English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
José Junior
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2009 10:42    Post subject: José Junior Reply with quote

Det er BT, der vil vide, at Junior er oppe som emne i flere Tippeliga-klubber. Både Brann Bergen, der netop har lavet angrebsbytte med OB og Rosenborg med tidligere AaB-træner Erik Hamrén ved roret, skal har brasilianeren i kikkerten.

- Det er korrekt, at vi leder efter en angriber, men det er klub-politik, at vi ikke kommenterer på konkrete navne, heller ikke på Junior, siger Erik Hamrén til avisen.

Læs mere: Junior til Norge?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.01.2009 10:56    Post subject: Reply with quote

Virker som et godt alternativ til Iversen på topp, da han blir beskrevet som en sterk spiss. Han er litt i det eldste laget med 32 år ,men vi mangler rutine og det gir Aas og Sellin en fornuftig tid til å ta steget opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 30.01.2009 10:58    Post subject: Reply with quote

Er han i så fall tenkt som reserve, avlaster, eller erstatter for Iversen?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.01.2009 11:00    Post subject: Reply with quote

Han blir vel et alternativ til å erstatte Iversen når vi spiller med en spiss og kan vel muligens også brukes i sammen med Iversen hvis vi spiller med to spisser.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 11:07    Post subject: Reply with quote

Tja, nå dømmer jeg han kun på statistikk, men dette var ikke akkurat det jeg drømte om at skal komme til klubben.
For det første er han jo samme årgang som Iversen. Han holder vel noen år, men så betales det nå en gang for å ha Iversen her da.
Han har etter det jeg kan dømme gjort det bra i Walsall, OB og Malmø.
I Derby har han jo tydeligvis ikke imponert særlig med skarve 4 mål på 30 kamper. Heller ikke Rotherham var noe bra tydeligvis.
Får litt nødløsingsfeeling a la Berisha på denne, vil heller ha en som er 5-6 år yngre.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 11:14    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke heller vise litt muskler, og snappe Prica?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 11:18    Post subject: Reply with quote

Hvilke muskler? Det er for tiden mer fiskeboller.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2009 11:19    Post subject: Reply with quote

HVerken Prica eller Junior gir meg vann i munnen, for å si det mildt. Glem dem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2009 11:22    Post subject: Reply with quote

José Junior spillede i OB i 2005/06-sæsonen, hvor han lavede ni mål i 15 kampe.

Fynboerne solgte ham til Malmö FF for 11 milliioner k., hvor det blev til 17 træffere i 38 kampe.

- Siden Junior kom til OB i Danmark og siden Malmø FF i Sverige har han holdt et imponerende højt niveau. Det gælder naturligvis dels som målscorer, men nok så vigtigt i den fase af spillet, hvor angrebsspillet etableres. Junior har i sine samtaler med os ikke lagt skjul på sin begejstring ved at få muligheden for at spille i Parken for Byens Hold, og jeg er overbevist om, at han bliver en gevinst for klubben, siger sportschef Carsten V. Jensen.

Læs mere: Junior til FCK

José Junior har siden sin ankomst til FC København for et år siden ikke været blandt Ståle Solbakkens foretrukne, selvom han har scoret imponerende 15 mål i 29 kampe, og nu forsøger klubben aktivt at skille sig af med brasilianeren. Flere af de klubledere, sporten.dk. har talt med, er således blevet tilbudt Juniors underskrift på enten en lejeaftale eller på en decideret salgskontrakt.

Læs mere: FCK rydder op

Torsdag eftermiddag drager F.C. Københavns spillertrup og trænere af sted til varmere himmelstrøg i Sydspanien. Løverne opholder sig i sportskomplekset La Manga frem til den 7. februar.

F.C. Københavns angriber, José Junior, bliver dog hjemme i Danmark efter fælles aftale med klubben.

- Det er ikke nogen hemmelighed, at Junior ønsker mere spilletid end det vi har kunnet tilbyde den seneste tid. Den nu skærpede konkurrence om pladserne i front har ikke gjort udsigterne mere positive. Sammen med Junior og hans rådgivere undersøger vi markedet for alternative muligheder. I forlængelse af situationen har vi efterkommet et ønske fra Junior om at være hjemme i Danmark i dagene omkring lukningen af transfervinduet, hvilket betyder at han ikke deltager på årets træningslejr på La Manga, siger sportsdirektør Carsten V. Jensen.

Læs mere: Junior ikke med til La Manga

Sett i antall spilte minutter (vet ikke tallet, men svært få hele kamper) er ikke 15 mål på 29 kamper så dårlig. I Malmö var han jo også en stor schlager. Trenger ikke være så ille om vi får ham billig. I øyeblikket har vi jo nok av yngre krefter.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 11:24    Post subject: Reply with quote

får trøste oss med at det ikke er senior Crying or Very sad
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2009 11:37    Post subject: Reply with quote

- Junior är fantastisk i sin debut. Jag är mycket nöjd med vad vi presterar idag, särskilt i första halvlek, säger Sören Åkeby om matchen.

MFF:s nyförvärv i anfallet, Junior, gjorde en övertygande debut på Malmö Stadion och gav bland annat sitt lag ledningen med 1-0 genom att sätta huvudet till Christian Järdlers fina inlägg i 38:e minuten.

(...)

MFF:s färskaste värvning etsade ett skarpt första intryck på den förtjusta publiken - och den förtjuste tränaren.

- En fantastisk debut av Junior, som verkligen visar att vi köpt rätt spelare. Han är stark, han är snabb, han får fast bollen, han går bra i djupled och han öppnar upp ytor för andra spelare - vi kommer att få mycket nytta av honom.

Åkeby värjde sig för jämförelser mellan Junior och Afonso, men kunde efter att ha konstaterat att Afonso har sina speciella egenskaper och ett unikt tillslag också konstatera att.

- Junior har mer erfarenhet än Afonso, och det syns ibland. Kanske är han mer målgörare.

Som anfallskollega till Junior matchades Marcus Pode, och MFF-tränaren noterade att de passade ganska bra ihop.

- Junior tar kampen och Pode kan löpa in rättvänd. Man får också tänka på att vi möter en backlinje med landslagsspelare idag. Pode måste fortfarande bli tuffare i sitt spel, men han har höjt sig mycket den senaste tiden, han vågar mer nu.

Läs mera: Mål av Junior i debuten

Såfremt vi får ham billig, syns jeg altså ikke dette høres så dumt ut. Husker jeg faktisk så denne debutkampen, men har ikke sett all verden av ham siden.

FCK betalte vet 15 mill. DKK* for ett år siden. Spørsmålet er hvor mye han koster i dag.

* Finner ikke overgangssumen eksplisitt, men B.T. skrev som følger:

Quote:
Der har været flere spændende handler, hvor FC København især formåede at lukke sidste dag i transfervinduet med et samlet indkøb på 30 millioner kroner for Junior og Ulrik Laursen.

Ettersom Laursen kostet 15 mill. må vel Junior ha kostet det samme?
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 30.01.2009 11:41    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg var RBK tilhænger vil jeg blive seriøst skuffet hvis klubben købte Junior, og det siger jeg som FCK tilhænger.

Med Junior får i manden der kan lave målet til 3-0 mod Odd og scorer hatrick i de første runder af UEFA Cuppen.

Han er en gammel og langsom mand, der til nøds kan optage plads på bænken. Samtidig får han en høj løn i FCK, og jeg tvivler på at han vil gå meget ned skulle han skifte til Norge.

Det værste er dog, Juniors attitude. Når man er i hans situation så fighter man det bedst man har lært, for at kompencere for manglende fart, og for at vise at man er god nok.

Det har Junior ikke formået, i stedet har han gået ugidelig rundt, og ventet på at få en chance i kampe hvor FCK allerede havde afgjort det hele, eller hvor modstanderen var på et niveau hvor man kunne tillade sig at spille sådan.

Køber RBK Junior, så får man kun en tung lønudgift. Fodboldspilleren Junior "døde" da han spillede i Sverige.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 30.01.2009 11:52    Post subject: Reply with quote

Alt avhenger jo selvsagt av pris og lønnsnivå, men er i utgangspunktet kritisk. Han er 7-8 år for gammel, har en nedadgående kurve, og er ikke et kjøp for framtida. Det er nok mye i det Evildane skriver, at RBK her vil kjøpe seg kostnader, mer enn en klassespiller.

Skal en først gå for en godt voksen spiss, er det andre alternativer som trolig er både rimeligere og bedre. I alle fall det siste..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 11:57    Post subject: Reply with quote

José Junior høres ut som et lite sexy valg, og en spiller på nivå med Berisha. Jeg håper derfor det ikke er noe i ryktene om at han skal til Trondheim.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 12:09    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi får ham billig, og at lønna er som den bør, er dette et finfint valg. Flott som backup til Iversen, og dette ser ut som et fornuftig kjøp.
Katalysator
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Dette er svært skuffende hvis det stemmer. Som Brady påpeker er det et særdeles usexy alternativ. Og før joko rekker å komme med det poenget så vil det gi gale signaler å hente FCK-reserver.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har ærlig talt ikke god nok oversikt til å felle en god dom, men det må sies at FCK-supporterne nok er litt farget av skuffelsen over å betale 15M i overgangssum og atskillige millioner i lønn - og få så lite tilbake.

Junior har hatt sterk konkurranse fra landsmennene Santin og Ailton, og et år på benken hjelper ikke så mye på motivasjonen. Han kan blomstre igjen ved en ny start.

Antar FCK må betale en god sluttpakke for å bli kvitt lønnsutgiftene, og dermed trenger han ikke bli så dyr i drift for en ny klubb. Spørsmålet er hva prislappen på selve overgangen er. RBK kan ikke betale all verden for en snart 33 år gammel benkesliter, som ikke vil kunne bli solgt videre med fortjeneste.

Last edited by 2mas on 30.01.2009 12:19; edited 3 times in total
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Så opptatt folk er av utseende og rykte. Herre jesus. Han er en spiller som scorer mål, han er garantert bedre enn juniorene våre, og han kommer billig.

Perfekt backup.
Brady
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 12:20    Post subject: Reply with quote

Hvem er opptatt av utseende?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2009 12:22    Post subject: Reply with quote

Jeg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 30.01.2009 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg også, vil helst ha minst mulig Hoftun og Kvarme-lookalikes og mest mulig kjekkaser.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 12:25    Post subject: Reply with quote

Syns vi heller skal prøve oss på Ailton..

MEN, er ikke Lasse Nilsson en god spiss?
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 30.01.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

Det skal tilføjes, at MFF tilhængerne var lige så forundret over FCKs interesse i Junior som jeg er over Rosenborgs.

Men vil i have ham er i da mere end velkommende Smile

Junior blev købt som erstatning for Marcus Allbäck, men har siden midten af foråret været fjerdevalg i angrebet efter Nordstrand, Ailton og Santin. (Nordstrand og Santin har været første valget siden i sommer) Men på trods af, at FCK har manglet en angriber med Juniors spidskompetencer, så har Junior intet vist.

Nu har FCK så købt endnu en dyr, og meget yngre angriber Dame N'doye, der ikke er købt til bænken. Altså er Junior femtevalg i angrebet.

Men hvad, hvis Hamrén vil have manden, så tror jeg ikke i finder mange i og omkring FCK der vil stå i vejen for et skifte. Til gengæld tror jeg der er mange der vil spørge sig selv, hvad fanden RBK vil med Junior?

Måske er dette Ståles stille hævn, for de mange nederlag han havde til RBK i sin tid som spiller?

Last edited by EvilDane on 30.01.2009 12:41; edited 1 time in total
Back to top
EvilDane
Junior

PostPosted: 30.01.2009 12:35    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Syns vi heller skal prøve oss på Ailton..

MEN, er ikke Lasse Nilsson en god spiss?

http://www.bold.dk/nyt/Ti...il-Vitesse
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 30.01.2009 12:39    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at Junior høres ut som katta i sekken. Jeg vil ikke ha femtevalget fra FCK. Jeg vil ha et førstevalg fra en klubb og en spiller som beviselig gjør det bra.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb