View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bergert Rutinert

|
Posted: 22.12.2008 08:52 Post subject: |
|
|
- Skal ha minst 10 mill.
Håper vi legger denne ballen dø nå.
Står også at vi betalte 5,0 mill for Miller. Ikke så blodpris som jeg trodde først, var vell nevnt 8-9 ? _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 22.12.2008 08:55 Post subject: |
|
|
Å betale fem millioner for Miller var galskap. Å betale ti millioner for Trond Olsen er i overkant, men 7-8 millioner er han nok verd på det norske markedet. Trond Olsen og hans far ble forresten observert i Tromsø før helga, kanskje det ble forhandlet en smule? _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 22.12.2008 10:01 Post subject: |
|
|
Ganske selvmotsigende at det står i artikkelen at det er prekært for klubben å få inn penger gjennom salg, samtidig som de krever 10 mill for Olsen. Et eller annet får meg til å tenke på Tromsø...
Sier vel sitt når de krever 10 mill for Olsen, samtidig som vi fikk Sapara for samme pris. Forskjellige spillertyper, men Marek anytime... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2008 10:03 Post subject: |
|
|
Det bør være uaktuelt å betale 10 mill. for en ving (som kanskje kan fungere som spiss) når vi trenger en spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.12.2008 10:10 Post subject: |
|
|
Enig. Er mildt sagt lunken til dette.
For 6-7 millioner? Jo, kjør på. For 10 millioner? Drit i det. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.12.2008 10:26 Post subject: |
|
|
Quote: | – Trond Olsen blir aldri solgt for under ti millioner kroner sÃ¥ lenge jeg sitter som styreleder, og uansett hvordan den økonomiske situasjonen til Bodø/Glimt er, sier Benn Eidissen til Adresseavisen. |
For en fantastisk holdning av en styreleder som tydeligvis heller går konkurs fremfor å mått selge Olsen for noen millioner mindre. Er det merkelig at det nordnorske klubbene titt og ofte nærmere seg konkurs? Jeg forstår alikevel kravet som er langt mer rimelig enn det 15 som Tromsø vil ha for Moldskred ,men om han er verd 10 for Rosenborg kan absolutt diskuteres. Det kommer litt an på hva Hamrèn tenker om Olsen og hvordan han skal brukes er det kun lagt inn bud fordi det kom frem at han var tilgjengelig kan det en bare drøye det hele og vente på at Glimts pengenød skal senke prisen. Mister vi spilleren pågrunn av at vi venter så gjør heller ikke det noenm, om andre skulle finne på å snappe han opp siden han aldri var et nøkkelkjøp.
Hvis derimot Hamrèn har en spesifikk plan og rolle som han tror Olsen kan være en av det beste kandidatene til å spille i så ser jeg helst at vi ikke lar en av våre fremste kandidater glippe pågrunn av et par millioner. Vi skal være en satsende klubb og et par millioner skal ikke stoppe oss i å få det spillerene vi ønsker oss. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.12.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Har hele tiden vært svært lunken til denne fyren. Han har floppet før, og sjansen for at han gjør det igjen er stor, iallefall når vi ikke skal bruke han der han er best.
Da vi spilte 4-3-3, handlet vi 4-4-2-spisser, og nå som vi har lagt om, handler vi jaggu 4-3-3-typer. Bruk pengene på Ingelsten istede!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2008 11:15 Post subject: |
|
|
Litt av "problemet" er at TL-klubbene vet at NFF neppe tør sanksjonere de for å kjøre økonomien på rævva uansett. Det er bare småklubber som Raufoss som blir straffa for å leve over evne. Dermed er ikke presset for å selge Olsen stort nok og de kan ta seg tid til å vente på at utenlandske klubber melder seg og heller selge dit. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 22.12.2008 11:15 Post subject: |
|
|
Kunne tenke meg Trond Olsen i Rosenborg, men ikke for "minst 10 millioner." Føler meg ikke trygg nok på at han slår til. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.12.2008 11:42 Post subject: |
|
|
" Etter det Adresseavisen erfarer lå RBK første og hittil eneste bud på mellom tre og fire millioner kroner. Til sammenligning ble Roy Miller kjøpt for 3,5 millioner kroner i fjor, men som etter et visst antall kamper nå er kommet opp i fem millioner "
Hva får brakka til og tro at de selger Olsen for 3-4 millioner? Gud så bortkasta tid  |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 22.12.2008 11:44 Post subject: |
|
|
var vel meninga å melde ifra til klubben og via det også pressen at de er interessert . Det var nemlig det eneste det budet gjorde |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.12.2008 11:45 Post subject: |
|
|
Kjempe smart og melde ifra til media, slik at kjøpeklubbene brann, vif osv kommer på banen og presser opp prisen
Hvorfor ikke legge 8 mill på bordet med engang? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.12.2008 11:50 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Hvorfor ikke legge 8 mill på bordet med engang? |
Håper noen i RBK leser dette. Du virker å være et forhandlingsgeni av de sjeldne.
Glimt er totalt desperate. Selvfølgelig forsøker man å tøye strikken maksimalt. Spør du meg kunne 4 millioner + John Pelu vært en god avtale. For begge parter. Selv om Glimt muligens trenger penger mest, kan de jo ikke glemme det sportslige helt. Kanskje vi kan strekke oss til Pelu + fem mill. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.12.2008 11:53 Post subject: |
|
|
Mener du det er bedre og komme i budkrig med VIF, TIL og Brann, og komme opp i 10 mill? |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 22.12.2008 11:54 Post subject: |
|
|
Her dreier det seg nok om julebord på brakka. I de små timer fant noen ut at kontordøra til Hoftun var åpen, og dermed ble idéen om en practical joke tent. Med ustø hånd skrev man et tilbud som deretter ble fakset i vei. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 22.12.2008 11:56 Post subject: |
|
|
Hahaha Og med det så ble d sikkert sendt til en av de lagrede kontaktene deres Adressa med det samme |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.12.2008 11:56 Post subject: |
|
|
Haha  |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 22.12.2008 12:25 Post subject: |
|
|
Betale 10 mill for en Flopp som ikke passer inn i vårt system, maks 3-4 mill er han verdt, kan garantere han blir en flopp hos oss. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.12.2008 12:50 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Mener du det er bedre og komme i budkrig med VIF, TIL og Brann, og komme opp i 10 mill? |
Om det betyr at Brann eller VIF bruker hele sitt kjøpebudjsett, eller at TIL bruker sine siste gjeldskroner og går konkurs? Ja, da er det verdt det. Om prisen er på det nivået bør vi uansett lete andre steder. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2008 12:55 Post subject: |
|
|
- Vi har lagt inn et bud på Olsen som er avslått. Hva som skjer videre i denne saken vet jeg ikke. Det jeg kan si er at vi jobber med andre alternativ også, forteller Hoftun.
Les mer: Bekrefter bud på Olsen
- Vi har urealiserte verdier i egen spillergruppe. Det er det ingen tvil om. Likevel kommer vi ikke til å selge noen som helst, hvis ikke prisen er den rette, slår Eidissen fast.
Les mer: Olsen avventende til spekulasjonene |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.12.2008 14:14 Post subject: |
|
|
Jeg håper at alle norske klubber gir faen og lar Glimt gå konkurs istedenfor, pågrunn av den latterlige holdningen til styret i Bodø. Når det gjelder å by skambud på 3 milloner for Olsen og 5 millioner for Cooper så holder jeg med Ronny at det er rett og slett idiotisk og det samme som å gi en invitasjon til budkrig. |
|
Back to top |
|
 |
dani Junior
|
Posted: 22.12.2008 15:46 Post subject: |
|
|
Festlig hvordan folk reagerer på en prisantydning i media.
Det dere må tenke litt på, er jo at TO er eid av investorer, som tilsier at glimt får ikke hele salgsbeløpet. Først skal investorene ha tilbake investeringen, så skal resten av summen deles opp. Totalpakken Glimt måtte ut med til LSK for å få TO tilbake var vel mellom 500k-1mil.
72 kamper, 28 mål og sikkert 30 assists senere pluss en landskamp, så sier det seg selv at verdien er mer enn 3 doblet. I tillegg signerte spilleren en ny 5års kontrakt i år. Det som taler imot prisen er glimts finansielle situasjon, finanskrisen og verdien av spilleren i den kjøpende klubben.
Når man tar glimts situasjon først, så vil dette salget måtte bokføres på 2009 sesongen, noe som da ikke vil gi noe reelt utslag på underskuddet for 2008. Det er et faktum at Glimt får et underskudd, ingen vet hvor mye, AN spekulerer i 8-9 mil, AB24 spekulerer i 17-18 mil. Lisensen er godkjent for 2009 spill og med såkalt egen verdi i stadion etc, så har glimt fortsatt en positiv egenkapital i NFF sine øyne, så det skal mye til for at det skjer noe her.
For meg virker det rimelig opplagt at det er ikke lurt å selge TO til en pris man ikke ønsker nå i desember/januar, all den tid det ikke har noen reel effekt på budsjettet eller den likvide situasjonen.
Det jeg ønsker glimt gjør, er at de selger TO til en ny investor. Hadde jeg hatt 10-15 millioner pr idag, så hadde jeg uten tvil sett at å investere de pengene i TO nok hadde gitt meg en god avkastning på sikt. Sikret meg en alle pengene tilbake + 40% av overskytende sum + 40% av alle vidresalgpenge glimt får for spilleren når han selges fra sin neste klubb.
Når salget ikke skal gjøres før |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.12.2008 15:49 Post subject: |
|
|
dani wrote: | 72 kamper, 28 mål og sikkert 30 assists senere pluss en landskamp, så sier det seg selv at verdien er mer enn 3 doblet. |
Så trekker vi ifra den økonomiske krisen i BodøGlimt og en mer generell finanskrise som rammer overgansbeløpene i nordisk fotball dramatisk - så er kanskje ikke en tredobling av prisen på et par sesonger så lite likevel. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.12.2008 15:50 Post subject: |
|
|
- Hva tenker du om RBK-interessen?
- Det kan være interessant. Det er jo en bra klubb med en god historie. Men jeg har ikke tenkt så mye på hva som egentlig frister mest. Jeg får vurdere ting etter hvert som de kommer, sier Olsen.
http://fotball.adressa.no...124965.ece |
|
Back to top |
|
 |
|