View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.02.2009 09:44 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Det blir fremdeles ikke diskutert realiteter. Men det vil ubønnhørlig tvinge seg frem til neste år. |
Du får leve i troen. Denne diskusjonen har vi hatt før, du sa nemlig det samme før dette årsmøtet. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 27.02.2009 12:20; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 27.02.2009 10:32 Post subject: |
|
|
Du befinner deg jo i en alternativ realitet, Konesseur. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 27.02.2009 10:32 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Det blir fremdeles ikke diskutert realiteter. Men det vil ubønnhørlig tvinge seg frem til neste år. |
NÃ¥r det bare er du som ser og diskuterer realiteter... Sier det mest om deg eller alle andre? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 27.02.2009 10:51 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg har fremdeles magefølelsen på at innstillingen til valgkomiteen blir opprettholdt bortsett fra:
Svendsen -> ut
Aas -> inn
Ullsokk -> ut
Lyngen -> inn |
Konesseur wrote: | Etter de sonderingene jeg har gjort blant folk er det dette styret som er det styret flest samler seg om. Og jeg har informasjon om at det vil komme forslag om valg av styreleder i innledningen av årsmøtet. |
Liten svikt i sonderingene, Kornstaur? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.02.2009 11:25 Post subject: |
|
|
Jeg hadde trodd medlemsmassen hadde våkna. Men de er bare veldig veldig veldig bekymra. Om det snakkes om SFO under budsjettgjennomgangen er ting akkuret som de skal. Klapp klapp klapp. Det satses nemlig på det sportslige, til tross for at det er et hull i angrepsrekka. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 27.02.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Konesseur. Jeg lurer på en ting. Når du ser realitetene så klart, men ingen andre av medlemmene gjør det ifølge deg, hvorfor sier du ikke dette til årsmøtet? Er ikke klubben viktig for deg? Nå kan vi jo risikere at klubben går til helevete pga av at du ikke vekket årsmøtet ut av dvalen. Og det ønsker du vel ikke? Det hjelper ikke at du maser om klubbens udugelighet her inne. Du må komme deg opp på talerstolen på årsmøtet og legge fram dine analyser der, slik at du hadde hatt muligheten til å påvirke. Det gjør du ikke ved bare å gjenta det samme om og om igjen her. Jeg hadde nesten forventa å høre dine argumenter fra talerstolen igår, samt noen forslag på endring av det famøse budsjettforslaget. Der hadde du virkelig muligheten, men hvor var du? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.02.2009 14:30 Post subject: |
|
|
- Jeg opplevde engasjerte medlemmer med relevante spørsmål og problemstillinger. Og det skulle jo også bare mangle når vi legger frem et budsjett med minustall. Årsmøtet viste at medlemsmassen er en ressurs. I tillegg synes jeg det var en god stemning på møtet. Det ble langvarig, men sånn blir det når det er mye debatt og mange forslag, sier Svendsen til RBK.no.
Les mer: - Engasjerte medlemmer |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.02.2009 14:40 Post subject: |
|
|
Loktu, Benum, Breivik, Aas og Basma. Nå begynner vi å få et kompetent styre! Alt som skal til nå er vel enten Loktu eller Benum inn som styreledere. Hun Gro Dahle vet jeg ingenting om. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.02.2009 15:11 Post subject: |
|
|
Gro Eide. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.02.2009 15:34 Post subject: |
|
|
ode wrote: | Konesseur. Når du ser realitetene så klart, men ingen andre av medlemmene gjør det ifølge deg |
Det er en vesensforskjell mellom det å snakke om realitetene, og det å se realitetene. Og påstanden om at ingen andre har sett realitetene har jeg aldri sagt. For ordens skyld mener jeg ikke noe slikt, ettersom skepsisen til budsjett, regnskap og forklaringer fra klubbledelsen var til å ta på i salen. Men man fant ikke anledningen moden for å konfrontere direkte.
Jeg har tidligere tatt opp poenget med at det er best om du lar meg snakke for meg, så skal jeg la deg snakke for deg selv.
Ting tar tid. På ett år har vi godt fra en dårlig ramme til en god ramme. Neste gang skal vi ta nye steg. Jeg er optimist. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 27.02.2009 16:14 Post subject: |
|
|
Du beskylder altså medlemmene fra å innse realitetene, men late som at alt er problemfritt? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.02.2009 16:24 Post subject: |
|
|
Nei, det har jeg aldri sagt.
Jeg har tidligere tatt opp dette med at jeg gjerne vil snakke for meg selv, så skal jeg la deg snakke for deg.
For ordens skyld holder folk ofte tilbake det de tenker av forskjellige grunner. Det er for eksempel ganske gunstig i en sosial sammenheng. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.02.2009 16:50 Post subject: |
|
|
Ja, og i denne sosiale sammenhengen er det best om du lar vær å si så alt for mye mer. Du hadde muligheten til å si det du ville på årsmøtet, nå fremstår du som en klovn.
Konesseur wrote: |
Det blir fremdeles ikke diskutert realiteter. Men det vil ubønnhørlig tvinge seg frem til neste år. |
Latterlig. Det er din oppgave å legge frem/diskutere de realiteter du mener foreligger, og foreslå de kandidater du mener er best egnet. Når du avstår fra dette har du heller ikke rett til å klage. Slik er demokratiet. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.02.2009 17:34 Post subject: |
|
|
Jeg oppsummerte bare status for årsmøtet. Jeg synes det var fin fremgang fra sist, men at det er mye å ta tak i, men at vi kommer i mål til slutt. Langt fra noen klage.
Jeg er litt overrasket over at man blir støtt, og kan ikke umiddelbart skjønne hvorfor.
Dette forumet er en fin platform for å lufte tanker og ideer rundt klubben til enhver tid. Man slipper å gå rett i halsen på noen samtidig som man kan fremme mer eller mindre rettmessig kritikk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.02.2009 18:08 Post subject: |
|
|
Ja, i samme grad som at 4 gamle gubber rundt tippebordet på den lokale jokerbutikken kan synes det er trivelig å sitte å jatte til hverandre om at de ikke skjønner en dritt nede i tigerstaden, og at politikere er noen veslesataner. Men så lenge de ikke faktisk deltar i de demokratiske prosessene for å få sine stemmer hørt, så er det veldig liten grunn til å ta noe som helst av det de sier på alvor.
Jeg blir på ingen måte støtt, og kan ofte se noen av dine poenger. Det var ikke bare du som var bekymret over økonomien osv på årsmøtet. Men jeg ser på ingen måte frem til et helt år til med dine formaninger om selvfølgeligheter som få andre ser, og kritikk om at realiteter ikke blir diskutert, for så å la også neste årsmøte komme å gå uten at du sier noe som helst. Hvis du ikke er beredt for å gå i bresjen for dine meninger, så burde du legge retorikken og arrogansen på et langt lavere nivå.
Å delta på et årsmøte, for så å komme tilbake hit å klage over at realiteter ikke blir diskutert når du ikke en gang tok ordet selv, blir for meg latterlig. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 27.02.2009 19:07 Post subject: |
|
|
Problemet er at din noe pompøse stil forkludrer innholdet, som ganske ofte holder høyere nivå enn 90% av innleggene. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 28.02.2009 00:31 Post subject: |
|
|
Tomme tønner ramler mest......
Enig med Klevolainen i det meste han sier her. Folk kan tjatre så mye de vil men når det kommer til sannhetens øyeblikk kommer det "det kan være lurt i sosiale lag å ikke si noe"....................
Say no more.
I hvilken sammenheng kan det da være lurt å åpne kjeften i forhold til å peke på utfordringer i RBK og forslag for å få folk til å tenke ?
Var selv ikke på årsmøtet ( er ikke medlem) men er glad for å se den massive motstanden til "ullsokken" som bare framstår som en vits.
Godt å se at årsmøtet syntes det samme. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.02.2009 15:55 Post subject: |
|
|
Det er ikke nødvendigvis hyggelig å skrike ut at klubben bør gi en rekke ansatte sparken og kryssforhøre klubbledelse og styret om forretningsstrategi. Stemningen på møtet innbød ikke til noe slikt etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.02.2009 15:57 Post subject: |
|
|
Hvor er du Tor Arild?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.03.2009 11:38 Post subject: |
|
|
Det må bemerkes av protokollhensyn at Brakka lanserer kapitalkrevende investeringer like i etterkant av årsmøtet. Denne gang var det familiepark til 5-6 millioner kroner.
Selve ideen er god. Det er tatt høyde for dårlig vær. Regner med at dette lanseres med trekkplastre som tidligere Rosenborgspillere tilstede.
Er litt skeptisk til om ølteltet for servering appellerer til kvinner. Har man vurdert en serveringsterrasse litt opphøyet i forhold til omgivelsene hvor man kan sitte og titte ned på folkemengdene som går forbi. Gjerne bygd sammen med stadion.
Dette er vel en idé man kan lansere i to faser hvor man tester effekten i fase en. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.03.2009 12:16 Post subject: |
|
|
Familieparken var vel omtalt på årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.03.2009 12:28 Post subject: |
|
|
Det er riktig, og det sier jeg heller ikke imot. Det er derfor ikke protestene fra min side er betydelige.
Men produktet blir lansert rett i etterkant av årsmøtet som gir liten reaksjonstid. Man kan spekulere på hvorfor denne familieparken ikke blir annonsert i samme grad som puben i forkant av årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 02.03.2009 12:43 Post subject: |
|
|
Planene om familiepark har vært omtalt på flere medlemsmøter i år. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.03.2009 12:49 Post subject: |
|
|
I et velfungerende klubbdemokrati må ting og tang annonseres på en slik måte at minimum to tredel av medlemsmassen kan snappe det opp uten anstrengelser. Det holder ikke med en orientering blant en liten gruppe av medlemsmassen og en gul postit-lapp på oppslagstavla.
Men jeg gjentar at jeg ikke er veldig sint pga. dette. Jeg bare nevner det for protokollen. |
|
Back to top |
|
 |
|