| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 23.02.2009 11:02 Post subject: |
|
|
Ting er bedre med fotballinvaliden Stadsgaard. Det virker som vi slipper inn mindre mål da, men hva hjelper det når han er skadd 24/7.
Du har vel rett at dagens stopperpar blir for dårlig.
Selvfølgelig positivt at vi skaper en del sjanser og spiller godt, men det viktigste i fotball er å score mål. Det gjør vi ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2009 11:18 Post subject: |
|
|
Hvis Bjørn Hansen er så fantastisk som du skal ha det til så er det merkelig at Bodø Glimt slapp inn flere mål enn Rosenborg ifjor.
Vi lagde forøvrig 40 mål ifjor som var nest best i tippeligaen ,men slapp inn for mange mål og hvis det fine tendense i forsvarsarbeidet fra treningskampene fortsetter så kommer samme målrate til å gi oss en langt bedre tabellplassering neste år. Jeg tror dog at vi kommer til å lage enda mer mål til neste år. Vi har fått inn Olsen som gir mål, vi har satset på et system og jobber med det systemet. All eksprimentering med 4 - 3 - 3, diamant, etc. bør være over og det valget som er gjort bør en stole på. Mange av våre spillere har nå fått et år med tippeligaerfaring tilført noe som bare kan gjøre oss godt. Hamrèn sin forhistorie gjør meg trygg på at han kommer til å sette sammen et lag som kommer til å bite godt fra seg i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.02.2009 11:51 Post subject: |
|
|
Du må huske på at Bodø/Glimt utfra ressurser og spillere gjorde en meget god sesong. Ift året før i førstedivisjon ble de mye bedre defensivt relativt sett. Det blir feil å sammenligne med RBK som er en mye større klubb.
Bjørn Hansen var heller ikke ansatt i en 100% stilling, men var der som en konsulent av og til.
Du kan jo prøve å huske selv. Når var RBK sikrest defensivt? Hva skjedde når Hansen dro fra RBK? Med unntak av Hareides år i 2003, var det under samarbeidet hansen-eggen.
Last edited by senador on 23.02.2009 12:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.02.2009 11:53 Post subject: |
|
|
De danska topplagen är för närvarande bäst i Norden och de återupptar säsongen om en vecka. Det är starkt att vara fullt på höjde med och i stora delar av matchen vara bättre än ligaledaren Bröndby. Vi har bla en mycket stark midtbanefemmer som även Bröndbys tränare påpekade.. Enligt min mening ser det mycket ljust ut.
En bra supporter är i grunden positiv och denna match gav grund för optimism. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2009 11:55 Post subject: |
|
|
| Det skjedde mye mer enn at Hansen forsvant og nedturen startet før Hansen forsvant. Nedturen startet rundt 2000 og som du sier så klarte Hareide fint å lage et meget tett og godt forsvar. Noe sannsynligvis Hamren kommer til å klare fint. Jeg sier ikke at Hansen er en dårlig trener ,men han er ikke noe gudebenådet trener slik som Eggen og det finne flere som kan gjøre samme jobben som Hansen og sikkert en god del som kan gjøre en bedre jobb enn Hansen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.02.2009 12:10 Post subject: |
|
|
Bjørn Hansen er en av Norges beste trenere på defensiv organisering. Du kan ikke motsi dette. I den siste tiden i RBK slet Hansen med forskjellige sykdommer, noe som gjorde hans påvirkining veldig begrenset enn tidligere.
Jeg geniærklerer han ikke, men det er ingen tvil om at han har gjort mye godt på det defensive i RBK.
Bodø/Glimt ble jo bedre i forsvar, mye bedre også hvis du sammenligner 1div året før og TL plasseringa nå sist. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.02.2009 12:20 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | De danska topplagen är för närvarande bäst i Norden och de återupptar säsongen om en vecka. Det är starkt att vara fullt på höjde med och i stora delar av matchen vara bättre än ligaledaren Bröndby. Vi har bla en mycket stark midtbanefemmer som även Bröndbys tränare påpekade.. Enligt min mening ser det mycket ljust ut.
En bra supporter är i grunden positiv och denna match gav grund för optimism. |
Det blir jo en sannhet med modifikasjoner. Spesielt når vi har sett dette lignende kampbildet i store deler av fjoråret. Vi skaper og styrer kampen, men scorer ikke mål. Motstanderlaget får et billig mål. At det samme kampbildet gjentas nå uroer meg.
Jeg også ser utvikling i spillet. Dette er Hamrens fortjeneste, men mål er viktigst tross alt. Dette gjelder uansett instilling, positiv eller negativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2009 12:39 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Bjørn Hansen er en av Norges beste trenere på defensiv organisering. Du kan ikke motsi dette. I den siste tiden i RBK slet Hansen med forskjellige sykdommer, noe som gjorde hans påvirkining veldig begrenset enn tidligere.
Jeg geniærklerer han ikke, men det er ingen tvil om at han har gjort mye godt på det defensive i RBK.
Bodø/Glimt ble jo bedre i forsvar, mye bedre også hvis du sammenligner 1div året før og TL plasseringa nå sist. |
Jeg kan si meg enig i det, men Bjørn Hansen har hatt sin tid i Rosenborg og jobber nå deltid for Bodø Glimt og hjelper en lovende og muligens fremtidig Rosenborg trener i Kåre Ingebrigtsen. Rosenborg trenger heller ikke flere som hele veien skal si at allt var så forferdelig mye bedre før. Vi har nok av dem fra før og det er noe alle suksessfulle klubber som får en nedtur må leve med. Liverpool har akkurat det samme og enkelte av dem som utaler seg fremstår som lite opplyste. Manchester United kommer til å oppleve det samme den dagen Alex Ferguson gir seg. |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 23.02.2009 19:50 Post subject: |
|
|
Keenoir har noen gode poeng.
Olsen er spennende med egenskaper vi savnet i fjor og kan bli viktig.
Vi har dermed flere som kan score og utligner litt for den toppspissen vi savner.
Totalt sett er nok laget en del bedre enn i fjor ved seriestart.
Vi må være i toppen fra start, alt annet blir skuffende. |
|
| Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 24.02.2009 14:31 Post subject: |
|
|
| At han kun var konsulent er en ting, men vi må også huske at han har ikke vært i Bodø-Glimt så lenge. Dessuten er det bare unødvendig å diskutere hvorvidt Bjørn Hansen har kompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
|