| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 22.02.2009 18:08 Post subject: |
|
|
Samma suppa som før. Slik helt ut av det blå ser det ut som om Rbk trenger en spiss som vet hvor målet står  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.02.2009 18:25 Post subject: |
|
|
Adressa: RBK-tap i Danmark. Sliter med å omsette sjanser i tellende resultat.
Hmm, hørt det før?  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 22.02.2009 19:08 Post subject: |
|
|
| Godt å lese at Annan fortsetter fremgangen ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 22.02.2009 19:16 Post subject: |
|
|
Ser på sammendraget nå:
http://webtv.tv2.no/webtv...gId=288663
Jeg teller flere klare målsjanser, og ihvertfall tre stk. der vi er alene med keeper. At vi da blir stoppet av sisteskansen hver eneste gang kan ikke være uflaks, ihvertfall ikke med tanke på at dette ikke har endret seg fra fjorårets sesong.
Er det noen som fortsatt spiller fotball her inne som kan svare meg på om det er så vanskelig score når man er alene med keeper? _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 22.02.2009 19:31 Post subject: |
|
|
Helt grei gjennomkjøring for gutta i dag. Fikk en god kamp mot en god motstander som er kjempebra. Målene kommer etterhvert uansett om det kansje hadde vært bedre å tape 1-2 enn 0-1. Vi så jo stabæk i fjoroppkjøringen til sesongen hvor de bortimot tapte alt som var å ble tippet en stykke ned på tabellen. Men de svarte på tiltale ved å vinne bortimot alt som var når sesongen først begynte..
Synes ikke man skal se slik på resultat i oppkjøringen hvor man kansje prøver på nye ting osv.
Gleder meg til sesongstart!!  _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 22.02.2009 20:08 Post subject: |
|
|
Vi sa at målene ville komme i hele fjor også, men de kom liksom aldri. Vi har ikke handlet en ny spiss, selvom Prica kanskje kommer. Men han er uansett ikke et klart førstevalg som det vi trenger.
Alikevel tror jeg vi har et mye bedre lag i år enn i fjor, men godt nok til gull?
Med en god spiss, som Cooper eller Ingelsten, hadde jeg følt meg sikker på gull. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.02.2009 20:17 Post subject: |
|
|
| Hva tilsier at Prica er noe svakere enn Cooper eller Ingelsten? Merittene hans fra Danmark for Hamrèn sitt Aalborg taler sitt tydelige språk 28 mål på 48 kamper. Ingelsten har ikke vært noe spesielt profilert spiller før årets sesong. Cooper er sannsynligvis en god spiller ,men det har kommet mange spillere over dammen tidligere som ikke har lyktes i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 22.02.2009 20:28 Post subject: |
|
|
Ok, er enig i at Ingelsten ikke nødvendigvis er bedre enn Prica, men mellom Cooper og Prica er det ingen tvil om hvem jeg ville valgt. Jeg skal ikke si så mye om Prica sitt nivå ettersom jeg ikke vet så veldig mye om han, men jeg har fått inntrykk av at han skal være en slags backup til Iversen. Nå er det jo ikke engang sikkert at han kommer etter alt dette "vente til i mars"- tullet Hoftun holder på med. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.02.2009 20:33 Post subject: |
|
|
| Jeg vet svært lite om Cooper og Prica ,men begge har imponert til tider i ligaer som holder omtrentlig samme nivå som tippeligaen. Bare at Cooper koster 10 ganger så mye som Prica. Prica vil nok være god nok til å være en utfordrer og ikke bare en backup. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2009 22:06 Post subject: |
|
|
| I motsetning til mange andre er jeg bekymra over de dårlige resultatene i treningskampene. Jeg kan ikke se noen automatikk i at det skal bli særlig bedre bare fordi det står om poeng. Treningskampene virker som en fortsettelse av de siste årenes mønster: vi triller ball og skaper relativt lite, og når vi først skaper noe så skusles det bort. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.02.2009 22:38 Post subject: |
|
|
| Brann vant ikke en eneste treningskamp før 2007-sesongen. Likevell vant de overlegent. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 22.02.2009 22:59 Post subject: |
|
|
| Det er mange som kommre med eksempler på lag som har gjort det dårlig i treningskampene, men som har gjort det veldig bra i serien. Akkurat det har ikke noe å si. Hva er forutsetningene for at det skal skje med RBK. Såklart kan vi jo tro og håpe, men at innsatsen i treningskampene betyr at vi vinner serien, blir for dumt... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2009 23:38 Post subject: |
|
|
| Vi var igjennom denne diskusjonen i fjor også, få som var bekymret over dårlige treningskamper da også. Folk er forskjellige. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.02.2009 23:51 Post subject: |
|
|
| I treningskampene så er det prestasjonene som teller ikke nødvendigvis resultatene. Det er bedre å prestere bra og tape enn å prestere dårlig og vinne i mine øyne. Ingen grunn til å bekymre seg riktig enda. |
|
| Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 23.02.2009 00:15 Post subject: |
|
|
| Men hva får deg til å være rolig? Det og ikke score på de åpenbare mulighetene de hadde i denne kampen, og tidligere kamper går også under ditt begrep som "prestasjoner". Det å score på disse mulighetene handler først og fremst og psyke og selvtillitt. Jeg skulle gjerne ønsket at de hadde hatt den selvtillitten til serien starter, og ikke gå inn i serien vel vitende om at de ikke evner å score. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.02.2009 00:34 Post subject: |
|
|
| Og hvorfor er det slik at vi aldri holder nullen? hvorfor må vi alltid slippe inn drittmål etter drittmål hver bidige kamp, måned, år etc |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 23.02.2009 00:57 Post subject: |
|
|
Vi har, i vitterlighetens navn og rike, sluppet inn atskillig verre mål enn det idag _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.02.2009 01:17 Post subject: |
|
|
Skal også sies at vi har manglet våre to viktigste menn i hver ende i stort sett hele oppkjøringa. Med Iversen og forhåpentligvis en konkurrent på plass, samt Statsgaard bak, vil det nok bli en del mer marginer for oss i begge ender.
Så er spørsmålet hvor naiv man skal gidde å være i forhåpningene - begge de to nevnte er bortimot idrettinvalide, og Iversen matcher neppe det vi håper i målprotokollen.
Jeg har sett mye bra i oppkjøringa, men også de samme gamle feilene. Vi skaper og skårer for lite.
Jeg vil tro at vi først får svar på tiltale en 4-5 kamper ut i TL '09. Da har vi møtt mange av de antatt beste, og spillet bør være der det skal - og kan. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.02.2009 01:20 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Og hvorfor er det slik at vi aldri holder nullen? hvorfor må vi alltid slippe inn drittmål etter drittmål hver bidige kamp, måned, år etc |
Det är din skuld Senador. Du gnäller sånn hela tiden att spelarna tappar självförtroendet. Det blir en ond cirkel. Gnäll - dåligt självförtroende - insläppta mål - gnäll. |
|
| Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 23.02.2009 01:27 Post subject: |
|
|
| Senador: Grunnen til det er at RBK-ledelsen fant ut at Bjørn Hansen var for kritisk til måten rbk drev klubben på, og dermed frøs han sakte men sikkert ut av Rbk-miljøet. Han er den i Norge med best kompetanse på defansiv struktur og forsvarsjobbing i de ulike leddene og sonene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.02.2009 01:38 Post subject: |
|
|
Jeg vil for øvrig slenge inn at Jarstein hadde et par meget gode igangsettinger i denne kampen. Fortsett sånn! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2009 02:35 Post subject: |
|
|
At f.eks Olsen treffer tverliggeren istedenfor at ballen går i mål tilskriver jeg uflaks. Det er ihvertfall mye mer positivt at vi kommer til sjanser enn om vi ikke hadde gjort det. En gjør mye riktig da og det er ikke så veldig store justeringer som behøvs før en lager flere mål. Ifjor slapp vi inn mange tåpelige mål på dårlig forsvarspill og personlige feil. Jeg synes vi virker mye tryggere bakover nå med Annan sitt inntog og en Jarstein som tydeligvis har tatt seg selv i nakken.
Fremover så har vi fått inn Olsen som vet hvor målet står itilegg til at vi allerede har Iversen og Sapara som rapporteres å være i sin beste fysiske form siden han kom til Rosenborg. Det gir meg forhåpninger om en Sapara som kan levere på 2006 nivå. Som vet hvor målet står, Konan kan legges til her hvis han får spilletid. Skjelbred har blitt flyttet frem i en mer passende rolle for han og han viser tegn på å bli mer skuddvillig og virker til å ha blitt flinkere til å komme i gode posisjoner. Vi er et lag i utvikling og en ser mange positive tendenser. Om vi har kommet langt nok utvikling til å ta seriegull allerede i år vil tiden vise. Jeg har tro på det, men mye pågrunn av at jeg synes konkurrentene våre virker svekket eller at dem er i en lik situasjon som oss. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 23.02.2009 10:35 Post subject: |
|
|
| "Det gjør meg ikke noe om vi taper hver kamp, så lenge vi vinner ligaen!" (Mark Viduka) |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.02.2009 10:40 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | senador wrote: | | Og hvorfor er det slik at vi aldri holder nullen? hvorfor må vi alltid slippe inn drittmål etter drittmål hver bidige kamp, måned, år etc |
Det är din skuld Senador. Du gnäller sånn hela tiden att spelarna tappar självförtroendet. Det blir en ond cirkel. Gnäll - dåligt självförtroende - insläppta mål - gnäll. |
Du klarer jo aldri å innse noen ting. Du er jo overbevist om at RBK snart er et av verdens beste lag med Hoftun i lederstolen. Men saken er at vi slipper inn drittmål for ofte, istedenfor 0-0, ble det tap 0-1.
Coder har et poeng også. Det defensive ble markant dårligere når Bjørn Hansen slutta i RBK. Det er vel en grunn til at han er så kritisk? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.02.2009 10:58 Post subject: |
|
|
| I de treningskampene jeg har sett i år så har ikke problemet defensivt vært organiseringa, da kan man heller stille spørsmål ved om vi har gode nok stopperpar når Stadsgaard er ute. Jeg synes vi sliter mer med organiseringa offensivt. Det var i følge rapportene bedre mot Brøndby, men vi scorer likevel ikke. Dette er noe vi har sett over lang tid og da tror jeg ikke det er uflaks. |
|
| Back to top |
|
 |
|