| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
uglevett Veteran
|
Posted: 31.01.2009 01:22 Post subject: |
|
|
Det var etter min mening en skikkelig god kamp så tidlig på året, og den var i hvertfall mye bedre enn noe jeg så på foråret i fjor. Utur at vi "taper", rett og slett. Vi var mye bedre enn Krilja. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 01:23 Post subject: |
|
|
Rosenborg - Karylia el.l 1-1
Rune Jarstein (6) - En fin benparade, en redning i straffekonken, noen tvilsomme feltturer. Totalt sett ganske ok, har forhåpentligvis godt av konkurranse.
Mikael Lustig (5) - Ingen stor kamp denne gangen fra svensken. Virker i likhet med resten av laget godt fysisk trent, noe det har vært jobbet bevisst for fra apparatets side, men har fortsatt en del å gå på når det gjelder rytmen i samspillet og ballbehandlingen.
Vadim Demidov (5) - Varierende, men tjener mye på tøffheten og en offensiv spillestil.
Alejandro Lago (6) - Klarer seg overraskende bra mot en av europeisk fotballs mest robuste og rutinerte spisser. Kommuniserer bedre?
Mikael Dorsin (5) - Sett ham bedre. Ikke så mye med. Blir spennende å se hvordan Hamrèn ønsker at backene skal være i dette systemet. Det vil nok variere etter motstander og hjemme/borte, men dersom treeren på midten blir "smalere" enn noen på dette forumet tydeligvis ser for seg, blir det essensielt at backene er offensive og skaper bredde og overtall. Dette stiller krav til løpsstyrke og bra makshurtighet og der skal begge svenskene være bra rustet i Tippeliga-målestokk.
Alexander Tettey (5) - Fortsatt bra løpskapasitet, ofte spillbar, men horrible skudd når anledningen byr seg. Med andre ord lite nytt. Flere scoringer fra han og Per har vi mast om i flere år, men mønstret fra denne kampen og Shakhtar repeterer noe vi har sagt mange ganger, de kommer ofte i posisjon men feiler på timingen og teknikken. Kanskje er det mentalt det sitter, men teknikken er også spesiell. Sier ikke at den er feil, men den skiller seg fra mange midtbanespillere som scorer mye i Tippeligaen som Johan Andersson eller Trond Olsen som vi nå har sikret oss.
Anthony Annan (4) - Håper han har mer å by på enn det vi har sett i hans første halvår i klubben, men det virker som han er god til å både vinne ballen og å miste den igjen, og da er vi desverre like langt.
Roar Strand (6) - En av våre bedre. Gledelig, men samtidig trist å se at Roar gang etter gang er den med flest gode og riktig timede løp. Skaper farlige situasjoner løp på tvers. Godt fotballhode på han også.
Per Skjelbred (5) - Utrettelig innsats, men som vanlig ikke det helt store med ball. Kan lære mye av forrige spiller når det handler om å søke tomme og ikke befolkede rom.
Michael Jamtfall (5) - Kan bli mer resolutt og eksplosiv i det han gjør. Blir desverre feilvendt litt for ofte da han kunne utfordret. Men likevel lykkes han ganske bra med å holde ballen i laget og gjør ingen grove feilpasninger eller hasardiøse raid innover i banen. Kan oppfattes som både feighet og klokhet, trolig en blanding av de to.
John Pelu (6) - Viser tegn til god spilleforståelse og overblikk, glimrende forarbeid til Olsens store sjanse. Setter inn et mål selv, etter elendig forsvarsspill, men skal likevel ha ros for å kaldt runde keeper der andre godt kunne feilet. Brukandes fotballspiller og fin type vi gjerne ser mer til. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 01:36 Post subject: |
|
|
Er skråsikker på at vi tar gullet i år, klevolainen.
Vi har tippeligaens beste trener, etter min mening, som nå får hele forsesongen til å hente eventuelle forsterkninger, og i tillegg banke inn toppidrettskultur, noe som har vært helt fraværende siden Eggen på nitti-tallet.
Da Eggen sluttet i 2002, satt vi igjen med en sportsdirektør som rett og slett ikke var oppgaven voksen  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 02:01 Post subject: |
|
|
Virker som Bratseth blomstrer nå når han kan være engasjert som ekspert i diverse medier (BratZ-TV, Adressa) og lire av seg ordspill og vitser og briefe med namedropping av ord som Hansa Rostock, fingerspitzgefühl og Rehagel til høyre og venstre. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 02:32 Post subject: |
|
|
Som du påpeker, er han bedre som vitsemaker i eget tv-program, med 1, 8 mill. i lønn  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 31.01.2009 02:34 Post subject: |
|
|
Ordkunst har alltid vært Runes sterkeste side. Ledelse, derimot...
Så at han lykkes som ekspertkommentator på TV og nett er ikke overraskende. Rart han ikke har fått den jobben før. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.01.2009 03:34 Post subject: |
|
|
Veldig overrasket med positivt fortegn i dag!
Flere spillere peker seg ut i positiv retning. Demidov og Nordvik tar seg av Koller etter tur vellykket, Jarstein har god timing i feltet mot samme mann og andre, den sentrale midtbanen jobber meget bra, forsvaret samlet sett slipper til veldig få store sjanser (glipp ved målet dessverre), og vi skaper flere store sjanser.
Synes Dorsin var veldig involvert og positiv i dag. Trekk for innlegg og dødball skal han ha, men han vinner mye dueller en mot en, og stopper mange offensive initiativer fra motstanderen på egen hånd. Jobber også godt, selv om han som sagt svikter litt i det siste offensive trekket.
Jamtfall overrasket meg med stor defensiv innsatsvilje, selv om han offensivt ikke bidro med all verden mer enn en stor sjanse.
Ciljan var stor i dag. Mista omtrent aldri ballen uten at det ble frispark, og jeg registrete kun ett "uprovosert" ballmist. Da jobba han som en helt tilbake.
Eneste store minuset jeg så i dag var på spissiden. Men nå manglet vi også target-spissen vår, en mann jeg føler hadde kommet mer til sin rett mot robuste russere enn Pelu. Pelu gjorde en absolutt godkjent kamp, selv om første omgang stort sett dreide seg om offside. I andre omgang viste han seg som en overraskende god møtende spiss, og tok imot, holdt, og vidrefordelte ballen i Sørloth-stil.
De største plussene i dag, er at vi har en midtbane som ønsker og langt på vei får til å spille god gjennombruddsfotball (husk at vi fortsatt er i januar), og et forsvar som slipper til svært lite mot et lag som har brukbar internasjonal kvalitet, i hvertfall på enkeltspillere.
Legger ikke så mye i enkeltkamper i oppkjøringa, men denne kampen gledet meg stort. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.01.2009 04:56 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Per Skjelbred (5) - Utrettelig innsats, men som vanlig ikke det helt store med ball. |
God natt. Sov godt.  |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 31.01.2009 05:07 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Oppmannen wrote: | | Per Skjelbred (5) - Utrettelig innsats, men som vanlig ikke det helt store med ball. |
God natt. Sov godt.  |
Kommentaren hans om Annan var vel også veldig merkelig? Annan virket for meg som mye tryggere med ballen enn Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.01.2009 10:18 Post subject: |
|
|
| Annan var meget god og var trygg og effektiv med ballen i beina, hadde en gang da han ble overrumplet ,men jobbet steinhardt tilbake og vant ballen tilbake. Det var også påfallende at forsvaret vårt ble langt mer usikkert nå han gjekk av. Noe skyldes muligens at Nordvik erstattet Demidov, men jeg syntes Nordvik hadde et bra innhopp. |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 31.01.2009 14:15 Post subject: |
|
|
| Krylia ligger forresten på sjetteplass i den russiske serien med 48 poeng på 30 kamper. 12 poeng bak serieleder Rubin, men likt med Zenit. Er forresten ikke helt sikker på om de spiller høst/vår, men det ser slik ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 31.01.2009 14:55 Post subject: |
|
|
| De har vår-høst slik som oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 15:36 Post subject: |
|
|
Virket som hele laget ble slitne de siste ti minuttene. Da kom russerne til mange farlige situasjoner.
Men jeg står på mitt ang. Skjelbred og Annan. Det er lett å treffe med pasningene når du slår femmeters støttepasninger, men skapende gjennombruddspasninger og løp var det Strand og Pelu som var best på i går. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.01.2009 15:50 Post subject: |
|
|
Annnan er Skjelbred er temposettende spillere, det ser ikke så vanvittig bra ut, men det essensielt for å få et flytende angrepspill.
Last edited by Keenoir on 31.01.2009 17:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.01.2009 16:49 Post subject: |
|
|
| Oppmannen; både Annan og Skjelbred spilte igjennom Roar Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 16:58 Post subject: |
|
|
Ok, legger meg flat på perrongen. Selvsagt skal Skjelbred forgudes.
Men vi må spørre oss selv, hvem er vi til å sitte på vår høye hest og gjøre oss til dommere over hvem som er bra og dårlig? Skal det være noen forskjell på Jørgen Hattemaker og Kong Salomon? Prinsipiellt er svaret naturligvis nei. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.01.2009 17:11 Post subject: |
|
|
Det er som Yngve Hågensen i Rune Andersens sikkelse en gang sa; "Det er da for faen ingen forskjell på Jørgen Hattemaker og Kong Salamo, bortsett fra at den ene har hatt, og den andre har ei jævla krone på hodet."
Ciljan er arvesølvet til RBK. Trekk konkulsjonen sjøl. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.01.2009 17:32 Post subject: |
|
|
Beklager, ble litt revet med av de folkelige diskusjonene rundt bomring i Okstadbakken osv.
Typisk at proletariatet betaler gildet når borgerskapet skal sitte på sin høye hest eller hva? Og disse innvandrerne som har sugerøret ned i statskassa, mens ærlige arbeidsfolk betaler høye skatter og avgifter, nei takke meg til FrP som snaker så folk forstår det!
Ergo; ingen forskjell på Jørgen Hattemaker og Kong Salomo, derfor var Skjelbred like god som Strand i går. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 31.01.2009 18:18 Post subject: |
|
|
| Så kampen nå. Jeg blir rett og slett rørt av å se Skjelbred styre og stelle i mellomrommet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.02.2009 02:12 Post subject: |
|
|
Reprise 11.30 på TV2 Sport i morra  |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.02.2009 03:14 Post subject: |
|
|
Dere som så kampen, hvordan så Koller ut?? Der har vi angriperen vår de neste to årene.
DET hadde vært fint det *drool* |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 01.02.2009 05:42 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: |
Men jeg står på mitt ang. Skjelbred og Annan. Det er lett å treffe med pasningene når du slår femmeters støttepasninger, men skapende gjennombruddspasninger og løp var det Strand og Pelu som var best på i går. |
Tuller du? Skjelbred hadde massevis av gjennombruddspasninger! Han briljerte jo den offensive rollen. Strand og Pelu var de som tok løpene ja, noe som vel heller ikke var Skjelbred eller Annans jobb.
Annan/Tettey SKAL gjøre ting enkelt. Vi har andre spillere på laget som kan leke playmaker. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 01.02.2009 05:46 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Dere som så kampen, hvordan så Koller ut?? |
Lago hadde full kontroll på ham. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 01.02.2009 10:37 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Dere som så kampen, hvordan så Koller ut? |
Høy, dog ikke mørk, stor nese og tynn i håret  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 01.02.2009 12:13 Post subject: |
|
|
Veldig stor nese, faktisk. Nesten så man kan tro han ikke egentlig er god på hodet, bare god med nesa.
Ikke meg imot med en spiss som scorer slike mål, men han blir jo snart 36 år. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
|