English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.12.2008 11:53    Post subject: Reply with quote

Alle her er vel enig i at Jarstein ikke har prestert godt nok i år, uenigheten går på om vi må ha ny keeper eller om vi skal gi Jarstein og Johnsen en sjanse til å revansjere seg. I bakhånd lurer også Lund Hansen. Jeg heller tydelig for siste løsning, mest fordi både Jarstein og Johnsen tidligere har vist at dem under det rette forholdene er gode keepere på dette nivået. For det andre så er markedet slik nå at det er omtrent umulig å få et anstendig beløp for noen av dem og da er det ikke lurt å plutselig sitte igjen med 4 keepere på høy lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert

PostPosted: 05.12.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

Er helt enig med Keenoir at det ikke er riktig tid å kjøpe inn en ny keeper, om en brått ikke kommer over et røverkjøp, hvilket er lite sannsynlig. Men Jarstein bør ikke ha klippekort på plassen heller. Med Lund Hansen, Johnsen og Jarstein i klubben, burde det være mulig å få etablert et veldig godt treningsopplegg, og slik sett burde vel RBK vurdert å byttet ut Jamtfall som trener.

Jarstein har i likhet med en del andre spillere en tendens til å gjøre en feil for mye, og når han unnskylder seg med hagl i ansiktet, så sier det meg noe om holdning og innstilling. Om det ikke betyr mer å vinne kamper, selv om det er treningskamper, så bør kanskje noen som er interessert i å vinne få plassen.

Men som sagt før. Jarstein er et kjempetalent, og hans største problem virker å være psyken. Får han det på stell, blir han god.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 16:31    Post subject: Reply with quote

Enligt men mening är största problemen spänsten, explosiviteten och reaktionssnabbheten. När det gäller psyket är största problemet att han saknar självkritisk hållning.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.12.2008 16:41    Post subject: Reply with quote

Enig med Storey, og dette tror jeg er de viktigste negative følgene av skadeproblemene han har hatt i høst.

Sammenliknet med spenst, reaksjonsevne og hurtighet han viste i Odd Grenland er han jo nå en potetsekk i forhold.

En skadefri vinter og god trening med fokus på disse områdene tror jeg vil gjøre at han kan få en fin 2009-sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjørkis
Senior

PostPosted: 05.12.2008 17:09    Post subject: Reply with quote

Enig. Jarstein kommer!
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 08.12.2008 22:54    Post subject: Reply with quote

Bratseth sa idag i Efter kampen att målet mot FCK var en tabbe av Jarstein, han hoppade( ? jag såg inte att han lättade från marken) för tidigt. Men att han delade ansvaret för målet med utespelarna.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.12.2008 22:59    Post subject: Reply with quote

For å ta en annen keeper som tidligere i år har vært i hardt vær Gomes så står han nå for andre uke på rad en meget god kamp for Tottenham, dette kun uker etter at dem sparket keepertreneren sin.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 10.12.2008 09:57    Post subject: Reply with quote

*hint hint*
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.12.2008 11:42    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo omskolere Jarstein til spiss så kanskje vi har løst to problemer Smile
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 10.12.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt håpløst å ha "Jamtfeil" som keepertrener. Mulig Jarstein var god i Odd, men nå er han under middels. Ny keeper eller ny keepertrener må på plass
kristobal
Legende

PostPosted: 10.12.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Når du ikke en gang har fulgt med så mye at du vet hvordan Jarstein var i Odd, hvordan kan du da i det hele tatt vite hvilken jobb Jamtfall/feil har gjort med ham i RBK.

Det var vel neppe tilfeldig at Jarstein ble kåret til månedens spiller i vår heller.

Kritikken mot såvel Jarstein som Jamtfall har vært helt ut av sine proporsjoner i høst. Alle kan se at Jarstein har hatt en dårlig høstsesong, men jeg mener han har potensial til å bli en glimrende førstekeeper neste sesong.

Akkurat hvilken jobb Jamtfall har gjort vet ikke jeg heller, men jeg støtter meg til folk med stor kunnskap på feltet som mener Jamtfall er en god keepertrener.

Det blir nesten litt komisk når enkelte klarer å argumentere med at Jamtfall har klart å ødelegge landslagskeeperne våre i løpet av noen få treningstimer - og bruke det som et kronargument for hans jobb i RBK.
Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 10.12.2008 17:22    Post subject: Reply with quote

Kristobal, jeg tror ikke kritikken mot jamtfall går mest på at han er en "dårlig keepertrener". For å si noe slikt må man nok følge han ganske nøye over en lengre periode. Derimot er vel problemet det faktum at han i sin tid som keeper var en "tabbekeeper". Derav en tabbekeeper-trener. Han har vel gode forutsetninger for å trene rekkevidde og luftstyrke. Derimot når det gjelder de mentale delene av keeperspill har han vist å ikke helt beherske. Han fikk veldig mange år med Espen Johnsen uten at han ble noe bedre i situasjonsvurderinger.

Jeg har dog tatt mine trenersertifisering og skal innrømme at det å trene folk i de mentale ferdighetene er et helvete. Det er helt ok at noen er treigere enn andre. Det virkelig store problemet er hvordan de på mystisk vis glemmer hva de har lært når neste trening/kamp kommer.

Er forresten enig i at Jarstein er årets største SYNDEBUKK. Dog slik er det i en mediastyrt verden, vi må ha være helter og skurker!
schmoo
Junior

PostPosted: 10.12.2008 17:41    Post subject: Reply with quote

det jeg lurer mest på er dette utrolige potensialet folk snakker om, for jeg sliter seriøst med å se det. Greit at han var god i odd, men er mange keepere som har gode perioder med fin flyt.
Leverer aldri matchvinnerredninger, ikke noe spesielt god igangsetter osv.. hvordan ser dere dette potensialet??
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

schmoo wrote:
ikke noe spesielt god igangsetter osv..

Har du bind for øya når det er kamp eller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
schmoo
Junior

PostPosted: 10.12.2008 17:55    Post subject: Reply with quote

sier ikke at han er en dårlig igangsetter, men ikke noe unormalt dyktig heller.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.12.2008 18:46    Post subject: Reply with quote

Han er i norsk sammenheng eksepsjonelt god med beina, han er flink til å kaste ut. Han var norges beste keepere i feltet, helt til alt gjekk rett vest nå i høst. Han er veldig dyktig til å posisjonere seg slik at en skal slippe å måtte slenge seg. Han har ikke imponerende rask reaksjon, spenst har jeg sett at han har tidligere. Har til gode å vise dette i Rosenborg.

Han har ikke bare en god sesong i Odd, han danket tross alt ut Erik Holtan som på den tiden var i landslagsskorpa og har etter det stått veldig bra og vært blant tippeligaens beste keepere i flere sesonger før han kom til Rosenborg i år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Svein Maalen:

- Jeg jobber med å analysere situasjoner, og det er få av de situasjonene som er blåst opp i media som kan kalles tabber. Rune er ekstremt offensiv i feltet, og det mener jeg er veldig smart. Han har bra teknikk i feltarbeidet og er fenomenal på igangsetting. Ved å være så offensiv avverger han mange potensielle målsjanser, men det er et stort ansvar å ta på seg også, og det har han ofte fått svi for i ettertid, sier Maalen, som tydelig irriterer seg over måten keeperen har fått gjennomgå i løpet av året.

Les mer: - Et godt grunnlag er lagt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 12.12.2008 16:19    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at ikke alle av Jarsteins tabber kom etter duellsituasjoner i feltet. En del tabber har vel også forekommet når han har vært upresset - altså rett og slett på grunn av slett keeperspill.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.12.2008 16:38    Post subject: Reply with quote

Maalen er i hvert fall enig med meg i det meste, og det er hyggelig. Men det kan naturligvis være at vi ikke har det rette synet på ting og tang noen av oss.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.12.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Uten å kommentere det om Jarstein, så håper jeg den interne evalueringen er mer selvkritisk og ærlig enn denne sminkede utgaven de serverer på RBK.no. Hvis ikke, så blir det fort en 5 plass for tredje året på rad.
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 12.12.2008 20:38    Post subject: Reply with quote

I vårsesongen var Jarstein frisk og en av de beste på RBK. Høstsesongen var en gedigen skuffelse av han og flere andre som spilte småskadet.. Dette henger ihop med at de ikke får brukt den tiden mellom kampene på treningsfeltet, men desto mer til fysio, lege og på en spinningsykkel. Får Rune røket denne muskelen sin snart sånn at han får en god opptreningsperiode så vil vi nok se hva som bor i gutten igjen. Very Happy
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 13.12.2008 00:52    Post subject: Reply with quote

Sant det. Man blir nok ikke akkurat særlig bedre mellom stolpene hvis man bare tråkker løs med spinning på 3T. Funker ikke for min del..
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.12.2008 16:41    Post subject: Reply with quote

Nok en strålende kamp fra Gomes igår kveld som virkelig har funnet formen etter at Tottenham ga keepertreneren sin sparken. Fremdeles noen som ikke tror at et bytte av keepertrener kan ha en positiv effekt for våre keepere?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2008 17:09    Post subject: Reply with quote

På kort sikt, som med Gomes nå, tror jeg det kun er det mentale som spiller inn. Når nå keepertreneren fikk sparken, ble det selvsagt en stor lettelse og mindre press på Gomes, da det var en annen som fikk skylda for hans dårlige start. På lang sikt, vil det selvsagt gi andre utslag, men det er ikke sikkert at den nye treneren er bedre enn den gamle engang, selv om Gomes storspiller nå etter byttet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.12.2008 19:01    Post subject: Reply with quote

Gomes storspillt også for PSV før han kom til Tottenham og hadde tilnavnet El Salvador, jeg synes det er litt vel påfallende til å kalle det tilfeldig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 103, 104, 105  Next
Page 57 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb