| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 20.01.2009 09:46 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | Du er klar over at Storflor nå er i Drammen og spiller for Godset? | He-he, ja faen det stemmer det gitt. Der ser man hva mangelen på søvn gjør... jaja, han scorer vel mot oss da tenker jeg  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2009 10:06 Post subject: |
|
|
| Man skal ikke trekke for mye ut av et 8 min klipp, men herregud som forsvaret blir rævkjørt. Avslørt på plassering og hurtighet gang på gang på gang. Det positive er at vi så litt mer gjennombruddshissige ut enn vi gjorde store deler av 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.01.2009 10:50 Post subject: |
|
|
Enda bra at Jarstein virker litt kjappere enn i fjor i hvert fall  |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 20.01.2009 11:54 Post subject: |
|
|
| Det har vel vært verre innbytter enn Hoftun i treningskamper. Harry Redknapp byttet vel i sin tid inn en supporter som klaget slik på spillerne under en treningskamp. Vedkommende scoret visst også, men fikk vel ikke kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.01.2009 16:44 Post subject: |
|
|
Det eneste som er rævkjørt her er enkeltes meninger... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 20.01.2009 16:46 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Man skal ikke trekke for mye ut av et 8 min klipp, men herregud som forsvaret blir rævkjørt. Avslørt på plassering og hurtighet gang på gang på gang. Det positive er at vi så litt mer gjennombruddshissige ut enn vi gjorde store deler av 2008. |
Jeg er veldig enig i din observasjon. Vi kan trøste oss med at vi manglet fart bak der i dag, Wangberg slo meg ikke som den hurtige typen, og uansett mangler han rutine. Med Stadsgaard og Lago bak tror jeg forsvaret vil se langt tryggere ut enn det fremstår på sammendraget. Eventuelt om Stadsgaard skulle være skadet vil også Demi+Lago være et bedre alternativ enn midtforsvaret vi hadde i går. At angrepet er mer gjennombruddshissig selv uten Sapara er et stort pluss. På grunnlag av dette vil jeg si at jeg, totalt sett, ble positivt overrasket over årets første kamp. Gleder meg som en unge til 15 mars. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.01.2009 19:22 Post subject: |
|
|
Jeg synes jeg så mange fine tendenser i sammendraget til RBK.no.
Virker som et par av spillerne har mindre tunnelsyn enn i fjorårssesongen, og at det offensive spillet glir bedre. Men våre tre beste spillere var ikke med i går heller da. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 20.01.2009 20:33 Post subject: |
|
|
Skjelbred virket ok i den offensive rollen. Men jeg er usikker på hvilken posisjon på banen han passer aller best, for hvor kan man bruke en spiller som er:
fryktelig løpssterk, teknisk briljant, flink til å spille gjennom "stikkere", men som også er: veldig svak i lufta, veldig lite målfarlig og svak og pinglete?
I den offensive midtbanerollen i 4-2-3-1 får han vel ikke utnyttet sin gode løpskraft, eller? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.01.2009 20:56 Post subject: |
|
|
| Nordvik framstår virkelig som en klovn i situasjonen der han lager straffe, virkelig ubegripelig dårlig forsvarspill. Hvorfor tar han den piruetten før han feller spilleren? |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 20.01.2009 21:13 Post subject: |
|
|
| Piruett? Han feilbedømmer vel spretten, skal til å følge spilleren utover mot sidelinja, men motspiller går innover. Mener du Nordvik burde ha fortsatt ut mot sidelinja og latt motspilleren gå fritt, eller snudd seg på en annen måte? Det er ikke umulig å gå på en finte, selv i toppfotballen. Heldigvis. Ellers er jeg enig i at selve taklingen var klønete. Utifra det 8-minutters sammendraget vil jeg konkludere med: Dette var helt opplagt en treningskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2009 22:02 Post subject: |
|
|
| Hadde vi fått skade i den siste halvtimen, burde vi ikke satt utpå Espen Johnsen, men heller spilt med 10 mann. Espen Johnsen er den desidert dårligste utespilleren som noen gang har vært i Rosenborg-systemet - det hadde bare blitt pinlig for hele klubben om man hadde sendt utpå ham. Heller ti mann, og heller også Skutle, Svendsen eller Odd Iversen. For utenforstående: Sjekk RBK - Tufte-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 20.01.2009 22:07 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg husker feil, men scorte ikke EJ? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2009 22:08 Post subject: |
|
|
| Jo, han scorte. Tror faktisk han scorte tre-fire mål også. Men teknikken hans var så ubegripelig elendig at det ikke skal være mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.01.2009 22:09 Post subject: |
|
|
| Espen Johnsen scora da vel flere mål i den kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2009 22:10 Post subject: |
|
|
| Se kampen, så skjønner dere hva jeg mener. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 20.01.2009 22:46 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ hoppa jeg akkurat inn i denne diskusjonen, men jeg tillater meg likevel et: "Hva faen?" |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2009 22:48 Post subject: |
|
|
| Bare kom på Tufte-kampen, hvor Espen J. "briljerte" som utespiller, og ettersom han var vår eneste gjenværende reserve i går, måtte jeg bare skrive noe om det. Beklager dersom du følte deg støtt! |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.01.2009 23:36 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Piruett? Han feilbedømmer vel spretten, skal til å følge spilleren utover mot sidelinja, men motspiller går innover. Mener du Nordvik burde ha fortsatt ut mot sidelinja og latt motspilleren gå fritt, eller snudd seg på en annen måte? Det er ikke umulig å gå på en finte, selv i toppfotballen. Heldigvis. Ellers er jeg enig i at selve taklingen var klønete. Utifra det 8-minutters sammendraget vil jeg konkludere med: Dette var helt opplagt en treningskamp. |
Ballen slås opp, spretter og Shaktar-spilleren får den i beina. Nordvik har da vært på vei mot spilleren, men så snura han ryggen til ballførende spiller for å komme bakover. Dette fører til at han mister spilleren av syne et lite sekund, slik at han mister oversikten og går inn i en overilt takling. I øyeblikket motstanderen har fått ballen i beina må han konse på ballen og spilleren, ihvertfall ikke miste han totalt av syne. Der skal han holde blikket og rygge forsiktig mens han gjør seg så bred som mulig. I det han snudde ryggen til ble han veldig smal i forsvarsarbeidet og gikk veldig lett på skuddfinta. Feilen gjør han før finta, kun fordi han ikke klarte å følge med.
Heldigvis har jeg sett Nordvik bedre, og dette var en trenignskamp, men han har noe å jobbe med når det gjelder plassering og å lese spillet. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 20.01.2009 23:50 Post subject: |
|
|
det viktigste er ikke hftuns inntreden i en skadet tropp, ikke heller krisestemningen rundt troppens størrelse. vi sparte tross alt mange, og mange er bevisst under behandling. heller ikke nordviks manglende konsentrasjonsevne.
det som fremstår mest pressende, det såm har vært slik lenge, er at vi har ÉN spiss til rådighet, og han er en tenåring. dette er ikke den mest skadeutsatte lagdelen, vi har bare en spiss ute med skade.
konklusjon: vi er et 4-4-2 lag med to spisser, en skadeutsatt en, og en tenåring. RING ROMMEDAHL/LØVENKRANDS
then again, positivt av rune, og imponerende av kjella:) |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.01.2009 19:10 Post subject: |
|
|
| Pi_Meson wrote: | | joakleis wrote: |
Og da synes du fortiden bør prioriteres foran fremtiden?'
Hvordan vet vi at junorspillerne ikke holder et visst nivå, før de har fått prøvd seg mot de store gutta? |
Hva skulle de gjort da? Flydd en junior nedover til Gran Canaria for denne ene treningskampens skyld, i det Demidov oppdaget at han ikke var 100 %? Som sagt var Espen Johnsen eneste alternativ på benken. Det var ikke slik at Hoftun ble valgt foran en yngre spiller.
|
Problemet er at Hoftun reiste nedover som spiller. Det var klart at Hoftun skulle sitte på benken lenge før det ble klart at Demidov ikke var frisk nok til å spille. Det er det jeg har problemer med å akseptere. Hvorfor ble ikke en ekstra junior sendt med i troppen til Gran Canaria, istedet for at sportsdirektøren reiste nedover som spiller? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 21.01.2009 20:32 Post subject: |
|
|
Hoftun var der som sportslig leder, Rune Bratseth var med hvert år han også, da han var sjef...
Slutt å syte over at Hoftun spillte...
Det er en kabal for juniorspillere som skal gå opp, med juniorturneringer, samlinger,landslag.
Dette gir mye fravær. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.01.2009 22:41 Post subject: |
|
|
| Halvor wrote: | Har skjekka litt rundt, og ser ut til at det går bra å legge ut treningskampen når vi kommer hjem til norge igjen (har med datatrafikk på tv2's servere å gjøre). Så da kan interesserte analysere kampen opp og i mente!
Halvor Hoem |
|
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 22.01.2009 02:03 Post subject: |
|
|
Halvor Hoem er en bra fyr. Prata med han i køen til Storås Bar lenge før han ble rikskjendis på rbk-tv.
Få kampen på nett! Her skal det analyseres! |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 22.01.2009 23:04 Post subject: |
|
|
| Tromsø fikk 2-2, vi tapte med halskada lag. Noen fremgang i ideene om hvor vi står? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.01.2009 23:07 Post subject: |
|
|
| Nei, helt umulig å si det så tidlig. Dessuten stilte vi med et lag som ikke ligner noe av det vi kommer til å spille med i TL. |
|
| Back to top |
|
 |
|