til sitt angrep? Wink
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 20:53    Post subject: Reply with quote

Tja, der fikk jeg inn RBK-Vålerenga på Sumo gitt, men får fremdeles ikke se de andre TL-kampene. Flaks? Very Happy
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Jøss, med så mye styr er jeg glad jeg har ... TV.
Back to top
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 15.03.2009 21:06    Post subject: Reply with quote

VG live ser ut til aa funke ok, bank i bordet
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 15.03.2009 21:15    Post subject: Reply with quote

noen som har fått adressa til og virke?
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 21:33    Post subject: Reply with quote

Nope, adressa funker ikke..... latterlig.
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 15.03.2009 21:52    Post subject: Reply with quote

Kjøpte rundebillett på vg og det funka helt fint. Regner med å få tilbake det beløpet fra adressa. Lurer på om det er angrefrist på årskortet på adressa? Noen som vet? For på VG virker det jo mye mer stabilt.
Back to top
Martin_h
Junior

PostPosted: 15.03.2009 21:57    Post subject: Reply with quote

Lokale kommentatorer gjorde at jeg gikk for adressa, men de leverer jo ikke i det hele tatt! Fare for at det blir VG nå!

Hvis det er noen andre som sitter i utlandet uten bilder fant jeg en rimelig elendig stream av tv2 http://www.justin.tv/swerob

RBK
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 21:59    Post subject: Reply with quote

Under kjøpsvilkår tror jeg det sto at man kan avbestille årskort før 14 dager har gått. Gir vel adressa en ny sjanse neste helg, men klikker det også så er det nok kroken på døra. Virker som det meste av adressas sportssider og liveoppdateringer er nede for øyeblikket. Uforståelig at de ikke har beta-testet dette produktet bedre.

Sumo fungerer heldigvis fint for RBK-VIF. Glad jeg hadde det SUMO-månedsabonnementet etter siste treningskamp. Smile
Back to top
Martin_h
Junior

PostPosted: 15.03.2009 23:10    Post subject: Reply with quote

Det er jo nesten så man kaster laptopen i veggen når man sitter med sort skjerm under seriepremieren, men utrolig flott når det faktisk fungerer! Klare bilder og ingen tv2 kommentatorer, kan bli flott fremover. Mye bedre enn det jeg fikk ut av Sumo tidligere, her jeg sitter på litt variable linje i utlandet Very Happy
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:10    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...132250.ece
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 18:30    Post subject: Reply with quote

vg skryter av seg selv:

Quote:
NA24-kommentator Håkon Høgetveit gir bare en nettaktør godkjent. Han beskriver VG Nett Live som fotballens soleklare ener på nett. Høgetveit understreker at hans vurderinger er sett fra et forbrukerperspektiv.

- VG Nett Live var den eneste plattformen på nett som kunne tilby en løsning fri for mangler denne helgen. Den nye teknologien, som også brukes av 100 % Fotball, er utvilsomt bedre enn det TV 2 Sumo både i år og i fjor kan tilby, skriver Høgetveit.

http://www.vg.no/sport/fo...tid=567454
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2009 18:33    Post subject: Reply with quote

Trodde egentlig VG og 100% Fotball ville bruke samme servere så jeg ble litt overrasket. VG har skaffet seg et lite forsprang kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 16.03.2009 18:55    Post subject: Reply with quote

Ville aldri vurdert vg, først og fremst fordi sidene deres ser helt jævlig ut.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 19:03    Post subject: Reply with quote

Tenkte jeg skulle se kampen igjen nå, men får ikke startet. Prøvd både i IE og Firefox. Noen som får kjørt?
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 16.03.2009 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøpte på Adressa, og kunne ha tilgitt de at gårsdagen gikk fløyten... Men når de presterer å ha en erke-bergenser til kommentator i dag, ble det nok. Brukte angreretten og avsluttet mitt forhold til de.

Kjøpte hos VG og det fungerte som det skulle. Synd at jeg går glipp av Petter og Rune, men det får så være...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2009 23:55    Post subject: Reply with quote

Det gikk ikke an å velge annen kommentator? Trodde ærlig talt at 100% Fotball la opp til både nøytral og patriotisk kommentatorlyd.

Hva gjør de i så fall under RBK - Brann?
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 16.03.2009 23:59    Post subject: Reply with quote

Her er svaret jeg fikk fra 100% fotball når jeg spurte om det:
Quote:
Takk for din henvendelse!

Dessverre er det ikke mulig med "nøytrale" kommentatorer. Det er som oftest kommentatorer fra samme sted som hjemmelaget.

Vennlig hilsen,
--
Petter Ruud
Kundeservice - Absolutt Fotball

Blir sikkert fordelt slik da:
RBK - Brann = Petter R og Rune B
Brann - RBK = Nisse fra Bergen
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2009 00:02    Post subject: Reply with quote

Det betyr vel at Adressa er dømt til å tape mot VG og TV2. Noe de vel var uansett. Jeg kommer ihvertfall aldri til å til å kjøpe hos dem når det er lagt opp slik.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.03.2009 00:12    Post subject: Reply with quote

Nei, dette var rett og slett en skandale. Mener de virkelig at RBK-supportere er interessert i å sitte og høre på at en patriotisk bergenser kommenterer Brann - RBK?

...øh, vent litt. Det er man vel allerede vant til fra TV2.

Skal Petter Rasmus dermed bare kommentere bortekampene på radio?
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 17.03.2009 01:47    Post subject: Reply with quote

Men herregud, det må de jo fatte. Det var litt gøy å sitte å høre bergenseren være oppgitt over Brann mot Sandefjord, men pent var det ikke. Gikk derfor over til Øyvind Alsucker og Nils Johan Semmer.

De vil bli fullstendig nødt til å ha et valg mellom kommentatorer i kamper der dette er aktuelt, det er helt sikkert.

Var rimelig forbannet i går kveld og fikk bare sett andre omgang med trønderske kommentatorer (som var deilig når de endelig begynte å prate bare for web-tv med en halv omgang igjen), men gir de en sjanse eller to til. Har forøvrig ikke noe valg, med en måned kjøpt. Satser på at det ordner seg. Men svakt at de ikke hadde testet dette bedre.

- forøvrig morsomt å sitte å høre på hva TV2-Carsten står og sier i mellom intervjuene, de sendte jo direkte på nett hele veien etter at kampen var over. "Du får stå her i lyset, du er jo så kjekk", sagt til Andresen....
larenim
Veteran

PostPosted: 17.03.2009 08:54    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvor man ser en oversikt over hvem som kommenterer de ulike kampene hos de ulike leverandørene?

Eli Landsem som kommenterte Stabæk-Lillestrøm var bare en fornøyelse å høre på. Ja takk, gjerne, til mer fra henne.

Ellers har jeg skrevet et brev til 100% Fotball:

Hvor er det blitt av kampene fra første serierunde?

En av de viktigste fordelene ved å se fotball på nett er at man kan se kamper som har vært. Håpet mitt er at alle kampene skal være tilgjengelig helt til neste sesong starter.

Og det er seriøst. For oss som liker fotball er det relevant å se kamper flere ganger, og å se kamper med andre lag enn favorittlaget. Og da kan ikke alle kampene være borte ei halv uke etterpå.

I tillegg er det fort gjort interessant å se sesongens første oppgjør i opptak før returoppgjøret når høsten kommer.

Jeg håper dette er noe dere kan gjøre noe med. Og hvis du er en stakkar som "bare jobber her", håper jeg du kan videresende denne eposten. Fordi innholdet er viktig.

Og så nevnte jeg dette med utlandet. Fint om folk hiver seg på, i tilfelle de av en eller annen forkastelig grunn velger å spare penger på å ikke ta vare på kamper.

edit: Svaret jeg fikk fra support da jeg spurte var at alle kampene skal være tilgjengelig hele sesongen. De bare driver å roter litt akkurat nå. Angående utlendinger må de ha norsk kredittkort og telefon.

Last edited by larenim on 18.03.2009 10:51; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 52, 53, 54  Next
Page 23 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb