English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trekning Champions League
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.08.2005 21:50    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:

Litjeggen wrote:
Real slår Lyon og Olympiakos 2 ganger...

Laughing

På dette nivået så kan alle slå alle og sannsynligheten for at Real slår Olympiakos 2x er absolutt tilstede.

Poenget mitt med posten er at i utgangspunktet så HAR vi muligheter til å gå videre til UEFA-spill i det minste. Med flaks i de andre oppgjøra så trenger vi faktisk ikke poeng i mer enn 2 av kampene og det er definitivt mulig.

Med flaks på banen i egne kamper så kan vi også greie 2.plassen.

Mange uavgjorte de andre imellom, ett suverent lag og en ufortjent seier på toppen av en fortjent seier er allt som skal til.
Rutinert

PostPosted: 25.08.2005 21:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

For øvrig blir det nok scener à la dette på Lerkendal 1. november:

Laughing

Laughing Ja, spanjolene skal nok få kjørt seg i Trondheim, og det samme med resten av dere óg! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 25.08.2005 22:04    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal se litt bak marerittet i Lyon sist også. Vi hadde rundspilt gruppefavoritten Inter på Lerkendal, men pga Magic Crespo fikk vi bare et poeng. Fristelsen til å tro at nå kunne vi slå virkelig fra oss også borte ble vel for stor. Mot Ajax borte var vi meget disiplinert og fortjente kanskje bedre enn uavgjort. Og Lyon hjemme var jo ikke langt fra seier. Marginene er små og jeg tror det kan svinge helt fra fjorårets poengsanking til 8-10 poeng.
Da tror jeg vi tar 3 eller 4 poeng fra Sollied, 3 fra Carew, og 1-3 mot Real. Som i fjor tror jeg vi kan sanke poeng borte i siste kamp hvis motstanderen IKKE må vinne. Det kan jo bli tunga på vektskåla mot Olympiakos
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 25.08.2005 22:06    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

Mange uavgjorte de andre imellom, ett suverent lag og en ufortjent seier på toppen av en fortjent seier er allt som skal til.

Ufortjente seirer og fortjente seirer gir vel fortsatt like mange poeng Wink
Mye morsommere å vinne når vi får se festfotball samtidig RBK
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 25.08.2005 22:28    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
erlendmf wrote:

Litjeggen wrote:

Laughing

På dette nivået så kan alle slå alle og sannsynligheten for at Real slår Olympiakos 2x er absolutt tilstede.

Poenget mitt med posten er at i utgangspunktet så HAR vi muligheter til å gå videre til UEFA-spill i det minste. Med flaks i de andre oppgjøra så trenger vi faktisk ikke poeng i mer enn 2 av kampene og det er definitivt mulig.

Tenkte først og fremst på Lyon i det du skrev.

Ellers må jeg si jeg er enig i dette innlegget. Vi har i utgangspunktet muligheter til å gå til UEFA-cupen, og med flaks kan vi ta 2. plassen. Mange som ikke tror det i det heletatt, men jeg har trua på at vi kan klare 2. og ikke minst 3. plassen.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2005 22:29    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
2mas wrote:
Gammelt, godt minne på en dag som denne: Rosenborg - Real Madrid 2-0 (video)

Var vel siste kampen før Eggens sabbatsår dette Smile Er jo ikke så verst minne fra når Lyon var her heller. De to lagene har jo vært her de gangene han tok farvel. Og Olympiakos er vel fortsatt ganske høyt på lista over en av de største seirene i CL. Dessverre er vel RBK også der med negative fortegn, men...

Vi er faktisk i toppen med positive fortegn, også... Wink

Last edited by Bakklandia on 25.08.2005 22:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 25.08.2005 22:30    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
erlendmf wrote:

Litjeggen wrote:

Laughing

Tenkte først og fremst på Lyon i det du skrev.

Ellers må jeg si jeg er enig i dette innlegget. Vi har i utgangspunktet muligheter til å gå til UEFA-cupen, og med flaks kan vi ta 2. plassen. Mange som ikke tror det i det heletatt, men jeg har trua på at vi kan klare 2. og ikke minst 3. plassen.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2005 22:33    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
erlendmf wrote:
$RBK$ > Brann wrote:
Tar vi vare på dødballene har jo trua på masse poeng i år. Høgmo er en luring!

Vi må også passe på og ikke gi frispark i farlig posisjoner. Ikke glem at de har Juninho, som er verdens beste i verden på dødballer.

Skal bare si at Olympiakos har Rivaldo, også en av de beste i verden på dødball! Laughing

I det hele tatt kommer det til å kry av brasser på Lerkendal i år, og la oss ikke glemme at Real har en dødballtaker ved navn Roberto Carlos som en av mange brasser i klubben.

Og for dere som savner Ronaldinho, vent å se hva Robinho er god for... Wink
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 25.08.2005 22:37    Post subject: Reply with quote

Roberto Carlos skyter utenfor mål 19/20 ganger da Confused , men når han først scorer kommer det knallhardt i krysset.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2005 22:44    Post subject: Reply with quote

Jaja, bommer han så har de alltids Beckham, Zidane, Figo og kanskje også Julio Baptista (Er han god på dødball?), alt etter hvem som spiller den kvelden, så de blir neppe ufarlige på dødball de heller, for å si det sånn. Var vel egentlig det jeg mente, da..:
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 25.08.2005 23:09    Post subject: Reply with quote

Dette var kanskje den enkleste gruppen tatt
i betraktning.. dette er lag rbk har møtt flere
ganger før og kjenner
spillerstilen til, har troa på dette, så lenge
formen holder seg, og gutta får
litt bedre kondis til å holde ut 90 minutter
uten og kolapse helt etter 70 minutter..
Rolling Eyes GO RBK
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 25.08.2005 23:27    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Jaja, bommer han så har de alltids Beckham, Zidane, Figo og kanskje også Julio Baptista (Er han god på dødball?), alt etter hvem som spiller den kvelden, så de blir neppe ufarlige på dødball de heller, for å si det sånn. Var vel egentlig det jeg mente, da..:

Figo har vel gått til Inter? Beckham er ikke noe god på frispark lenger. Zidane holder kanskje koken på frispark enda, men ærligtalt veit jeg ikke om Baptista er god i dødball.

Heldigvis ligner Real litt på oss, og når jeg mener heldigvis så er det fordi de begynner å få en del gamle spillere. Zidane, Beckham, Raul, Ronaldo, Carlos begynner å dra på åra. Desverre for oss har Real begynt å kjøpe litt yngre spillere, som Baptista, Robinho og Woodgate.

Hvis RBK skal ha en sjanse mot Real tror jeg RBK har nøtt til å presse fra avspark. Forsvaret til Real er deres store svakhet, og angrepet er deres sterkeste side. Så hvis Angrepsspillerne ikke får nok baller av forsvaret/defansive midtbanespillerne skal det nok gå bra Cool
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.08.2005 23:54    Post subject: Reply with quote

Er vel vanskelig å vite hvor godt spillet til disse laga sitter før de har spillt 6-7 kamper i sine ligaer.

Lyon ser ut til å ha fått en bra start men de skorer veeeldig lite og det er vel kun Carew som finner nettmaskene.

Real har selvfølgelig makskapasitet til å skore 5 på oss både hjemme og borte men så er det motivasjonen og snø etc...

Olympiakos er helt usikkert. Sollied er IKKE garantert å få laget til å funke som han ønsker til tross for suksess i de tre siste klubbene...

Samma med oss - vi kan dette ned på tidenes laveste CL nivå men vi kan også komme til å få tidenes defensivt best organiserte RBK i CL.
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2005 00:21    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Lyon ser ut til å ha fått en bra start men de skorer veeeldig lite og det er vel kun Carew som finner nettmaskene.

Lyon har vundet de fleste af deres kampe og spillet en uafgjort, men af hvad jeg har læst på nettet og set på eurosport har deres spil ikke været specielt godt.
Tror godt vi kan hævde os i denne gruppe, og en 3 plads er ingen umulighed.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 26.08.2005 01:11    Post subject: Reply with quote

He-he, Hallgeir Stokken blir ikke den eneste som farter rundt med propp i øret 1. november: Raúl har treneren på øret
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2005 08:28    Post subject: Reply with quote

Hrm. Drittgruppe. Håpet på nye spennende lag, men nei ...

Jeg hadde håpet på gruppe C, ville vært drømmegruppe, mens vi heldigvis slapp gruppe G der vi måtte sett Lerkendal invadert av nordmenn i engelske trøyer TO ganger.

Real Madrid er vel greit, alle førstepuljelaga er både attraktive og uoverkommelige uansett.

Lyon, æsj, fysj og føy og nei takk til franske lag. Bare faenskap av noen kamper. Et av de verste vi kunne trukket. Litt anonymt og kjedelig, og samtidig helt utenfor rekkevidde. Føles enklere å vinne mot Real Madrid.

Olympiakos, well ... Både Sparta, Werder, Schalke og Rangers ville vært bedre. Men det blir jo i det minste et gjensyn med Sollied. Uheldigvis har han vel rukket å få mer struktur inn i laget.

Men men, vi er vel ikke bedre for tiden enn at vi hadde blitt slaktoffer i alle de andre gruppene også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.08.2005 15:13    Post subject: Reply with quote

- Vi går på banen for å slå alle vi møter, og det kan vi klare mot Real Madrid også. Men det blir veldig vanskelig - spesielt hvis vi ser på det vi har prestert så langt i år. Dessuten har Real Madrid begynt å kjøpe forsvarsspillere og grovarbeidere som Thomas Gravesen også nå. Tidligere var de mest kjent for å kjøpe bare verdensstjerner, sier Beto.

Les mer: - Real er ikke uslåelige!
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 26.08.2005 17:48    Post subject: Reply with quote

Vi overkjørte PSG på hjemmebane (3-1, kunne glatt vært 5-1), og matchet absolutt Lyon på hjemmebane selv om vi tapte stygt på bortebane mot begge to... vi må ikke bli overtroiske angående franske lag av den grunn Smile

NÃ¥r det er sagt, blir jeg slettes ikke overrasket om Lyon vinner gruppa...
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 28.08.2005 13:23    Post subject: Reply with quote

Real Madrid er soleklare favoritter i denne gruppa.

Lyon gjorde det bemerkelsesverdig bra i fjorårets Champions League, og ville foran denne sessongen forsterke lag og ledelse for å bli enda bedre i CL.

Personlig mener jeg Lyon var bedre i fjor - med tanke på tapet av Essien, og trener Paul Le Guen. Hvorfor ledelsen ville sparke han, og isteden ansette Liverpool-"floppen" Gérard Houllier, er et mysterium.
Vil ikke si at Carew var det største kjøpet i årets CL heller - Lørenskog gutten har bare fått en flying-start.

Real Madrid, på sin side, vil revansjere seg i årets CL. De har handlet Robinho fra Santos og Bapista fra Sevilla, og de to slutter seg til en angrepsrekke som allerede består av Ronaldo, Raúl og Owen...
Laget er også bedre defensivt og kynisk under trener Luxemburgo. Thomas Gravesen på midtbanen er en verdig arvtager til Makelele.

Jeg spår utfallet av Champions League 2005\2006 gruppe F.

1. Real Madrid
2. Lyon
3. Rosenborg
4. Olympiakos

Jeg føler meg optimistisk i dag..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2005 13:40    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:
Hvorfor ledelsen ville sparke han, og isteden ansette Liverpool-"floppen" Gérard Houllier, er et mysterium.

Le Guen trakk seg. Han har visst aldri kommet med noen offisiell grunn til det.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 28.08.2005 14:30    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
2mas wrote:
Kampoppsettet på slutten ble snakket bort både på TV3 og EuroSport. Men RBK begynner visst borte i Aten slik som fjor. 14. september?

Jeg ropte HOLD KJEFT flere ganger til han idiot kommentatoren

Har aldri skjønnt hva vi skal med kommentatorer på trekninger og sånnt. Vi har da øyer. Mad
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2005 14:33    Post subject: Reply with quote

Fordi det er direktesending og ikke alle kan engelsk, men jeg forstår så absolutt irritasjonen!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2005 15:52    Post subject: Reply with quote

Lyon har kjøpt Tiago fra Chelsea for €10m: Lyon tie up Tiago transfer
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb