English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.12.2008 17:07    Post subject: Reply with quote

FCK’ernes indsats mod Rosenborg kunne ikke engang give en lille prinsekrone på Ståles regnvåde isse, og Flemming Østergaards drømme om at kunne give den som enehersker i Norden forduftede med samme hast som Stein Baggers exit fra jordens overflade.

’30 PROCENT FÆRRE kalorier’, brølede Parkens nyeste opfindelse i reklameskilte. Det var selvfølgelig hovedsponsoren Carlsberg, der i et sandt lyshelvede slog på tromme for deres nye Lite-øl, men teksten passer perfekt på FCK’s pauvre præstation.

30 procent færre gode pasninger, 30 procent mindre kampgejst og 30 procent mindre kreativitet gjorde FCK til et rent light-produkt.

Læs mere: Kong Volmers røv

- Der skulle mindst være lagt fem-seks minutter til efter alle de spilstop. Et par minutter mere kan betyde meget i sådanne kampe, for flere af Rosenborgs spillere havde krampe, og det havde måske givet os en eller to chancer mere, sagde Ståle Solbakken.

Læs mere: Ståle: For kort kamp

- Jeg har lært meget i min første tid i Rosenborg. Der er meget, der skal arbejdes med, men det var dejligt at slutte af med 90 minutters flot fight, sagde Erik Hamrén.

Læs mere: Hamrén: En krigerindsats

- Min generelle opfattelse af dommerne er, at de var utroligt ringe. Jeg snakkede også med Steffen Iversen om det på et tidspunkt. Han sagde, at det gik begge veje, det havde han ret i. Det var afsindigt ringe, sagde Ulrik Laursen.

Rosenborgs føringsmål blev diskuteret flittigt efter kampen, da det blev scoret lige på grænsen af offside. Også omkring det havde Ulrik Laursen en kontant udmelding.

- Jeg er forsvarsspiller, der er altid offside, lød svaret fra Laursen.

Læs mere: Laursen var sur på dommertrio

- Brugge er et hold, som det er meget svært at score mod. Omvendt scorer de heller ikke selv mange mål. Det er vist kun blevet til to scoringer for dem i gruppespillet, siger Solbakken.

Nordmanden vurderer belgierne til at være gruppens næst-skrappeste modstander efter spanske Valencia.

- Jeg tror, at de er et hak bedre end både St. Etienne og Rosenborg - de er i hvert fald mere stabile, siger Solbakken.

Læs mere: Ståle: Brugge bedre end St. Etienne

"Lige nu vil jeg vurdere, at det er 50-50 - men jeg er ikke i tvivl om, at FCK er det bedste hold."

Læs mere: Iversen: FCK kan godt gå videre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brandy
Proff

PostPosted: 05.12.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Nettopp kommet heim fra Køben og får lyst til å heve blikket litt. Er ikke dette et av de beste resultatene mot FCK? Vi har tapt for dem på hjemmebane for noen år siden, og spilt uavgjort i Køben i Royal League. FCK har vel også tatt hjem Royal League-pokalen flere ganger. Når vi er nærmest seieren, er det det ikke så verst.

Og resten av sesongen, mot internasjonale lag:
- VI slo ut Breda som ligger på tredje i Nederland.
- VI slo Brøndby hjemme og borte, som leder i Danmark.
- Vi spilte uavgjort mot Brugge, som leder i Belgia.

I tillegg slo vi ut Djurgården.

Og alt dette i en sesong som alle er enige om at ikke har vært så bra.

Tapet mot Valencia svei, men det er ikke noe nytt at RBK taper i slutten av november, for et lag som ligger som nr 3 i spania.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

En ok kamp i går. Jeg synes ikke nogen af lagene udmærkede sig bedre end det andet. Når det er sagt er det et utroligt antiklimaks ikke at få sejren med ud på byen når man har været i føringen så længe.
Ekstra bittert er det når man ser Pelu bomme for åbent mål, jeg havde nok ikke taget en tidlig nat hvis den var gået ind.

ps. Hvilke folk(sponsorer?) får den latterlige ide at det er klogt at tage Vålerenga lue skjerf på til en RBK-kamp?

pps. Hvordan har hovedet det i dag Recon Very Happy?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2008 13:40    Post subject: Reply with quote

Har vært for opptatt til å sjekke så mye, men hvor mange var det på RBK-seksjonen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2008 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen konkrete tal, men der var ganske mange og stort set fyldt op.

Medlem nr. 2477
Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 06.12.2008 14:40    Post subject: Reply with quote

Komisk å se S. Solbakken klage på lite tillagt tid. Det har aldri, og vil aldri bli praktisert en tillegging av tid som er lik den tid som ble tapt. Lå ikke FFK nede i 23 minutter av den 90 minutter lange kampen mot LSK? Skulle de da spilt i 113 minutter, eller, Solbakken? I en ideel fotballverden ville vel FFK blitt utvist for å være usportslige og "filming", samt tiden skulle vært stoppet ved vært brudd. Problemet blir da for spillerne å disponere kondisjonen sin. De vet jo aldri når kampen tar slutt. Innbytter vil også bli helt annerledes. Han har vel så mye press på seg at noe må han skylde på, foruten seg selv!

Pelu hadde årets miss, haha. Må starte en slik kåring.
Moderator
Senior

PostPosted: 06.12.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg har ingen konkrete tal, men der var ganske mange og stort set fyldt op.

Noen bilder? Uansett, en fryd å høre pipestemmen til Solbakken under kampen, hørtes ut som en liten jente i stemmeskifte.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

Nej deværre, jeg tog ingen billeder.

Medlem nr. 2477
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 07.12.2008 00:30    Post subject: Reply with quote

http://www.facebook.com/a...=603352417

noen bilder
Back to top
Moderator
Senior

PostPosted: 07.12.2008 13:14    Post subject: Reply with quote

Nice Very Happy
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 08.12.2008 08:33    Post subject: Reply with quote

Takk for en herlig tur, folkens. Gleder meg til neste gang =)
RBK_fan20000
Senior

PostPosted: 08.12.2008 09:25    Post subject: Reply with quote

Takk for turen alle sammen!

Håper vi får Fair Play plassen neste år så vi sees igjen på bortekamp ute i Europa Smile
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 08.12.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
pps. Hvordan har hovedet det i dag Recon Very Happy?

Herregud...fredagen var et sant helvete. Den flyturen til London går ikke inn i historiebøkene som mine finest hours. Medlem av Mile High club ble jeg også...men en litt annerledes en...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 08.12.2008 23:39    Post subject: Reply with quote

Den siste setningen etterlater meg med skumle baktanker..
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2008 01:03    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme.. Du svinger vel ikke.. begge veier, Recon? Wink
arnt
Veteran

PostPosted: 09.12.2008 01:17    Post subject: Reply with quote

Ã…h fy... bildene!
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 09.12.2008 12:48    Post subject: Reply with quote

I'll give you a hint lads:

Kroppsvæsker kan forlate kroppen på flere måter ser dere!
Faens snapple til frokost. Blei sur i buk,

Sto kritthvit i ansiktet og sjekket inn på self-check da hele j.. RBK passerte meg. Hamrén gikk og glisa og så på meg hele fuckings veien. Utidig! Very Happy

Pokker for en scruffy gjeng de er klesmessig forresten.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.12.2008 13:29    Post subject: Reply with quote

Hadde du på deg rbkeffekter da siden han glisa så fælt eller kjenner han til deg fra før?
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 09.12.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Som noen skrev i kjernen-forumet er kanskje slaget om Norden noe annet enn bare en avgjørende kamp mellom RBK-FCK. I så fall ville jeg trodd på at slaget om norden er den totale prestasjonen over tid. Ikke hvem som til enhver tid er best presterende eller vinner en tilfeldig kamp.

FC København har med sitt lag og sine ressurser et fortrinn over Rosenborg med sine feilinvesteringer. Men Rosenborg har historien som FCK må overgå hvis de skal bli stående i historiebøkene som Nordens beste gjennom tidende.

Men til gjengjeld mener jeg at Rosenborg er et underpresterende lag. Og likevel går det sånn passe greit. Vi var nære å havne høyere på tabellen, og vi var nære å ta flere poeng i uefa-cupen. Hamrén har mer å terpe inn.

Personlig synes jeg det høres ut som 1-1.

Forøvrig rakk jeg å se 1. omgangen i går før jeg slokna, og fy faen for et tempo og presisjon vi har på både mann og ball. Til tider spiller vi jo dritbra. Og for en innsats av Dorsin! Hvis han fulgte opp det i 2. må det være en av de beste kampene den rosenborgeren har gjort.

Jeg hadde gleda meg til å treffe dere på forumet, men traff bare arnt og sappi. Og 100 andre glade lakser. Tommel'n opp!
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.12.2008 15:43    Post subject: Reply with quote

FCK er dårligere enn oss i spillermarkedet, dem spar ut 100 vis av millioner og fremdeles har dem ikke et lag som er godt nok til å vinne serien i Danmark, dem har heller ikke et spesielt mye bedre lag enn oss. Nei å beundre FCK sine investeringer på spillemarkedet ser jeg ingen grunn for. Dem er nordens Manchester City/Chelsea et plastikklag som kun vet å kjøpe seg suksess. Langt ifra noe forbilde sportslig for Rosenborg, forettningsmessig er det mye å lære av dem.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 09.12.2008 16:09    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hadde du på deg rbkeffekter da siden han glisa så fælt eller kjenner han til deg fra før?

Jeg tror han rett og slett kjente igjen synet av en nordmann i dagen-derpå-pine på tur ut av Danmark.

Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 09.12.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

keenoir: du har sagt masse fint tidligere, men det der tror jeg ikke du har tenkt særlig godt igjennom. Fordi at vi har fått mer for pengene, så er vi bedre i spillermarkedet, og de er et lag som har kjøpt seg til suksess? Hva med Bodø/Glimt eller Tromsø som ikke er mye dårligere enn oss, som har fått mye for pengene i forhold. Er vi da et lag som har kjøpt oss til suksess og er et plastikklag som city og chelsea? Fotballen er sånn, de er bedre enn oss, og noen ganger er de siste 10 % i en spillers skills faktisk verdt 10 mill. Det er når man skal bli best i norden og har råd til det.

edit: dessuten mente jeg ikke bare feilinvesteringer som Knutsen, George osv, men også det absurd dyre stadionet, Åge Hareide og at Høgmo ble ansatt i feil rolle. Og alle spillerne vi ikke har fått fordi vi ikke ville være med på å betale den stive prisen for 10% ekstra skills. Bl.a Laursen i FCK som hadde gitt oss gull i år.

recon: sikkert Smile
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.12.2008 17:08    Post subject: Reply with quote

Laursen er ikke bedre enn Stadsgaard men koster 5 ganger så mye, takk og lov for at København i deres Rosenborg kompleks hindret oss i å hive vekk 20 millioner på en 31 år gammel danske. Galskap. Jeg har tidligere berømmet Tromsø og Bodø Glimt for å være flinke på overgangsmarkedet. Det samme gjelder forøvrig også Stabæk som alle tre er eksempler på at en kan gjøre det veldig bra selv uten det aller dyreste kjøpene. I mine øyne er pris en overvurdert parameter i overgangsaker og ihvertfall i det segmentene av markedet vi søker i. Jeg er fullstendig enig i at Knutsen og George var dårlige investeringer ,men det er slike kjøp jeg karakteriserer som typiske FCK kjøp som viser en klubb som har så mye penger i forhold til sin konkurrenter som ikke vet hva dem skal gjøre med dem. Vi var også der en gang og vi hadde ingen utvikling på flere år, faktisk vil jeg si at vi ikke har utviklet oss før i år og i korte perioder under Høgmo. Når det gjelder plastikk klubb så er kanskje den litt hard ,men jeg bruker gjerne det utrykket på klubber som blir gode fordi en pengedoper dem jf. FCK og Chelsea enn klubber som blir rike fordi dem er sportslige gode jf. Rosenborg og Manchester United.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 09.12.2008 17:39    Post subject: Reply with quote

Enig med distinksjonen din Keenoir.
FCK har vel først og fremst bygd opp klubben på inntekter utenfor det sportslige. Først nå i senere tid de har klart å tjene litt på det sportslige, med deltagelse i CL.
De har vel også brukt over 100 millioner på spillere, både bom -og gode kjøp, det siste året(?). Men allikevel klarer de ikke å vinne ligaen, eller å slå et nedadgående Rosenborg.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 09.12.2008 17:51    Post subject: Reply with quote

For det første er Rosenborg oppadgående. For det andre er det bred enighet om at dansk serie er tøffere enn vår.

Dernest er Stadsgaard unik sånn sett. En skada danske vi aldri ville fått hvis han ikke hadde gjort seg til uvenn med treneren i sin nye utenlandsklubb.

Angående Laursen ville han kosta oss 10 mill mer enn vi ideelt sett ville betalt, og han hadde sikret oss en god bakre firer, som i større perspektiv er viktigere enn å få mye for pengene. 31 år gammel Laursen betyr 3 gode sesonger, minst. Men han var et eksempel, vi kunne funnet andre.

I forhold til penger fra utenomsportslige arrangement er det flott det FCK har fått til, og jeg håper det nye anlegget på Lade kan bli noe lignende. Et Abrahallen møter Trondheim Spektrum x 3. Plastikklubb eller ei.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
Page 24 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb