| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2009 19:05 Post subject: |
|
|
| Jeg regner med det blir ordnet ganske så snart, for det går an å spole med Silverlight i det nye kampsenteret. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 16.03.2009 19:06 Post subject: |
|
|
Det går da ann det?  |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 16.03.2009 19:19 Post subject: |
|
|
Et godt alternativ ville vært å legge forholdene ekstremt GODT til rette for motstanderen - masse sprit og damer på hotellet f eks.
Kanskje enda mer effektivt  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 16.03.2009 19:40 Post subject: |
|
|
| Var det ikke det som var unnskyldninga for at Norge tapte noe så inni helvete for Sverige i den første landskampen som ble arrangert? Svenskene hadde visst diska opp med noe skikkelig kraftkost som gjorde våre gutter seige i draget og tunge i sessen. Må ha vært mange av Vålerengen-legning på det landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2009 19:42 Post subject: |
|
|
| Zagollo skyldte vel på voksenkanalene på hotellet i Oslo etter 2-4-tapet på Ullevaal. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 16.03.2009 19:51 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | | Adressa gir Annan og Sapara samme karakter som Jarstein og Dorsin. Kaster de terning, eller er de rett og slett tilbakestående når det gjelder fotball? |
Jeg har også lurt på det. Dette gjelder jo ikke bare Adressa, men også mange andre norske aviser. Jeg av og til på om det er lov å stille hodestupsdritings på jobb i Norske medier. Det ville ihvertfall forklart hvordan Alsaker og Ullsokken har fått jobbene sine _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2009 19:54 Post subject: |
|
|
Nå husker jeg i farta ikke hvem i Adressa som sa det, men de bruker visstnok kun noen få minutter på dette etter kampene pga. deadline. Det er altså ikke prioritert.
Det burde uansett ha gått an å treffe bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.03.2009 19:57 Post subject: |
|
|
| Det hadde tatt dem to minutter å komt inn her å lest et par innlegg kanskje stjelt en børs og en ville hatt en langt mer korrekt børs enn hva dem har idag. Slike latterlig karaktersetting går hardt utover kredibilliteten til avisene sine børser. Kanskje Rbkweb skulle fått sin egen børs? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.03.2009 19:59 Post subject: |
|
|
En folkebørs hadde vært på sin plass ja Da ville man jo fått en børs med stor kredibilitet også. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.03.2009 20:01 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Nå husker jeg i farta ikke hvem i Adressa som sa det, men de bruker visstnok kun noen få minutter på dette etter kampene pga. deadline. Det er altså ikke prioritert. |
Da er det like greit å kutte ut børsen. Egentlig bedre med et system av typen 1,2 og 3 stjerner. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2009 20:04 Post subject: |
|
|
Er egentlig enig. Det er umulig for avisene å bedømme opptil 28 spillere helt "riktig".
Ang. folkebørs: Det går an å gjøre det samme som Dagbladet har gjort, nemlig å fikse avstemning 1-10 på hver enkelt spiller etter hver kamp.
Spørsmålet er hvor mange som egentlig stemmer. Har ikke vært så bra oppslutning rundt månedens spiller, sjøl om disse avstemningene har ligget ute ei uke; folkebørsen bør jo avsluttes allerede dagen etter kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.03.2009 20:06 Post subject: |
|
|
God ide 2mas Var noe slikt jeg hadde i tankene ja, og sikkert Keenoir også. Gir jo hvertfall mer kredibilitet enn EN subjektiv mening og børs. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 16.03.2009 21:04 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Sveas børs, så tror jeg han rett og slett ikke hadde dagen i går. I tillegg til usikkerhet om hvem som scoret hvilke mål, lanserer han det noe underfundige ordet "gòfølelsen". _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 17.03.2009 05:17 Post subject: |
|
|
| Litt off topic men for å svare Thomas. En slik børs burde blitt lagt på forsiden under kampreferat eller noe. Slik hadde den blitt mer tilgjengelig og flere ville ha stemt. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.03.2009 08:04 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Zagollo skyldte vel på voksenkanalene på hotellet i Oslo etter 2-4-tapet på Ullevaal. |
Nå må jeg arrestere deg litt her. Zagallo skyldte på flere ting etter den kampen, blant annet at spillerne ikke tålte kulda (fin mai-dag, god vårstemning) og at de var døgnville etter reisen fra Brasil (merkelig, siden troppen var basert på proffer i Europeiske klubber...).
Etter kampen i VM derimot var voksenkanalene et større problem. Noen hadde glemt å skru de av på spillernes rom og dermed satt vistnok hele troppen oppe natta før kampen... |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 17.03.2009 11:43 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | Mest sannsynlig det siste.
Adressa har jo alltid vært fast bestemt på at Annan er en flopp, og at han aldri kommer til å vise noe av det han viste i Stabæk.
|
Kroksæter er helt ute og kjøre for tiden. Det han skriver, må nesten tolkes som et rop om hjelp. Før helga skriver han en kvasi-autoritær artikkel om Årets RBK-lag hvor Annan selvfølgelig utelukkes.
I går feirer han RBK med artikkelen "Tidenes beste seriestart" hvor han ikke nevner Annans sentrale bidrag med ett ord, men hyller Trond Olsen - mest av alt fordi han "er så lett å bli venner med, for han glir så lett inn både med språk, lynne og måten de tenker fotball på".
Agendastyrt journalistikk og faktisk på randen til å være lysebrunt i holdningene til nye spillere. Olsen tenker fotball bedre enn Annan fordi han er lys nordlending?
En diger TIFO mot Kroksæter hadde vært noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.03.2009 12:01 Post subject: |
|
|
| Seriøst? Skrev han det om lynne og språk? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2009 12:33 Post subject: |
|
|
| Ja, han trakk fram Olsen som en trivelig nordlending. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.03.2009 12:46 Post subject: |
|
|
Tror ikke man skal konkludere for mye ut fra hva han skrev lørdag og mandag.
Adressa hadde vel satt opp et lag hvor de ville bruke både Prica og Ivers på topp, og da måtte de vrake en på midten. At det ble Annan, som ikke kom inn i det i fjor høst var vel det beste alternativet å vrake.
Når de skriver om serieåpningen så er det vel ikke et krav at de skriver om alle utpå banen. Olsen trekkes fram denne gangen, neste gang kan det være andre.
Det tok Kroksæter 11 dager fra han skrev at Ivers var et forbilde RBK ikke var tjent med (ifm landslagsepisoden) til han skrev at samme mann var nettopp den typen RBK trengte som gikk foran.
Så man skal ikke se bort fra at Annan trekkes fram som en av de viktigste suksessfaktorene til RBK i løpet av en uke eller to.
Det er lov å ha ulike meninger om en sak, og det er lov å endre oppfatning over tid. Litt av problemet med kommentarjournalistikken og også den bakenforliggende redaksjonelle holdningen til spillere, spillersystem, trener- og støtteapparat og andre ting skifter fra uke til uke i Adressa. Det som genierklæres en dag, kan plutselig bli karakterisert som et utrolig dårlig påfunn dagen etter.
Jeg synes det er mer redelig å stå for sine meninger over tid, og heller innrømme at man tok feil om så skulle være tilfelle. Jeg føler ofte jeg har vunnet tillit ved å holde på mine oppfatninger. I stedet for å vingle fram og tilbake og kanskje ende tilbake på gamle oppfatninger så har jeg valgt å stå steilt i mange stormer de siste årene, noe jeg er fornøyd med. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.03.2009 12:49 Post subject: |
|
|
| Det er veldig bra å endre meninger ,men når en til stadig må endre mening hver fjortende dag så sier det kanskje noe om at en ikke er så opplyst som en liker å tro. Tegnene på at Iversen har vært mer seriøs i år har vært veldig klar og det lenge, at han tror at Annan ikke var god nok for Rosenborg forteller bare om en som har glemt hva Annan leverte i tippeligaen og internasjonalt før han kom til Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.03.2009 14:11 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Jeg synes det er mer redelig å stå for sine meninger over tid, og heller innrømme at man tok feil om så skulle være tilfelle. Jeg føler ofte jeg har vunnet tillit ved å holde på mine oppfatninger. I stedet for å vingle fram og tilbake og kanskje ende tilbake på gamle oppfatninger så har jeg valgt å stå steilt i mange stormer de siste årene, noe jeg er fornøyd med. |
Men i Berisha-saken var du ute och cyklade. Du cyklade rakt men det hade varit mest hälsosamt om du hade vänt och cyklat tillbaka.  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.03.2009 18:24 Post subject: |
|
|
| Syklet han bedre enn din kongepuddel? |
|
| Back to top |
|
 |
Bertie Mee Junior
|
Posted: 17.03.2009 18:47 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Du cyklade rakt men det hade varit mest hälsosamt om du hade vänt och cyklat tillbaka. |
Finurlig og godt gjennomtenkt språklig bilde. Har du flere? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.03.2009 19:08 Post subject: |
|
|
Nej, inte för ögonblicket, men med den rätta inspirationen kommer kommer det säkert någon framöver - så följ med.
Du är ytterst sparsmakad med dina kommentarer - du har kanske några godbitar på lager? |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 17.03.2009 19:23 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Ja, han trakk fram Olsen som en trivelig nordlending. |
Nordlendinger er personer fra Nordland. Trond Olsen er fra Troms. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
|