View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.02.2009 09:52 Post subject: |
|
|
Snusen som gjør han så rolig foran mål veit dere  |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 05.02.2009 10:13 Post subject: |
|
|
Det er så mye gnål og gammeltantesutring om Steffen Iversen. I motsetning til Tettey har f.eks. Iversen naturlig autoritet som andre hører på, istedenfor påtvunget 'nå må jeg huske å brøle høyt som en kaptein'-autoritet.
Snus på trening er ikke noe det bør oppfordres til, men han er sannsynligvis den siste vi har som kommer til å gjøre det fordi neste generasjon blir så blank og fin. De gangene jeg har sett Iversen ha ballen lengre bak på banen eller tilfeldigvis er på en av kantene, slår det meg at han er en av de smarteste spillerne vi har. Han er en av de som det ser ut som spiller på instinkt og forståelse istedenfor pugging med kjegler.
Så når han blir utnevnt til vise-kaptein og samtidig vil bli her ut karrieren, da kommer det bare jubel herfra! |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 05.02.2009 10:16 Post subject: |
|
|
nilskristian, jeg er enig med deg i alt det der. Men jeg synes fortsatt han burde kutte ut snusen. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 05.02.2009 10:16 Post subject: |
|
|
støttes. unggutta er mer opptatt av brunkrem og hårvoks. la ivers ha snusen sin og sapi siggen sin  |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 05.02.2009 10:32 Post subject: |
|
|
Han burde heller prøve pølseplaster, istedet for å gå over til andre avhengighetsskapende midler som snus. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.02.2009 11:01 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Jeg synes det er direkte uforsvarlig å gi Iversen kapteinsavsvar på bekostning av Tettey. Kan hende betyr det at han forsvinner til sommeren, vi får nesten håpe det. |
Enn bør nok regne med at Tettey forsvinner, muligens også Spapara og eller Skjelbred.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 11:09 Post subject: |
|
|
Fullstendig enig i at han er en av Rosenborg sine mest fotballsmarte spillere. Gjør neste alltid fornuftige valg med ballen i beina. Når det nå ser ut som han endelig har blitt seriøs i treningsarbeidet. Da begynner jeg virkelig å få tro på at Hamrèn skal klare å ta ut det beste fra Iversen og da har vi tippeligaens beste spiss.
Quote: | Hva som skjer om to-tre år én ting: Da Adresseavisen snakket med spissen i går var han langt mer opptatt av den aller nærmeste fremtiden. Etter kneoperasjonen før jul, hvor Iversen fikk fjernet noe smårusk han hadde slitt med i tre måneder, nærmer han seg mer og mer å kunne trene med ball igjen.
– Jeg håper at det kan skje i løpet av uka. Nå har jeg jobbet hardt i tre-fire uker for å komme i godt fysisk slag, så det blir bra å få begynne med ball, sier han.
– Steffen har vært veldig dedikert den siste tiden. Han søker informasjon av oss, og har trent mer enn det vi har tillagt ham, skryter medisinsk koordinator Haakon Schwabe.
– Mange har tidligere sperret opp øynene når man har sett deg drive frivillig løpstrening uten en ball i beina. Har du tatt deg på tak, Steffen?
– Hehe. Man blir jo eldre, og da må man tenke på kroppen. Samtidig har vi et veldig godt støtteapparat som jeg kan snakke med om ulike løsninger. Det fungerer bra, sier han.
|
Ønsker å avslutte karrieren i RBK |
|
Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 05.02.2009 13:33 Post subject: |
|
|
Veldig gode nyheter  |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 05.02.2009 13:39 Post subject: |
|
|
Åh herregud så godt det hadde vært å hatt en Ivers som kunne score 15-20 mål i sesongen til han legger opp.. Men det er vell bare illusjoner  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.02.2009 14:37 Post subject: |
|
|
Agenten wrote: | Veldig gode nyheter  |
Ja, whoop-di-doo...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.02.2009 15:47 Post subject: |
|
|
Det skal ikke mer til før folk vil ha med Ivers videre. "La Ivers snuse, Sapara røyke". Hvor i helvete er det vi vil hen? Skal man bli en jævla toppklubb, kan man ikke ha LATE, EKSTREMT SKADEUTSATTE og USERIØSE spillere. Man må ha topptrente spillere. Man kan ikke kompensere for manglende kondisjon med å være en skøyer.
Iversen er ekstremt fotallsmart og har ekstreme tekniske ferdigheter. Greit, men det holder ikke når man er et elendig forbilde og skadet eller ute av form 10,5 måneder i året. At han får snuse på trening er en alvorlig ripe i lakken hos Hamrèn. Hvorfor er media så jævla ukritiske, kan ingen spørre Hamrèn rett ut om det er ok for Steffen å gjøre det? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 15:50 Post subject: |
|
|
Er det bevist at snus har noen form for effekt på trening og fysisk form? Eller er det bare det at en ikke er et godt forbilde det går på? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.02.2009 15:52 Post subject: |
|
|
Det er snakk om å tenke logisk. Jeg tviler på at snus har en god effekt hvertfall.
Selvsagt er hovedpoenget at han er tidenes verste forbilde. Ikke nok med at han snuser i andre sammenhenger når han representerer klubben (på fisketur med RBKTV, på tribunen når han er skadet), men i tillegg på trening (også foran hundrevis av barn på fotballskole). Det har gått for langt. Alvorlig ripe i lakken hos Hamrèn. Har han ikke baller til å sette ned foten? Har Ivers en egen mafia eller noe? |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.02.2009 16:01 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe forskning som viser at snus har påvirkning på kondisjon eller helsa(utenom at det er dårlig på tannkjøttet).. Han kan da allikevel spare seg snusen om de er på besøk på barneskoler. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 16:12 Post subject: |
|
|
Det er greit at han kan spare seg når det er besøk av barn og ungdom, men sålenge det ikke går utover det sportslige så kan han snuse så mye han vil for min del. |
|
Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 05.02.2009 16:13 Post subject: |
|
|
Dette snussnakket er meg hysterisk. La gutten snuse i fred. _________________ Hvem er denne Kvernland? |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 05.02.2009 16:57 Post subject: |
|
|
Jeg snuser sjøl og er følgelig rimelig avslappet i forhold til snusbruk, men det er selvsagt ikke overraskende at man finner negative konsekvenser ved bruk av det.
"Forskning viser at snus har en negativ effekt på prestasjonsnivået.
– En studie blant norske soldater viser at snus øker faren for skader i muskler og skjelett. I tillegg vil skader ta lengre tid før de leges, sier Hege Wang, fungerende direktør i Avdeling for tobakk i Helsedirektoratet.
Legg til at snus også kan virke ødeleggende for kondisjonen, og det skulle være mer enn gode grunner nok til å styre unna snusen."
http://www.dagsavisen.no/...361356.ece |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.02.2009 17:46 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Det er snakk om å tenke logisk. Jeg tviler på at snus har en god effekt hvertfall.
Selvsagt er hovedpoenget at han er tidenes verste forbilde. Ikke nok med at han snuser i andre sammenhenger når han representerer klubben (på fisketur med RBKTV, på tribunen når han er skadet), men i tillegg på trening (også foran hundrevis av barn på fotballskole). Det har gått for langt. Alvorlig ripe i lakken hos Hamrèn. Har han ikke baller til å sette ned foten? Har Ivers en egen mafia eller noe? |
Två allvarliga riper i lakken för Hamrén enligt knerten:
1. Den gudabenådade Storflor har gått till Strömsgodset
2. Iversen snuser
Detta måste få allvarliga konsekvenser för Hamrén. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.02.2009 17:55 Post subject: |
|
|
Tre. Sapara prioriteres foran PCS som offensiv midt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 17:57 Post subject: |
|
|
Jeg så kampen idag og det så nå ut som det var Sapara som lå til høyre. Jeg så ikke den første halvtimen riktignok. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.02.2009 18:22 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Det skal ikke mer til før folk vil ha med Ivers videre. "La Ivers snuse, Sapara røyke". Hvor i helvete er det vi vil hen? Skal man bli en jævla toppklubb, kan man ikke ha LATE, EKSTREMT SKADEUTSATTE og USERIØSE spillere. Man må ha topptrente spillere. Man kan ikke kompensere for manglende kondisjon med å være en skøyer.
Iversen er ekstremt fotallsmart og har ekstreme tekniske ferdigheter. Greit, men det holder ikke når man er et elendig forbilde og skadet eller ute av form 10,5 måneder i året. At han får snuse på trening er en alvorlig ripe i lakken hos Hamrèn. Hvorfor er media så jævla ukritiske, kan ingen spørre Hamrèn rett ut om det er ok for Steffen å gjøre det? |
Ka farsken, skal man bli en toppklubb bør en ressurs som Storflor hentes tilbake  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Bartmainj Senior
|
Posted: 05.02.2009 19:26 Post subject: |
|
|
Synes lite om denne snusingen. Trener du, så trener du, du skal ikke drive å pakke, nyte og spytte snus. Veldig usmakelig at han bruker snus når han representerer klubben, det handler litt om å være et forbilde.
Men på privaten må han jo få snuse så mye han vil...Liker en god pris selv
Kan vi skrinlegge Storflor-saken iallefall i en uke? _________________ "TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.02.2009 22:06 Post subject: |
|
|
Nå vet ikke jeg hvorvidt denne fisketuren var så veldig høytidelige greier. Har ikke sett videoen. Men bare fordi RBK-TV har et kamera med på turen, så trenger ikke det være et offisielt representasjonsoppdrag for RBK.
På tribunen under en kamp, hvis han evt. er skadet, så antar jeg at han er i sivil. Da er han i mine øyne ikke der i kraft av å være RBK-spiller, og kan gjøre hva pokker han vil. Røyke, om det hadde vært lov.
Men har han på seg RBKs klær, så er han på representasjon for RBK, og da skal han ikke snuse. I sivile klær skal han få snuse så mye han vil for min del. Ikke at jeg liker det, men jeg har ingenting med det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 05.02.2009 22:58 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Jeg snuser sjøl og er følgelig rimelig avslappet i forhold til snusbruk, men det er selvsagt ikke overraskende at man finner negative konsekvenser ved bruk av det.
"Forskning viser at snus har en negativ effekt på prestasjonsnivået.
– En studie blant norske soldater viser at snus øker faren for skader i muskler og skjelett. I tillegg vil skader ta lengre tid før de leges, sier Hege Wang, fungerende direktør i Avdeling for tobakk i Helsedirektoratet.
Legg til at snus også kan virke ødeleggende for kondisjonen, og det skulle være mer enn gode grunner nok til å styre unna snusen."
http://www.dagsavisen.no/...361356.ece |
Lurer på om schwabe er informert om dette. Han burde ihvertfall prente dette inn i hodet på resten av folkene der utpå, Hamrén og Ivers inkludert.
men det er ikke en mye lest artikkel virker det som |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 21.02.2009 12:04 Post subject: |
|
|
Steffen er syk og er ikke med når RBK møter Brøndby på søndag..
http://www.rbk.no/incomin...130279.ece
Tror virkelig noen at denne mannen er i form til 15 mars ?? |
|
Back to top |
|
 |
|