View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.01.2009 21:08 Post subject: |
|
|
Det må ha vært forferdlig for Drillo å se ballbesittende Spania feie all motstand av banen med untak av Italia som aldri gir seg uten et skikkelig sverdslag. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.01.2009 21:13 Post subject: |
|
|
Drillo og kumpanene hadde mer enn nok med å kritisere Aragones for ikke å bruke Fabregas fra start, til at de skulle lære noe av det spillet Europamestrene hadde slik suksess med, selv om andre lag kanskje hadde like bra om ikke bedre individuelle spillere.
Aragones hadde forresten vært et topp valg som norsk landslagssjef, men jeg tviler på om han var/er i bildet. |
|
Back to top |
|
 |
Arne Frango Junior
|
Posted: 27.01.2009 21:22 Post subject: |
|
|
Hvis norge har planer om å vinne mot tyskland ved å bruke Aarøy, så funker det nok ikke. Tyskland har stopperkjempene Mertesacker og Metzelder, som er LITT bedre kanskje?!? _________________ Illuminati sitt rik å sikle,
Og vil kontroller din hjerne med en mikrobrikke |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.01.2009 21:57 Post subject: |
|
|
Aarøy eier ikke fart, han har bare en force, internasjonalt sett... Men det er kanskje greit å prøve han nå, for å bli ferdig med denne ideen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.01.2009 21:58 Post subject: |
|
|
Han har faktisk en force til internasjonalt sett. i Motsetning til Iversen og Carew er han ukjent, landslagsstopperne har ikke møtt han før. Det kan faktisk være en fordel. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.01.2009 22:07 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Verken Demidov eller Tettey ble nevnt av Drillo som en av de 7-8 som var nærmest troppen, og da regner jeg med at Drillo ikke verdsetter noen av de spesielt høyt.
Hvis man ser på prestasjonene sist høst, er det mest urettferdige med tropoen at Fredrik Winsnes ikke er tatt ut. Han var udiskutabelt blant de beste i alle kampene han fikk spille.
Jeg tror Drillo aldri har likt Winsnes. Husker da han fikk sin debut på landslaget under Semb i 2001. Drillo kommenterte for NRK, og sa minst et par ganger at feil mann fikk sjansen når Winsnes fikk muligheten til å skyte. Han har jo ikke akkurat noe dårlig skuddben så her tror jeg Drillo lot trynefaktoren råde. |
Dette er de spillerne Drillo på oppfordring sa var nærmest troppen; Espen Ruud, Jon Inge Høiland, Trond Olsen, Morten Moldskred, Kristofer Hæstad, Henning Hauger og Fredrik Winsnes.
han var sannsynlgivis en av de som ble fjernet først i dag. Med en vanlig tropp på 26 hadde han kanskje vært med. Vi skal huske på at denne troppen er mindre enn vanlig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2009 14:23 Post subject: |
|
|
- Tore Reginiussen spilte noen godkjente landskamper i fjor og hadde en fin sesong i Tromsø. Kjetil Wæhler er god og en spiller jeg kjenner godt til, mens Børre Steenslid var Vikings kanskje beste spiller sesongen sett under ett i fjor. Han er den jeg kjenner minst av midtstopperne, og en jeg vil se ekstra nøye på, medkjenner Olsen.
Drillo har alltid vært svak for Kjetil Wæhler, og hentet i sin tid midtstopperen til Wimbledon uten særlig suksess. De var også sammen i Vålerenga. Den ferske Aalborg-proffen kan dermed ha et lite forsprang på Tore Reginiussen og Børre Steenslid.
- Jeg kommer ikke til å bestemme meg før jeg får sett dem på trening i forkant av kampen, sier Drillo.
- I tillegg til disse har vi Morten Morisbak Skjønsberg i bakhånd, sier den ferske landslagssjefen.
Les mer: Lover ikke Reginiussen fast plass
I Papir-VG blir Demidov listet opp som en av 19 svært aktuelle (sammen med Tettey - og Iversen), men Drillo ser tydeligvis ikke på ham som stopper...? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.02.2009 16:09 Post subject: |
|
|
TV2 Sport sender kampen
Blir vel første landskamp på betal-TV siden Wales - Norge på Canal+ da Helstad scoret. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.02.2009 19:13 Post subject: |
|
|
De har startet "fotball på web"-kampen ja. Med å fortsette med dette vil de folk over til Sumo i stedet for de andre tilbyderne på Tippeliga.
Ser det på nederste avsnitt av saken:
Quote: |
Bredt sportstilbud på web
Sportstilbudet på TV 2 Sumo inneholder alle kampene fra Tippeligaen, og frem mot seriestart sendes både 1881-turneringene fra La Manga og en rekke andre treningskamper med norske tippeligalag. Sammen med den norske cupen, en rekke landskamper, serieinnspurten i spansk La Liga, norsk og internasjonal topphåndball og daglige sportsnyheter viser det en del av TV 2 Sportens brede sportssatsing på TV 2 Sumo denne våren.
I mange år har TV 2 Sumo vært i førersetet med levende bilder på nettet, og vil også i år sørge for nye teknologiske og interaktive nyvinninger, blant annet i samarbeid med Microsoft. |
|
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 06.02.2009 22:24 Post subject: |
|
|
Håper noen av aktørene vil legge til rette for Mac og Linux ... |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.02.2009 13:46 Post subject: |
|
|
Oppdaget nå at Tyskland-Norge ikke sto oppført i Sumo-kalenderen over kommende kamper. Går man inn på reklamen for denne kampen inne på Sumo, kan man reservere seg tilgang til å se kampen. Tv2 har begrensede nettressurser og det er derfor kun et visst antall som får se kampen. Ulike nettselskaper har fått et visst antall "billetter" til kampen, så det kan lønne seg å gå inn og reservere.
http://webtv.tv2.no/webtv...mp;itemId=
Tror det er en fare for at Tv2 skyter seg selv i foten med dette opplegget. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.02.2009 14:24 Post subject: |
|
|
Hvorfor det? Det er da en glimrende måte å faktisk sikre de som er villig til å betale for kampen tilstrekkelig kapasitet. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.02.2009 14:53 Post subject: |
|
|
At de som ser den har bra fart er en god ting. Derimot tror jeg folk i utgangspunktet er skeptiske til at de må på nettet for å se kampen, det er stor oppmerksomhet rundt Drillos comeback og kampen burde vært sendt på tv. Om noen i tillegg blir utestengt fordi de ikke fikk "billett til kampen", tror jeg det blir høylydt murring. Håper det er så gode linjer at færrest mulig blir holdt utenfor. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 08.02.2009 15:04 Post subject: |
|
|
Det som det kan bli masse surr rundt er at for å ha god speed på sumo må din ISP ha avtale med tv2.. Dette er det jo ikke alle som har, noe som gjør at de uten avtale kun kan se i 600kbit\s Det er ikke akkurat kvalitet |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 08.02.2009 15:35 Post subject: |
|
|
Gikk inn for å sjekke nå jeg, kjøpte månedskort for å få med meg kampen mot Lyn og Fredrikstad.
TYSKLAND - NORGE:
"Du har reservert tilgang til denne kampen via kjøp av Sumo SPORT eller Sumo GULL, og kan sette deg godt tilbake i stolen og nyte kampen"
 _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Sigurd Senior
|
Posted: 08.02.2009 16:32 Post subject: |
|
|
Noen som vet om kampen streames fra tysk tv? |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.02.2009 16:42 Post subject: |
|
|
Löw: Norge fremstår som Liechtenstein
Tyskland skal i den kommende uge møde Norge i en venskabskamp. Landstræner Joachim Löw forudser, at Norge kommer til at stå lige så dybt som Liechtenstein.
http://www.bold.dk/nyt/Lo...chtenstein |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 08.02.2009 17:42 Post subject: |
|
|
Børre Steenslid, Daniel Fredheim Holm og Tor Hogne Aarø har meldt forfall til kampen og er ikke med til Tyskland.
Drillo hentet Erik Nevland.
nå har Norge en tropp på 18 menn..
Jeg synes han kunne tatt ut Tettey også!
tre ut og en inn  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.02.2009 00:23 Post subject: |
|
|
Tettey spiller for mye bakover og sidelengs, han passer dermed ikke inn i forhold til Drillos filosofi. Jeg skulle gjerne sett ham der forsåvidt, men da brukt i en Leo-rolle. Bratseth spilte med mannsmarkering i Tyskland, men fikk være med på landslaget fordi han klarte å omstille seg til sonemarkering.. ser ikke at Tettey ikke skal få den sjansen med slike forfall. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 10.02.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Enn så lenge er Ola By Rise med i trenerteamet til Drillo. Det var derfor ganske interessant å se BratZ-TV fra sist høst hvor Ola var gjest. Her påpeker han at Drillo nok hadde flaks med timingen, og at det hadde vært vanskelig å få til det samme eventyret i dag. Noen måneder senere er Drillo altså tilbake, og med Ola som en del av teamet. Hva sier Ola nå? Fremdeles like sikker?
Tyskerne gjør for øvrig alt hva de kan for å leve opp til mytene og forestillingene man har om dem. Assistenten der i gården heter Hansi Flick. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2009 10:47 Post subject: |
|
|
Herr Flick styrer fotballen og tidligere var R. Hess sjef for hopplandslaget.
Hadde forresten ventet på denne ei stund: Giske: - Synd landskampen går på betal-TV
Det eneste jeg reagerer på, er at tv2.no plutselig krevde tre måneders abonnement for nye kunder. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.02.2009 10:57 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Hva sier Ola nå? Fremdeles like sikker?
|
Ola By Rise er en lojal person. Når han er ansatt hos NFF gjør han den jobben han skal, og jeg applauderer at han ikke trakk seg samtidig som Hareide. Det ville gjort situasjonen enda vanskeligere i en viktig landslagssesong der vi enda har muligheten til å kvalifisere oss til VM.
Og selv om By Rise kanskje ikke er helt på linje med Drillo, tror jeg nok han vil se verdien av å kunne trekke erfaringer av å jobbe med fyren. Jeg håper By Rise i etterkant av landslaget aktivt vil søke seg inn på en trenerjobb i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.02.2009 10:59 Post subject: |
|
|
Sigurd wrote: | Noen som vet om kampen streames fra tysk tv? |
Livesport 247 streamer kampen. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
|