| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 04.12.2008 14:33 Post subject: |
|
|
| Man kan selvsagt ikke hente inn flere keepere uten at minst en av de tre vi har forsvinner. Imidlertid er det ikke sikkert at enten Jarstein, Johnsen eller Lund Hansen får den stabile sesongen som man må kunne kreve i RBK. Situasjonen med tre såpass profilerte keepere er heller ikke holdbar i særlig lang tid, og en av dem forlater nok klubben i løpet av kort tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kilik Senior
|
Posted: 05.12.2008 00:11 Post subject: |
|
|
VG-børsen 2008:
31. Ramovic - 5,04
34. Espen Johnsen - 5,00
Og det er ikke slik at Ramovic aldri gjør tabber. Han hadde et selvmål mot Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.12.2008 00:24 Post subject: |
|
|
Alle keepere gjør tabber. Alle keepere gjør feil. Selv de aller, aller, aller beste gjør horrible tabber av og til. Jarstein har hatt i overkant mange i høst, men flesteparten av dem er et resultat av elendig forsvarsspill. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.12.2008 00:46 Post subject: |
|
|
| Johnsen har holdt omtrent samme nivå som både Örlund og Ramovic hva er da vitsen med å kjøpe enda en keeper på det nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2189 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 05.12.2008 00:50 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Nå har vi to av norges beste keepere i stallen, vi får la de gjøre opp om førstekeeperplassen. Sansynligvis kommer det noe godt ut av dette. En av de to bør ta steget opp og bli en solid keeper vi kan ha nytte av over flere år. Jeg synes ikke vi trenger enda en på samme nivå. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 05.12.2008 00:56 Post subject: |
|
|
| Vi trenger ikke flere keepere meddet første. La de keeperne vi har pluss EJ få bevise at de fortjener en plass i Rosenborg. Hvis ingen står godkjent etter et halvt år kan man begynne å se segom etter forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.12.2008 03:47 Post subject: |
|
|
Jommen sa jeg smør. Jarstein har igjen bæsjet på leggen.
Jeg er skeptisk til Johnsen. Med god grunn. Han virker ustabil mentalt, og med 20000 trøndere som han har en spesiell historie til som han skal prestere foran. Kjenner jeg får sommerfugler i magen med en gang.
Sprellemann-Johnsen har ruset ut i alt for mange situasjoner i år, og har også problemet med at han ofte står i halvdistanse. Og ikke har han vært noen bauta i feltarbeidet heller. Jeg erkjenner at han har bedret seg, men med våre vanvittig svake hodespillere(unntak Iversen) trenger vi en trygg keeper som kan plukke cornere. Dette er alene grunn nok til at Johnsen ikke bør være keeperen vår. Når han i tillegg har disse problemene med plasseringen sin, vel. Verdensklasse på strek, men det er ikke den type keeper RBK trenger. Vi trenger en som kan være trygg på de få sjansene han får mot seg i løpet av en kamp. - Og en som kan plukke cornere, som nevnt tidligere.
Ramovic har sikkert gjort tabber på tre år. Jeg overdrev da jeg skrev "ingen". Ironi er vanskelig å forstå på nett, så jeg tar den på min kappe. Poenget er at Ramovic har _få_ tabber. Med trykk på få. Og jeg tror han er arrogant nok til å ikke føle presset fra 21 166 trøndere heller. Dessuten har han erfaring fra Bundesliga.
Og ærlig talt - hvem med litt respekt for egen fotballforståelse bruker VG-børsen som fasit for keepernes prestasjon? Og om den så var en fasit for hvor gode de var, hva sier børsen om hva keeperene er gode på. Poenget mitt er at Johnsen er god på strek. RBK trenger ingen strek-keeper. Bunnlag trenger strek-keepere fordi de får så mange sjanser mot seg. RBK får lite sjanser mot seg og trenger en stabil keeper som kjefter på forsvarslinja, får frem "gutsen" i laget, plukker cornere og setter i gang angrep.
Og hvor mange halvår skal vi vente på solide keepere? På samme måte som vi ga Espen Johnsen og Jørn Jamtfeil tid? Fysj om. Få nå litt sårt trengt profesjonalitet inn i klubben. Lær av amerikanerne: " You snooze you lose!" |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.12.2008 04:25 Post subject: |
|
|
| Ramovic er også en sprellemann. Han er tidvis som bambi på isen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.12.2008 12:42 Post subject: |
|
|
| Ifølge enkelte så er det alltid bedre å hente noen andre fordi en tror at gresset er så forferdlig mye grønnere andre plasser. Jarstein var ifjor i sammen med Opdal tippeligaens soleklart beste keepere, hvorfor skulle ikke det samme skje med Ramovic eller Örlund som det som har skjedd med Jarstein. La det tre keeperene vi har nå få gjør opp om plassen istedenfor å sløse vekk resursser på enda en keeper som holder samme nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.12.2008 17:28 Post subject: |
|
|
Vi trenger ikke ny keeper. Da må han i så fall hete Carlos Idriss Kameni eller Oscar Ustari.
Og det kommer aldri til å skje! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.12.2008 17:49 Post subject: |
|
|
| Keenoir og Bæ sine synspunkter tiltredes fra min side. Omtrent som vanlig. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 05.12.2008 18:23 Post subject: |
|
|
Klart rbk trenger en keeper som presterer bedre enn det som er gjort denne sesongen. Alle kan keepere vil gjøre tabber, men utvilsomt er det gjort for mange denne sesongen.
Gode keepere gjør også match-vinnende redninger. I år har det vært få av dem.
På dette nivået har har man ikke anledning til å spille dårlige keepere gode gjennom matchtrening. Det må presteres jevnt høyt hele veien.
Hverken jarstein eller johnsen er gode nok for et topplag, slik jeg ser det. Løp og kjøp!
Spørsmålet her er hva man har råd til og hva som finnes i markedet. Begge keeperee som nevnes som aktuelle for rbk er klart bedre enn de som er i klubben i dag. Overgangssum og lønn vil avgjøre det hele. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 05.12.2008 21:24 Post subject: |
|
|
Ramovic gikk i forhandlinger med TIL og hevdet at han i løpet av årene i Tromsø ALDRI hadde gjort en matchavgjørende tabbe.
Steinar Nilsen var enig i det.
Nilsen hevdet for øvrig at Ramovic ikke bare var den beste keeperen som har vært i Tromsø - men den suverent beste. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.12.2008 22:18 Post subject: |
|
|
| ^^ Virker som om Brann har fått seg litt av en forhandler. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 18.12.2008 22:29 Post subject: |
|
|
Men hvordan er det mulig? Var ikke TIL på vei til skifteretten, da?  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 18.12.2008 22:31 Post subject: |
|
|
De sies jo at det er det lokale næringslivet som betaler. Så TIL kan jo fortsatt havne i skifteretten.  _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.12.2008 22:46 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | Men hvordan er det mulig? Var ikke TIL på vei til skifteretten, da?  |
Det är väl inte mycket att skryta av när TIL behövde hjälp av rika(?) farbröder. Klarar man inte räkningarna själv är det tecken som tyder på en nära förestående insolvens. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.12.2008 23:32 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | Men hvordan er det mulig? Var ikke TIL på vei til skifteretten, da?  |
Det er jo ikke TIL som eier han, har du ikke bedre innsikt i egen klubb? |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 19.12.2008 05:27 Post subject: |
|
|
Jeg har så god innsikt i TIL og Tromsøs næringsliv at jeg vet det er bullshit å snakke om TIL og skifteretten i samme setning.
TIL har solgt de økonomiske rettighetene i Sead Ramovic til investorene, noe som også løser en del av problemet med å få 2008-budsjettet i havn. TIL-direktør Tom Bendiksen: -Vi selger de økonomiske rettighetene. Og da bokfører vi hele treårsavtalen nå. Det løser ikke nødvendigvis hele budsjettet på spillersalg, men det er betydelig." _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.12.2008 11:09 Post subject: |
|
|
| En får selvsagt ikke betalt for noe en ikke eier. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 19.12.2008 12:11 Post subject: |
|
|
Faktum er at TIL har fått x antall millioner for en spiller vi i utgangspunktet ikke hadde noen rettigheter i. Takket være velvillige sponsorer. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.12.2008 12:28 Post subject: |
|
|
Alt kommer for en dag.
Det at norske klubber (ikke bare TIL) har overdrevne forventninger til spillersalg er ikke noe nytt.
De krever og krever inntil de innfinner seg med at prisen må senkes flere hakk eller man rett og slett må beholde spillere som er dyre i drift.
Det er for øvrig bedre at TIL satser på egne unggutter enn å basere seg på utenlandske krefter.  |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.12.2008 15:06 Post subject: |
|
|
Før eller siden, så smuldrer økonomien i nasjonale og internasjonale klubber sammen.. Klubber selger rettigheter, og selger skinnet før de har skutt bjørnen.. Setter ut rykter om at spillere er super atraktive.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.12.2008 15:52 Post subject: |
|
|
| Kan noen med enkle ord forklare meg hvorfor Tromsø nå har råd til å beholde Moldskred og står generelt mye bedre rustet økonomisk etter at investorer har betalt for å beholde Ramovic? |
|
| Back to top |
|
 |
|