English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Azar: Hva er det han gjør på banen?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Bør Azar og Brattbakk spille midtspiss??
Ja. De spiller best der!
72%
 72%  [ 8 ]
De kan spille ving også.
27%
 27%  [ 3 ]
Nei, for de har jo overlegen teknikk og innleggsfot! :/
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 11

Author Message
m@ds
Senior

PostPosted: 07.08.2003 13:53    Post subject: Azar: Hva er det han gjør pÃ¥ banen? Reply with quote

Jeg forstår ikke hva Hareide driver med når han setter inn en spiller som såvidt klarer å dempe ballen ut på vingen. Azar gjorde lite igår som alltid og kommer inn som hodespiller. Det er det eneste han kan. Filme seg til straffer prøvde han også! Det er ikke slike retningslinjer Rosenborg har. Igår spilte vi med tre midtspisser på en midtspiss plass. Så dere hvilken forandring det ble når Brattbakk kom inn i midten for å putte? Enerly, George, Storflor og Knutsen er alle meget kompetente vinger som bør og MÅ få sin smak av førstelagsfotball. Storflor blir satt inn, men på feil side!!! HAN ER JO VENSTREFOT OG VENSTRE VING!!

Vet jeg har klaget på det før, men det er såpass viktig!!
Yngve87
Senior

PostPosted: 07.08.2003 14:08    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Det vistes veldig godt særlig i 1. omgangen i går, det var ikke bredde i spillet i hele tatt!
Vi har norges 3 beste kantspillere på benken, Storflor, Enerly og George! Nå må Hareide snart begynne å spille med kanter, det er da vi blir farligst.
Bare se hvor farlig det ble hver gang vi kom til et skikkelig innlegg i går!
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran

PostPosted: 07.08.2003 14:32    Post subject: Reply with quote

Slik jeg oppfattet kampen i går så var det Azars kriging og Vidars overlegenhet i forsvaret som var forskjellen på de to lagene, så dette henger ikke på greip..Azar filmet ikke, det VAR straffe
Back to top
hermsty
Senior

PostPosted: 07.08.2003 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ikke gå ut her å kritisere hareides valg. Karadas er en kjemper. Han er sterk og han er heller ikke treg i stegene. Dessuten skaper han litt underholdning Laughing
fubar
Veteran

PostPosted: 07.08.2003 14:57    Post subject: Reply with quote

Geez, jeg er glad for at det er trenerteamet i RBK som tar ut laget, og ikke en "folkeavstemning" blant supporterne... Karadas var helt konge i går han! Han er ikke ving, og han brukes heller ikke som ving selv om det ser ut sånn på lagoppstillingen. Ikke glem at han scoret de to viktigste målene i denne runden?! Bohemians stoppet effektivt rosenborgs bevegelser i førsteomgangen ved å presse høyt og intenst på ballfører og mann mot mann. Det var først etter 1-0 målet at spillet og bevegelsene til RBK begynte å sitte... DA er Enerly og Storflor viktige. Men å klage over taktikken til Hareide (å starte med Karadas) synes jeg er latterlig etter denne kampen... For meg ble han matchvinner.
Back to top
Klevjer
Junior

PostPosted: 07.08.2003 15:16    Post subject: Reply with quote

Karadas er faktisk en viktig mann i sånne "knokkel" kamper Confused Men i vanlige tippeliga kamper stemmer jeg også for at vingene våre brukes! karadas skal ha ros for den enorme innsatsen sin som førte til de viktigste målene mot bohemians!
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 07.08.2003 17:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at ingen her synes at Karadas ikke spiller bra, men som kant er han ikke egnet... Rosenborg MÃ… spille med vinger, ellers blir det bare surr!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior

PostPosted: 07.08.2003 18:38    Post subject: Reply with quote

hermsty wrote:
Jeg vil heller ikke gå ut her å kritisere hareides valg. Karadas er en kjemper. Han er sterk og han er heller ikke treg i stegene. Dessuten skaper han litt underholdning Laughing

Nå har du enten blitt helblind eller er utrolig naiv. Karadas er ikke rask i steget, ikke i det hele tatt. Det jeg har skrevet er at Karadas ikke bør bli kastet bort på kanten der vi kan briljere Enerly og George. Underholdning er det hvertfall ikke at han kjemper for å få tak i ballen for å så miste den. Det var det Azar gjorde i går. Mener heller at Frode kan bli tatt ned på midtbanen for å krige der så har vi Karadas som midtspiss for å mørne spillerne der.

Eru wrote:
Azar filmet ikke, det VAR straffe

Så at det var straffe, men Azar prøvde å gjøre noe mer ut av straffen, evt. gult kort. Slik at dommeren mente Azar filmet og lot spillet gå videre!
Yngve87
Senior

PostPosted: 07.08.2003 19:36    Post subject: Reply with quote

Fubar wrote:
Han er ikke ving, og han brukes heller ikke som ving selv om det ser ut sånn på lagoppstillingen.

Dette er poenget mitt, at vi ikke har vinger. Skal ikke nekte på at Azar kriger veldig bra, men jeg savner bredde i spillet!
Derfor mener jeg vi bør bruke en ving i stedet.
Azar kan heller krige i midten, men å sette Frode Johnsen ned på midtbanen synes jeg er uaktuelt nå som Solli har spilt så godt!
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 09.08.2003 14:19    Post subject: Briljerer? Reply with quote

m@ds wrote:
på kanten der vi kan briljere Enerly og George.

Når briljerte George sist på kanten?
Back to top
m@ds
Senior

PostPosted: 09.08.2003 22:00    Post subject: Reply with quote

Se på kamper der George spiller høyreving! Der ser du hva han er i stand til. Ikke skriv ting du ikke har peiling på!! Evil
Yngve87
Senior

PostPosted: 10.08.2003 13:38    Post subject: Reply with quote

Må bare si jeg synes Enerly og Storflor er mye bedre kantspillere enn George, og jeg har troen på at Storflor kan bli en av om ikke Norges beste ving hvis han får sjansen
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 10.08.2003 15:51    Post subject: .... Reply with quote

hehe, ler faktisk når jeg ser hva folk skriver inn her.
for å ta det første, karadas var den viktigste spilleren vi hadde mot bohemians. han scora det viktige bortemålet, og det enda viktigere førstemålet i hjemmekampen! hvorfor sier dere at han ikke skal bli brukt da ?! Evil
jaja, men bruk han som midtspiss da vel sier vel mange ? hvor skal vi bruke frode ? på midtbanen, der vi har strand,solli,berg,winsnes ?
Greit nok, Frode har vært god på midtbanen, men, som Yngve87 skriver :men å sette Frode Johnsen ned på midtbanen synes jeg er uaktuelt nå som Solli har spilt så godt!

Og se på enerly, george og storflor. de er ikke en kriger, er ikke spillere som kan vinne 98% av duellene i en kamp? og i en "knokkelkamp" som det var mot irene, syns jeg det var taktisk lurt å bruke store sterke karadas som ving! men, det er min mening!

MEN, mener også at storflor, george og enerly burde få spille mer. george var suveren i vår! briljerte! begynner å lure på om de ga han spilletid for at han skulle skrive ny kontrakt, og hvis det er tilfelle er det lusent av RBK. Evil
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 10.08.2003 18:14    Post subject: Reply with quote

Frode spiller ikke så godt at han er selvskreven i første 11`ern.... Jeg synes han heller kan starte på benken enn Azar! Det er foresten bare tull å bruke Frode som midtbane, nesten det samme som å bruke Espen som spiss..! Rolling Eyes
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 11.08.2003 01:11    Post subject: Reply with quote

gi deg. frode er ikke toppscorer i tippeligaen for ingenting
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.08.2003 01:25    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen er en arbeidshest uten like! Han takler midtbanerollen (nesten) like bra som spissrollen!
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 11.08.2003 11:24    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
Frode spiller ikke så godt at han er selvskreven i første 11`ern.... Jeg synes han heller kan starte på benken enn Azar! Det er foresten bare tull å bruke Frode som midtbane, nesten det samme som å bruke Espen som spiss..! Rolling Eyes

Frode er et opplagt førstevalg, og den som ikke ser det..................????????????
Han kommer til å spille fast på midtbanen tror jeg. En utmerket ballvinner og et arbeidsjern.
I tillegg besitter han en enorm hodestyrke og avslutningsferdigheter.

Frode og Solli i hver sin indreløper rolle og Fredrik som sentral. Det er slik det kommer til å se ut. (Neida, har ikke glemt Ørjan), men i løpet av en par sesonger så er det nok slutt.
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 11.08.2003 11:52    Post subject: Reply with quote

Frode er god, har styrke osv... Men alle på benken kjemper også hardt for å komme inn i troppen... Bare se på midtbanen, berg, winsnes, solli, strand! Alle disse burde startet, men det er bare plass til tre, så på midtbanen er det ingen grunn til å bruke Frode... I angrep: Brattbakk, Enerly, George, Azar, Frode og Storflor... Bare plass til tre der også! Frode er ikke selvskreven... Spessielt når Hareide bruker rotasjons systemet sitt er det klart at Frode må vike plassen sin en eller annen kamp... Skal det brukes kanter så kjemper jo Brattbakk, Johnsen og Azar om en plass!!! De kampene det ikke er plass til frode i angrep så er det best plass til han på benken!
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 11.08.2003 16:23    Post subject: .. Reply with quote

ro ro til fiskeskjær....
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 13.08.2003 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de fleste er enige med meg når jeg sier:-

Frode bør brukes på midtbanen i vanskelige kamper ( Boh. og Dep. kampene )
Solli eller Fredrik kan komme inn i andre omgang når "lufta" har gått litt ut av ballongen til motstanderene.

Azar bør på samme måte starte som midtspiss i stedet for Frode.
Så kan Enerly og/eller George komme inn, for så å flytte Brattigol inn som midtspiss.

Det er lov å tenke litt taktisk med tanke på at vi møter store Eurpeiske lag og ikke MOLLE.

I hjemlig serie derimot bør nok Solli, Enerly, Storflor og George brukes mere, men det er alltid vanskelige vurderinger som ligger til grunn for et laguttak.

Det er sikkert noen av dere som er så heldige at de ser de fleste treningene til RBK, og ut ifra dette kan vurdere om enkeltspillere har "dagen" og om de passer inn i det systemet/taktikken som Aage/Ola velger, men vi kan være så kritiske som vi vil.
Fridjof bestemmer.

DEN ENESTE EKSAKTE VITENSKAP ER ETTERPÃ… KLOKSKAP.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb