View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arne Frango Junior
|
Posted: 12.02.2009 15:44 Post subject: |
|
|
Jeg vil se Braaten i RBK igjen... _________________ Illuminati sitt rik å sikle,
Og vil kontroller din hjerne med en mikrobrikke |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2009 15:58 Post subject: |
|
|
Braaten har nok desverre spillt sin siste Rosenborg kamp ihvertfall på en stund. 4 - 2 - 3 - 1 er en formasjon som ligner ganske mye på 4 - 3 - 3 og det er i nettop denne formasjonen Riise over flere sesonger i tippeligaen har spillt meget godt. Lillestrøm har også hatt for vane som topplag å møte dype lag og har også en spillestil som i hovedsak går på å pumpe baller inn i trange forsvar.
Han er en av få spillere som alltid har levert på landslaget når han har fått sjansen og det viser at han kan prestere internasjonalt. Det er ikke gitt at Riise ikke kan viderutvikle seg i Rosenborg selvom han har blitt 25 år gammel. Han vil ikke bli den første spilleren som gjør det. Dere kan mislike Riise familen så mye dere vil ,men de har gode treningsholdninger og gir 100 % hele veien. Det er derfor dem har kommet så langt som dem har.
Han vil også gi backup på høyreback og kan spille indreløper eller kant hvis vil bytte system igjen. Jeg er forsåvidt enig i at spiss er det viktigeste, men å bruke 5 - 10 millioner på Riise nå vil være penger vi vil få igjen senere ved et salg eller av at vi får nok en god spiller i troppen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.02.2009 16:27 Post subject: |
|
|
I tilllegg til (de manglende) fotballferdighetene er det også enda en grunn til at jeg ikke ønsker Bjørn Helge Riise til RBK. Jeg syns han er alt for ego, noe som aldri tjener laget i lengden, så fremt du ikke har ekstremkvaliteter som f.eks. det John Carew hadde. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.02.2009 17:09 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig i at 4-2-3-1 er så himla likt 4-3-3, på grunn av konstellasjonen på midtbanespillerne. 4-3-3 krever to indreløpere som står for mange av de offensive løpene, med to kanter som ligger bredt og sniffer krittet (ikke som Fowler). 4-2-3-1 sånn som Rosenborg spiller det har to lave midtbanespillere og backer som står for mye av bredden.
I tilfellet Riise er han best når han får ballen spilt foran seg i rom, eller når han blir spilt opp til å slå dype innlegg. Litt sånn som Beckham. Dette gjør ham, i mine øyne, til en indreløper i 4-3-3 eller en kant i flat 4-4-2.
Rosenborg har ikke luftstyrken til å slå dype baller mot lave forsvar, og da forsvinner mye av spisskompetansen til Riise. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 12.02.2009 17:35 Post subject: |
|
|
Hoftun, hør nå her:
1. Kjøp Prica. Vi trenger en konkurrent til Iversen.
2. Kjøp Riise. Vi har veldig mange midtbanespillere som er aktuelle for salg til sommeren. Det er ingen vits i å vente til da med å lete etter en erstatter.
3. Selg Konan. Han passer egentlig kun som offensiv midt, og der har vi to fantastiske fotballspillere fra før av. Han vil i tillegg vekk, så det er ingen tvil. Få han vekk (legg på et par videresalgsprosenter, denne gutten kommer til å havne i Primera Division sammen med Eguren en dag..).
4. Hold deg unna treningsfeltet. Du har lagt opp, og er nå sportsdirektør. Bare sånn til etterretning.
5. Stå på! Har tro på deg! |
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 12.02.2009 20:18 Post subject: |
|
|
100% enig med siste taler - pkt. 4
hhmmm... dvs. 80% enig med siste taler  |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 12.02.2009 22:40 Post subject: |
|
|
Litt lei av å lese om Bjørn Helge Riise her nå
Ser at Martin Jørgensens kontrakt med Fiorentina går ut til sommeren. Han er riktignok 33 år, men ser vel ikke bort fra at en mann med 326 kamper i Serie A og 85 landskamper fortsatt kunne gjort en jobb for RBK i en sesong eller to...
Litt nyheter fra hans offisielle hjemmeside de siste månedene:
21.10.2008:
Quote: | - Ja, vi er ved at forlænge kontrakten nu, bekræfter Martin Jørgensen over for MetroXpress.
Et af punkterne i forhandlingerne er længden på kontrakten.
- Som det går nu, kunne jeg godt tage to år mere. Men det økonomiske skal jo også hænge sammen, siger Martin Jørgensen til avisen og erklærer sig rimelig sikker på, at han nok skal nå til enighed med klubben.
|
29.11.2008:
Quote: | »Jeg vil gerne blive i Italien, og helt et par Ã¥r mere. Kan jeg fÃ¥ den perfekte afslutning pÃ¥ min fodboldÂkarriere, sÃ¥ er det to Ã¥rs forlængelse med Fiorentina, og sÃ¥ vil jeg gerne sætte punktum i AGF, hvor det hele startede efter skiftet fra drengefodbold i IF MidtÂdjurs,« siger han. |
06.01.2009:
Quote: | Det vækker stor undren hos undertegnede, at jeg i dag i flere danske internetmedier har kunnet læse om en kontraktforlængelse med Fiorentina som blot mangler en underskrift. Og at det allerede skulle være så vidt at den økonomiske del af aftalen skulle være på plads.
Fakta er at både klubben og jeg er interesseret i at fortsætte et samarbejde. Vi er begge parter enige om at der skal forhandles og derfor er vi i dialog. Klubben har fået et udspil og det er så der den ligger lige nu. |
20.01.2009:
Quote: | »Ja, hvis det ikke lykkes at blive enig med Fiorentina, så er det en mulighed at vende hjem til AGF.
Men lad os nu se, om det alligevel ikke går i orden med italienerne først,« siger den danske landsholdsspiller Martin Jørgensen. |
Slik jeg tolker dette tyder det på at Fiorentina er skeptiske til å tilby han noen ny kontrakt og at han er i ferd med å bli mer positivt innstilt til en retur til Skandinavia. Og hvis AGF da kan være aktuelt så kan vel RBK også være det ?? Kan ikke skjønne at det er annet enn familiære forhold som evt. vil være til RBKs disfavør i såfall.
Hva tror dere ?  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.02.2009 23:51 Post subject: |
|
|
Fra husken: han er vel utviklet i AGF og broren spiller der nå. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 00:17 Post subject: |
|
|
Broren har lagt op, ellers korrekt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 13.02.2009 05:01 Post subject: |
|
|
Spennende navn. Han er offensiv midtbane, sant? Der har vi vel både Sapara og PCS som svært gode til å bekle den rollen. Han kunne vel plasseres på en av kantene da men. Bra research, det skal du ha. |
|
Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 13.02.2009 05:17 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Hoftun, hør nå her:
2. Kjøp Riise. Vi har veldig mange midtbanespillere som er aktuelle for salg til sommeren. Det er ingen vits i å vente til da med å lete etter en erstatter.
3. Selg Konan. Han passer egentlig kun som offensiv midt, og der har vi to fantastiske fotballspillere fra før av. Han vil i tillegg vekk, så det er ingen tvil. Få han vekk (legg på et par videresalgsprosenter, denne gutten kommer til å havne i Primera Division sammen med Eguren en dag..).
|
Disse to er da rimelig motstridende påstander.
Vi har mange midtbanespillere som er aktuelle for salg i sommer, de to som er mest aktuelle er PCS og Sapara og bak der lusker Tettey, om vi mister PCS eller Sapara så er vi nødt å beholde Konan for å ha backup på den posisjonen. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 13.02.2009 10:17 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Spennende navn. Han er offensiv midtbane, sant? |
I utgangspunktet, men han kan brukes på forskjellige plasser, i løpet av de siste årene har han bl.a. spilt høyreback på Fiorentina. |
|
Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 13.02.2009 11:26 Post subject: |
|
|
Martin Jørgensen er vel aligevel det mest urealistisk forslag jeg har læst i år. Han har sagt der kun er to muligheder Fiorentina, AGF eller et karierre stop, alt andet var ligegyldigt.
Han er så tæt knyttet til Århus og Djursland at det næste er perverst.
Jeg vil faktsik sige - uden at joke - at RBK vil have større mulighed for at hente en Messi eller en Ronaldo. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 13.02.2009 12:02 Post subject: |
|
|
EvilDane wrote: | Han har sagt der kun er to muligheder Fiorentina, AGF eller et karierre stop, alt andet var ligegyldigt. |
Er det du eller din landsmann som er dårlig til å telle? |
|
Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 13.02.2009 12:03 Post subject: |
|
|
Det er nok mig.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 12:31 Post subject: |
|
|
EvilDane wrote: | Jeg vil faktsik sige - uden at joke - at RBK vil have større mulighed for at hente en Messi eller en Ronaldo. |
Ja, jøss. Legg 50 millioner på bordet og Jørgensen er klar. Legg 50 millioner på bordet og Barcelona/Messi ser dumt på deg. |
|
Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 13.02.2009 12:40 Post subject: |
|
|
Manden har et stort busselskab og et rejsebureau, har spillet 13 år i Italien. Han har ikke behov for pengene.
Min pointe var i øvrigt, at han ikke vil til andre klubber end AGF, derfor den grotske sammenligning. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 13:41 Post subject: |
|
|
Nei vel. Da er det bare å vise han bilder av norske jenter, så velger han bort Danmark sju dager i uken. |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 13.02.2009 13:58 Post subject: |
|
|
"Enter" Harald.
Evt. noen av de andre danske vi har her inne. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 13:59 Post subject: |
|
|
Jeg bliver til stadighed forundret over at folk som har været her i længere tid, tror jeg er dansk  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 13.02.2009 14:08 Post subject: |
|
|
Så lenge har jeg da ikke vært her. Og, jeg har kun sett deg skrive dansk. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 14:11 Post subject: |
|
|
Snart 2 år, det er da ganske længe
Men jeg er norsk, som skriver på dansk. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 13.02.2009 14:13 Post subject: |
|
|
Greit.
 _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 13.02.2009 14:34 Post subject: |
|
|
Harald wrote: |
Men jeg er norsk, som skriver på dansk. |
Hvorfor? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.02.2009 14:37 Post subject: |
|
|
Fordi han i følge egne utsagn har bodd så lenge i Danmark at han ikke behersker norsk skriftlig lenger. I hvert fall ikke i så god grad at han føler seg konfortabel med å skrive det.
Men å snakke det, derimot...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 13.02.2009 16:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|