View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.02.2009 13:48 Post subject: |
|
|
Samme hvor mye han kostet, så er Torjus Hansén det verste kjøpet vi har gjort. En mer ubrukelig spiller har jeg aldri sett i RBK-drakt. Han var så dårilig at jeg følte meg utsatt for skjult kamera hver gang han ble satt innpå. Spilte han i det hele tatt en eneste gang for oss uten å kåle det fullstendig til for seg selv og lagkameratene? |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 04.02.2009 14:00 Post subject: |
|
|
Olsen gjorde en habil jobb, men han var vel godt over 30 da vi kjøpte ham. Lite framtidsretta.
Han skåret imidlertid det viktige 2-3 målet for oss på Ullevål mot Lyn i -02. Uten det målet hadde det blitt betydelig tøffere å vinne serien i -02. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 04.02.2009 14:03 Post subject: |
|
|
Hansén ble kjøpt i den tida da Bratz slutta å sjekke spillere, men bare kjøpte vrakgods av ymse kvalitet fra utlandet. Noe var bra, som Helstad, mens andre var totalt ubrukelige.
Synes vel også Trond F. Ludvigsen var et bomkjøp, sjøl om jeg mener han har mange kvaliteter, men han får dem ikke ut. Noe mentalt? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.02.2009 14:27 Post subject: |
|
|
Syns kanskje Arild Nordfjærn fortjener å nevnes også. Det er mulig han hadde noe få innhopp til, men jeg kan kun huske én kamp der han fikk komme inn i andreomgangen mot Mjøndalen (vi tapte på Lerkendal). Jeg tror han maks var på banen i 15 minutter før en illsint Eggen tok av Nordfjærn igjen. Dette selv om han var innbytter og halve laget var småsyk. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.02.2009 14:30 Post subject: |
|
|
Ivar Rønningen
Robbie Russel - Torjus Hansèn - Tor Trondsen - Janne Saarinen
Hassan El Fakiri - MacBeth Sibaya - Christer George
Morten Knutsen - Petter Belsvik - Trond Fredrik Ludvigsen
52,4 millioner kroner koster dette storlaget oss  |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.02.2009 20:19 Post subject: |
|
|
var det ikke Nordfjæren som scoret målet mot Mjøndalen? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.02.2009 22:00 Post subject: |
|
|
Jommen var det ikke det. Sjekket et Sesam-søk på eldre papiraviser og fant denne beskrivelsen av målet:
Mål ble det bare da Totto Dahlum med en genial pasning plutselig stilte Arild Nordfjærn helt ensom foran MIF-målet tre minutter etter pause.
Ser også fra statistikkdelen i boken 'I Rosenborgs Hus' at det var den siste kampen han spilte for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.02.2009 13:14 Post subject: |
|
|
Brandy wrote: | Synes vel også Trond F. Ludvigsen var et bomkjøp, sjøl om jeg mener han har mange kvaliteter, men han får dem ikke ut. Noe mentalt? |
"Ludde" var jo ribba for all selvtillit fra tiden i Tyskalnd, og det hjalp vel ikke akkurat at Eggen satte han til å spille høyreback da han kom på utlån hit (for han ble aldri kjøpt.) Siden han ehelelr aldri fikk den tillitt han egentlig trengte, og sjelden spilte påp sin beste posisjon, måtte det netsen gå som det gikk. Han var ekstremt skadeutsatt også, noe han fortsatt ikke har ristet av seg. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.02.2009 13:31 Post subject: |
|
|
Nordfjærn var nå vel bare et lokalt alibi, og ikke handlet som noen utpreget forsterkning da han kom fra Nardo.
Han reduserte til 1-2 mot Mjøndalen ja, og vi trodde på storseier selv om Jone Hesjedal og Per Ivar Fornes putta to i første omgang for bruntrøyene.
For øvrig et kjempebillig straffespark det Hesjedal satte inn. Var vel Per Terje Markussen som rutinert løp inn i Ola og skaffet det.
Har ikke mine gamle notatblokker med egen spillerbørs og vice versa foran meg her, men tror ikke Nordfjærn var så forferdelig i den kampen.
Det jeg husker av Eggens tidlige bytter er da han tok ut Børge Hernes mot LSK før pause etter grusom innsats på høyrebacken. Hernes ble vel aldri helt det samme etter den smellen... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.02.2009 13:58 Post subject: |
|
|
Eggen tok vel også ut Harald Brattbakk før pause, i en 16.mai-kamp mot Viking, etter at han hadde vært alene med keeper et par ganger uten å score. Han kom heldigvis sterkere tilbake, noe Hernes ikke gjorde. Men Hernes fikk iallfall mer spilletid. For Nordfjærn ble dette hans siste kamp, selv om det var såpass tidlig i sesongen som august.
Jeg syns heller ikke selv at Nordfjærn var noe verre enn de andre den gangen. Det som jeg mener gjorde ham til en flopp var at Eggen dro ham av banen etter at han kom innpå som innbytter, selv om halve laget var syke. Rimelig spesielt og kunne ikke føles spesielt bra for Nordfjærn. I tillegg var Eggen ekstremt sint og veivet kraftig med hendene for å få ham ut av banen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.02.2009 14:35 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg husker ikke den situasjonen i farten. Husker bare jeg var fryktelig skuffet over at det gikk an å tape for Mjøndalen som knapt hadde vunnet kamper før vi møtte dem.
Kampfakta forøvrig:
Rosenborg (4-3-3) :
By Rise - Kvarme, Tangen, Bjørnebye, Stensaas - Løken (17.
Nordfjærn, 81. Riseth) , Skammelsrud, Leonhardsen - Strand, Sørloth, Dahlum.
Og Brattbakk-byttet:
RBK-Viking 0-0
Lerkendal stadion 20454 tilskuere RBK (4-3-3) : By Rise - Tangen (52. Husby) , Sollied, Eggen, Henriksen - Ingebrigsten, Brandhaug, Strand - Løken, Sørloth, Brattbakk (34. Skammelsrud) . |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 13.03.2013 17:41 Post subject: |
|
|
øyvind svenning ble vel heller ingen stor suksess _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.03.2013 17:53 Post subject: |
|
|
Du ser ut til å nettopp ha våknet fra en 4 år lang dvale  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 26.03.2013 18:14 Post subject: |
|
|
Blir det riktig å kalle Chibuike for et feilkjøp? Jeg tenker; han har spilt 'greit', puttet noen mål (f. eks. det mot Rapid Wien, det var flott), men ellers har han ikke vært særlig til nytte. Og er han verdt de 10 millionene RBK betalte for han? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.03.2013 18:22 Post subject: |
|
|
Blir feil å kalle det feilkjøp når spilleren stadig plasseres i feil posisjon og rolle på banen, imo. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.03.2013 18:31 Post subject: |
|
|
Må vel være definisjonen på feilkjøp når man har investert i en spiller som ikke passer inn i noen av rollene vi har. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.03.2013 18:35 Post subject: |
|
|
Tror han funker fint i en venstrekant som trekker innover i banen med fri rolle.
Han er en kjempetype å ha i et lag om han brukes riktig, med evner til å snu et kampbilde. Håper trenerteamet evner å benytte seg av han så vi ikke mister disse egenskapene.
Han er avhengig av å finne flyten og at lagkameratene spiller han god. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.03.2013 19:15 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Må vel være definisjonen på feilkjøp når man har investert i en spiller som ikke passer inn i noen av rollene vi har. |
Joda, men hadde inntrykk at det her var mer snakk om spillere som ble kjøpt inn dyrt og aldri slo til. Føler liksom ikke at det er Chibbes "feil" at han ikke har slått til helt enda, av overnevnte grunn. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.03.2013 20:34 Post subject: |
|
|
Ville ikke plassert Chibbe i en tråd med overskriften "tidenes bomkjøp" i allefall. Han innehar utvilsomt individuelle ferdigheter. Det er dog ikke helt heldig at en spiller som sliter litt med det rent taktiske/formasjonsmessige blir flyttet rundt i flere posisjoner og sjelden får mer enn en kamp her og der.
10 mill for Morten Knudsen, og Boateng (som konsekvent løp dit ballen var, enten det var venstre cornerflagg på egen halvdel, eller høyre flagg på motsatt), var bomkjøp. Chibbe har bidratt ok, men kan definitivt bidra mer om man får ut potensialet. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.03.2013 00:13 Post subject: |
|
|
Virker for meg som noen av våre såkalte feilkjøp er dårlig kommunikasjon mellom trener og agent eller trener og SD+ at noen faller inn under hyppig bytte av trenere.
Mange gode fotballspillere som er nevnt under feilkjøp her.
Tar man for seg klubber som vi tidligere ønsket å sammenlikne oss med(vi ønsker det vel fremdeles), så blir vi smågutter både når det gjelder feilkjøp og gode kjøp. Helst på det første.
Og ikke glem at det er dyrt å være fattig.
Da henter man ikke på øverste hylle,men håper noen hyller under kan gjøre susen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
|