English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ablativ
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

Når tabellen viser Rosenborg på topp og Vålerengen på bånn - ja, da er livet herlig!
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:21    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Vil forøvrig påstå at vår 3-0-seier er mer imponerende enn Viking sin, som "bare" spilte mot Odd.

Nja, husk at Viking "bare" kan stille med Viking-spillere - så det er nok omtrent sammenlignbart.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:23    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Når tabellen viser Rosenborg på topp og Vålerengen på bånn - ja, da er livet herlig!

Det er enda herligere når tabellen viser Rosenborg på topp og Molde på bånn
TAF
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Den beste tabellen har Molde i en annen divisjon. Tommel'n opp!
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

meget god kamp!!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.03.2009 23:26    Post subject: Reply with quote

- Jeg føler at de hadde litt flyt. De var hakket bedre enn oss, men noen 0-3-kamp var det ikke, sa VIF-manager Martin Andresen.

SÃ¥ han samme kamp som oss?

Det ble jo 10-0 i sjangser, fantastisk kamp !

- Torgeir Børven
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 15.03.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
- Jeg føler at de hadde litt flyt. De var hakket bedre enn oss, men noen 0-3-kamp var det ikke, sa VIF-manager Martin Andresen.

Han så vel det samme som oss resten at det var mer en 5-0 kamp da Smile
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:28    Post subject: Reply with quote

Hvem faen bryr seg om hva Andresen sier, han får jo sparken snart uansett.
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 15.03.2009 23:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er temmelig fornøyd Smile

VIF var vel ikke den sterkeste motstanderen, men RBK ser mye mye bedre ut enn i fjor.

Effektivitet har økt, mindre rufsete spill i midtbane, bevegelig angrep [minus Steffen, som spiller jo som Target-spiss].

Klart, kan det alltid forbedres, spesielt med en del feile pasninger, og litt uforsiktig forsvarsspill, men sammelignet med det som de viste gjennom lange perioder i fjor, da er det jo gull alt som glimrer.

Stabæk var bedre mot VIF, men skuffende mot LSK. Da venter jeg å se Rosenborg på en bedre bane, mot bedre motstandere
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:38    Post subject: Reply with quote

Tar sjansen på en liten børs jeg. Må informere om at dette er første kamp jeg har sett i 09

Jarstein - 6
Lite å gjøre, og løste det meste som kom svært godt. Virket svært rolig

Lustig - 7
Klar forbedring defensivt, og gir oss en ny dimensjon når han er med offensivt. Vakkert samspill med Ciljan før 3-0

Lago - 6
Hadde god kontroll på brødrene Abdelloue på tross av betydelig mindre fart. Personlig så jeg ikke én eneste feil.

Demidov - 6
Header ut nesten alle Vifs inlegg. Virker mye mer moden enn i fjor.

Dorsin - 7
Virker som han ikke gir alt, men så god som han er så trengs det ikke. Lå nesten som spiss i store perioder etter en noe nervøs start

Annan - 8
Vinner alt av dueller. Godt overblikk, full kontroll. Om det fortsetter slik er han mer enn verdt de 10 millionene

Tettey - 8
Sollid som DM, men slå mer som OM i store deler av kampen. Fantastisk hodestøt. Svært underholdende i det meste han gjør offensivt i 1. omgang

Ciljan - 5
En kamp under pari. Blir løpende mye imellom uten å gjøre noe produktivt. Sinker mye av spillet og spilelr bakover. Kjente jeg ble varm om hjertet allerede da han gikk på overlappen før 3-0. Stort vakrere blir det ikke for meg.

Sapara - 7
Arrogant, offensiv og kreativ. Fikk til alt annet enn å putte ballen i mål. Skadet av Andresen etter 1 min Mad

Olsen - 7
FOR ET SKUDD!
Virket sulten hle 1. omgang, og kom veldig nærme på flere punkter, før det endelig løsnet. Kan skape noe ut av ingenting.

Ivers - 7
God kamp. Var en konstant trussel mot VIF-forsvaret. Sjef i luftrommet. Lite trekk for brent streffe. Flaksmål, men skal ha for å være på rett plass.

Prica - 5
Fikk lite til, men kom igjennom 1 gang, close på en til. Virker å ha ganske god fart

God kamp, med 2 fantastiske mål, og et velbetimelig et. Ganske jevnspilt de første 20. Etter dette fikk forsvaret kontroll på Mos, og da mistet Enga ethvert initiativ. Etter pause var det spill på et mål.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 15.03.2009 23:44    Post subject: Reply with quote

Du bommer fullstendig når du sier at Prica og Ciljan fortjener samme karakter.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:45    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
Jeg er temmelig fornøyd Smile

Stabæk var bedre mot VIF, men skuffende mot LSK. Da venter jeg å se Rosenborg på en bedre bane, mot bedre motstandere

I den kampen må det påpekes at VIF kom rett fra en lengre reise og var slitne i kropp og sinn, og det var tydelig. De fikk ikke mye duellspill og aggresjon i mot da og da er Stabæk gode. Sånn sett er vår kamp sterkere, synes jeg, på en dårligere bane og et mer skjerpet VIF. Og de var sjanseløse.

Andresen har i hvertfall sett en helt annen kamp enn resten av Norge (han så den vel ikke - han kunne ikke kommentere de andre spillerne som ble byttet ut, sa han til TV2 etter kampen, fordi han drev og varmet opp....).
Henri
Legende

PostPosted: 15.03.2009 23:45    Post subject: Reply with quote

Dette var en deilig start og etterhvert var det stor forskjell på lagene. Fin sprut og bevegelser offensivt, defensivt synes jeg imidlertid det var litt halvtolv til tider. Vil særlig trekke frem Lustig og Annan, Iversen var også frisk.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.03.2009 23:49    Post subject: Reply with quote

"Vådeskudd", kaller Andresen Olsen sitt skudd. Hæhæ!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.03.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

En bitter bitter mand Tommel'n opp!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SamBell
Junior

PostPosted: 15.03.2009 23:52    Post subject: Reply with quote

RBKdesi wrote:
RÃ¥nny wrote:

Han så vel det samme som oss resten at det var mer en 5-0 kamp da Smile

Hamrén påstår full kontroll hele kampen.
Er ikke sikker på han så samme kampen som resten av oss heller.

Forholdsvis jevn førsteomgang og forholdsvis enveis i andre.

RBK ser i øyeblikket så bra ut som jeg fryktet de kunne bli i år.

Sam
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende

PostPosted: 15.03.2009 23:52    Post subject: Reply with quote

Tviler på om mange mål i løpet av sesongen vil overgå 3-0 scoringa.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.03.2009 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg håber, noget naivt, at det det bare var begyndelsen. Uanset var der stor klasse over 3-0 målet

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 00:05    Post subject: Reply with quote

Gud som jeg digger Trond Olsen, hele kroppspråket og attituden hans. Det mest riktige kjøpet vi har gjort på mange mange år. Bortsett fra målet, så hadde han ikke noe sensasjonell kamp. Men han jobber, truer og løper konstant. Jeg er overbevist om at han smitter denne energien over på de andre.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 00:11    Post subject: Reply with quote

Annan har en aggresivititet, timing og taklingsevner som er fenomenale.. Det var helt rått å se ham i dag. Føltes som om vi hadde en ekstra mann både i forsvar og på midtbanen, noe smårusk var det, men kan fort bli at vi får inn større bud på Annan enn på Sapara i løpet av sommeren..
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 00:12    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter ganske langt mot siden på Byggern-tribunen og hørte mer av kjernen enn i fjor, naturligvis. Ser at Enga-fansen henger seg opp i at man bruker de samme ropene og sangene som før. Tradisjon heter dette.
Hvorfor i alle dager skal man forkaste Rosenborgsangen, Bilde TÃ¥'n Ivers og Rosenborg e lage, guttan som kan faget osv?

Også morsomt at Andresen er "fornøyd" med å styre Norges mest fantasiløse og tafatte fotballag, hvor en kvalitetsspiller som Zajic ikke er verdig en plass på laget, mens fire ungdommer med minoritetsbakgrunn og en hjulbeint veltepetter med underbitt og hang til filming utgjør lagets offensive arsenal. Jaja... Lykke til videre med prosjektet ditt, Martin.
Du kan ikke si at det "ikke var en 3-0 kamp" når sjansestatistikken viser 10-0.

Deilig at vi er litt giftige foran kassa igjen, deilig med hjemmeseier i seriestarten. Skuddet til Olsen er bra, litt heldig kanskje, mens 3-0 er kjempebra spill. Scoringen til Iversen skal heller ikke undervurderes, han er en rev til å posisjonere seg, og ligger hårfint onside og styrer ballen i mål selv om den kommer brått på, og på feil fot. BRA!

Banens beste var dog Sapara.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.03.2009 00:14    Post subject: Reply with quote

Jarstein 5 - Virker tryggere i år, rett og slett. Får ingen sjanser mot seg, nesten, men virker bare trygg.

Dorsin 6 - Null problemer med sin ving, og er friskt med framover også. Jobber bra, ser ut som han har tatt av 5-7 kg.
Lago 6 - Stort sett stålkontroll kontroll sammen med Demi. Men: vær så snill og ikke lemp ballen 50 meter upresset. Ikke synk med på Panzers nivå.
Demidov 6 - Stålkontroll
Lustig 7 - Jobber knallhardt fremover, og har full kontroll på Berre. Fantastisk løp før den siste scoringen.

Annan/Tettey 7 - Dominerende.

Olsen 6 - Kanonskudd. Ikke på topp ellers, men jobber bra. Vi har mye i vente av Trond.
Sapara 7 - Herlig kreativitet og pasningsfot. Ligger og sprer, er konstruktiv. God kamp.
Skjelbred 6 - Løper mest på banen, fine detaljer og ballsikker. Gjør noen feil, men får ikke store konsekvenser.

Iversen 6 - Frisk, binder opp forsvaret til Engen, klok. Scorer mål, ser veldig bra ut til å være så tidlig. Håpløst straffespark.

Panzer-Hagen 1 - Kritiserer Drillo og ser på seg selv som en spillende stopper, men poler fortsatt ballen femti meter oppi været hver eneste gang han får den, både i pressede og upressede situasjoner. Teknikk på lilleputtnivå.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 00:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Gud som jeg digger Trond Olsen, hele kroppspråket og attituden hans. Det mest riktige kjøpet vi har gjort på mange mange år.

Tiltredes.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.03.2009 00:23    Post subject: Reply with quote

Fy faen så ille det må være å møte Tettey og Annan på samme lag! Det jeg stiller spørsmålstegn ved er hvordan vi skal disponere spissene. Steffen i denne formen bør være et soleklart førstevalg, og formasjonen ser ut til å fungere godt. Vil Prica godta benken? Zahora? Sellin bør vel leies ut?
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 16.03.2009 00:25    Post subject: Reply with quote

Blir nok en del 4-4-2 mot svakere motstand og da blir prioriteringene annerleds blant spissene Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb